Zwangere meiden omgeving Eindhoven

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jeetje mv 4, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Siesi, welcome back!!!!!!!!!! Fijn dat het beter met je gaat. En ik hoop dat je kindje helemaal gezond zal zijn. Het hoeft idd niks te betekeken... je kan ook gewoon veel HCG aanmaken... nog nergens zorgen over maken, al kan ik me wel voorstellen hoe het voelt.
    Ikzelf heb bloed moeten prikken om te checken of mijn chromosomen in orde zijn. Dit omdat er in mijn familie toch wel wat dingen voorkomen, al is het allemaal niet erfelijk. Ze zijn er niet helemaal zeker van dat het daarom bij ons niet is, dus geheel onverwachts moest ik bloed prikken en gaan ze allerlei medische gegevens opvragen van familie leden. Als het chromosomen onderzoek echt iets ernstigs aan het licht bracht, werd ik gebeld. Het is nu 2,5 week geleden en nog niks gehoord, dus ik ga er vanuit dat het goed is. In ieder geval krijgen we de 19e de uitslag.
    Fijn dat je trouwens extra echos krijgt... ben benieuwd hoeveel echos wij nog gaan krijgen vanaf de 20 weken. Ik hoop nog heeeeeeeeeeeel veel...haha..

Suus, een meisje!!!!!!!!! Dat wist ik al ;) Maar bij deze nog een keer van harte gefeliciteerd.

Jackey, hopelijk voel je je snel weer beter. Is niks he als je maar aan het sukkelen blijft...

Ik pas ff de lijst aan, want die klopt niet helemaal, en ik voeg suus ff toe met een meisje.

Uitgerekend

30-09-2012 : Gizzy1983 Meisje
    20-10-2012 : Jeetje mv 4
    12-11-2012 : Suus15 Meisje
    14-11-2012 : ikke175
    23-11-2012 : Siesi
    07-01-2013 : Kooten3

Afspraken

05-06-2012 : Gizzie1983 Verloskundige
    08-06-2012 : Jeetje mv 4 20 weken echo
    12-06-2012 : Siesi 17 weken echo
    14-06-2012 : Jeetje mv 4 verloskundige
    19-06-2012 : Ikke175 uitslag bloedonderzoek chromosomen
    21-06-2012 : Ikke175 20 weken echo (19w1d zwanger)
    03-07-2012 : Siesi 20 weken echo (21 weken zwanger)
    04-09-2012 : Siesi 30 weken echo

2. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Siesie, welkom!!!!!!!!!!!! Ook ik hoop natuurlijk dat je een gezond kindje krijgt. Je word in ieder geval goed in de gaten gehouden. Het hoeft natuurlijk niks te betekenen maar snap wel dat je je zorgen maakt.

Suus: Geweldig een meisje!!! Nog leuke echo plaatjes??? :)

Hier gaat het nog steeds wel ok, heb die zakjes gekregen voor mijn stoelgang en pas na een week werkte die maar dan het tegenover gestelde.......poeh flink aan de diaree, dus weer een paar dagen gestopt en nu nog steeds geen ontslastig dus het is allemaal een beetje hopeloos. Deze week ook 6 ons afgevallen maar daar hoef ik me verder toch niet druk over te maken???? Je komt toch meestal de eerste periode niet zoveel aan???? Wat is jullie ervaring met de kilo's??
    Verder vanmorgen een rondleiding gehad op een kinderdagverblijf. Maandag hebben we er nog een. Want ik werk nu veelal vanuit huis maar als de kleine er is wil ik weer wat meer buitenshuis doen.
    Even wat nieuwe data met betrekking op mij:

25 juni combinatietest
    26 juni extra echo bij verloskundige (doen ze altijd daar ook nog een keer extra de 12 weken echo)

23 juli geslachtsbepalende echo

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mo, ik heb je afspraken toegevoegd. En het is helemaal niet erg om iets af te vallen. Het is heel verschillend hoeveel iemand aankomt... Ikzelf gelukkig niet zoveel. Moet me volgende week weer wegen dacht ik zo, maar met 13 weken was ik 1,5 kilo aangekomen. Dus ben erg benieuwd hoeveel het nu is. Buikje blijft maar groeien.
    Hopelijk krijg je snel weer een normale stoelgang...want zo is ook niks he...
    Dus jullie zijn flink aan het orienteren voor een kdv? Is wel fijn dat je zo rond kunt kijken he. Wij gaan daar geen gebruik van maken. Ook niet van gastouder.... mijn moeder pas 1 dag op, en de rest proberen we zelf op te vangen.

Uitgerekend

30-09-2012 : Gizzy1983 Meisje
    20-10-2012 : Jeetje mv 4
    12-11-2012 : Suus15 Meisje
    14-11-2012 : ikke175
    23-11-2012 : Siesi
    07-01-2013 : Kooten3

Afspraken

05-06-2012 : Gizzie1983 Verloskundige
    08-06-2012 : Jeetje mv 4 20 weken echo
    12-06-2012 : Siesi 17 weken echo
    14-06-2012 : Jeetje mv 4 verloskundige
    19-06-2012 : Ikke175 uitslag bloedonderzoek chromosomen
    21-06-2012 : Ikke175 20 weken echo (19w1d zwanger)
    25-06-2012 : Kooten3 combinatietest
    26-06-2012 : Kooten3 echo bij verloskundige
    03-07-2012 : Siesi 20 weken echo (21 weken zwanger)
    23-07-2012 : Kooten3 geslachtsbepaling
    04-09-2012 : Siesi 30 weken echo

4. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo staat iedereen er verschillend in wat betreft kinderopvang. Ik wil juist weer niet dat er beslag word gelegd op de tijd van oma. En buiten dat ik kan het niet met een dagje opvang regelen want ik blijf 4 dagen werken en mijn vriend 4 om 5. Dus kinderopvang is voor ons noodzakelijk. Maar ik vind kinderopvang alleen maar fijn, lekker spelen met kindjes en leren wachten en delen. Maar ja ik ben zelf 4 jaar lang babyjuf geweest op een kinderdagverblijf......

Tsja ik zie wel hoeveel ik aankom, weeg me maar een keer in de week. Nu na 9 weken staat de teller dus op + 0,6 dus we zullen wel zien hoe hard het gaat :)

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Iedereen sta idd anders tegenover kinderopvang.wij zouden meteen 2 kindjes weg moeten brengen en is gewoon ontzettend duur bij ons.dan zou ik voor een dag werken geld bij moeten leggen voor de opvang en dat ga ik echt niet doen.per uur is t hier ongeveer 8 euro per uur en ik zou 9u opvang nodig hebben en dat keer 2. (2e kindje is iets goedkoper... en het scheelt dat mijn moeder t zelf heeft aangeboden :D tegenwoordig krijg je ook niet zo heel veel meer terug van de belasting dienst voor kinderopvang toeslag of hoe dat heet... gelukkig kunnen we de rest wel zelf regelen.mijn vriend komt eerder naar huis als ik late dienst heb.en als hij storing dienst heeft,zorg ik dat ik t weekend werk ipv door de week ( alleen de vaste dag als de kids naar mijn moeder gaan ) mijn roosteraar is gelukkig de moeilijkste niet aangezien ik officieel mijn eigen diensten mag regelen.af en toe heb ik t best makkelijk :)

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Siesi, wat leuk dat je er weer bent! Eindelijk van die vervelende misselijkheid af meis, heerlijk. Maar wel spannend van je HCG? Volgens mij hoeft een verhoogde HCG niet altijd iets te betekenen. Maar als ze zoiets zeggen is het wel spannend natuurlijk. Ik duim voor je dat alles goed gaat!

Suus, ook een meisje!! Super! Binnenkort de 20-weken echo?

Jacky, hoe gaat het met je gezondheid? Jullie vrijdag de 20-weken echo! Spannend meis! Jullie laten je verrassen m.b.t. het geslacht hè? Over je vraag van de combinatietest. Het ging me niet eens zozeer om het syndroom van Down, maar wel om de twee andere syndromen (Patau en Edwards). De levensverwachting van een kind met zo'n syndroom is zo minimaal... Natuurlijk blijft het een kansberekening, maar ik vind het toch fijn om te weten dat ons meisje hierin de beste 'scores' had. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk! De ene wil dat wel weten, de andere niet.

Ikke, hoe gaat het met jou? Je buik zal wel flink aan het groeien zijn of niet? Hoe gaat het met je migraine waar je een paar weken geleden zo'n last van had. Is dat minder nu je minder uren werkt?

Mo, hoe gaat het met je stoelgang? Al wat beter? Volgens mij valt het allemaal wel mee met aankomen/afvallen in het begin. Vier weken geleden zat ik op +6 kilo. Vanavond weer wegen, en er zullen wel weer wat pondjes erbij zijn gekomen ;).

M.b.t. kinderopvang: wij doen een combinatie van KDV en opa en oma's. Op maandag gaat ons meisje naar het KDV, op woensdag passen mijn ouders op en op donderdag mijn schoonmoeder. Dagje KDV vind ik zelf heel belangrijk. Wat Mo zegt, voor de omgang met andere kindjes, leren delen en wachten op je beurt, leuke activiteiten doen. En de oma's hebben zelf aangegeven heeeeeel graag te willen oppassen. Dus ik vind het fijn dat we het zo kunnen regelen. Maar ook hierin geldt weer inderdaad, ieder z'n ding ;).

Vanavond gelukkig weer naar de VK. Heb me weer behoorlijk onzeker gevoeld deze week. Vorige week toch regelmatig wat plopjes gevoeld en de afgelopen dagen helemaal niets! Gelukkig sinds gisteren weer wel. Maar ik zal blij zijn als ik vanavond haar hartje weer hoor.

En gisteren een afspraak gemaakt voor een pretecho! Staat gepland op 13 juli, de 1e dag van onze vakantie :). Leuk begin!

Zaterdag bij Angelique Lemmens geweest voor het geboortekaartje. We hoeven geen foto's van ons meisje erop, maar vind het wel heel leuk om straks een uniek kaartje te hebben. Een aantal hele mooie ontwerpen gezien, en ze gaat nu een ontwerp voor ons maken. Ben heel benieuwd!

7. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hoi dames,

Hier nog een zwangere dame uit Eindhoven :D, met een vraag over kraamzorg in Eindhoven. Ik heb van mijn verloskundige praktijk een hele lijst aan kraamzorgcentra gekregen en ik zie er niet zoveel verschil in.

ZuidZorg spreekt me wel aan omdat ze ook veel cursussen aanbieden en alle verzorgers een borstvoedingscertificaat hebben, maar verder is dit allemaal nieuw voor me en weet ik niet zo goed waar ik op moet letten. Volgens mijn verloskundige zijn ze allemaal goed en verschilt het niet zo veel....

Kunnen jullie me helpen? Waar hebben jullie je ingeschreven en/of goede/slechte ervaringen mee?

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi Ingrid,

Gezellig, nog iemand erbij!

Wij hebben zelf gekozen voor ZuidZorg. Ik denk dat de andere instanties ook prima zijn, maar ZuidZorg sprak me inderdaad aan vanwege de vele cursussen die je kunt volgen, en een vriendinnetje van mij werkt bij de ZuidZorg. Daar hoor ik hele goede verhalen over.

Maar wees er op tijd bij, want ik heb wel eens gehoord dat ze geen plek meer hadden!

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Zo, gisteren weer goedgekeurd door de VK! En weer een prachtig hartje horen kloppen ♥. Ze ligt nu dwars in mijn buik dacht de VK. Ik voelde gisteren een lichte druk aan de rechterkant, dus dat is waarschijnlijk haar hoofdje geweest. Leuk!

Bloeddruk ook goed: 100/60. Wel een medische indicatie te pakken! Op de 20-weken echo zagen ze een kleine vleesboom bovenin mijn baarmoeder. De kans bestaat dat mijn baarmoeder hierdoor langzamer 'krimpt' na de bevalling, dus dan willen ze graag dat je in het ziekenhuis bevalt. Was ik toch al van plan, en door de indicatie krijg ik nu ook alles vergoed! Vind het dus niet zo erg, haha.

Vanaf nu elke 3 weken naar de VK!

Vanavond 1e les zwangerschapsyoga...ben benieuwd. Heb er wel zin in! Fijn om een uurtje in de week mama/babytijd te hebben ;).

10. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Dankjewel Gizzie voor je aanbeveling van Zuid Zorg. Ik zag idd dat zij veel cursussen aanbieden en dat spreekt mij ook aan. Ik ga er nog even over nadenken, maar niet te lang.

Vrijdag heb ik een afspraak bij kinderdagverblijf de KinderKamer en over 2 weken bij Dikkie en Dik. Mochten er dames benieuwd zijn naar mijn ervaringen, dan hoor ik het wel :).

11. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dikkie en Dik...dat klinkt schattig :).

Woon zelf in Veldhoven, wij kiezen voor Korein.

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey lieve dames,

Gizzy, dus je hebt een medische indicatie? Zeker fijn want dan krijg je alles vergoed idd.... Wij hebben ook een medische indicatie en vind het ook wel fijn om geen rekeningen te krijgen... haha...
    Verder gaat alles goed hier bij mij. Buik groeit idd aardig hard. Vandaag weer een buikfoto gemaakt. Zal heb eens posten... Dan kun je zien hoe hard hij groeit.

Ingrid, welkom! Of blijf je hier niet mee kletsen? Wel toch?
    Zelf kan ik je geen enkel advies geven m.b.t. alle vragen die je hebt. Ik woon ver van Eindhoven af. Maar omdat ik onder controle sta in het ziekenhuis in Eindhoven, hoor ik er wel een beetje bij :D hihi..

Kdv, wij brengen onze kindjes niet naar de kdv. Hier hebben wij voor gekozen omdat wij een tweeling krijgen, het ontzettend duur is, en voor 1 werkdag van mij geld bij moeten leggen. Beetje zonde... dus mijn moeder past 1 dag in de week op ( bood ze zelf aan ) en de rest lossen we zelf op... ik ga maar 20 uur werken na mijn verlof en dat 3,5 jaar lang.... dus dat moet goed komen...

20 weken echo, vandaag had ik een voice-mail berichtje dat de echo op 21 juni niet door kan gaan. Maar een troost....de echo is verschoven naar 20 juni! Gewoon een dag eerder! Joehoe! Spannend!

Hier komt de foto! 17 weken zwanger...

Bijgevoegde bestanden:

13. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Mooooooi Ikke! Alweer 17 weken, wat gaat het snel zeg. Wat fijn dat de echo een dag is vervroegd! Nog precies 2 weekjes dus ;). Spannend!

Met een tweeling snap ik goed dat je niet kiest voor het KDV. Hartstikke duur! En geld bijleggen lijkt me niet de bedoeling. Goed opgelost zo!

Haha, vind die medische indicatie in dit geval ook niet vervelend! :)

14. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hoi dames,

Ik ben vrij actief in het december mama's topic, maar ik denk dat ik gewoon ook hier mee ga doen. Vind het ook leuk om de juiste adresjes bij ons in de buurt met jullie te bespreken.

Hoewel we bewust gekozen hebben voor een kindje, valt het me toch wel tegen alles kost; combinatietest wordt niet vergoed (ben 27), bevallen in het ziekenhuis niet vergoed zonder medische indicatie. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen en als ik geen medische indicatie krijg, dan betaal ik het gewoon zelf.

Wel ben ik aan het kijken naar de verschillende ziekenhuizen en zelfs kraamsuites in Geldrop en Veldhoven. Weten jullie al waar je wil bevallen?

Ik heb een goede baan, maar ik vind het best zuur dat een vijfde van mijn inkomen straks naar het kinderdagverblijf gaat. Nogmaals, we kiezen er zelf voor en dus betalen we er ook zelf voor, maar de overheid vindt het toch belangrijk dat vrouwen blijven werken? Mijn man en ik gaan straks allebei 4 dagen werken en dan 3 dagen kinderdagverblijf.

15. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Poeh, 3 dagen KDV. Dat is inderdaad een dure grap! En dan is het maar afwachten wat de tarieven zijn vanaf 1 oktober, met al die nieuwe bezuinigingen.

Wij kiezen voor het pas geopende Vrouw, Moeder, Kindcentrum in Veldhoven (verbonden aan MMC). Maar Geldrop heeft ook een heel mooi bevalcentrum inderdaad!

Tja, die combinatietest. Wij hebben die ook laten doen. Twee weken geleden ontving ik bericht van VGZ, waarin stond dat er 14 euro van mijn eigen bijdrage af gaat. Ik dacht dat de combinatietest zo'n 150 euro kostte? En zelf betalen inderdaad. Ben benieuwd of ik nog een rekening ontvang, of dat het hierbij blijft. Ik hoop het ;).

16. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh ja, heb trouwens toch een pretecho gepland! We waren het aanvankelijk niet van plan, maar ik kan toch niet zo lang wachten tot de 35 weken ;).

We gaan naar Westerhoven, naar Francette Poos. Vriendinnen van mij zijn daar ook geweest en daar heb ik prachtige foto's van gezien. Ben heel benieuwd! Staat gepland op 13 juli, dan ben ik bijna 29 weken.

Gaan jullie ook een pretecho laten doen?

17. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Ik hoor graag van je hoe het Vrouw, Moeder, Kindcentrum in Veldhoven bevalt, die staat hier ook op de shortlist om eens langs te gaan op een opendag/avond. Als ik dan toch moet betalen, dan ook in een fijne omgeving :). Ik vind het alleen jammer als geboren en getogen Eindhovense dat mijn kindje Veldhoven/Geldrop in het paspoort heeft staan als ik voor een kraamsuite kies. In Eindhoven is zoiets niet :(.

Wij doen ook een pretecho (ookal vindt mijn man het onzin haha!). Ik wil er 1 doen op mijn verjaardag, een mooi cadeau aan mezelf. Ik ben dan 26 / 27 weken. Wij gaan dan bij Kijk Nou in Helmond.

18. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik ben inderdaad van plan om binnenkort een rondleiding aan te vragen. Zal je laten weten hoe dat was!

Tja, dat kan ik me best goed voorstellen. Maar in Eindhoven heb je niet veel keus. Het Diac wordt momenteel verbouwd (volgens mij heb je daar geen verloskamers meer). Alleen het Catharina heb je dan nog. Weet niet hoe het daar is.

Leuk verjaardagscadeau! Dat wilde ik eigenlijk ook doen, maar dan zijn ze gesloten ivm vakantie ;). Haha, manlief vond het ook niet nodig, maar nu vindt hij het ook heel leuk.

19. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hoop dat die van mij dan ook nog bijdraait ;).
    Nog veel erger dan de pretecho vindt ie de bolle buiken fotoshoot, iets wat ik ook echt wil doen.

Wie weet ben ik maar 1x zwanger in mijn leven en dan wil ik alles hebben meegemaakt...

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bevallen, wij zijn onder behandeling in t catharina zh en zullen ook daar bevallen.de eerst volgende keer dat we een afspraak hebben ( over 3 weken ) maar eens vragen hoe t zit als ik weeen krijg.wij wonen in limburg vlakbij venlo en moeten dus zeker 45 min rijden naar t zh.ook wel lastig is dat mijn vriend de kindjes aan moet geven in eindhoven bij t gemeente huis...wordt nog zoeken..hihi...

opvang is ontzettend duur en vooral als jd ze zovaak weg moet brengen.dan zou ik kiezen voor een gast ouder.is iets goedkoper als kdv...weet alleen niet hoe dat in eindhoven zit...daar weet ik helemaal niks van...moeilijke keuze is t he..

Deel Deze Pagina