Zwangere meiden omgeving Eindhoven

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jeetje mv 4, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Goed dat je dat met jezelf afspreekt Linlala. Het moet inderdaad wel leuk blijven. Ik miste op een gegeven moment alle leuke dingen. Was alleen maar bezig met voeden en kolven. De opluchting was ook groot toen ik de knoop had doorgehakt. Is het kamertje van jullie meisje al helemaal klaar? Geboortekaartje? Naam? Alles gereed? :)

Ikke, mmm, bloemkool! Iza smult ervan! Haha. Lijkt me wel een heel leuk gezicht, twee van die wipstoeltjes langs elkaar en happen maar ;). Ja, ik lees verschillende verhalen over pap. Het CB adviseerde het, ook voor de overgang naar vast voedsel. Ze krijgt om 18.30 uur dus een fles met twee schepjes rijstebloem eraan toegevoegd. Maar ieder z'n ding natuurlijk :).

Suus, fijn dat alles in orde is!! Maar ja, waar komt het huilen dan vandaan? Misschien maagzuur dus? Ben benieuwd of er iets uit die ph-test komt. Oh, de prikjes :(. Die zijn nooit zo leuk hè. Gelukkig heeft Iza er tot nu toe weinig last van gehad. Nu pas weer met 9 maanden...

Blèh, stom weer. Baal er van. Het is echt al weken geleden dat ik met lekker met Iza heb kunnen wandelen. Steeds maar weer met de auto op pad. Net stond ik helemaal klaar met de kinderwagen, maar Iza lag zooo diep te slapen. Vond het zielig om haar wakker te maken.

We gaan in april trouwens een weekendje naar Centerparcs met z'n drietjes. Zoveel zin in! Hebben jullie ook plannen voor zoiets?

2. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Er is weer leven op het forum! Joepie! Even een update van hier.
    Heb nog geen tijd gehad om alles bij te lezen. We zijn nog zo druk met kraambezoek en met van alles nog wat.
    Ook ik heb geprobeerd borstvoeding te geven maar na 2 dagen waren mijn tepels zo kapot gezogen(hij heeft een enorme zuigkracht) dat ik daarmee gestopt ben. Na die heftige bevalling en alle pijn die ik heb gehad wilde ik dat mezelf niet aan doen. Ik heb er inmiddels vrede mee. Hij doet het goed op de fles. Hij spuugde alleen heel veel met de eerste voeding, nu hebben we nutrilon omneo en gaat het gelukkig een stuk beter.
    Wel heeft hij nu erge last van krampjes maar dat gaat over een tijdje hopelijk ook wel weer over. De nachten zijn nog wel pittig aangezien hij echt elke vier uur komt voor eten.
    Dit weekend ga ik lekker een weekend naar mijn moeder met hem zodat zij de nachten even kan doen en ik kan bijslapen.
    Verder gaat het heel goed met Olivier en groeit als kool. Hij zit nu comfortabel in maat 56, en lacht heel veel, echt vaak een tevreden baby.
    Met mij gaat het gelukkig ook weer beter en ben gelukkig weer helemaal hersteld. Ik zal even zoeken naar een foto van onze oliebol.....
    Tot snel!

Bijgevoegde bestanden:

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oooh Mo, wat een heeeerlijke oliebol!!! ♥ En ik vind Olivier zo'n onwijs leuke naam. Staat ook hoog op ons lijstje, mocht er ooit nog een lief mannetje geboren worden bij ons ;).

Hij ziet er hartstikke goed uit meis! En groot gelijk hoor, dat je de keuze hebt gemaakt om hem verder de fles te geven. Al snap ik (weet ik) hoe moeilijk dat besluit moet zijn geweest. En gelukkig gaat het met de omneovoeding goed.

Lekker dat je dit weekend even de nachten bij kunt slapen meis. En knap ook, dat je dit al kunt. Ik had er echt de grootste moeite mee om Iza door iemand anders te laten verzorgen. Ze was van mij en alleen van mij. En vooruit, ook van papa ;). Gelukkig gaat dan nu beter, en vind ik het iets makkelijker om haar uit handen te geven. Moet ook wel natuurlijk, nu ik weer aan het werk ben.

Dikke knuffel voor die knappe zoon van je!

4. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow Mo wat een mooi manneke! Al heb ik hem op fb natuurlijk ook al gezien.. haha.. Maar echt een knapperd.

Suus Goodluck today :)

Gizzie, ow wat leuk een weekendje weg! Wij hebben in mei een midweek gepland ( van dinsdag t/m vrijdag ) net na de pinkster dagen om met z'n 4e naar centerparcs te gaan. Dat hadden we al gepland voordat de dames zijn geboren.. en daarna toen ze thuis zijn gekomen in november, hebben we ook meteen geboekt.. haha..
    Daar hebben we ook echt heeeeeeeel erg veel zin in.

Prikjes... zielig idd... gelukkig hebben ze ze hier al 3x gehad.
    Ik zal eens wat foto's plaatsen van de dames in mijn foto album.. dan weten jullie ook ( voor diegene die ze nog niet gezien hebben ) hoe ze eruit zien..

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Prachtige meiden Ikke! Haha, geweldig die carnavaloutfits :). Leuk dat jullie ook naar CP gaan binnenkort! Ben benieuwd wat Iza van het babyzwemmen gaat vinden. Ze is dol op badderen, dus ik denk dat ze het wel leuk vindt.

6. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Kooten, wat een lekker menneke :) En fijn dat het goed met je gaat! En Ikke, wat een fijn vooruitzicht, paar dagen weg met je kersverse gezinnetje. Echt ie4ts om naar uit te kijken!

Hier zit ik vandaag op 34 weken. Slapen lukt echt voor geen ene meter, maar we houden de moed erin.

Intussen even twee fotootjes; één van de babykamer (ben er zo trots op :D) en één van mijn buik vanmorgen.
    843051_10200678672154861_1457695902_o.jpg

Bekijk bijlage 306014

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gizzie, haha thanx! Zijn ook echt 2 heerlijke dingskes... haha..
    We zijn al een keer gaan zwemmen bij CP en ze vonden het echt heeeeerlijk. We willen voordat ik weer moet gaan werken eigenlijk nog een keer gaan dus dat zal heel snel zijn. We hebben nu ook eindelijk een 2e zwembroekje erbij.. Haha.. bij de prenatal gehaald. En 1 van de hema. kei schattig :D

Lin, echt mooi zeg jullie kamertje. En wat een prachtige buik! Heb je een broek aan van de H&M?? haha.. volgens mij heb ik die ook.. en anders lijkt die er heel veel op..

8. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Dat heb jij goed gezien ;) Mijn meeste positiebroeken zijn van de H&M; zitten ver weg het fijnste.

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh Linlala, wat een prachtige kamer meis!! Daar zal jullie mooie meisje heerlijk in kunnen slapen. En een mooie buik!! Wel balen dat je zo slecht slaapt... Nog even volhouden tot je verlof. Daarna kan je ook overdag wat vaker je rust pakken.

Aaah, leuk Ikke! Lekker zwemmen. Wij gaan naar het Heijderbos. Dat is niet ver van jou of wel? Ik zocht op internet naar zwemkleding voor baby's, maar kon niet veel vinden. Bij de Prenatal en Hema wel dus? Ga ik daar eens kijken binnenkort.

10. Suus14

Suus14 Actief lid

7 feb 2012
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heijderbos is idd ook erg leuk! Wij zijn in het meerdal geweest paar weken terug. Vond ze idd ook heel fijn, daar heb je een warm kruidenbad. Vandaag mogen we weer naar huis na een nachtje zkh voor de PH meting. Ben reuzebenieuwd of hier iets uitkomt, denk het eerlijk gezegd niet en denk dat het probleem meer in de darmen zit ivm de waterdunne ontlasting.... Maar goed, uitslag moet nog komen!

Linlala, wat een lief kamertje en nog even volhouden hoor, al weet ik hoe lang het allemaal duurde hahah en nu vliegt de tijd! Beetje cliché; geniet nog maar even van je buik!

11. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gizzie, ja wij hebben een zwembroekje van de hema en prenatal... Kei lief zijn die... echt zo'n schattige dingen.. haha..
    Ik wilde niet meteen zo'n badpakje al zijn die ook heel schattig.

Heijderbos ligt niet heel ver weg idd. Is wel nog ff rijden hoor maar ligt redelijk in de buurt. Daar zijn we vaker gaan zwemmen.
    Wij zijn ook in het Meerdal geweest... Maar dat ligt net op een kwartier afstand.. lekker dichtbij dus.

Wij gaan naar Port zé Lande.. dat is wel een stukkie weg.
    Maar vond het toen ik daar was wel een leuk ding.. De dames zijn dan 7 maanden en ben ben benieuwd hoe de dames het vinden op vakantie... :)

Suus fijn dat jullie weer thuis zijn. Is niks he zon zh.. maar gelukkig geen kma..

12. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizzie: Wij gaan ook naar het Heijderbos een week vanaf 8 maart, heerlijk verheug me er zo op. Ook wij hadden dit al geboekt toen ik nog zwanger was. Even bijkomen van alle drukte en lekker genieten voor het eerst met zijn 3en. Eind mei gaan we nog een week naar de Eemhof en van de zomer mag onze kleine smurf mee op cruise naar Noorwegen. Dus genoeg leuke vakanties in het verschiet.

Linlala: Wat een onwijs schattig kamertje en wat een mooi buikje! Daar mag je trotst op zijn meid! Het begint nou op te schieten he.....spannend allemaal. Ga je in het ziekenhuis bevallen??? Weet het even niet meer, haha.

Hier gaat alles nog lekker, Olivier slaapt eindelijk wat langer in de nachten dus dat is wel heel heerlijk! Hij slaapt overdag nog in de box beneden maar we willen vanaf deze week proberen hem boven met babyfoon in zijn ledikantje te leggen. Hoe hebben jullie dat de eerste weken gedaan?

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mo wat fijn dat het allemaal zo goed gaat.
    Eemhof is leuk... zijn we ook geweest..

Hier hebben de dames de 1e weken in het zh doorgebracht en eenmaal thuis, meteen elke keer naar boven naar hun eigen bedje na de fles

14. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wat leuk Mo! Ben heel benieuwd hoe je het park ervaart. Hoor het graag :). Ooooh, jaloers! Naar Noorwegen! Echt mijn mooiste vakantie ooit. Wil ik zeker nog eens naar toe. Hurtigruten cruise?

Fijn dat Olivier wat langer slaapt nu 's nachts. De eerste 4 dagen hebben Iza en ik in het ziekenhuis doorgebracht. De eerste dagen thuis sliep ze langs ons in haar wiegje. Daarna begonnen met overdag in eigen bedje slapen en 's nachts langs ons. En na twee weken sliep ze volledig in haar eigen bedje. Ging meteen prima! En nu nog, ze slaapt zooo goed *klop af* ;).

Port Zelande lijkt me ook superleuk Ikke! Lekker naar de zee.

15. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jullie meiske zo goed slaapt Gizzie.
    En Port ze lande is kei leuk. Ben er paar jaar geleden geweest met een vriendin. En idd dicht bij de zee... haha..
    Ben benieuwd hoe de dames het vinden. We zullen vaak bij het zwembad zijn denk ik.. wel nog genoeg zwemluiers inslaan.. want die gaan hard met een dagje zwemmen..

Mo lekker genieten van jullie kereltje.

Hoe is het met de rest?

16. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ons meisje is een beetje ziek. Flink verkouden. Zielig bij zo'n kleintje vind ik :(. Afgelopen weekend voor de eerste keer een zetpil gegeven. Jeetje, wat een grote dingen! Haha. Maar ze heeft er lekker mee geslapen. Nu nog flink aan het hoesten en ze heeft wat uitslag op haar lijfje. Beetje rodige warme uitslag op haar beentjes, en wat rode vlekjes op haar gezicht. Herkenbaar misschien? Maar ze heeft verder geen koorts en is vrolijk als altijd ;).

Oh ja, zwemluiers! Niet vergeten natuurlijk :p. Verkopen ze die ook gewoon bij een Kruidvat?

Hoe gaat het met je meisjes Ikke?

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gizzie ow wat zielig voor je meiske.
    Hier heb ik de dames een zetpil gegeven met de 2e prikjes.
    Verder niet.
    Hier ook weleens rode vlekken/uitslag maar bij het cb zeiden ze dat het van mijn hormonen konden zijn? Dat hadden ze rond de 3 maanden. Nu af en toe nog wel een paar rode vlekken maar verder niks.

Wij hebben de zwemluiers idd van de kruidvat. Ik vind ze echt fijn. Zijn wel duur maar ja... ik heb een pak per 2x zwemmen nodig.. zitten er 12 in.. ik doe ze uit als ze uit het water gaan want anders plassen ze alles nat. het gaat er gewoon doorheen.. haha..

Met de meiden gaat het super. Ze hebben een paar keer fruit gehad en dat vinden ze erg lekker... een half potje gaat bijna op.. haha..
    Groente krijg ik er niet zoveel in maar ja...
    Ik wil wel vanaf morgen naar 4 flessen overstappen.. ze drinken de flessen vaak lang niet leeg en laten zeker wel 40ml staan. Dus ik wil nu naar 4x 180+5 ipv 5x 150+5.. kijken hoe dat gaat.
    Wat voor schema heb jij voor je meiske?
    Ik wil doen :

08.00u flesje
    10.30 fruit
    12.00u flesje
    16.00u flesje
    18.00u groente
    20.00u flesje en dan kijk ik wel hoelang ze het slapen volhouden.. anders schuif ik de fles een half uurtje/uurtje naar achter..

Heel veel beterschap voor jullie meid

18. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dank je Ikke! Iza heeft nog steeds een beetje verhoging (37.8) en nog wat uitslag op haar been. Maar het ziet er onschuldig uit, en ze is supervrolijk, dus ik wacht het gewoon even af.

Zwemluiers van de KV zijn dus fijn, thanks! Ga ik ze ook daar halen. Ben ook heel tevreden over de gewone luiers van KV.

Wat fijn dat de meiden zo genieten van fruit!! Dat heeft Iza nog niet gehad. Vandaag ga ik beginnen met het maken van banaan- peer- en perzikhapjes. Invriezen, en vanaf volgende week ga ik het geven. Ben benieuwd!

Ziet er uit als een goed schema meis. Iza krijgt nu nog 5 flessen van 180/6. Haar schema is nu:

06.30 180/6
    10.30 180/6
    14.30 180/6
    18.15 groentehapjes
    18.45 180/6 + 2 schepjes bambix
    22.00 180/6

Iza drinkt elke fles nog leeg, behalve die van 18.45 uur. Maar dan heeft ze ook vlak van tevoren groenten op. Omdat we een echt slaapkopje hebben, komen de hapjes en fles nog vlak achter elkaar.

Als ze 6 maanden is, laat ik de laatste fles weg. Als jouw meiden nu al wat flessen laten staan, denk ik inderdaad dat je gerust de 5e fles weg kan laten. Wie weet slapen ze al bijna klokje rond!

19. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Kooten, ik ga inderdaad in het ziekenhuis bevallen. Een aantal weken geleden heb ik een rondleiding gehad bij het MMC te Veldhoven. Wow, wat ziet dat er goed uit! En jij mag al snel van je vakantie gaan genieten. Fijn hoor!

Gizzie, is ze alweer een beetje opgeknapt?

Ikke, zag op FB weer een foto van je meisjes voorbij komen. Wat zien ze er goed uit! Super, je zult vast een heel trotse mama zijn.

Hier is inmiddels mijn laatste werkweek aangebroken; na zondag begint mijn verlof. Ik ben er ook echt aan toe, moet ik zeggen. Voel me af en toe echt een oud besje; alles gaat een stuk moeizamer. Ook mijn spieren stellen niets meer voor; heb het gevoel alsof mijn billen in mijn knieholten hangen. Boh. Zo, nu die klaagmodus weer uit :) Het aftellen is hier echt begonnen.

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gizzie, ook hier slapen ze nog redelijk veel.
    Vandaag ben ik begonnen aan de 1e dag met 4 flessen.
    Vanmorgen om 8 hebben ze gehad en dat krijgen ze altijd wel.
    Heb ze wat eerder fruit gegeven en een 1,2-2 uur later de fles. Deze dronken ze best goed :D In ieder geval meer als anders.. Meestal laten ze van de 165ml wel 40 staan.. en nu van de 200ml 65 en 45.. Dus is al ietsjes meer. Ben benieuwd of ze nu ook een uur langer kunnen wachten op hun flesje van straks... ben heel benieuwd hoe hun slaappatroon zal zijn. Na vanavond zullen we weten hoe ze het de 1e dag hebben gedaan op 4 flessen.. wel spannend moet ik zeggen.. haha..

Kruidvatluiers gebruik ik hier ook. Ik vind ze ook fijn. Heel veel mensen vinden die niks maar tot nu toe nog niks te klagen over. En ze komen uit dezelfde fabriek als pampers... alleen ander stickertje op.. haha..

Lin, Woow je hebt bijna verlof. Ik weet nog heel goed dat je op vakantie die test deed en het ff kwam melden.. haha.. en nu ben je gewoon al 8 maanden zwanger. Gaat snel he.. Na zondag hoef je niet meer te werken en dan alleen nog maar genieten.

Ja klopt.. ik dacht.. de foto's die ik op mijn profiel had staan waren echt nog van het zh.. met sonde enzo.. dus dacht.. nu maar ff veranderen want ze zijn alweer zoveel meer gegroeid.
    En een trotse mama ben ik zeker. 2 van die mooie hummelkes.. haha..

Deel Deze Pagina