Zwangere meiden omgeving Eindhoven

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jeetje mv 4, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ja, stukken minder gelukkig Ikke!

En, hoe is je 1e werkdag gegaan?

2. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben ik weer!

1e werkdag was echt alsof ik niet weg ben geweest...
    Ging weer zoals vanouds...
    Ik heb gister weer gewerkt en morgen heb ik weer een dagje en dan weekend.. hihi :D
    Best lekker om geen 4-5 dagen meer te werken.

Ben wel echt heel verkouden geweest. Jullie daar geen last van gehad? En ben het wel zat die sneeuw!

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wat fijn dat het werken goed is gegaan meis. En lekker hè, minder daagjes werken :). Met de meisjes ook goed gegaan?

Ja, laatst nog. Echt heel erg verkouden. Bah, wat kun je je dan ellendig voelen. Ben nog steeds niet helemaal fit.

Ik heb ook wel zin in een fijn lentezonnetje...

Linlala, hoe gaat het ermee meis?

4. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Hé meiden, bedankt voor jullie uitgebreide reactie op mijn ontzwangeren vraag. Ikke, wat ziet je buik er goed uit! En Gizzie, mooi gewicht hoor :) Ben zelf fan van SB (ooit 14 kg mee afgevallen) en het is idd gemakkelijk om haar principes wat te volgen zonder daadwerkelijk aan het diëten te zijn.
    Het lijkt er trouwens op dat ik eerder met het ontzwangeren aan de gang moet dan aanvankelijk gedacht..

Ik heb vanmiddag weer een controle gehad bij de VK en ben aansluitend doorverwezen naar ZH. In verband met hogere bloeddruk, maar ook omdat VK met de hand constateerde dat 't meisje vergeleken met vorige week amper is gegroeid. Half uur aan CTG gelegen. Prima hartslag, ook mijn bloeddruk zag er redelijk uit. Hierna groeiecho gehad, waaruit bleek dat groei van haar buikje echt is gestagneerd. Dus, om een lang verhaal kort te houden, morgenavond gaan ze starten met inleiden. Gaan eerst een ballon inbrengen omdat ik momenteel nog geen ontsluiting heb; hopelijk kunnen ze dan zaterdag gaan starten met het opwekken van de bevalling. Vervelend dat het op deze manier moet, maar alles voor mijn meisje natuurlijk.. Hopelijk komt ze gezond ter wereld en kan ze alsnog een groeispurtje gaan maken.

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gizzie, erg vervelend ja als je er nog steeds last van hebt he... ik hoop dat je snel op knapt. Of ja.. helemaal de oude bent.

Jaaa de dames doen het zoo goed. Vandaag zijn ze de 1e keer echt weg geweest... naar mijn moeder. Maar is goed gegaan. Mijn moeder is wel een dure in luiers en kleding.. pff.. ze zijn al een keer een paar uurtjes bij mijn ouders geweest, en toen ook al helemaal nat... en nu dus weer.. hihi.. och ja.. beginners ervaring met 2 tegelijk ;)

Lin, oooooow wat spannend! Ik kan het me wel voorstellen als je wordt geholpen hoe je je voelt. Het is niet dat ze zichzelf aan dient dan he... ik kan erover mee praten alleen heb ik een ritsje gekregen ;) Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes met de inleiding morgen avond. En een voorspoedige bevalling. En nu nog echt ff goed genieten van je buikkie.
    Hopelijk valt het gewicht wel mee dat het niet zo is als dat ze vk heeft gemeten. Hier ook verkeerd gemeten en gelukkig 400 gram zwaarder allebei...

Goodluck for you mom te be :D

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh Linlala, wat spannend! Iets eerder dan verwacht, maar volgens mij zijn jullie er helemaal klaar voor. Laat jullie dochter maar komen!

Alvast heeeeeeeel veel succes meissie. Je kan het! Ben heel benieuwd naar je bevallingsverhaal, en vooral naar jullie knappe dochter. Tot gauw mama :)!

7. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,
    Sorry dat het zo lang geduurt heeft voordat ik wat schrijf. Maar er is de afgelopen tijd een hoop gebeurd. Ongeveer 3 weken terug haald wij Olivier uit zijn bedje voor een voeding en legde we hem tussen ons in in bed. Zo word hij een beetje wakker en drinkt hij beter. Dit keer verslikte hij zich(althans dat denken wij) en bleef hij er in hangen. Hij begon te stuipen over het matras en stuiterde alle kanten op. Daarna werd hij blauw en stopt met ademhalen. Ook zijn tong zwol helemaal op. We hebben toen meteen 112 gebeld en met hulp van iemand van de alarmcentrale begon hij weer te ademen na een minuut of 5. De ambulance kwam pas na een kwartier en Olivier was toen al gestabilliseerd. We zijn toen meteen naar het ziekehuis gegaan en hij is daar opgenomen. Ze dachten aan een convulsie een soort epileptische aanval. Dus een week lang heeft hij aan de monitor gelegen om hem te bewaken en vele onderzoeken zoals een EEG,ECG en een hersenscan werden gedaan. Daar kwam gelukkig niks uit maar je blijft wel in onzekerheid zitten. En buiten dat op en neer steeds naar het ziekenhuis en het verdriet zijn slopend.
    Na een week zijn we naar huis gestuurd met stesolite, een middel wat we in moesten spuiten als het weer gebeurde om hem zo uit die aanval te halen. Je begrijpt wij deden geen oog dicht die nacht.
    Helaas die nacht ging het weer mis alleen dan wel gelukkig in mindere maten. Dus weer naar het ziekenhuis dit keer in in Tilburg, het JBZ zat vol. Gelukkig na een dag konden we daar terrecht.
    Daar volgde weer 3 dagen opname en er werd gezegd dat het wel eens verborgen reflux kon zijn, dus voeding indikke en toen ging het eigenlijk beter. Maar ja zekerheid op herhaling is er niet, en dat levert een hoop stress en onzekerheid op. We zijn nu 1,5 week thuis en heeft op een aantal keer een beetje verslikken niet veel meer laten zien. We zijn net terug van een weekje Centerparcs het Heijderbos. Even bijkomen van alles want moe zijn we zeer zeker.
    Gizzie, het Heijderbos is echt een heel leuk park. Genoeg te doen en een leuk zwembad. Olivier is voor het eerst gaan zwemmen, hij vond het prachtig. Ik zal een foto toevoegen. Jammer van het weer alleen, echt jongens het is maart…..ik wil Lente!!! Haha.
    Linlala: Inmiddels ben je misschien bevallen…..wat gaat de tijd hard! Ik hoop dat we snel horen dat je een gezond meisje op de wereld hebt gezet.
    Meiden voor nu even genoeg, vanaf nu probeer ik weer wat vaker te posten!

XX

Bijgevoegde bestanden:

8. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Wow Kooten, wat een verhaal! Ik kan me goed voorstellen hoe geschrokken jullie zijn.. Hopelijk gebeurd het niet weer! Maarre.. wat een geweldig mooi mannetje is het :)

Enne.. nog geen mama hoor :) Ik lig inmiddels wel in het MMC. Gisteren hebben ze tot drie maal toe ballon in proberen te brengen. Wat een hel. Dus ook niet gelukt. Door al dat geweld had ik uiteindelijk wel 2 cm ontsluiting. Vannacht met behulp van med. vijf uur aan één stuk geslapen. Heerlijk! Straks gaan ze kijken of ze mijn vliezen al kunnen breken of dat er nog een cm bij moet.

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh Mo, wat een verhaal! Jeetje, wat moeten jullie je kapot geschrokken zijn...pfffff. Dat je zo'n heftige reactie kan krijgen bij een verborgen reflux? 'Gelukkig' dan maar dat het dit is, en geen epilepsie of zo. Hopelijk blijven de aanvallen nu weg met de aangepaste voeding. Dikke knuffel voor jou en je kleine ventje!

Aaah, wat een leuke foto! Al een hele kerel :). Heb ook heel veel zin om te gaan! Vorige week zo'n schattig badpakje gekocht ♥. En een swimtrainer. Eens kijken of ze er zin in heeft in april :p.

Linlala, spannend!! En wat leuk om een berichtje vanuit het mmc te krijgen :). Balen van die ballon...zal wel zeer hebben gedaan, of niet? Hopelijk gaat het vanzelf als ze de vliezen breken. Zet 'm op meissie!!

Lente....joehoe?! Ben er ook onwijs aan toe!!!

10. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    ooooooooooooh ik wil ook lente

Lin, succes meid! Wat vervelend van die ballon... maar.. misschien nu wel al mama???????

Mo, wat heftig zeg. Ik snap dat je in onzekerheid leeft.
    Hier heeft Z dat 2x gehad.. 1e keer naar de HAP.. ook ademnood maar kwam waarschijnlijk door voeding dat omhoog is gekomen icm slijm.. dat is blijven hangen. Daarna nog een keer gehad maar was maar heel ff gelukkig. Eng is dat he.. pff heel veel sterkte.
    Heijderbos is idd errug leuk.

Morgen heb ik een meeting met de tweeling mama's.. zin in :)

11. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Nou meisjes, ze is er hoor :) Gisteren om 17:00 uur is Robin geboren. Zoals voorspelt te klein met een gewicht van 2475 gram, maar evengoed alles erop en eraan. Het ziet er naar uit dat we vanavond al naar huis mogen, mits haar glucose waarde in orde is. Zal de rest van het verhaal vanavond of morgen vertellen, als ik weer een laptop tot mijn beschikking heb. Tot dan wel even een foto van mijn werkelijk perfecte meisje :)
    .facebook_-788675276.jpg

12. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lin wat een prachtig meisje!Gefeliciteerd,geniet er lekker van.Kijk uit naar je hele verhaal.... :)

13. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh Linlala!!!!! Raak er helemaal ontroerd van... Wat een prachtig mooi meisje! En wat een mooie naam...wauw. Van harte gefeliciteerd!!!!

Hopelijk zijn jullie nu lekker thuis? Ben je met borstvoeding gestart?

Ben benieuwd naar je verhaal meissie!

Ikke, hoe was de meeting? Zal wel een leuk gezicht zijn, al die tweelingen. Met hoeveel waren jullie?

Mo, heb je baby gezwommen met Olivier in het Heijderbos? Hoe was dat?

14. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gizzie dat heb ik uiteindelijk niet gedaan want Olivier raakte enorm aan de diaree.

15. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh nee, dat is niet zo handig dan...;).

16. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Joehoe dames! Het heeft even geduurd hoor .. De dagen vliegen voorbij hier!
    Maar zoals beloofd even een update, hoe alles is verlopen. Dus daar gaan we :D

Jullie wisten al dat ik afgelopen vrijdag zou worden ingeleid met behulp van een foley katheter. Inbrengen van dit ballonnetje mislukte omdat mijn bmm blijkbaar al wat was verweekt. Uiteindelijk ben ik met 2 cm ontsluiting gaan slapen die avond. Met behulp van een slaaptabletje ook nog eens heerlijk kunnen slapen. De volgende ochtend hebben ze in alle vroegte mijn vliezen al kunnen breken, waarna ze mij hebben aangesloten aan de weeën opwekkers. Voor mijn gevoel ging het hierna best snel. Rond 10:00u had ik al volop weeën, net na de middag kreeg ik ze nog amper opgevangen. Het hielp hierbij ook niet echt dat ik aan een hoop toeters en bellen was aangesloten; kon niet even gemakkelijk alle houdingen aannemen en zakte vanaf een bepaald moment tussen de weeën door constant weg in een soort slaaproes, waardoor de wee daarop des te harder aankwam.

Afijn, op een bepaald moment dus ook om pijnbestrijding gevraagd, waarna ik rond 13:00 uur richting de OK ben gebracht voor een ruggenprik. Hier maar liefst anderhalf uur doorgebracht. Weeen werden steeds heftiger, en ruggenprik had echt behoorlijk wat tijd nodig om zijn werk te gaan doen. Maar lieve hemel, wat was het fijn toen de verdoving werkte! Ik voelde de weeën nog goed (niet perse onprettig, op deze manier werd ik goed bij de les gehouden), maar ze waren nu wel goed op te vangen.

Om 14:30u was ik vanuit de OK terug op mijn kamer, waarna ze direct hebben getoucheerd om te kijken op hoeveel cm ik zat. Dat waren er toen al 6.
    Merkte in de tijd daarna dat de weeën ook steeds heftiger werden. Ik voelde ze – vooral een één kant – goed door mijn ruggenprik heen. Was eigenlijk wel een voordeel, want ze kregen met behulp van hun apparatuur mijn weeën niet goed in beeld (we werden beiden constant gemonitord). Het werd al wel vrij snel duidelijk dat Robin het wat moeilijk had met mijn weeën. Wanneer ik op het hoogtepunt van mijn wee zat, dipte haar hartslag. Absoluut geen pretje om dat naar beneden te horen en zien duiken.

Ik kan dus wel stellen dat er volop actie en reactie was, maar toch was iedereen verrast toen ik om 16:30 uur al volledige ontsluiting bleek te hebben. “Je mag gaan proberen te persen”, aldus de VK. Manlief stond op de gang nog te bellen om dit nieuws aan de achterwacht door te geven, toen ik al in de startblokken stond voor de tweede keer persen. Heeft mij bij de rest wel perfect bijgestaan ;)
    Afijn, ik heb amper een half uur geperst. Laatste stukje lukte me helaas niet alleen, en omdat Robin het écht moeilijk had, is er een knip gezet en is de GYN ingeschakeld voor een extra duwtje. En toen .. toen was ze daar :)

Meisjes, wat zijn alle clichés waar! Ze werd op mijn buik neergelegd en ik was verkocht. Op de foto’s die manlief heeft gemaakt is ook goed te zien dat ik helemaal op haar gefocust ben, heb dan ook weinig meer meegekregen van wat er om me heen gebeurde. Een geweldige, bizarre en onvergetelijke ervaring.

Robin was, is, een dysmatuur baby’tje, maar wel één die het vanaf het moment dat ze op mijn buik lag fantastisch deed. Haar gaf score was 9/10 en binnen het uur heeft ze bij me gedronken. Was daarnaast sowieso ontzettend alert. Omdat ze het zo goed deed heeft de kinderarts haar pas laat op de avond onderzocht. Alles bleek inderdaad in orde, alleen mocht haar glucose waarde wat omhoog, dus 24 uur extra in het ZH (sowieso geen ramp, fantastische zorg in het MMC). Zondagavond om 18:00 uur zijn we ontslagen en als new born gezinnetje naar huis gegaan.

Robin heeft vandaag haar hielprik en gehoortest gehad. Gehoortest was al dik in orde! Doet het verder sowieso erg goed. Drinkt behoorlijk (auw, die stuwing :)), houdt zichzelf al goed op temperatuur en heeft simpelweg temperament. Met mij gaat het verder ook wel OK. Nog wel last van de hechtingen, slijt daarnaast mijn dagen nog steeds voor een groot gedeelte op mijn (kraam)bed, maar hey, schijnt erbij te horen. Kraamhulp is een fijne vrouw en manlief een fantastische papa. Happy moederke dus!

Ik doe van de week jullie berichten even bijlezen, wanneer ik wat meer in mijn nieuwe rol zit ;)

17. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    He happy mom! Wat klink je verliefd!! ♥. Heerlijk om je verhaal te lezen meis. Je hebt een fijne bevalling gehad volgens mij (met de pijntjes die er 'gewoon' bijhoren ;)). En wat een superstart van kleine Robin.

Fijn dat je een goede kraamhulp hebt, en dat papa ook zo aan het genieten is van zijn dochter. En wat heerlijk dat de borstvoeding ook lukt!

Geniet ervan mama, en we zien je wel weer verschijnen.

Dikke knuffel voor jou en Robin!!

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat jammer dat Olivier diarree had Mo...

ohhhhhhhh wat een fijne bevalling heb je gehad lin! Of ja.. het klinkt zo fijn.. alleen jammer dat je 1,5 uur hebt moeten doorbrengen op de OK... maar goed.. de ruggenprik heeft geholpen voor het grootste gedeelte. Ga lekker genieten van je knappe meiske..
    En idd... de clichés zijn waar ;)

De meeting was wel leuk. Veel bekijks in ieder geval.. haha

19. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    #739 Linlala, 25 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2013
    Joehoe! De dagen vliegen hier voorbij :$ Vandaag mijn eerste dag alleen, samen met mijn meisje. Tot nu toe alles redelijk onder controle :cool:

Helaas is Robin wel verkouden aan het worden. Gisteravond was ze hierom echt aan het panikeren. Toen manlief met een wattenstaafje twee flinke snottebellen uit haar neus wist te halen, werd ze direct een stuk rustiger. Heeft de nacht ook prima geslapen. Evengoed vanmorgen contact opgenomen met de huisarts; ook omdat ze minder goed aan de borst drinkt (laat erg vaak los, ademnood?) en omdat het simpelweg een klein, kwetsbaar mini mensje is. Morgen gaan we even langs met haar.

Verder doet ze het super goed. Eergisteren gewogen door de kraamhulp en toen zat ze, met een week oud, al boven haar geboortegewicht. Ze drinkt doorgaans dan ook erg goed, heb me daarnaast laten vertellen dat ik behoorlijk wat melk in huis heb. Fijn om dit aan de kleine dame mee te kunnen geven, hoewel ik eerlijk moet bekennen niet van plan te zijn om lang door te gaan met borstvoeding. Denk eraan om over twee weken langzaam te gaan beginnen met afbouwen. Ik voel me namelijk wat beperkt in mijn doen en laten. Kan me niet voorstellen dat ik met haar lekker naar buiten kan zonder op een bepaald moment mijn borst tevoorschijn te moeten halen :( Afijn, dat zijn van die dingen die constant door mijn hoofd heen spoken :D

Kooten, hoe is het met de kleine man? En Ikke, wat een leuke foto zag ik voorbijkomen op FB van de meeting. Zal wel een drukke bedoeling zijn geweest, of niet ;) En Gizzie, hoe is het met jouw meisje?

Eigenlijk zouden de Eindhovense dames ook eens moeten meeten!

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lin, wat fijn dat jullie kleine meiske het zo goed doet.. En nu al over het geboortegewicht heen?? Wat goed zeg :D Super melk dus.. haha.. Bij onze meiden was dat met 10 en 11 dagen...
    Zielig is dat het als die kleintjes verkouden zijn. Hier ook vaker last van. En ademnood hebben ze hier dan ook wel af en toe..alleen doen ze dan telkens de fles eruit... haha..

Jaaa de meeting :) Was best leuk idd..

Ik stem voor! De meeting met onze eindhovense dames... haha

Hoe is het met de rest van de dames??

Deel Deze Pagina