@julia nee de weeen begonnen niet, mijn vliezen braken vorige week maandag avond terwijl ik rustig op de bank zat heb de verloskundige maar gebeld en moest wat opvangen enn ze zou komen ze is gekomen en deed een testje en het was inderdaad vruchtwater dus toen mijn tas gepakt en op naar het ziekenhuis met man lief en mama daar een ctg gerhad maar niks aan de hand had wel harde buiken maar niet regelmatig dus manlief en mama naar huis om half 1 wat ging toch niet door zetten tot ik om 2 uur toch wel weeen had manlief en mama gebeld en die waren er om 3 uur toen was ik ondertussen al op een verloskamer geboeld maar nog maar 2 cm onsluiting smorgens om 9 uur maar 4 dus zette ni9et echt goed door om 10 uur weer gemeten maar nog steeds 4 cm toen aan de wee omwekkers om de weeen heftiger te maken dat heb ik geweten, teon had ik volgens haar later 8 cm ofzo maar dus nog niet genoeg ik weer op handen en voeten op bed is toch de fijnste houding met rug weeen , na 10 kmin voelde ik de pers drang maar dat kon nog niet zei ze tot ik op de knop drukte en zei het komt kan dit echt niet meer weg puffen ze zei draai je maar om en 7 min later lag die om mijn buik dit was om 13;01 maar hij doet het zo goed als die alle voedingen blijft op drinken mag hij misschien vrijdag naar huis joepie maar juich nog niet te vroeg kan nog veel gebeuren in die paar dagen maar hopen doen we wel natuurlijk. @ sukke dat is een mooi gewicht toch onze oudste is geboren met 2580 gram kleine baby"s blijven ook nog even lekker lang echt baby dat is weer een voordeel maar had hem toch liever in buik gehad was hij tenminste bij me. maar hopelijk vrijdag duimen jullie mee?? groetjes
@Marije, heftig zeg allemaal! Hoe gaat het nu met hem? Al meer zekerheid of hij naar huis mag vandaag? @Sukke, ga eens bevallen joh! Het is tijd!!!
@Marije: En hebben jullie je ventje lekker thuis met sinterklaas? Ik hoop het voor jullie. @Julia: Haha, nou de komende 48 uur liever niet. 5 & 6 dec hebben niet mijn voorkeur! Hoewel het hier wel al lekker aan het rommelen is. Donderdagavond kreeg ik vanaf 9 uur harde buiken die op een gegeven moment om de 5 min. kwamen en 1 min. duurde. VK maar gebeld en moest kijken of het met douchen erger werd. Als dat zo zou zijn, waren het weeën. Dat dus gedaan maar werd niet erger maar ook niet minder. Dus maar gaan slapen met die harde buiken, ging redelijk. Gisteren overdag nergens meer last van. Gisterenavond ook weer harde buiken maar niet zo regelmatig als de avond ervoor. Eenmaal in bed kreeg ik 3 harde buiken die echt onwijs zeer deden... Maar ook dat zonder regelmaat en na die 3 pijnlijke werden het weer "normale" harde buiken... En nu zit het dus nog lekker bij mama en hopelijk de komende 48 uur nog, daarna mag het komen!!!! Hoe is het met jou Julia, nog geen last van kwaaltjes...?
@Sukke, wat spannend!!! Je hebt inderdaad gelijk hoor, liever niet met sinterklaas, daar had ik even niet aan gedacht. Maar die harde buiken.... spannend! Je lijf is bezig, dat is duidelijk! En natuurlijk fijn dat het zelf begint en dat je niet overtijd gaat lopen dadelijk met de kans op inleiden enzo. Aan de andere kant lijkt het me wel van belang nu genoeg rust te nemen, want slapen met harde buiken lijkt mij geen makkie en je wilt natuurlijk een beetje uitgerust aan je bevalling beginnen. Maar goed meid, je hebt het helaas niet voor het zeggen! Hij komt wanneer ie er zin in heeft! Ik heb nooit harde buiken of iets dergelijks gehad, kan er niet over meepraten. Bij mij begon het bij de eerste met uit het niets het breken van de vliezen en 4 uur later was ie er. Bij de tweede heb ik 2 uur lichte weeen gehad, 3 sterke weeen, de vk kwam voor de zekerheid, en ik zat al op 8 cm. Vliezen gebroken en na 20 min. was ie er. Deze nummer 3 komt dus zonder hulp van vk, haha! Grappie! Was niet mijn plan! Klachten? Pffffffffffffffffffffffffff ben echt zooooooooooooooooooooooooooooo moe! En vaak misselijk! Ik hang niet over de pot, zo erg is het niet, maar wel echt vaak en veel lichte misselijkheid, bleh.... Tis voor het goede doel, dus probeer er maar niet over te klagen! He succes jij de aankomende dagen, ben zo benieuwd, en kom vaak even spieken hier! Staat je bed op klossen? Charmant he? Zet hem op he!!! @Marije, is Wesley naar huis? En en en?
Hallo meiden, Sorry dat ik zomaar even inbreek maar ik heb wat vraagjes mbt clomid en zwangerschap! En aangezien jullie nu zwanger zijn... Hopelijk kunnen en willen jullie antwoord geven op mijn vraagjes.. Ik heb nu 3 IUI pogingen achter de rug... de 4e gaan we doen met behulp van climid 100mg en de pregnyl (die had ik al)... -Hadden jullie veel bijwerkingen van de clomid en zoja welke? -Kan ik de tabletten beter sochtends of savonds innemen ivm de bijwerkingen? -Hoeveel eitjes groeiden er bij jullie door dit hormoon? -Na hoeveel pogingen clomid waren jullie zwanger? Vind t best eng om te gaan slikken omdat ik niet weet wat ik kan verwachten...
hallo0 hier weer een berichtje van mij HIJ IS THUIS!!!!! vrijdag ochtend mocht hij mee naar huis wat een heerlijk gevoel dat hij thuis is kan naar hem kijken wanneer ik wil kan hem even vastpakken wanneer ik dat wil! maar heet allebelangrijkste kan hem zelf verzorgen zelf elke vieze luier doen elke fles of aanleggen wanneer ik wil HEERLIJK!! groetjes
@Marije, wat ontzettend fijn! Geniet ervan!!! @Laraxx, ik ben nu zwanger van de derde, van mijn eerste 2 kindjes werd ik al zwanger in de 2de ronde clomid 50 mg. Ik slik het altijd sochtends, probeer het altijd rond hetzelfde tijdstip op de dag te doen. Kwalen? Mwjaa, de eerste paar maanden wat emotioneler, sneller kleine stomme ruzietjes enzo. Gelukkig wist manlief dat nog van de vorige keren. Ik heb met 50mg standaard 3 follikels. Van de eerste 2 kindjes werd ik zwanger in het buitenland. Inmiddels wonen we in NL en mijn nederlandse gyn vond 3 follikels een te groot risico op een meerling. Hij schreef 25mg voor. Ik had er geen vertrouwen in, dus slikte soms 50, soms 25.... Na 7 maanden zwanger, maar helaas buitenbaarmoederlijk. Na een maand rust mocht ik weer beginnen, heb 50mg geslikt en ben nu dus 8 weken zwanger. Die laatste maanden had ik trouwens heel weinig bijwerkingen, mijn lijf was er wel aan gewend denk ik. Heel veel succes, hopelijk is het snel raak bij jullie en als je nog vragen hebt, dan stel ze gewoon, geen probleem! @Sukke? Ben je er nog? Met of zonder dikke buik?
@Julia: Die harde buiken vallen eigenlijk wel mee, vind ik tot nu toe. Ze zijn soms wel pijnlijk maar niet ondragelijk. Wel opvallend dat ze vooral 's avonds komen ookal heb ik dan overdag geen drol gedaan. Slapen gaat eigenlijk ook best. Ik slaap makkelijk in maar wordt heel af en toe wel wakker als ze wat pijnlijker zijn. Ik heb ook geen idee of het heel de nacht aan het rommelen is. Vannacht heb ik echter wel een ***nacht gehad... Bah, maar niet eens door harde buiken. Heb vanaf 5 uur wakker gelegen dus toen maar om half 7 naar beneden gegaan en nu zit ik dus hier! Jouw bevallingen klinken zo als een makkie!!! Kan ik daar ergens voor tekenen? Vermoeidheid, ja en dan heb je nog 2 kleine mannen rondlopen dat hakt er nu natuurlijk extra in... maar idd voor een goed doel! @Laraxx: Geeft niet hoor, vragen staan vrij. Aparte volgorde vind ik het, eerst gewoon IUI en daarna pas beginnen met clomid... Heb ik nog niet eerder voorbij zien komen hier op ZP. Om antwoord te geven op je vragen. - Bijwerkingen: Heb ik eigenlijk nauwelijks gehad, ben er alleen 2 kg door aan gekomen voordat ik zwanger raakte. - Ik nam die van mij altijd 's ochtends in, geen ervaring met 's avonds en of dat dus anders uitpakte. - Hoeveelheid eitjes weet ik niet. Ik heb nooit follikelmetingen gehad. - Hier hadden we enorm geluk. Ik was na 1 ronde clomid 50 mg meteen zwanger! Spannend hoor, dat je gaat beginnen. Kan me voorstellen dat je dat ook vind, helemaal door de bijwerkingen die vermeld staan op de bijsluiter. Die doen best schrikbarend aan, vond ik toendertijd iig wel. Maar naar mijn idee is dat nergens voor nodig het is me echt 1000% mee gevallen! @Marije: Wauw, wat een mooi Sinterklaascadeau. Geniet er van!
@Sukke en Laraxx, inderdaad nu je het zegt Sukke, best een rare volgorde. Ik heb dat ook nog nooit voorbij zien komen, meestal is de start met clomid en als dat na een bepaald aantal maanden niet werkt, ga je over op IUI. Nah ja... bij jou andersom, hopelijk slaat het goed aan! @Sukke, ja hoor, daar mag je best voor tekenen, zal ik even een ducumentje opstellen? Balen van bagger nacht, dan vanmiddag op de bank maar even dutje, of zie je dat niet zitten? Hier haal ik grote uk al vanmiddag van school, ik maak er een korte dag van voor hem. Toch best vermoeiend voor zo'n ukkie, nieuwe school etc. Dan gooi ik hem samen met zijn broertje vanmiddag in bed en duik ik er ook in!
meiden, bedankt alvast voor jullie antwoorden.. Sukke, bij mij zijn ze begonnen zonder hormonen omdat ik van mezelf al een goede eispong heb en een aardig regelmatige cyclus... dus eerste 3 zonder, dan 3 met! werd vanacht 1 keer wakker omdat ik het erg warm had, voor de rest voel ik (nog) niets gelukkig.... hopelijk blijft het zo! Liefs
@Sukke: komt nu wel dichtbij. Lijkt alsof je lichaam zich aan het voorbereiden is met die harde buiken. Ik heb nu vanaf 18 weken heel veel harde buiken. Mag nu ook niet meer werken en zit al 4 weken helemaal thuis. Kan niets meer alleen liggen en af en toe een paar minuten zitten. Dus ook niet meer sporten helas. Maar door gyn onderzocht maar gelukkig was het geen ontsluiting of weeen. Mag van de (bedrijfs)arts en de vk dus niet meer werken en moet heel rustig aan doen. @Laraxx: - niet zoveel bijwerkingen. Voelde wel elke maand heel duidlijk eisprong met kramp aan een kant van mijn buik. En je gaat je ook veel inbeelden denk ik, omdat je er zo mee bezig bent - ik nam ze 's ochtends maar volgens mij maakt het voor de bijwerkingen niet echt uit. - hoeveel eitjes weet ik niet precies meer. volgens mij een aantal en daarvan was er 1 het grootst. - na 6 pogingen met Clomid 50 mg was ik zwanger. Had steeds met Clomid een hele korte lutale fase na de eisprong (fase van eispong tot ongesteld worden). Toen in de 6e poging ook utrogestan gekregen om die fase te verlengen en die poging ook raak!
Jeetje Merel, heftig zeg! Dus jij volgt Daan een beetje, alleen dan met andere oorzaak, maar voor jou dus ook veel liggen? Veel sterkte, hopelijk blijft het op deze manier nog zeker een week of 9/10 goed gaan, liefst langer natuurlijk.
@Julia: Ik was rond 9 uur nog ff 2 uurtjes terug gegaan. Vannacht gelukkig heerlijk geslapen, zelfs geen last van mijn snurkende wederhelft. Jeetje wat hoor ik dat goed de laatste tijd en wat stoor ik me er aan.. (leve de oordopjes waar ik nu een week mee slaap! ) @Larazz: Ben je al met de clomid begonnen dan? Omdat je zei wakker te zijn geworden omdat je het zo heet had? Ik dacht in je onderschrift te zien dat je de 17e zou beginnen? @Merel: Hé meid, wat ontzettend vervelend zeg. Heb je nu een bed in je huiskamer of lig je op de bank... Trek je het allemaal wel, het thuis zitten, niet sporten e.d.? Het klinkt natuurlijk lekker cliché, voor het goede doel. Dat is het natuurlijk ook zeker maar kan me wel voorstellen dat je er behoorlijk de pest in hebt... Hopelijk gaat het misschien over een paar wkn weer wat minder worden en blijven de ontsluiting en de weeën idd uit. @All: Ik had me eigenlijk voorgenomen vandaag te gaan bevallen... Maar dat wordt hem niet. Haha, zit nu ook heel de dag bij mijn ouders, mijn lieve opa ligt in het zkh en wilde er nog graag even heen. Komende vrijdag heeft mijn vk 3 dgn vrij dus ik hoop dat de kleine daarvoor nog komt of anders maar zsm na haar vrije wkd, ik heb geen zin in een plaatsvervanger aan mijn bed die ik nog nooit heb gezien...
Sukke, hmm nee ik ben al begonnen, t staat er idd een beetje raar... maar rond 17-12 heb ik de iui! Ben nu 2 dagen aant slikken..
Nou Sukke.....hopen dat je kleine naar je luistert en dat je snel (vandaag) bevalt. Zie je er tegenop of kijk je er naar uit? Ik lig eigenlijk de hele ochtend op de bank en de middag verkas ik naar bed. Het is inderdaad voor het goede doel, maar ik vind het lastig hoor! Ben van nature een onrustig persoontje en ben eigenlijk normaal de hele dag in touw. Komt nu niets van natuurlijk. Vooral de eerste 2 weken dat ik volledig thuis was heb ik echt last gehad van ontwenningsverschijnselen. Ik kreeg overal kramp in mijn spieren en slapende armen en handen enzo.... Maar nu is mijn lichaam er wel aan gewend (aan de spierafbraak haha). Maar goed...het liefst ga ik nu lekker naar buiten en babyshoppen, zit er niet in helaas. Accepteren en doorgaan is mijn motto!!! Beetje lezen (gaan hele bergen boeken doorheen) is mijn hulpje om de dag door te komen. En vriendinnen die af en toe hun vrije dag "opofferen" om me gezelschap te houden en veel bellen. @Julia: alles goed met jou? Nog steeds zo moe?
@Laraxx: Aha, op die manier... En hoe gaat het nu. Nog steeds geen bijwerkingen? @Merel: Nee, ik zie niet tegen de bevalling op. Ik kijk er idd meer naar uit. Al piep ik op het moment zelf vast anders.... Iedere keer als ik denk dat het misschien begonnen is krijg ik iig wel de zenuwen. Haha. Pff, ik kan me helemaal voorstellen dat je er onwijs de **** in hebt. Nou is niemand het denk ik gewend om hele dagen op z'n rug te liggen maar als je normaal gesproken ook nog eens hartstikke actief bent is het helemaal een zure appel en dan ook nog is je lichaam zo voelen veranderen in een slappe vaatdoek ipv een goed getraind sterk lichaam... Straks na de bevalling en je herstel de schade maar weer flink inhalen qua sporten! Veel meer als lezen en tv kijken kan je idd ook niet doen nu nee. Hopelijk heb je nu met de feestdagen wat meer afleiding en gaat de tijd iig deze maand ietsje sneller voor je... Ow ja, misschien word ik dinsdag al gestript! VK doet dat normaal meestal pas vanaf 41 wkn, dat is volgende week donderdag. Gisteren brutaal geweest en aan haar gevraagd of ze dat ook komende dinsdag al zal doen, aangezien ik altijd op dinsdag op controle ga, of dat ik dan op donderdag moet komen. Als ik nu heel de week nog dat gerommel hou wil ze dinsdag wel inwendig onderzoek doen om te kijken of ik al ontsluiting heb en als dat zo is zal ze me 2 dgn eerder strippen.... Spannend dus. Ik hoop het wel. Liever natuurlijk dat de kleine er voor dinsdag al is natuurlijk maar als dat niet is hoef ik ietsje minder lang te wachten!
@ sukke, spannend voor jou zeg! Fijn dat ze waarschijnlijk dinsdag strippen! (als t er dat nog niet is ) Weet je wat het gaat worden? Vanacht wat meer opvliegers gehad, echt zwetend wakker. Maar voor de rest voel ik me niet anders! Misschien beetje meer moe maarja weet niet of het daar van komt... Gelukkig maar!
Meiden, volgens mij is het nu ook hier serieus begonnen....... Rond een uur of kwart over 4 in eens een ontzettende buikkramp alsof ik of ernstig naar het toilet moest of ongesteld moest worden. Die eerste drong nog niet echt tot me door tot dat ik er tot 4 keer toe na 7 min weer 1 kreeg. Ik zit nu dan ook al weer bijna een uur beneden, heb de vaatwasser maar uitgeruimd en al aardappels geschilt. Waarschijnlijk ga ik straks de andijviestamp ook maar af maken. Haha, bezig blijven is me gezegt bij de zwangerschapscursus. Zet het niet door dan hoef ik dat vanmiddag niet meer te doen en zet het wel door en het gaat rap, kunnen we iig eten vanavond... Manlief is net uit bed gekomen, die kon ook niet meer slapen. Regelmaat is er nog niet echt (wisselend van om de 4,5 of 6 min)maar als het zo blijft als nu bel ik over een uurtje mijn vk even denk ik. (ik ben echt geen watje qua pijn maar vind het nu al vrij zeer doen.....) Ik hou jullie op de hoogte!
O Sukke.... wat spannend! We zijn nu inmiddels 3 uur verder, na je berichtje... zet 'm op meid! Zal 't forum in de gaten houden! Xxx