Ik vind zulke dingen altijd best wel spannend, maar hé, ik stem ook voor! . Jullie zijn leuk! Haha. Facebook, dat wil ik ook! . Ik PB jullie even meiden. Aaah, wat zielig dat Robin een beetje verkouden is. Ik vind het al zielig bij Iza, laat staan bij een nog kleiner mini-mensje... Goed hoor, om morgen even langs de HA te gaan. Better safe than sorry. Spannend, vandaag de eerste dag met je kleine meisje! Maar zo te horen gaat het verder super. En wat fijn dat de bv zo goed gaat!! Dan heeft ze straks toch mooi zo'n 4 weken bv gehad, als je besluit om te gaan stoppen. Of misschien kun je het combineren? 's Ochtends en 's avonds bv, en tussendoor fv? Mits je productie dat toe laat natuurlijk... Met Iza gaat het goed! Morgen alweer 6 maanden, pffff. Waar blijft de tijd. Morgen starten met brood! Vind zulke veranderingen best wel spannend.
Volgens mij bestaat 'de rest van de meiden' niet meer....helaas. Kooten, Ikke, Linlala en Gizzie zijn de die-hards .
Zal morgen ff wat meer posten,maar een meeting is super leuk. Maar dan wel met de kindjes Met Olivier gaat het iets minder,donderdag naar de kinderarts en dan word er een datum geprikt voor de 24 uurs sonde ph meting. Nu lekker slapen,post morgen meer.
Aangenaam Linlala en Mo! . Wat leuk om jullie in het 'echt' te zien!! Aaaah, wat sneu dat het niet zo goed gaat met Olivier . Wat gaan ze onderzoeken dan? Voor de verborgen reflux?
Ja ze gaan kijken naar verborgen reflux. Hij blijft ook nog geregeld hangen in zijn voeding en veel bellen blazen een beetje schuimbekken en vooral heel veel strekken en met zijn hoofd naar achteren gooien. En zo zijn er nog veel dingen die doen vermoeden dat het verborgen reflux is. Dus afwachten maar aankomende donderdag. Gaat het verder goed met Iza? Alweer 6 maanden, de tijd gaat echt snel. Leuk dat we nu kunnen FB-en. Lin: Wat goed om te horen dat het zo goed gaat met Robin. En heerlijk toch dat je je meisje nu BV kan meegeven. Ik had het graag gewild maar ja die van mij zoog alles gelijk kapot..... Als je mij ook al FB vriend wil dan zoek mij gerust tussen de vrienden van Gizzie! Wel vervelend dat jullie meisje zo verkouden is. Olivier is dat ook al een hele week, lijkt soms net een astma patiënt hahaha. Gelukkig blijft hij nog wel goed drinken. O vergeten te melden.....Olivier slaap sinds een ruime week door. Om 23.00 uur zijn laatste fles en komt dan pas weer om 7.00 uur, eergisteren zelfs om 8.00 uur. Zo blij, eindelijk weer wat uurtjes slaap pakken!
Gizzie, haha... jij met je veel spannend vinden Is het toch ook wel. Hoe ging het met de boterham? Ik voeg je morgen ff toe... hij doet het nu niet. Mo, wat sneu voor Olivier zeg. Hopelijk weet je snel meer hoe en wat. Moeten jullie donderdag naar het zh daarvoor? Of lees ik het verkeerd? De andere meiden hebben er volgens mij geen zin meer in. Ik ben dan weer zo iemand die dan denkt.. waarom? Je hebt hier zoveel gedeeld.. en dan is het kindje geboren en ineens zijn ze foetsie.. althans zo gaat het dan met de meeste toch? Vind het super jammer... ik denk.. wij werken toch ook? Wij moeten ook voor een huishouden zorgen en voor een kind ( kindjes ) En we blijven ook gezellig hier kletsen. Vind het ook wel zo.. als ik er echt geen zin meer in had om hier te kletsen of het met alles te druk heb... ( heb ik ook wel af en toe ) dat ik dan me hier afmeld dat iedereen weet hoe en wat.. maar goed.. Jaaaaaa de meeting zeker met kids. Dat vind ik erbij horen he.. haha.. Maar een keer plannen? Als het mooi weer is! Lekker ergens door de stad hobbelen en terassen
Hey dames, Kennen jullie me nog ? Ik had eerst de naam P.leu.ni (even met puntjes zodat het niet te googlen is ). Ik ben een tijd terug lekker actief geweest hier, maar door drukte en activiteit op ook een ander forum is deze er wat bij ingeschoten *schaam schaam*. Maar lijkt me wel leuk om weer ee te praten. Heb hier in de omgeving niet veel andere moeders die ik ken (alleen mijn zusje en een kennis/vriendin met een dochter van 2 mnd). Ik ga zo even lekker bijlezen hoe het allemaal gaat met jullie! Hier gaat alles wel goed. V is nu ruim 5 maanden en groeit als kool! Hij is de 7kg gepasseerd. Verder een heel vrolijk mannetje, ben helemaal verliefd. Hij lacht heel veel en huilt eigenlijk alleen als hij in bed ligt en eruit wil of als hij honger heeft. We zijn 3 weken geleden met groente hapje begonnen, gaat ook heel goed. Van het weekend voor het eerst courgette. Zelf vind ik dat echt heel smerig, maar hij vond het smullen! Nou, vandaag rustig op werk dus ik ga nu even teruglezen hoor .
Ik ben er ook nog Lees wel mee, maar reageer de laatste tijd erg weinig. Zit nu op mijn werk, maar zal vanavond of morgen even uitgebreid reageren.
Zo heb teruggelezen vanaf mijn laatste post... @ Linlala, van harte met de geboorte van Robin! Hele mooie naam en wat een plaatje zeg! Verkoudheid heeft V ook vaak last van helaas. @ Kooten, jeetje meis wat een heftig verhaal van Olivier toen hij zich verslikte. Dat moet echt zo eng zijn lijkt me. Hoop dat de PH meting goed gaat. Als het verborgen reflux is, heeft het tenminste een naam. @ Ikke, lijkt me echt super leuk een tweeling. Wel druk, maar zo te lezen heb je alles prima op orde! @ Gizzie, hoe gaat het brood bij Iza? Jouw bv verhaal klinkt ook al zo herkenbaar. Heb me ook helemaal suf gekolfd, om de 2 uur gekolfd, 's nachts, lactatiekundige gebeld en het mocht gewoon niet baten. Heb me er echt heel verdrietig over gevoeld, maar goed. Fles ging super goed. Ik heb prachtige foto's voorbij zien komen, heftige bevallingsverhalen gelezen (herkenbaar, heb het ook gehad - zie weblog) en leuk nieuws. Las ook iets over Center Parcs. Wij willen de week van 13 mei een midweek gaan. Maar ik weet nog niet welke . Werk, ik werk 32 uur en vind het wat veel soms. Ben ook aan het kijken voor iets van 24 uur, maar krijg niks gevonden. Oh en ontzwangeren, jeetje, haaruitval niet te zuinig. Nu is het al bijna weer normaal, maar heb zelfs gejankt. Zo heftig was het. En verder heb ik nu nog steeds last van mijn stuitje van de bevalling. Vorige week naar huisarts geweest en heb doorverwijzing gekregen voor de fysio. Moet vandaag even een afspraak gaan maken. Zo, nu blijf ik lekker actief (als jullie dat goed vinden )!
Hé, wat gezellig!! Leuk dat jullie er weer zijn Penny en Ukkie! Kooten, gaan ze Olivier dan 24 uur opnemen? Ik hoor de term 'verborgen reflux' regelmatig, maar weet eigenlijk niet zo goed wat het inhoudt. Wat is het verschil tussen reflux en verborgen reflux? Wat heerlijk dat je mannetje doorslaapt!! En zelf ook weer de nodige uurtjes slaap kan pakken . Ikke, snap goed wat je bedoelt meis. Ben blij dat ik dit topic weer heb her-/gevonden. Vind het gezellig! Lijkt me leuk om een keer te meeten als het weer iets beter is inderdaad. Lekker in Eindhoven een terrasje pakken of zo, met de kiddies. Ben zo benieuwd naar alle mooie kindjes! Aah Penny, leuk hè, die hapjes! Fijn dat V ook alles lekker vindt. Net als Iza. Courgette vinden ml en ik ook niet te eten, maar Iza smult ervan . Gisteren voor het eerste zoete aardappel gegeven en dat vond ze ook erg lekker! Mmm, beetje vergelijkbare borstvoeding ervaring gehad dan. Gelukkig gaan de flesjes goed meis. En zie je je mannetje goed groeien, en dat hij heel tevreden is. Dat is het belangrijkste! Ukkie, ben benieuwd hoe het met jou gaat! Brood ging super!! Had de tafel gedekt voor ons tweetjes . Iza een broodkorst op haar bordje, en ik twee sneetjes brood. Maar ze vond die broodkorst maar raar... Ik deed 'm in haar mondje en ze sabbelde er wel op, maar wist niet wat ze er verder mee moest, haha. Dus toen heb ik een deel van mijn sneetje brood besmeerd met boter en in kleine stukjes gesneden en dat ging erin als koek! Met ook nog wat slokjes water erbij uit haar tuitbeker. En dat allemaal vanuit haar nieuwe tripptrapp! Jeetje, wat een mijlpalen op 1 dag . Helemaal trots op mijn meisje ♥.
Penny en Ukkie: Leuk dat jullie er weer zijn! Wat is V. ook al weer oud zeg! Wat naar dat je nog steeds zoveel last hebt van je stuitje! Hoop dat fysiotherapie iets voor je kan doen. Ikke:Ja wij moeten morgen naar het ziekenhuis, afspraak bij de kinderarts en dan word er ook een datum geprikt voor het ph onderzoek. Gizzie: Wat stoer van Iza aan de grote tafel met haar stukjes brood! Kijk zo uit naar dat moment samen met Olivier. En ja Olivier blijft dan 24 uur in het ziekenhuis met sonde en dan word de ph waarde in zijn slokdarm onderzocht. Het verschil tussen reflux en verborgen reflux is dat bij reflux kindjes heel veel spugen en dan in projectiel vorm dus echt schietend. Bij verborgen reflux spugen baby's juist niet maar komt de voeding wel omhoog in de slokdarm en zakt het daarna weer. Daardoor krijgen ze heel veel maagzuur en dat trekt dus ook steeds langs die slokdarm waardoor die zwaar geïrriteerd raakt en soms ook ontstoken. Ze hebben het vermoeden dat Olivier daardoor zo is blijven hangen in zijn voeding die nacht. En door dat ph onderzoek kijken ze dus of het inderdaad omhoog komt en wat de zuurtegraad daar van is. Even een vraagje aan jullie allemaal, ik ben twee weken terug voor het eerst ongesteld geworden maar dat stopt maar niet. Was het bij jullie de eerste keer ook zo heftig en zo langdurig? Verder laat Olivier overdag maar max 3,5 uur tussen zijn flessen zitten, 's avonds en 's nachts niet, hij schreeuwt het dan uit van de honger. Eerst kreeg hij 5x 150 cc maar vanaf vanmiddag geven we hem 180cc. Is dat niet teveel? Hij weegt volgens mij al bijna 6 kilo. Weten jullie nog hoeveel jullie gaven zo rond 11 weken?
Vanaf nu zal ik proberen weer wat vaker te schrijven. Het is de laatste tijd zo druk geweest (en nog steeds) en ik ben nog steeds erg moe. Lees dus wel veel, maar reageerde eigenlijk bijna niet Van die vermoeidheid heb ik eigenlijk al heel lang last. Maar door de MMM ben ik erachter gekomen dat het een bekend kwaaltje is bij vrouwen met endometriose. Aan de ene kant fijn dat ik nu weet dat ik me niet aanstel (volgens de HA zou het wel stress zijn), maar er is dus ook niets aan te doen. Verder heb ik al sinds begin december erg veel last van mijn stuitje, maar dat is eigenlijk het enige. Ben zelfs niet misselijk geweest. Het kamertje is inmiddels klaar (verven en de meubeltjes), ben nu druk bezig met alles wassen en inrichten. Geboortekaartje en bord voor in de tuin zijn ook ontworpen, dat heeft mijn vriend zelf gedaan En wij gaan wasbare luiers gebruiken, ben benieuwd hoe dat bevalt. Foto's hebben we op een website staan, als je ze wilt zien moet je maar even de link vragen. Heb liever niet dat mensen me hier vinden via google Gisteren hebben we een rondleiding gehad in het MMC, ben er inmiddels alleen zo vaak geweest dat het eigenlijk niet nodig was. Ik heb in een kraamsuite mijn pregnylspuit gehad, dus ook die hadden we al gezien. En een paar keer een CTG op die afdeling omdat ik aan een stuk door harde buiken had toen ik de griep had. Morgen weer op controle bij de gyn, ben benieuwd. De kleine begint inmiddels al hard te schoppen, op zich wel fijn want nu vind ik de controles niet meer zo spannend. Mijn banner loopt trouwens een dag achter terwijl ik de juiste uitgerekende datum heb ingevuld
@ Gizzie, thanks! Zo hé, idd wat een mijlpalen op een dag! Wat leuk toch, zo lekker in de TrippTrapp. Hier staat hij ook al klaar, maar V zit nog niet echt goed (hangt schuin). @ Kooten, thanks! Fysio staat voor volgende week vrijdag. Ben benieuwd. Eerste keer ongesteld was bij mij heel heftig, kreeg flashbacks van toen ik 13 was... Duurde een week ofzo. Volgens mij gaven wij 5x180. Je kan het met lichaamsgewicht uitreken 150cc per kilo lichaamsgewicht mogen ze max hebben op een dag. 6x150=900, 900cc op een dag delen door 5 voedingen is 180cc per voeding. Of je geeft een paar van 150 en een paar van 180. Je moet gewoon doen wat goed voor je voelt hoor. Moederinstinct is heilig . @ Ukkie, vervelend dat je zo moe bent. Leuk dat alles klaar is! Ik ben ook in het MMC bevallen, ben er zeer positief over. Hier alles prima. Vandaag zijn schoonouders oppassen. Kwamen ze vanochtend bij mij thuis en vroegen of ze hem mee mogen nemen naar hun thuis (ze wonen een klein uurtje van ons af) want hun hond wordt vandaag ingeslapen. De hond is 11 en heeft een nierafwijking opeens. Ze kan niks meer. Nou had ik helemaal niks met die hond (veel te wild en luistert niet), maar is toch wel zielig. Dus wij gaan einde dag V bij hen ophalen.
Aha Kooten, nu is het me duidelijk! Ik ben benieuwd wat de ph-meting oplevert bij Olivier. Aan de ene kant wel te hopen dat het dat is, of niet? Kan hij daar dan medicatie voor krijgen? Ik denk dat je er goed aan doet om Olivier's fles op te hogen. Volgens mij zijn wij rond die tijd ook begonnen met 180. Dan pakte ze maar 160 of zo, maar dat beetje extra werkte wel beter voor haar. Vervelend zeg, dat je zo heftig ongesteld bent! Ik ben helemaal niet ongesteld geworden... Ik wilde graag een spiraaltje en die is er 10 weken na de keizersnee ingezet. Volgens de gyn maakte het niet uit dat ik nog niet ongesteld was geworden. Ukkie, wat fijn dat het kamertje klaar is! En leuk zeg, dat je vriend zelf het geboortekaartje en bord heeft ontworpen! Door de verbouwing van ons huis heeft mijn man daar geen tijd meer voor gehad. We hadden gewoon zo'n eend van Zuidzorg, maar toen Iza was geboren stond er ineens een hele grote ooievaar van hout in de tuin! Gemaakt door opa...(mijn vader). Was een leuke verrassing! Wil je de link naar me sturen? Ben wel benieuwd naar jullie mooie kamer . Wel vervelend dat je zo moe bent meis. En je moet (mag) nog even... Wanneer begint je verlof? Jaaaa, MMC is fijn hè! Heb er vanwege de ks 4 dagen moeten verblijven, maar vond dat helemaal niet erg. Echt luxe, zo'n eigen kraamsuite! Penny, Iza hangt ook nog een beetje in de tripptrapp . Maar het gaat steeds beter. Tot nu toe hebben we steeds de wipstoel gebruikt, maar dat vind ik ook niet ideaal. Dus vanaf dinsdag gewoon elke dag in de stoel. Veel fijner en gezelliger! Aaah, wat zielig van het hondje. Gaat het oppassen verder goed? Linlala, hoe gaat het met je kleine meisje? Ikke, met de girls ook alles goed? Na vandaag lang weekend!! 5 dagen vrij . Ik houd van Pasen....
Morgen trouwens weer naar de wijk met Iza. Ben erg benieuwd hoeveel ze weegt! Laatste keer was op 11 januari, dus dat is even geleden. Ik zal trouwens eens kijken of ik wat foto's in mijn privealbum kan zetten...
Gizzie, ik ook! (Straks weekend). Leuke foto's zeg . Ik mag 10 mei weer naar het CB. Heb gister even met V op de weegschaal gestaan en hij weegt ongeveer 7,3 kg :O. In mijn album staan wat foto's van hem (eentje met mij erbij) van 2 maanden geleden . Naja hondje, het is een Labrador. Oppassen doen ze een dag in de maand. Gaat altijd wel goed. V is hun enige kleinkind, dus die zal geen aandacht te kort komen .
Wat een leuke foto's Penny!! Knap ventje . En een knappe mama . Dames, kleine tip. Bij de kruidvat verkopen ze deze week knisperboekjes (van tuin, huis, auto of dieren) voor 2,99. Iza vindt ze helemaal geweldig! Kan er niet vanaf blijven. Misschien een leuk paascadeautje voor je kleintje?
Thanks . Gister even wezen shoppen mer mijn zusje en V. Nieuw jasje gekocht en wat andere dingetjes. Zijn fleece pak waar hij nu altijd in ligt begint echt te klein te worden. Gaat zo hard allemaal! Vanmiddag een high tea, ook wel zin in. En verder morgen paasbrunch bij mijn moeder, dansles 's avonds en verder niks. Heerlijk.