Oké mooi. Die van ons is ook nog vrij jong en ook erg Christelijk. dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn maar ik begreep van mijn schoonzusje wel dat ze over sommige dingen een andere denkwijze heeft. Die van ons werkt alleen. Dat vind ik op zich wel vervelend. Het kan dan natuurlijk zo zijn dat wanneer het zo ver is, er een vreemde aan mijn bed staat... Ik ga er maar niet van uit maar de kans zit er wel in. Wij hebben 6 mei de intake. Volgende week dus onze tweede echo en de week erna naar de vk. Ga maar vast over al wat info verzamelen omdat heel de medische geschiedenis door genomen wordt. Mijn tante, zus van mijn vader, is namelijk geestelijk gehandicapt. Dus ga mijn vader even uithoren want ik heb ooit van mijn oma begrepen dat dat voorkomen had kunnen worden direct na de bevalling destijds. Maar goed, nog 2 weekjes wachten dus. Hoe is het met je afstuderen. Lukt het allemaal een beetje?
- Bo, zelf heb ik niet echt last van misselijkheid gehad maar ik begreep dat als je het 's morgens goed aanpakt heel veel kan schelen. Hoorde van iemand dat als je partner even een beschuitje en een kopje thee op bed brengt, voordat je opstaat, je misselijkheid soms een beetje kan voorkomen. Maar goed, ik heb er geen ervaring mee, ht is het proberen waard. Een goede start is misschien het halve werk -Daan, vervelend dat je steeds wat bruinverlies hebt. Zou er zelf ook erg onrustig van worden hoor. Maar als de vk zegt dat het goed is zal het wel toch? Hier gaat het allemaal verder zijn gangetje. Moet vanmiddag naar de huisarts, ga even vragen of zij zo'n apparaatje heeft om het hartje te luisteren Kan het proberen, hoewel ik me geen zorgen maak ofzo hoor!! Hebben jullie al nagedacht over namen? Wij hadden een aantal namen maar op een of andere manier vinden we die toch niet meer zo leuk. Denk echt dat we het zo moeilijk gaan krijgen.
@Cybi: Dat heb ik ook al ergens gelezen ja. Maar dat lukt in de praktijk natuurlijk ook niet iedere dag. Ik moet regelmatig al om 6.15 opstaan omdat ik om 7.30 moet beginnen terwijl manlief er dan pas om 7.00 uit hoeft. Vind het dan ook zo sneu voor hem als hij mij iedere keer ontbijt op bed moet brengen! Normaal eet ik rond half 9 altijd op mijn werk maar ik denk dat ik vanaf nu idd eerst thuis maar vast iets eet. Namen, ja ik heb er al heel veel in mijn hoofd. Er zijn er ook al een aantal afgevallen omdat vrienden/ familie die namen al hebben "ingepikt." Haha. Over het algemeen liggen we wel op 1 lijn maar ik wil toch ook nog wel even verder "kijken." All: Willen jullie eigenlijk weten wat het wordt...?
@ Cybi: Gaan jullie ook vertellen aan iedereen wat het wordt? Of houden jullie het voor jullie tweeen?
@ All: Ik weet niet of wij willen weten wat het wordt. Dat zien we dan ter plekken wel denk ik Wij hebben ook al een babykamer gescoord! De buren doen hem weg. En voor 100 euro mochten we hem compleet overnemen. Ze verhuizen in juni dus dan komt ie bij ons. Ideaal! Das toch geen geld?
Dat is idd geen geld nee! Ik wilde het eerst ook niet weten. Mijn man wil het wel heel graag en aan de ene kant vind ik het wel erg handig om het vooraf te weten. Dus ik denk dat we het nu wel doen en dan bij een evt. tweede niet ofzo....
Wij hadden gisteren ook een discussie erover met de buren. De bevalling is toch wel speciaal of je nou weet of het een jongen of meisje wordt... Je weet niet hoe het eruit zal zien! De naam kun je geheimhouden. Als je het niet wilt weten, moet je ook twee namen bedenken! Best heel veel meer Ik weet het nog niet. Ik neig nu meer naar wel willen weten, maar misschien slaat het nog weer om!
Hoi meiden, wij willen het beide wel weten wat het wordt. Vroeger had ik dat gevoel absoluut niet maar nu heel sterk. Het is toch al een grote verrassing hoe het eruit ziet en dan heb je twee verrassingen toch, vind ik prima zo. Vandaag ging het wel goed, gister erg moe maar had die nacht weinig geslapen door buikpijn maar dat waren geen krampen maak me er ook niet druk om was alleen vervelend.
Wij houden het -behalve ouders- nog geheim, vind ik zelf wel leuker. Wilde het eerst zelf niet weten alleen mijn vriend wel. Inmiddels vind ik het wel erg fijn omdat ik nu gericht dingen kan kopen. Maar verder houden we het nog even voor ons, de rest hoort het ergens eind september wel!
@ Cybi: Wat dapper! Ik denk dat ik het niet voor me zou kunnen houden Dus ik weet nog steeds niet wat we doen...
hallo allemaal ben even een tijdje niet geweest druk druk druk! en s"avonds erg moe gister is moeders voor moeders geweest, en ik was heel bang dat de test niet meer positief zou zijn. maar binnen 5 sec denk ik een dikke vette streep bij test. dus mag meteen beginnen. alleen nu had ik vanmorgen beetje stekend gevoel onderin mijn buik lies en half uur later 1x bij het afvegen wat bruin slijm. (zou het mis gaan) of is dit gewoon in het begin van de zwangerschap hebben jullie dit misschien ook gehad?? ben nu weer zo onzeker geworden terwijl ik net erin aan het geloven was hoe is het met jullie allemaal ???? groetjes marije
Marije, ik heb zelf ook veel last van buikpijn gehad. Geen steken of bruinverlies maar dat is niet vreemd in het begin van de zwangerschap hoor. Daan heeft er ook veel last van. Als je je teveel zorgen maakt, gewoon even met de verloskundige bellen! Goed weekend allemaal!
hoi @cybi: dank je wel geloof dat het weg is heb het nu niet meer gehad hoop dat het ook wegblijft. wat kun je daar onzeker van worden zeg. AL DAT GESTRESS:: eerst zenuwachtig voor de test van mvm maar gelukkig was die knal positief hihih waar kun je je druk ommaken he waar schijnlijk denk ik over 35 weken waar heb ik me toch druk om gemaakt hihhi hoe is het met jou ben je al lekker aan het groeien?? groetjes marije
Pfff, wat wordt ik nerveus zeg. Dinsdag de eerste echo, ben zo bang dat er toch niks is of wat dan ook, voel verder zo weinig, alleen af en toe moe en eet eet meer en dan met name gewoon brood omdat ik echt vaker honger heb. Zo raar die zenuwen andere tekenen ervoor om weinig klachten te hebben en ik loop te miepen haha
@PBA: Herkenbaar hoor, ik had dat voor de eerste echo ook, weinig klachten. Nu zijn er wat meer klachten aanwezig dus het kan zo maar nog verandere bij je. NOg 1 nachtje slapen en dan zien jullie de kleine. Mag je morgenvroeg al komen of moet je eerst nog heel de dag wachten...? Spannend hoor, wij hebben woensdag weer (2e) een echo.... Hopelijk is er dan wel een hartje te horen.
- Marije, de kleine doet het goed alleen enorm hard groeien dat doe ik eigenlijk nog steeds niet. Mensen die het niet weten, zien niet direct dat ik zwanger ben ofzo. Maar iedereen die het wel weet, ziet inmiddels het verschil wel hoor. Heb inmiddels echt wel een buikje dat ik normaal niet heb. Vanmorgen op de weegschaal precies 3 kilo erbij, dus dat is nog niet echt veel. - PBA, succes met je echo morgen. Die spanning ken ik ook hoor, dat je je eigenlijk niet zwanger voelt, dat het zo stil is in je buik. Gelukkig zegt dat helemaal niets, ik hoop op een mooie echo voor je morgen! - Bo, ik hoop dat jij ook een mooie 2de echo hebt met dit keer het hartje. Niet schrikken als je nog steeds niets hoort he, dat kan nog steeds! Hier verder alles zijn gangetje. Zoals ik al schreef de buik groeit langzaam maar ik voel de kleine wel dagelijks inmiddels. Heel gezellig! Verder zaterdag babykamer uitgezocht bij de babydump, we gaan hem zaterdag echt bestellen. Volgende week donderdag op 19w5d de 20 weken echo! Verheug me er nu al op!!!!
Nou vandaag voelde ik me vreselijk zwanger, helaas wel op mijn werk. Kom even klagen want vond het niet normaal hoe het vandaag ging op mijn werk. Ik ben een astma patiënte en sinds gister met de weersomslag heb ik daar behoorlijk last van. Vannacht niet geslapen en erg buiten adem. Ik toch braaf naar mijn werk gegaan. Ik alles aan mijn collega uitgelegd half buiten adem en er kwam eigenlijk geen reactie op. Ok dat was al vervelend ik zeg het niet voor niets ik ben op dat moment een krant en loop dan niet zo hard als ik normaal doe. Ik was een half uur binnen en met een gast bezig tot ik een heel naar gevoel in mijn maag kreeg. Ik rende de trap af naar de wc en ging vreselijk over mijn nek (bah zeg proef het nog). De gene met wie ik werkte is elke dag misselijk door haar medicijnen waar ze niks aan laat doen en vergelijkt zich met mij en ook haar zwangerschap en vond het raar dat ik nog zo laat moest overgeven. ik vertelde nog dat het bij iedereen anders was maar dat ging er bij haar niet in. Goed rot moment nummer 2. Daarna de hele dag een misselijkmakend gevoel gehad moest niet bukken want dan leek het er weer uit te komen. Wel gegeten om het voor te zijn en dat hielp een beetje. Aan het einde van de dag als het echt druk begint te worden krijg ik behoorlijke felle krampen en kan bijna niet blijven staan. Ik sta op mijn hurken in de keuken en niemand die iets aan mij vraagt of iets zegt. Ze weten er nota bene allemaal van en niemand die even vraagt of het wel zo gaat. Tien minuten naar beneden gegaan en ook weer geen reactie. Nog even verteld waarom ik wegging en de reactie van de collega was "na dan ga je toch naar huis" Dat was het, ik hoefde al niet meer naar huis omdat ik me al beter voelde maar hoe dat allemaal ging was belachelijk. Ik heb trouwens gewoon mijn dienst gedraaid. Maar dit zijn dus mijn collega's en vraag mij af hoe ik dat in het nog zwaardere zomer seizoen moet volhouden. Ze zijn ook veranderd sinds ze het weten, wat meer kortaf maar waarom??? Zo even lekker geklaagd hoop niet dat jullie dat erg vonden.
jeetje PBA klinkt als een enorme rot dag! Wat vervelend dat je helemaal geen begrip krijgt van je collega's. Heb je dit al met je leidinggevende besproken of reageert hij/zij net zo. Wat je zegt, als de zomer verder aantreedt zul jij het nog vast veel zwaarder gaan krijgen. Je moet daarin wel aan jezelf blijven denken hoor. Ookal krijg je van die kut opmerkingen van collega's als je naar huis wilt daar moet je dan echt schijt aan proberen te hebben. jij weet zelf wat het beste is voor je op zulke momenten. Het is natuurlijk wel enorm vervelend als zij zo denken maar jij weet wel beter. Ik hoop dat er snel meer begrip is voor je en ik zou dit ook zeker oppakken met je leidinggevende. Nou rust lekker uit vanavond.