Wauw! Wat gaaf! En een week vooruit gezet! Ik ben jaloers! Bij mij gaat het iedere week nog achteruit. Je zit in ieder geval "veilig" voor de kerst nu! Had je nog geen vk gebeld... Waarschijnlijk mag je daar nu ook snel naar toe dan. Is vaak tussen de 8 en 10 wkn de eerste afsraak, dat is bij de mijne zo iig! Geniet er maar lekker van hoor! Hoe staat het met het studeren eigenlijk, gaat het al wat beter?
Jeetje, wat is het al groot! Of heb je de foto vergroot...? In vergelijking met wat wij woensdag zaten is dit echt enorm! Leuk hoor!
Nee deze foto is niet vergroot. Wat je daar links een soort bolletje ziet, dat is de eierdooier Ik wist niet dat die er zat. Haha grappig. Maar die verdwijnt straks. Maar de foto is niet vergroot. We zijn wel al helemaal verliefd Hoe hebben jullie de VK gekozen?! En de kraamzorg?! Ik vind het allemaal zo moeilijk!
Een eidooier! Haha! Dat wist ik ook niet. Klinkt wel heel erg gek. Wij wonen in een klein dorpje, je kan of bij de huisarts (krijg je iedere week echo) of gewoon bij de VK er is er 1 in het naast gelegen dorp, daar is mijn schoonzusje ook geweest en die was erg tevreden. Bij de huisarts hier in het dorp ben ik nog niet aangemeld. Haha, woon hier nu 1,5 jaar maar heb nog steeds mijn HA in Tilburg, moet dat wel snel omzetten. Vandaar de keuze voor de vk. Kraamzorg weet ik nog niet... zal ook niet heel veel keus in zijn hierzo... Ik zit meer in mijn maag met eventuele opvang....?
Ja inderdaad de kinderopvang moeten wij ook nog regelen. Maar eerst nu maar eens de kraamzorg en de VK regelen. Wil je gewoon in bed bevallen? Ik denk dat wij misschien wel voor een badbevalling gaan... Lijkt me heerlijk ontspannend. Maar dat moeten we allemaal nog uitzoeken, maar dan moet je wel een VK hebben die dat kan begeleiden natuurlijk Vandaar de extra twijfel hier. En qua kraamzorg... pfff ik heb geen enkel idee. Maar even wat ervaringen vragen hier in de omgeving
In bad lijkt me zo onhandig! Ik ga tot nu toe gewoon voor ons eigen bedje, lekker thuis. Maar dat weet je van te voren natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen. Ik wil graag onregelmatige kinderopvang ivm mijn onregelmatig werken, maar dat is echt stervens duur...
Hmm, ja dat is inderdaad erg onhandig. En je kan niet straks regelmatiger werken? Ik ga 3 dagen in de week werken (onderwijs), dus dan gaat de kleine gewoon 3 dagen naar de kinderopvang.
Nee, regelmatig werken zit er niet in. Ik kan sowieso 1 dag vast werken en héél misschien 2 maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Mijn schoonmoeder gaat vast 1 dag oppassen en de rest moeten we nog zien. Ik kan ook bij mijn moeder terecht alleen dan moet ik een stuk omrijden. Ik wil 24 uur gaan werken maar als ik dan bijvoorbeeld op zaterdag en zondag werk, heb ik geen opvang nodig want dan is mijn man thuis. De week erop werk ik dan waarschijnlijk wel weer 3 door de weekse dagen..... Wordt nog een leuke puzzel dus.
Wat een mooie echo zeg. en die dooier haha wist ik helemaal niet. Ik ben 1 kilo aangekomen zag ik maar doordat ik al een klein buikje van mijzelf heb is dat niet te zien.
@ PBA: Ik heb van mijzelf ook een buikje Mijn buikje begint met groeien! En mijn borsten enorm! Maar ik ben weer afgevallen... Terwijl ik dikker word
Poeh, ik ging zojuist ook op de weegschaal sta, bij mij is er al 2 kg bij! normaal let ik erg op mijn eten, nu heb ik daar wat minder oog voor en dat is duidelijk te merken. Ik zie al een buikje, die had ik geen hoewel man lief zegt dat hij nog niks ziet. Als dit zo blijft, iedere 6 wkn 2 kg.... haha, zal wel los lopen!
Ik let nu meer op mijn eten en snoep minder dan normaal. wel zijn mijn borsten wat groter daar zal ook een deel in zitten gok ik. Ik twijfel of ik wel aan MVM moet deelnemen omdat ik zoveel werk. Dan doe ik alleen in de ochtend een plas erin en in de avond, dat schiet niet op natuurlijk.
@ All: Ik heb besloten dat wij vanavond lekker van de Mac ongezond gaan eten! Daar heb ik toch zooon zin in En vanavond hebben we meteen al de intake bij de VK. Dus allemaal weer spannend. Hebben jullie al nagedacht over de bevalling?!
- Daan, genoeg nagedacht over de bevalling maar ik ben nog een beetje kop in het zand de komende weken. Vind het best eng en het komt uiteindelijk toch vanzelf. Het idee dat ik een ruggeprik zou kunnen nemen geeft me nu zoveel rust, dat ik dat ga bespreken met de gynaecoloog. Kan op het laatste moment altijd nog beslissen dat ik het niet nodig vind. Verder gewoon in het ziekenhuis, moet niet aan denken om thuis te bevallen. Heb gisteren ook op de weegschaal gestaan en ik ben inmiddels 2,7 kilo aangekomen. Nog vrij weinig maar dat haal ik straks echt nog wel in! Ik heb wel een klein buikje maar veel mensen zeggen nog steeds dat ze het nog niet echt zien bij me. Ligt er maar net aan wat voor kleding ik aan heb De groeispurt zal de komende weken wel gaan komen, ik voel de kleine aardig bewegen in ieder geval dus het zit allemaal wel goed!
Ik heb wederom bruinverlies hier! Ik word er zooo onzeker van Ik heb wel buikpijn, maar niet erge krampen ofzo. Gelukkig kunnen we vanavond al naar de VK... Pff ik maak me misschien wel te druk, maar t zat helemaal in mn ondergoed nu!
We zijn gisteren bij de VK geweest. Ze vond het niet schokkend het bruin-rozig verlies. Als het erger wordt of als ik krampen en helderrood krijg, moest ik bellen. Maar omdat we maandag een goede echo hebben gehad, geloofde ze niet dat er iets aan de hand zou zijn. Gelukkig mogen we over 3 weken weer een echo laten maken Dit was normaal anders niet zo volgens mij, maar omdat ik onzeker was, mocht het! Dus daar ben ik wel heel blij mee. Dus nu nog even 3 spannende weken en daarna hopelijk weer een goede echo... Hoe is het bij jullie dames?
@Daan: Hopelijk ben je dan nu weer wat gerust gesteld. Hoe is de vk, een leuke vrouw? @Cybi: 2,7 kg nog maar, goed hoor... Ik hoop dat het bij mij nu ook wat stabaliseert. Haha. Hoewel er nog helemaal niks zichtbaar is vind ik het getal alleen ook al niet leuk. @All: Net belde MVM, eindelijk. Waar ik al bang voor was blijkt waar te zijn. Het dorpje waar wij wonen is in het zwarte gebied, die geen informateuze en geen chauffeur... Grr, ze gaan kijken of ik in een stad hier verder op kan... Hopelijk lukt dat anders gaat het me wel erg veel moeite en tijd kosten... Gsiteren weer erg misselijk en vannacht ook. ik probeer om de 2uur wat te eten om het te onderdrukken maar dat lukt niet echt. Na 2 uur heb ik nog niet altijd honger en dat maakt het dan lastig om te eten. Maar goed, ik hoop dat ik het een beetje onder controle krijg iig. Ga nu even sporten en dan genieten van mijn vrije dag.
@ Bo: Ja de Vk was een hele leuke meid! Jong nog. Gezellig Volgende keer krijgen we waarschijnlijk haar collega. Ze werken met zn tweeen in de praktijk en je weet nooit wie er dienst heeft als het zo ver is, dus willen ze dat we ze allebei kennen. Opzich heel logisch! Ik moest meteen bloedprikken gisteren, blehh heb ik wel zo'n hekel aan. Maar gelukkig wist ik het niet van tevoren dus viel het mee Heb jij de intake al gehad?