Kooten, n.a.v Ikke haar berichtje hierboven: proficiat! Hoop dat het goed met je gaat. Ikke, fijn dat het goed gaat met je meiden! En het gaat inderdaad snel .. Neem het er nog maar even van de komende twee maanden En inderdaad jammer dat het hier de laatste tijd zo stil is .. maar wel erg fijn om iets van jou te horen! Hier weinig nieuws. Ben nu 30 weken. Voel me log en slaap weinig, maar verder gaat het eigenlijk wel.goed. Nog een week of negen!
Hai meiden, Even kort: op zaterdag 12 januari ben ik bevallen van onze zoon Olivier Victor Silvijn. Hij woog 3645 gram en 51 cm. Ik ben doormiddel van een inleiding bevallen. Met ruggenprik. Het was een hele zware bevalling van 13 uur met alle complicaties vandien, slechte ruggenprik met alleen verdoving aan een kant, voordurend spugen waardoor ik helemaal verzwakte. En met het persen kreeg Olivier het moeilijk en werd gehaald met twee vaccuumpompen en ben flink ingeknipt. Heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen maar nu zijn we alweer een paar dagen thuis. Olivier doet het super en we genieten volop van hem. Hier een foto!
Echt super lief Mo! Ik had al wat foto's gezien op je fb. Het klinkt heavy zeg die bevalling. Gelukkig heb je nu wel een mooi manneke bij je. Hopelijk herstel je snel. Doe rustig en aan ga vooral genieten Hey Suus... jij kwam ook nog ff langs? Hihi
Wat leuk Suus Ik vind het hier wel heel rustig eigenlijk.. Ook de dames die zijn bevallen zijn eigenlijk nooit meer terug gekeerd. Vind het wel jammer eigenlijk dat het zo gaat... maar ja.. kun je niks aan doen he..
Meiden!!!! Sorry, sorry, sorry dat ik niets meer van me heb laten horen!! Om heel eerlijk te zijn heb ik er ook helemaal niet meer aan gedacht na Iza's geboorte . Sowieso echt heel lang niet op ZP geweest. Maar Ikke, ik moest ineens aan jou denken, en nu zie ik dat er nog wel geschreven wordt in dit topic! Ga nu eerst even teruglezen .
Mo! Wat een onwijs prachtig ventje!!! ♥. Gefeliciteerd meis! Poeh, dat klinkt als een hele heftige bevalling...jeetje. Ben je inmiddels een beetje bijgekomen? Fysiek en emotioneel? Hele mooie naam trouwens! Ikke! Hoe gaat het met je twee prachtige meiden? Is het pittig, een tweeling? Je trekt veel bekijks als je gaat wandelen denk ik? . Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe je lieve meisjes heten. Zou je me een PB'tje willen sturen? Pleuni (= Penny?), ook jij nog van harte gefeliciteerd met je knappe zoon meis! Ook een hele leuke naam vind ik! Hoe gaat het met jullie? Azucena, ook een prachtige zoon op de wereld gezet ondertussen. Gefeliciteerd! Wat super dat hij het zo goed doet!! Lovely, hoe gaat het met je mooie meisje Jaylin? Alweer ruim 9 maandjes oud, jeetje wat gaat dat snel! Kruipt ze al? Wat kan ze nog meer al? Linnie, Linlala, Ukkie en Lavitabella zijn nu nog de zwangeren?? Spannend meiden! Hopelijk verlopen jullie zwangerschappen voorspoedig. Wie ik nu eigenlijk mis is Jacky? Heeft iemand daar nog iets van gehoord? Met mij en Iza gaat het super. Ze is zo'n lief, tevreden en makkelijk meisje. Met ook wel haar pittige momenten als het haar te lang duurt . Mama zijn is écht het mooiste wat me ooit is overkomen. Elke dag genieten!! Sinds 7 januari ben ik weer aan het werk, drie dagen in de week. Pffff, huilen zeg toen ik haar weg moest brengen. Maar inmiddels gaat dat ook weer goed. Op het KDV en bij de oma's gaat het super gelukkig. Sinds vorige week zijn we begonnen met groentehapjes . Zo leuk! Haha, ze had geen idee wat ze met die wortel aanmoest . Vanavond voor het eerst bloemkool, eens kijken of ze dat lekkerder vindt.
Heeeeeey Gizzie, Wat leuk dat je weer wat hebt geschreven. Wat leuk om te horen dat het allemaal zo goed gaat. Hier gaat ook alles super. De dames doen het echt goed.. ze groeien als kool. Ze zitten nu sinds een halve week in maatje 56.. dame 1 weegt nu net 4 kilo en dame 2.. 4,4 kilo.. gaat echt snel zeg. Ik moet zeggen dat ik het ook hartstikke leuk vind 2 van die moppies. Het gaat me goed af. Ik doe waar ik zin in heb.. wil ik shoppen.. ga ik shoppen en de dames gaan mee. Wil ik lunchen.. dan ga ik dat doen. De meiden zijn ook wel makkelijk dus dat scheelt ook weer een hoop. Verder zijn we sinds gister begonnen met groente hapjes... dat mocht van het cb want de dames staarde ons het eten van het bord. Ook echt smakgeluiden aan het maken en als ze honger hebben alleen maar op hun handjes sabbelen.. ook af en toe de fles wegduwen zo van.. hey ik wil wat anders. Dame 1 vind het allemaal maar niks die groente.. ze eet wel iets maar het meeste duwt ze gewoon uit haar mond. Dame 2 vind het wel grappig en ze eet dan ook iets meer groente als haar zus.. maar ze krijgen nog maar zo weinig.. ik laat ze eerst eens wennen. Ik moet nu een maand iedere keer een half potje geven.. ik denk dat ik over 3 weken ga wegen en vraag of ze dan ook fruit erbij mogen. Ze zijn volop in ontwikkeling... ze brabbelen erop los.. tegen elkaar en tegen ons. Ze lachen de hele dag door en pakken alles vast wat ze pakken kunnen. Vanaf vandaag de laatste fles gaan we de voeding weer iets ophogen.. dan krijgen ze 135 + 4,5.. en dan over 1,5 week naar 150 + 5... kijken wat ze daarmee doen.. met 5 maanden mogen we beginnen met groente, vlees en aardappelen. Ik denk dat ik net iets later begin... rond de 5,5 maand... Jackey die kletst hier niet meer mee.. die gaf toen een keer aan dat ze het niet gezellig vond.. dus ja.. dan houdt het op he.. Ukkie en Linlala zijn idd nog zwanger.. Voor de rest komt hier bijna niemand meer. Mo is nu lekker druk met haar babyboy maar dat is te begrijpen. Nou andere meiden.. laat maar eens iets van jullie horen.. Ow ja.. het wandelen.. het is echt niet leuk om ergens heen te gaan. Overal waar je heen gaat denkt iedereen dat ze moeten kijken, je tegenhouden en vragen stellen en als je ergens geen zin in hebt, kijken ze je aan van nou zeg.. elke dag opnieuw waar ik ook kom... het is zo irritant. Iedereen vind het normaal om bijna in de wandelwagen te kruipen en de kids aan te raken. Dat vind ik zo erg. Maar ja.. wat zeg je dan.. blijf met je tengels van mijn kind af.. op een iets nettere manier dan he.. maar ja.. dan ben je de boeman.. Ik zit ook niet zomaar aan iemands gezicht of wat dan ook. Zou ik eens moeten doen.. dan zijn het ongewenste intimiteiten.. maar bij baby's mag dat wel?????????????? Nou ik dacht van niet maar mensen doen maar gewoon. Kan ik me nu nog boos om maken.. maar ja.. ik heb de desinfectie in mijn tas zitten.. laatst zat iemand met haar sigarettenvingers aan hun..en het ergste is dat ze hun ook nog een kus gaven.. gedsie.. heb hun wangen meteen ontsmet met desinfectie. Vind dat niet normaal... hihi
Hallo! Ook maar even een update vanuit mij! Ons meisje is bijna 3 maanden alweer, pffff wat vliegt de tijd! Weliswaar al enige tijd aan t klooien met Linn hoor, ze heeft last van haar ontlasting en als het geen keutels zijn, is het diarree... Lopen nu ook al een aantal weken bij de KA. Vandaag slikfoto's gemaakt en urine onderzoek, dinsdag de uitslag en ik hoop echt dat er iets uitkomt! Want ze huilt iedere avond van 16/17 tot de laatste fles... En dan wel ontroostbaar.. Zo zielig! Heeft al melk voor KMA, maar reageert hier tot nu toe nog niet echt super op. Ontlasting blijft klote. Maar de goede momenten zijn zoooo mooi! Volgende week weer werken, he bah! Heb er weinig zin in hoor, en dan wel voor 4(!) dagen... Maar goed, moet wel want anders kan ik mijn functie (bedrijfsleider) niet behouden, en dat vind ik toch wel belangrijk. Beide gaan we 4 dagen werken, nemen van elkaar een dag over en daarnaast de 3 dagen die over zijn naar de opa's & oma's! Dus het is lekker vertrouwd! Zal wel wennen worden dus begin de 1e maand met 3 dagen en daarna 32 uur...en hoeveel werken jullie of gaan jullie werken?
Ikke, wat een prachtige, bijzondere namen!! En wat heerlijk dat het zo goed gaat met je twee meisjes. Het gaat écht snel hè. Pffff, sta er ook echt van te kijken. Onze dame gaat al langzaam richting maatje 68. Ze smult echt van de groentehapjes. Zooo leuk om te zien. Zodra ze de lepel ziet gaat haar mondje al open. De bloemkool is favoriet tot nu toe . Goh, ik zit met verbazing je bericht van het wandelen te lezen . Gaan mensen echt aan je kinderen zitten??? Gatverdamme zeg, en dan ook met sigarettenhanden. En kussen????? WTF! Gewoon vreemde mensen? Vind het echt niet normaal. Sorry, maar dan maar de boeman zijn hoor. Ik zou er ook klaar mee zijn op een gegeven moment. Suus, aah, wat zielig voor je meisje. Inderdaad te hopen dat er morgen iets uitkomt hè, dan kun je er tenminste iets aan doen. Poeh, pittig meis, 4 dagen werken in de week. Maar soms heb je gewoon geen keus inderdaad. En als je eenmaal in dat ritme zit, dan ben je zo gewend. Ik ben teruggegaan, van 32 uur naar 24 uur per week. Dat bevalt goed. Zou echt geen dag méér willen werken. Maar helemaal thuisblijven zou ik ook niet willen denk ik. Vindt het goed zo.
Joehoe meisjes! Er is weer wat leven hier, zie ik Het is de laatste tijd zo stil Ukkie ook al een poosje niet meer voorbij zien komen. Ikke, fijn dat het goed gaat met de meisjes. En het moederen gaat je zo te lezen ook goed af, top! Moet eerlijk bekennen dat ik wel lichtelijk geschrokken ben over je verhaal betreffende het naar buiten gaan. Vreemden die aan je kind zitten?! Dat is echt not done Ik snap dat je daar behoorlijk tegenaan loop. Maak je verder niet druk vervelend over te komen wanneer je er iets van zegt (of ze een shop verkoopt ); het zijn jouw kinderen en vreemde mensen hebben gewoon hun tengels (of lippen ) thuis te houden. Suus, wat vervelend dat Linn zich niet lekker voelt. Ik hoop dat er morgen wat duidelijkheid voor jullie komt. En intussen zoveel mogelijk genieten van je kleine meid, voordat je weer aan het werk moet gaan. Gizzie, als ik jouw verhaal lees denk ik echt: dat gaat snel Al aan de groentehapjes! Fijn dat het zo goed gaat! En top dat je nu in een fijn ritme zit Lijkt mij ook pittig om straks weer aan het werk te gaan, na al die tijd thuis te zijn geweest met mijn meisje. Hier nu bijna 33 weken onderweg. Ik moet zeggen dat ik me redelijk goed voel. Kan ondanks mijn groeiende buik nog steeds goed vooruit, werken gaat ook nog prima. Enige wat ik echt vervelend begin te vinden zijn de korte nachten; ik slaap echt slecht. Ene nacht lig ik wakker omdat ik constant een droge mond heb, andere nacht lig ik wakker omdat ik simpelweg klaarwakker ben, de nacht daarna moet ik 8 keer uit bed om te plassen .. Enz. Meisje lijkt het goed te doen. Volop beweging. Vorige week groeiecho gehad (VK kon haar groei niet goed bepalen door haar ligging), groei is mooi binnen de curve, maar wel wat aan de onderkant van de lijn (hoewel groei van haar hoofd weer boven het gemiddelde was). A.s vrijdag weer een groeiecho om te kijken of ze, ondanks dat ze wat aan de kleine kant is, in ieder geval wel goed door groeit. Wel een beetje spannend. Verder is het huis hier aan kant. Kamertje is helemaal klaar Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen. En wat het werken betreft: ik heb een contract van 24 uur, maar ben op het moment aan het onderzoeken of het financieel haalbaar is om na mijn verlof een jaar lang ouderschapsverlof op te gaan nemen. Dat betekent dat ik dan gedurende een jaar 16 uur per week zou werken. Mijn man werkt fulltime, maar heeft het zo goed als rond dat hij na mijn verlof (volgend schooljaar eigenlijk) één dag in de week thuis mag gaan werken. Als alles gaat zoals ik dat wil zijn we zeker het eerste jaar veel thuis voor haar! Ook wel fijn i.v.m mijn wens om borstvoeding te gaan geven (Iemand van jullie die borstvoeding geeft? Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen ..) Verder gaat ons meisje opgevangen worden door haar opa (en oma)
Gizzy Thanx! We zijn ook erg blij met de namen van de meiden en heel veel mensen kunnen ze ook niet uitspreken.. ze zeggen heel iets anders of je moet het wel 5x herhalen... haha.. Vandaar dat ik de namen ook nergens vermeld willen hebben staan.. We willen wel speciaal blijven he ja het is echt niet normaal die mensen en ik kook soms ook echt van binnen. Maar het gaat zo snel dat je het bijna niet in de gaten hebt. Soms als ik denk daar komen weer mensen ( want soms blijven ze gewoon staan als je eraan komt lopen.. dan hoor je ze al zeggen.. kiek doh : unne twelling! bij ons op zijn limburgs ..haha ) en dan als ik hun bijna nader, net ff een iets snellere pas erin.. dan willen ze kijken maar zijn ze te laat.. och ja.. ik hoop gewoon dat het met de tijd wat minder wordt. Wel leuk als ze zeggen dat het knappe meiden zijn, maar aanraken en kussen vind ik ook niet kunnen.. maar goed... Suus, jou spreek ik natuurlijk heel vaak op de kippies app en fb maar hoe is het nu met Linn? Linlala wat fijn dat alles goed gaat met je.. en dat je nog zoveel kunt. Echt super! Je bent al best ver in je zwangerschap. Hoe snel kan het gaan he... Gizzie die groentehapjes is echt super leuk om te zien he... hier hebben de meiden nu 5 dagen worteltjes gehad... vanaf morgen krijgen ze 5 dagen bloemkool.. dan hebben ze gewoon iets langer de tijd om aan de smaak te wennen.. je ziet wel dat ze weten wat er gaat gebeuren want de mondjes gaan wel open.. maar het eten gaat echt niet van harte.. haha.. ik wil ze dalijk als ze het echt hebben leren eten elke dag hun een half potje geven... Als we weer wat verder zijn een heel potje... Maar dat zijn die van 125 gram he... hoeveel krijgt jullie meiske eigenlijk?
Haai! Met Linn gaat t de afgelopen drie dagen super! Geen gehuil, wel diarree, nog steeds... Slikfoto & urine krijgen we morgen de uitslag van, nog ff afwachten dus het is raar dat je zo weken aan n stuk gehuil en pijn hebt en dus vanalles in gang zet, onderzoeken enzo, en dan ineens geen gehuil meer! Hmmm.... Linlala, nog ff ja! De nachten zijn minder he haha! Ik had dat eigenlijk helemaal niet, sliep gwn nog goed! Maar dat plassen herken ik wel! Gizzie & Ikke al aan de hapjes! Leuk! Wij hebben haar stiekem ook al eens een hapje gegeven maar dan echt gwn één lepeltje hoor, ff dat gezichtje kijken, GEWELDIG!
Linlala, en als ik jouw verhaal lees, denk ik 'was ik nog maar zwanger'. Bedoel me niet verkeerd hoor, vind het helemaal geweldig nu Iza er is. Maar het zwanger zijn vond ik zooooo bijzonder ♥. Ik hoop het echt ooit nog eens mee te mogen maken. Fijn dat je je nog zo goed voelt meis. Alleen die nachten, dat is wel vervelend. Wanneer krijg je verlof? Dan kan je overdag ook wat meer rusten. Zou fijn zijn als je dat kunt regelen met je werk. Ik werk in een klein bedrijf als secretaresse/boekhoudster. Ik zou het echt niet redden om mijn werk in 16 uur af te hebben. Dus ik heb geen keus. Heerlijk als jij die optie wel hebt! En ook superleuk dat je man 1 dag in de week thuis is straks. Mijn man wil graag ouderschapsverlof opnemen als Iza iets groter is. Rond de 2-3 jaar. Dan kan hij ook echt dingen met haar gaan ondernemen. Ikke, haha, kan ik me voorstellen. Jullie zijn echt de enigen met deze namen . Leuk! Wij dachten met Iza re-de-lijk origineel te zijn, maar in haar KDV-klasje zat tot voor kort ook een Iza, en een Ize. Haha. En het klasje bestaat maar uit 6 kindjes . Ach, maakt me niet uit. Ben heel blij met haar naam! Wij zijn 26 januari begonnen met groentehapjes. Ze heeft eerst 3 dagen worteltjes gehad, daarna 3 dagen bloemkool en nu 3 dagen courgette met rijstebloem. En ze krijgt een papfles om 18.30 uur. Wil nu nog sperziebonen, broccoli en pompoen gaan maken qua groentes, en daarna gaan we eens een fruithapje proberen. Zal ze ook wel erg lekker vinden denk ik! Hoe doe je dat met jouw meisjes? Beiden in een wipstoel en dan omstebeurt een hapje? Hoe gaat het slapen 's nachts? Suus, wat fijn dat het beter gaat met Linn! Zal inderdaad wel wennen zijn als je haar gehuil gewend bent. Maar alleen maar fijn natuurlijk! Ben benieuwd of je morgen nog iets te horen krijgt. Haha, ja, die snoetjes hè. Die zijn leuk! Manlief heeft Iza vandaag courgette gevoerd (dat klinkt raar, haha). Ze leek wel de Hulk! Haha. Haar hele snoet en slabber zat onder . In bad gaan is nu ook heel grappig. Ze spattert erop los! Het is echt genieten hè mama's ♥. Linlala, je gaat zoooooo genieten!!!
Oh ja, Linlala. Over borstvoeding. Dat wilde ik zooooo ontzettend graag. Ik had een cursus gevolgd en heel veel folders/boekjes gelezen. Qua theorie wist ik er alles van! Maar helaas is het niet gelukt vanwege mijn keizersnee. Het duurde drie dagen voordat de eerste druppel eruit kwam. Het aanleggen lukte niet, want Iza was te ongeduldig (toeschietreflex kwam niet). Ik heb me dagenlang suf gekolft, en heb daardoor gelukkig wel alle colustrum kunnen geven. Maar na 10 dagen was ik gewoon leeg. Ik had een dubbele elektrische kolf gehuurd bij de thuiszorg, maar ik moest ze om en om doen omdat ik de melk er letterlijk uit moest duwen/masseren. Het was gewoon helemaal op. En ik ook . Ik voelde me zo ellendig en verdrietig daardoor. Ik werd steeds negatiever dus toen hebben we ook echt besloten om ermee op te houden, en Iza verder de fles te geven. En dat ging hartstikke goed! Ik hoop echt voor jou dat het mag lukken meis!!! Met hulp van de kraamverzorgster is het een paar keer gelukt om Iza live aan mijn borst te laten drinken. Oooh, wat voelde dat fantastisch zeg. Zoveel liefde. We hebben gelukkig ook een paar hele mooie foto's gemaakt.
Haha Gizzie, als ik jullie verhalen lees denk ik weer 'was het maar zover!', en dat ondanks het feit dat alles redelijk soepel lijkt te gaan. Ik ben van plan om pas met 36 weken met verlof te gaan. Ik wil zo lang mogelijk van mijn verlof gebruiken om van mijn meisje te genieten. Moet erbij zeggen dat ik onregelmatig en maar 24 uur per week werk. In de praktijk betekent dit dat ik nooit langer dan 2 á 3 dagen achter elkaar werk. Daarbij wordt er door mijn collega's zodanig rekening gehouden met mijn zwangerschap dat het werken tot nu toe prima te doen is. Slim van Iza's papa om ouderschapsverlof op te nemen wanneer ze wat ouder is. Volgens mij kunnen die papa - dochter dagen hartstikke waardevol zijn Jammer dat de BV toen niet is gelukt, maar top dat je uiteindelijk die knoop voor jou - en voor haar - door hebt kunnen hakken om over te gaan op flesvoeding. Ik heb ook al met mijzelf afgesproken dat het geen strijdpunt mag gaan worden. Als het niet lukt, dan is dat zo. Heb overigens op het moment al colostrum . Sinds een week of 3, denk ik. Wat overigens nog niets wil zeggen over mijn slagingspercentage
Suus wat fijn dat het beter gaat met Linn... ik krijg het op de app niet allemaal mee.. want het gaat zo snel.. haha.. Dus vandaag krijgen jullie de uitslag.. ben heel benieuwd wat eruit komt. Wel fijn dat ze niet meer zo huilt als eerst. Gizzie, Ik heb de meiden inderdaad in het wipstoeltje en heb dan 2 potjes/kommetjes voor me staan. En dan doe ik ze gewoon om de beurt wat geven. Ik doe nu elke keer 2 potjes van hetzelfde geven achter elkaar. Vanaf vandaag krijgen ze bloemkool.. ik heb ook nog erwtjes, sperziebonen, broccoli, bruine bonen met appel en wortel met zoete aardappel... ik wil over 2 á 3 weken..als ik heb gewogen bij het cb.. beginnen met de fruithapjes.. De meiden krijgen bij ons geen papfles. Dat hebben ze eigenlijk helemaal niet nodig en het zet alleen maar aan..dus zolang het cb niet zegt dat we het moeten gebruiken..doe ik het niet. Misschien dat ik het wil gaan gebruiken vanaf 6 maanden.. 's morgens een kommetje pap ipv fles.. ik heb eigenlijk geen idee.. haha... ik zie wel. Of gewoon om en om.. of in het weekend pap.. sjonge jonge.. ik met mijn ideeën.. De naam Iza horen we bij ons heel vaak maar ik vind het echt een super leuke naam. Heb je goed gekozen. Linlala, geniet nog maar ff van die buik. Ook ik heb hem erg gemist in het begin.. het gekriebel en geschop in je buik... opeens is het weg en heb je ( tenminste ik ) flubber! Haha.. Maar goed.. ook dat hoort erbij. ( sommige zijn meteen weer strak maar ikke dus niet ) En tot 36 weken prima zou idd fijn zijn als het lukt. Gelukkig is het allemaal nog goed te doen. Borstvoeding : hier niet aan begonnen maar dit had ik al besloten voordat ik zwanger was. En vooral met 2 kindjes zie ik dat niet zitten. En gelukkig heb ik het ook niet voorgenomen want toen ze in het zh lagen was het anders ook een heel geplaar geweest. Dan had ik de 1e tijd alleen maar moeten kolven omdat ze nog niet konden drinken.. dat moesten ze echt leren.. dus ja.. Hier geen bv. Ik hoop dat het bij jou gaat lukken. Gizzie jammer dat de bv niet gelukt is maar gelukkig bestaat er nog flesvoeding. En het moet voor jezelf ook leuk blijven he. Gelukkig heb je nog wel een paar momenten live mee kunnen maken
Even een vlug berichtje van mij. Uitslag foto's waren goed! Gelukkig maarja, nu even verder zoeken. Volgende week ergens een 24uurs ph meting.... Om te checken of het misschien zuur is waar ze last van heeft. Nu onderweg naar CB voor haar prikjes