Misschien een overdreven bezorgde vraag maar ik stel 'em toch maar.......vanochtend onder de douche verloor ik een hele grote slijmklodder (sorry...weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Was echt veel en wit van kleur. Nu maak ik me natuurlijk zorgen....zal dit de bekende slijmprop zijn? maar ik ben pas 29 weken zwanger en ik hoorde van de vk dat het na het verliezen van zo'n slijmprop nog wel 2 weken kán duren voor je bevalt. Maar dan is het nog veel te vroeg...Moet ik de vk bellen of maak ik me veelk te druk? Het is ook bezorgdheid omdat ik al weken veel harde buiken heb (wat overigens niet veel kwaad kon na onderzoek, alleen niet meer werken en veel liggen).
He Merel, Poeh, ik zou eigenlijk niet meer weten hoe dat ding er ook alweer uit zag.... Maar of die echt wit van kleur was, dat betwijfel ik. Als je je ongerust maakt zou ik echt de vk even bellen hoor, helemaal in combi met die harde buiken en met het feit dat je 'pas' 29 weken zwanger bent. Het is nog geen bevallingstijd! Misschien heb je inmiddels al gebeld, veel sterkte!
Ik kom even melden, dat wij vanmorgen een mooi kloppend hartje hebben gezien op de echo wat geweldig en speciaal is dat. Nu kan ik pas echt gaan genieten.
@ Merel : Ik heb het verliezen van de slijmprop ook bijna niet gemerkt. Bij mij was het een overvloed aan wit slijm ook. Ik zou voor de zekerheid toch even de VK bellen. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig bellen. Mijn VK zei toen dat het erbij hoorde, maar achteraf zei ze inderdaad het dan mijn slijmprop is geweest. @Leentjuh : Yesss!! Gefeliciteerd. En heerlijk gaan genieten inderdaad!
He Daan, je vergeet te vertellen hoe het met jullie gaat!!!!!!!!!!!!! Foei! @Leentjuh, wat een GE-WEL-DIG NIEUWS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oh, ben zo blij voor jullie! Super!!!!!! Nu lekker genieten meid!
@Daan: maar als dat bij jou de slijmprop was, hoe lang daarna ben je bevallen? @Leentjuh: gefeliciteerd hoor!
@Daan, ohhhh sorry!!! Die had ik helemaal niet gezien! Arm manneke en arme ouders! Wat zal dat vermoeied en frustrerend zijn geweest, zo'n ontroostbaar manneke. Hopelijk gaat het vanaf nu bergopwaarts. Snachts enigszins normaal kunnen slapen is inderdaad wel een must.... Heeel veel sterkte, ik hoop dat het vanaf nu echt steeds beter zal gaan! Hier gaat het goed. Een week ziek/zwangerschapskwaaltjes/griep gehad, allemachtig wat voelde ik me beroerd! Dagenlang op bed gelegen. Nu veel beter, ik ben niet misselijk meer, dat is een verademing! Wel nog ietsje sneller moe, maar da's geen probleem. Zoals vanmiddag, de oudste kon niet slapen, die gaat dan stilletjes beneden spelen terwijl mama en jongste 1,5 boven liggen te snurken. Heerlijk! Daar knapt een mens van op! Heb een vage melk addiction. Ik drink NOOIT melk, dus zal wel met zw.schap te maken hebben. Ach, beter melk dan appelsap toch? Zet hem op he!!!!
@ Merel: Ik ben uiteindelijk 14 weken later bevallen. Dit natuurlijk wel na de operatie en strikte bedrust. Als ze er niets aan gedaan hadden had het hooguit 3-4 weken geduurd. Hoe is het inmiddels?
Hoe is het met alle mummy's to be...? Hier gaat alles best. Raf doet het erg goed. Hij weegt al 4142 gr (gg 3220gr) is heel tevreden en heeft al 3 uitschieters gehad van 6 tot 7 uur slapen in de nacht. Met mij gaat het ook goed ondanks soms een waarschuwende hoofdpijn in de avond wat betekend dat ik het iets rustiger aan moet doen...
Mag ik ook reageren Sukke? Hier gaat het ook goed. Levi slaapt al goed door. Vanmorgen heb ik zelf maar om 10 uur!!! zijn flesje klaargemaakt. Hij slaapt nog wel vaak bij mij op de buik. Omdat hij is zijn wieg moeilijk slaapt. Het is een echt buikslapertje en ik vind het niet altijd prettig om hem op zijn buik in zijn wieg te leggen... Dus dan maar lekker bij mama . Hij heeft zijn eerste prikjes al overleefd! Ohh wat vond ik dat zielig . We moeten nu eind januari weer naar het CB. Fijn dat het met Raf zo goed gaat! Heeft hij ook al zijn eerste lachjes of is het daar nu nog te vroeg voor? Levi lacht al volop en gaat zelfs tijdens de borstvoeding al staan! (Lees: hij strekt zijn benen al helemaal uit om zichzelf omhoog te drukken ). Hoe is het met de andere mama's en soon2be mama's? @ All: Wij gaan over 26 nachtjes trouwennn . Spannend allemaal .
Wat leuk om van jullie te horen en fijn dat het goed gaat! Super!!! Hier gaat ook alles zijn gangetje. Buikje begint een beetje te komen nu, misselijkheid is verleden tijd en met af en toe een middagslaapje als de jongen(s) ook slapen, trek ik het allemaal prima. Nog een week of 2 in kannen piesen van MvM, dan ben ik daar ook lekker klaar mee! Niet veel bijzonders dus aan deze kant van NL. Eind april net vakantie geboekt naar Sevilla. Lekker cultuut happen en paar dagen strand. Ookal zal het nog wat frips zijn, wel leuk voor de jongens om lekker zandkastelen etc te bouwen. Veel zin in!
@Daan: Tuurlijk mag dat! Ja, Raf is ook al aan het lachen. Met precies 4 wkn liet hij er eentje zien aan zijn oom. Toen een hele tijd niets en nu sinds 1,5 week regelmatiger... Erg leuk, een hele enkele keer produceert hij er ook een geluidje bij. Zo cute! Dat "staan" doet hij ook al een tijdje, hij is erg sterk al. Spannend, bijna trouwen... Als ik goed gerekend heb 11 februari...?? (btw, waarom staat er een gecorigeerde leeftijd in je lilypie) @Julia: Nog 4 dagen flessen pissen!!! Yeaheeee! Poeh, wat had ik daar ook een hekel aan zeg, die lucht! GAD-VER-DAM-ME! Lekker de misselijkheid al weer weg is. Dat was bij jou dan al vrij snel verleden tijd! Hier ook alles nog goed, van de week even extra naar het CB geweest. Raf spuugt veel, kreunt ontzettend (ook in zijn slaap) en manlief had het idee dat hij last had van slijm. Kreunen is waarschijnlijk door krampjes, spugen is vervelend en hoort er bij en qua slijm, zijn longetjes waren schoon maar een lichte verkoudheid. Hij woog nu 4550 gram. Apart dat hij dit gewicht nu met 7 wkn pas heeft. Ons nichtje en ik zelf wogen zelfs nog meer bij de geboorte... Gelukkig heb ik dat er niet uit hoeven werken!
hallo allemaal wat fijn dat het zo goed gaat met de beebs, hier ook alles goed! hij weegt nu al wel 4200 gram denk ik (gg2320) dus groeit goed en alleen van mama's melk ondertussen op 7 januari ben ik tante geworden van een tweeling die na 32 weken zwangerschap geboren en dan nog een nichtje van 12 weekjes oud dus een leuke babyboem hier in de familie maar wat leuk al die kleintjes. iedereen die nog zwanger is succes en geniet ervan ik vind zwanger zijn en het baren en verzorgen van je kindje echt de mooiste tijd van je leven en dat het ons gegund is )) groetjes marije
Dames ik las mooi babynieuws van Annie, hopelijk komt ze het hier ook snel vertellen. Annie, ook hier: van harte gefeliciteerd met jullie zoon, geniet ervan!!! Hoe is het met de rest hier?
Waar heb je dat gezien Julia, kan het niet vinden. Hier gaat alles best. Heb van de week de pil gehaald maar vind het een beetje dubbel. Ik had geen eisprong maar schijnbaar kan dat na een zwangerschap weer veranderen. Door vk en ha werd dus aangeraden dat wel te doen... Alleen al die hormonen weer. Ik heb het niet meer zo op de pil of spiraaltjes of zo. Maar ja, aan gaan klooien met condooms, tja daar zitten we nou ook weer niet op te wachten.... Wat hebben jullie hier ee gedaan na de bevalling?
Eerlijk.... een receptje van de ha gehad maar nooit opgehaald. We doen het ook niet echt veilig, heb niet het idee dat het nu ineens wel raak zal zijn. Als mocht dat wel zo zijn,.... dan is het een cadeautje!
Cybi: Dat idee heb ik dus ook..... Ik heb de pil al wel in huis maar nog niet ingenomen. Afgelopen weekend niet veilig gevreeën. Zal wel niks zijn (en anders is het wel héél snel op elkaar) maar voor de zekerheid over 2 wkn eerst even checken voordat ik allemaal hormonen in mijn lijf prop.