@Cybi, jeetje dat zal even een tegenvaller geweest zijn. Gelukkig dat het nu met voeding verdikken beter gaat. Een beetje bijslapen nu en genieten! Van dat groter worden is wel herkenbaar, jij ziet dat spek "groeien" terwijl mensen om jullie heen een heel klein frummeltje zien. @Merel, lief, dank je wel! Ik kom hopelijk morgen eind van de middag goed nieuws melden hier.
YES!!! Vruchtzakje op de juiste plek, ben zooooooooooooooo opgelucht! Ze dacht zelfs iets te zien bewegen al, al is het vroeg natuurlijk. Over 2 weken een termijnecho. Kunnen we de tijd even vooruit zetten aub?!
Yeahea!!!! Wat een goed nieuws! Ik zou ook dolgraag 2 wkn naar voren willen draaien... Voor ons allebei! Helaas kan dat niet dus moeten we geduld hebben. Gaat helemaal goed komen, die 2 wkn vliegen vast om... Geniet er maar lekker van nu! Fijne avond!
@Merel, nou inderdaad... de opluchting is groot hier! @Sukke, ben je er klaar mee? Zwanger zijn? Nog even meid.... heb je toevallig zwnagere vriendinnen met wie je samen kan relaxen tijdens de laatste weken?
Nou ja, er klaar mee wil ik niet helemaal zeggen. Ik ben alleen wel onwijs nieuwsgierig aan het worden en wil het liefst zover mogelijk van sinterklaas afblijven... Haha! Maar daar is natuurlijk niets van te zeggen. Nee geen zwangere vriendinnen, igg niet in de buurt en ook niet net zover als ik! Maar ik vermaak eigenlijk nog wel prima hoor!
@ Julia: Het gaat hier goed. Hij heeft alleen erg last na de voeding, de arts dacht krampjes . Vannacht heeft hij heerlijk in zn eigen wiegje geslapen, maar het komt vaak voor dat hij alleen bij mij op de borst goed slaapt. En dan slaapt mama toch iets minder goed. Gisteren weer naar de kinderarts geweest met als resultaat: 49 cm! (45 bij geboorte) en 3130 gram!!!! (2390 bij geboorte) . Hij doet het supergoed op mamamelk . Yeah! Hopelijk kun jij ook snel gaan genieten van deze zwangerschap! @ Sukke: Het einde nadert. Spannend! Zie je op tegen de bevalling? Ik vond de bevalling best leuk ! @ Merel: Vervelend van je harde buiken steeds! en rust houden is moeilijk... ik weet er helaas alles van.
@Daan: Nee ik zie er, nog niet, tegen op. In tegendeel, ik kijk er tot nu toe heel erg naar uit. Ik ben echt ontzettend benieuwd ook.... SPANNENDDD!!!! @Merel: Hoe is het met jou meid? Worden de harde buiken minder nu? Oeeehhh, morgen ben ik 37 wkn en mag ons hummeltje officieel komen!! Vind het zo spannend worden. Ik twijfel ook enorm over alles wat ik voel en vraag me dan af of dat misschien "het begin" is. Haha... Gisteren bij de vk geweest en het was ook al helemaal ingedaald, verder schatte ze het ook op een kleine 7 pond bij een bevalling bij 40 wkn..... Nou ik vind het best!!! Laat maar komen dat kleine schatje!!!!
@Sukke: Oef spannend zeg! Gek idee dat het bij 37 weken mag komen toch? Bij mij nog niet echt veel verschil. Wel natuurlijk dat ik nu ook echt rust houd, dus de harde buiken die ik nog extra heb als ik wel zou werken heb ik nu niet. Maar het blijft rottig. Woensdag weer naar vk. En de week erna naar bedrijfsarts. Ben benieuwd.
@Merel: Ja dat is echt heel gek. Gisteren zouden we nog naar het zkh moeten als de vliezen bijv zouden breken, vandaag niet meer. Dat vond manlief ook een heel raar idee vanmorgen.... Wat rot dat het niet minder wordt zeg, vermaak je je wel een beetje zo of ben je het al aardig zat?
Hey meiden, Hoe is het met jullie allemaal... Het is hier zo stil de laatste dagen... Ik ben vanmiddag weer bij de VK geweest, ze was gisteren ook thuis geweest omdat ik twijfelde of ik vruchtwater verloor. Dat gisteren en vandaag gecontroleerd maar bleek niet zo. Gewoon veel waterige afscheiding wat normaal is in dit stadium. Wel moet ik donderdag een groeiecho laten maken omdat ze het idee heeft dat de kleine de laatste wkn niet echt meer gegroeid is. Gevraagd wat dat kan betekenen en dat zou o.a. kunnen zijn dat de placenta "op aan het raken is" en niet meer genoeg voedingsstoffen door laat... *slik* Als dat zo blijkt te zijn uit de echo dan word ik waarschijnlijk het wkd ingeleid!!! *slik*slik*slik* Spannend dus..... Manlief moet nog even iemand regelen die zijn lessen overneemt op school en anders kan hij zijn klas erg blij maken want dan zijn ze donderdagmiddag vrij... Om 13.15 hebben we een afspraak... Morgen dus maar een druk dagje voor mezelf plannen anders vrees ik dat het héél lang duurt voordat het donderdag is.... Even afwachten hier dus. Spannend hoor!
Lees nog wel met jullie mee hoor, dus wil even reageren op Sukke.... Jemig, meid, wat een spannende tijden! Morgen de echo, hoop dat de kleine nog even blijft zitten! Maar anders is 't maar beter dat je dit weekend wordt ingeleid... maar hier had je absoluut niet op gerekend, dus erg heftig allemaal! Nou, succes met afwachten, en hoop morgen op goed nieuws! Xxx
@Sukke: dat is schrikken opeens! Maar je bent wel voor bij de 37 weken, dus dat is positief! Succes vandaag!
@1979 en Merel: Ja idd schrikken. Gisteren was ik eerst nog een beetje blij. Heel raar, maar dacht alleen maar misschien zijn we voor het wkd wel papa en mama. Gisteren in bed sloeg dat alleen om. Als ik namelijk ingeleid word betekend dat dat er "iets" niet goed is. Daarbij speelt ook het verlies wat goede vrienden van ons een week of 5 terug te verwerken hebben gekregen natuurlijk ook heel erg mee. Dat kwam de laatste dagen bij ons allebei ook weer wat meer opzetten omdat wij nu ook de 40wkn naderen. Maar goed, we gaan er gewoon vanuit dat er niks aan de hand is met de kleine en dat hij daar nog lekker zit en zich zelf kan aankondigen wanneer hij wil. De 37wkn grens hebben we idd gehaald, morgen al 38, dus wat dat betreft zitten we goed. Ga ik zo weer verder met de keuken, ben bezig met een grote schoonmaak, gaat de tijd wat sneller... Hoe is het eigenlijk met je, 1979? Heb je al weer een menstruatie gehad na je miskraam? Ow, ik zie dat je 3 dec controle hebt...? Spannend!?!?
Hi Sukke, weet je, laat 't allemaal maar op je afkomen... als 't beter is voor de kleine om 't weekend al te bevallen, dan is dat goed... maar mag je van de gyn./verloskundige wachten tot 't spontaan begint, is dat ook goed! 't Is echt fijn dat ze nu extra controles doen en jou en jullie kleintje goed in de gaten houden. Veel succes, zal aan je denken! Met mij gaat 't goed. De curretage is nu 2,5 week geleden en ik heb 't idee dat m'n lichaam spontaan aan 't werk is... al wat slijmpjes verloren, wat misschien kan duiden op een eisprong (misschien ook niet). Ik wacht gewoon de inwendige echo op 3 december af... 't is dan bijna 4 weken na curretage en ze kunnen dan denk ik ook zien hoe m'n baarmoederslijmvlies zich ontwikkelt. Dan weet ik gelijk of m'n menstruatie eraan zit te komen of niet. Misschien heeft m'n lichaam wel een goeie duw in de goede richting gehad en heb ik helemaal geen clomid meer nodig! Zou mooi zijn! Xxx
@Sukke, schrikken zeg! En ook spannend! Nu dus poetsen en morgen zk! Ahhhhhh!!!!!!!!!!!!!!! Je kan ook ultimate survival op Discovery kijken ipv keuken poetsen, stuk leuker! Hahahaha Ik kom net uit werk, uit slaapdienst en hang even op de bank voordat zoontje zo uit school komt en opvoedkundig verantwoord de tv uitzet Heel veel succes morgen!!! Zal voor je duimen! Maar inderdaad, je bent lang genoeg zwanger om een mooi en compleet af kindje te krijgen. Misschien iets minder vet op zijn pootjes, maar wel 'af', dus ik zou me daar (makkelijk gezegd I know..) niet teveel zorgen over maken. Ik zou me wel goed kunnen voorstellen dat je eventueel opziet tegen inleiden, schijnt toch dat je op die manier sneller in een weeenstorm terecht komt - niet fijn. Hoe je het ook went of keert, je bent in goede handen en alles gaat vast en zeker helemaal goed. De druk van jullie vrienden en wat er bij hun is gebeurd is normaal, maar lijkt me oh zo moeilijk. Probeer positief te blijven meid, misschien heb je gewoon het weekend zo'n klein prulleke in het wiegje liggen!
@1979: Daar heb je helemaal gelijk in. Ze zullen niet zomaar besluiten nemen en ik neem aan dat we zelf ook nog wel enige inspraak zullen hebben. Of dat er iig geluisterd zal worden naar wat wij willen/ denken/ voelen.. Gelukkig is het bijna zover... Haha. Goed om te horen dat je het van de positive kant bekijkt op het moment. Die slijmpropjes, had je dat in eerdere rondes ook of ontdek je dat nu voor het eerst? Zou iid wel heel erg mooi zijn als de clomid de prullenbak in kan. Spannend dan volgende week. Laat je hier ook even weten hoe het is geweest? @Julia: Tja, dat klopt maar de keuken stond al 3 wkn op mijn lijstje.. Nu de badkamer nog maar die doen we morgenmiddag waarschijnlijk samen. Ben daarna heerlijk in bad gegaan en zit nu Oprah te kijken.. Ook niet verkeerd! Het is niet zo dat ik me zorgen maak over het "niet af zijn" of het gewicht van de kleine, als het het wkd komt. Ik weet dat dat wel goed zit. Het is meer het idee dat misschien die placenta echt aan het opraken is... Een collega van mijn beste vriendin had een placenta die 2 wkn voor liep op groei en bij hun is de baby met 38 wkn in de buik overleden.. (heb wel veel horrorverhalen hé ) Maar goed, dat moet ik idd ook gewoon loslaten en daar is die echo morgen natuurlijk ook doorslaggevend in. Het inleiden, haha, ja daar word ik we lichtelijk nerveus van als ik daaraan denk. Heb hier al zoveel gelezen over inleiden. Vooral ook dat je dan weet dat het op dat moment allemaal gaat gebeuren lijkt me zo raar. Ach ja, we zien wel hoe het loopt. Hoe is het met jou? nog geen last van vervelende kwaaltjes? Maandag jullie 2e echo?!? Spannend hoor. Ik zal morgen even een update doen na de echo.... Ik neem aan dat ik hoe dan ook eerst nog terug naar huis kan en niet gelijk hoef te blijven! Bedankt voor jullie opbeurende woorden! x