@Julia; gefeliciteerd! @Allemaal; zo, ik leef ook nog Lees wel mee hoor, maar heb serieus weinig fut om te reageren Hier alles goed verder. Eigenlijk nog steeds weinig klachten. Ben alleen erg moe en sinds gisteren heb ik last links onderin mijn buik. Hoop dat het door de beeb komt en dat het geen bandenpijn is, al heb ik geen idee hoe dat voelt De babykamer en kinderwagen zijn ook besteld en komen eind oktober. Nog even de tijd dus om de kamer leeg te maken (marktplaats is mijn grote vriend op dit moment ) en op te knappen. Op 9 september hebben we de 20 weken echo. Nog even wachten dus voordat we weer naar ons frummeltje mogen kijken..
@ Julia: Wij houden het geheim Maar we weten het wel. @ All: Morgen weer op echo en controle. Ben toch elke keer enorm zenuwachtig hoor... Pfff. Morgen ook weer 25 weken! Dus weer een week verder
@Annie, schiet lekker op zeg! Maar waarom hoop je dat het geen bandenpijn is? Is toch niet meer dan normaal? @Daan, taartje op vandaag? Ik doe met je mee, ben vandaag 7 jaar getrouwd! Spannend, morgen controle. Hoe ga je er naartoe? Met de auto? Kan me voorstellen dat je mega zenuwachtig wordt van die controles. Ik zou bovendien zenuwachtig zijn voor de rit er naar toe. De eventuele bubbels en gaten in de weg, ik bedoel, je zit natuurlijk ipv liggend op bed, dus toch anders. Maar! Hier een voorbeeld dat best goed kan blijven gaan. Wie? IK! Mijn moeder had zo ongeveer hetzelfde als jij met een week of 16, naast de operatie die jij ook hebt ondergaan had zij een zoutloos dieet en een hele waslijst aan medicatie en dus volledige bedrust. Ik ben rond 40 weken geboren, gezond en wel. Dus hou moed!!!! Veel succes morgen!
@Annie: Ik herken mijn bandenpijn op moment waarop ik moet niezen. Dan krijg ik steekjes rond mijn heupkom. Is helemaal niet erg hoor. In ieder geval, zoals ik het ervaar. Je hebt vast ook wel extremere vormen! Spannend, de echo 9 september. Willen jullie weten wat het wordt? @Daan: Hoe was het vandaag? Wij hebben geen echo meer! haha. Ja, ik zou een pretecho kunnen doen maar dat vind ik eerlijk gezegt zonde van het geld. Daar koop ik liever pakjes voor oid! @Julia: Hoe reageerde je hubby bij thuiskomst? Verder alles goed met je? Trek je het met die 2 kleintjes om je heen?
@ All: De echo zag er goed uit. Er staat wel meer druk op cerclage. Maar het zit allemaal nog dicht. Het is nu echt de redding geweest zeiden ze... Dus ik vind het wel erg spannend weer. Pfff. Vandaag de hele dag last van hoofdpijn al... Spanning denk ik ook. @ Julia: Nog gefeliciteerd met je trouwdag. Hoe voel je je verder? @ Bo: Krijg je ook niet rond de 30 weken nog een groei echo? Wij moeten nu volgende week eventueel weer op controle. Als ik me goed voel, bel ik die weer af. En over 2 weken hebben we weer een echo.
@Daan: Fijn dat alles er goed uit zag. Kan me wel voorstellen dat het ondanks dat het nu goed gaat, spannender wordt omdat de druk toeneemt op de cerclage. Hoe is het nu met je hoofdpijn, minder? Volgens mij is het niet standaard hoor, dat je met 30 wkn een groeiecho krijgt. Ik geloof dat dat alleen zo is wanneer er aanwijzingen zijn wanneer er iets niet helemaal goed lijkt te zijn qua groei. Zal het is aan mijn vk vragen. Poeh, sinds gisteren heb ik last van maagzuur. Bah, wat voel je je daar akelig door zeg! Heb al rennie's ingeslagen, geen koffie meer gedronken en wat vaker kleinere porties gegeten maar het lijkt nog niet echt te werken, helaas!
@ Bo: De hoofdpijn was gelukkig alleen die dag. Was wel vervelend. Maar ik voel me nu weer beter. Mijn buik beweegt soms helemaal uit zichzelf . Heel leuk om te zien en fijn om te voelen. En dat maagzuur, daar heb ik inderdaad ook veel last van! Ik gebruik gaviscon (ofzo). En dat werkt bij mij ideaal. Beter dan Rennies werkt het bij mij. Het is wel smeriger . @ All: Hoe is het met de rest? Het is akelig stil hier.
Hi meiden, Hier ook weer eens een reactie van mijn mijn kant. Julia, officieel welkom natuurlijk op dit topic! Leuk dat het eindelijk zo ver is voor je! Daan, spannende tijden zo voor jullie hoor. Kan me voorstellen dat dit niet echt je ideaal beeld was van je zwangerschap, al die zorgen. Hier gaat het allemaal wel goed. Afgelopen 5 weken 3 echo's gehad omdat de baby een beetje aan de kleine kant is. Maar geen reden tot zorg hebben we vandaag gehoord want er zit wel gewoon groei in. We krijgen gewoon een kleine baby Verder ben ik nu een week met verlof en begin me nu al te vervelen, hahaha.... alles is af en klaar, mijn huis is schoon en de meeste mensen om me heen werken gewoon overdag. Hmmm... ik zie het maar als luxeprobleem want ik kan wel lekker uitslapen en doen waar ik zin in heb. Voel me verder redelijk goed dus het loopt volgens het boekje! Hoop wel dat de kleine niet nog 7,5 week op zich laat wachten als ik heel eerlijk ben. Vind 9 maanden echt lang.... Nou allemaal sterkte me de echo's en onderzoeken, hoop dat alles goed gaat! Gr. Cybi
@Sukke, oh ja, steeds vergeten te melden, hubby was helemaal blij! Ik vertelde het hem op het vliegveld en hij vloog me om de hals en kon het bijna niet geloven! Uiteraard nog steeds rasoptimist en terwijl ik mij zenuwachtig maak voor 1ste echo a.s. dinsdag, gaat hij er vanuit dat alles helemaal goed zit.... 8) Gaat goed hoor met die 2 ukkies om me heen, ben niet misselijk ofzo, dus prima te doen. Wel wat moe, dus als zij slapen smiddags, duik ik er ook regelmatig in. @Daan, bedankt voor de felicitaties! echo met 30 weken? Heb ik nooit gehad in ieder geval. Na de 20 weken echo, geen standaard echo's meer, tenzij er aanwijzingen zijn die iets niet in orde zou zijn. Ik heb trouwens bij mijn jongste een echo gehad rond 34 weken, heel kort en snel omdat ze ineens twijfelde of zijn koppie wel beneden lag en of hij niet ineens was gedraaid. Was gelukkig niet het geval. @Cybi, leuk van je te lezen. Lekker dat je verlof hebt, al is het wel een lange zit. Maar als jullie ukkie een kleintje is, toch beter dat ie tot 40 weken blijft zitten! 9 maanden is inderdaad lang, helemaal als je je niet altijd even optimaal voelt. Tijd voor een nieuwe hobby misschien... of veel boeken kopen en lekker lezen! @Daan, respect hoor, dat bedliggen... pfff lijkt me een heel gedoe, hoewel je natuurlijk niet veel kan doen. Word je er niet helemaal kriegelig van soms? Je kan wel een thuisstudie gaan doen ofzo!
@Cybi: Ow verlof! Het lijkt me heerlijk, ben nu al aan het aftellen. Ben ook vaak na een dag werken echt afgewerkt, dat zal ook wel meespelen. Maar idd, alle andere werken terwijl jij thuis zit... Dan maar uitslapen, boeken lezen, dvd-tjes kijken en dat soort dingen. FIjn dat alles wel goed is met de kleine. Zal wel even spannend zijn geweest, die extra echo's. @Julia: Leuk!!! En jullie jongens, weten zij het al of hou je dat nog even stil? Spannend de echo, kan me voorstellen dat je er wat nerveus voor bent maar zal vast allemaal wel goed komen. Lekker ook hoor, zo'n middagdutje! Ik heb van de week op mijn vrije dag ook nog 2 uur liggen slapen overdag! Had het echt nodig! Fijn weekend allemaal.
Het is hier weer een beetje aan het in kakken! Noou dan ik maar, morgen hebben we de eerste bijeenkomst van de cursus Samen Bevallen!!!! Ik heb er zo'n zin in en ben ook heel benieuwd hoe dat gaat en wat manlief er van vindt. @Daan: Weer een week verder. Yiieehhhaaa! Hoe gaat het, de afspraak voor deze week verzetten of ga je toch even spieken naar jullie kleine?
@ Sukke: Oh leuk de cursus! Wij hebben hem helaas moeten afzeggen... Wel jammer vind ik dat. Wij zijn zondag nog naar he ZH geweest. Ik had veel dun vochtverlies, dus ik wilde zeker weten dat het geen vruchtwater was. Gelukkig konden we meteen komen. Ik moest eerst een halfuur aan de ctg. Ze hebben een hartfilmpje gemaakt van onze beeb en deze zag er heel mooi uit zei de gyn. Het vochtverlies was gelukkig geen vruchtwater en we mochten weer naar huis. We gaan morgen ook niet op controle. Voglende week dinsdag weer en dan hebben we ook meteen weer een echo. Spannend dus. Ik moet vanaf nu (eigenlijk al een tijdje) een vluchttas klaar hebben staan. Dus daar gaan we ook maar aan beginnen. Het wordt steeds spannender. Ik heb af en toe het gevoel dat ik van binnen een boksbal ben . En ik vind het heerlijk! Hoe gaat het bij jou verder dan? Geen klachten? @ All: Waar is iedereen?
@Daan: Jammer idd dat je de cursus hebt af moeten zeggen maar goed dat is voor nu wijzer idd. Je kunt hem altijd bij een volgende zwangerschap ook nog doen natuurlijk. Spannend was dat zeker, gisteren. Gelukkig was alles iig wel goed. Fijn hé, dat geboks in je buik. Ik vind het ook heerlijk. Al scheelt het natuurlijk dat het nu nog geen zeer doet en ongemakkelijk voelt, dat hoor je ook wel eens. Met mij alles wel goed eigenlijk. Wel wat rugklachten, dat had ik voor de zwangerschap ook al maar dat was toen nog makkelijk te reguleren met sporten. Dat wordt nu alleen wat lastiger.
@ Sukke: Dat is inderdaad wel lastig dan. Misschien naar de fysio dat die je kan helpen? Wij zijn vanaf deze week weer aan het shoppen naar babyspullen. Ik durf het nu weer . Is ook wel erg leuk nu hoor! Allemaal dingen die je nu niet meer voor de leuk moet kopen, maar nu echt omdat het moet! Als we realistisch blijven,kan het natuurlijk elk moment hier gebeuren. We zijn daarom ook al begonnen met het inpakken van de vluchttas. Dat vond ik wel een beetje naar aan de ene kant, maar aan de andere kant kun je beter goed voorbereid zijn dan. Ik hoop dat onze kleine beeb het nog even een aantal weken volhoudt!
@Daan: Ik ben al weer een week of 4 met de fysio in de weer ja! (bijna) dagelijks lig ik op zolder op de grond om al mijn oefeningen te doen. *zucht* Ik merk duidelijk verschil als ik het veel doe dus dat is wel prettig. Fijn dat je weer een beetje durft te shoppen, lukt dat stiekem ook met genieten...? Die vluchttas. Tja, dat is idd niet prettig omdat nu al te moeten doen. Maar als je ineens op stel en sprong weg moet, kan ie er maar beter staan, zorgt anders op dat moment ook voor meer stress. Jullie kleintje zit daar nog hartstikke lekker, die blijft echt nog wel even zitten!
Hoi, ben net weer terug van vakantie. @Daan: ik hoop echt dat het nog een hele tijd blijft zitten hoor. Lijkt me raar idee om mal een vluchttas te hebben, maar ook wel goed dat het maar klaarstaat toch? @all: maandag een echo gehad en alles was goed. Hij/zij was onwijs aan het salto springen.
@Merel: Lekker, je bent nu ook de 12 wkn grens gepasseerd! Hoe voel je je? Hier alles goed. Heb alleen af en toe al harde buiken en mijn rugblessure is nu weer eens zo erg terug als 1,5 jaar geleden. Gelukkig trekken die harde buiken dan wel snel weg. Ik voel me verder namelijk hartstikke fit dus dat maakt het opzich wel lastig om rustig aan te doen! Maar ja, nog 9 weekjes werken, dan al lekker verlof! @All: Met jullie ook alles goed?
Hier zit de kleine beeb nog goed op zijn plaats. Morgen zijn we 27 weken!!! Dinsdag hebben we weer controle en een echo, dus wel weer errug spannend.. Hopen dat het er positief uitziet. @ Merel: Woei, de 12 weken voorbij! Fijn gevoel zeker? @ Sukke: Wat naar van je blessure en je harde buiken. Ik heb gelukkig geen last van harde buiken. Dan zou ik waarschijnlijk weer naar het ziekenhuis moeten.
Ik ben hier! Kinderkamer is vandaag geleverd!!! Leukk!! Hij moet alleen nog in elkaar, ik ben zo benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn. Verder heb ik ook zojuist een geboortekaartje binnen gekregen wat ik bij Greetz had gemaakt en dit is HEM! Ein-de-lijk! Heb er al zoveel gezien en late bezorgen maar niks was "het" kaartje. Deze dus wel, alleen zo meteen manlief nog even overtuigen als hij thuis is. Ik hoop dat hij hem ook ge-wel-dig vindt! Verder gaat het met mij opzich redelijk. Qua zwangerschap is alles dik in orde. Ik zit alleen al heel de week thuis van mijn werk ivm terug gekomen hernia. Dus dat is minder. Vanmorgen bij de VK geweest en ze vindt dat ik minder moet gaan werken.... Dat wil ik eigenlijk alleen nog ffies uitstellen. Eerst kijken hoe mijn rug reageert op massage bij de fysio... Hoe is het met jullie allemaal.........?