Meiden, goed om te horen dat jullie min of meer uit de gevarenzone zijn. Nu lekker gaan nadenken over kinderkamers, wagens en alle andere dingen Hier loop het eigenlijk allemaal goed. Deze week was ik weer wat meer moe. Even naar de huisarts geweest en mijn ijzer en bloeddruk waren allebei net aan goed genoeg. Echt een beetje allebei op de grens. Maar goed, we houden het in de gaten ik moet 8 juni weer voor controle. Verder is de babykamer al bijna af. Verven hebben we al gedaan en de meubeltjes komen ook 8 juni al!! Het wordt steeds echter! En schoppen.... die kleine heeft inmiddels al aardig wat kracht in de armpjes en beentjes en houdt me goed bezig! Een echte druktemaker!
@Cybi: Hé wat balen dat je je weer wat minder voelt, hopelijk gaat dat snel over. Wel leuk dat de babykamer al bijna klaar is. Mijn vroeg van de week al aan me wanneer we er 1 gingen kopen. hihi! Zojuist hebben we de nekplooimeting gehad en alles zag er zo op het eerste oog goed uit. Alleen nog even de bloeduitslag afwachten die is volgende week bekend. De kleine was alleen wel eigenwijs en wilde niet echt meewerken, niet erg want zo konden wij langer van hem/haar genieten. Morgen hebben we de termijnecho, mogen we weer even spieken naar ons kleintje. En ow ja, het is toch 9 dec geworden dus 1 dag vooruit! PBA, jij ook 9 dec toch?
Haha, bo, we draaiden wel erg om elkaar heen he qua datum. Ja is idd 9 december. Grappig hoor. Fijn dat de nekplooi meting goed was.
Hey meiden, Hoe is het met jullie? Vandaag 13 wkn, iedere week ben ik weer benieuwd hoe mijn ticker er uitziet.... Hier alles goed. Ik had vandaag mijn laatste opdracht voor mijn studie en ik ben afgestudeerd!!!!! Dus ik ben helemaal blij! Geniet van het weer allemaal!
@Bo87; goedzo dat je nu afgestudeerd bent! @All; hier even een dipje. Vanmiddag op mijn werk bloedverlies gehad. Helderrood met afvegen.....Omdat ik zo van slag was maar naar huis gegaan en voor de zekerheid de gyn gebeld. Natuurlijk wist ik al dat die zou gaan zeggen dat ik maar moest afwachten en idd dag kreeg ik dat horen. Tot nu toe gelukkig geen bloedverlies meer gehad. Ik heb er ook niet echt krampen bij, althans, wel een zeurderige pijn in mijn onderrug en de zijkanten van mijn buik, maar niet bij mijn baarmoeder. Ondanks dat ik weet dat je tijdens je zwangerschap wat bloedverlies kan hebben voel ik me toch behoorlijk kut Vooral omdat ik niet weet wát het is en niet weet wát ik er aan moet/kan doen. Voel me vooral hulpeloos nu. Maar verder gaat het goed hoor
Ai Annie, dat is zeker even een domper. Ik kan me voorstellen dat je daarvan onderste boven bent. Ik hoop dat je ook nu nog steeds geen verlies meer hebt gehad. Wanneer had je een afspraak staan bij de gyn/ vk? Misschien mag je nu wel ietsje eerder komen....
Tot nu toe niets meer verloren en ik hoop dat dat zo blijft. De afspraak bij de gyn staat voor 18 juni. Heb wel gebeld gister, maar omdat het nog geen 6 weken is heeft het helaas nog geen nut omdat er misschien nog geen hartactie te zien is en dan raak ik alleen maar meer van slag. Nu dus gewoon afwachten, meer kan ik niet doen op dit moment. Owjah...morgen komt moeders voor moeders om 10.45 uur. Hoop dat ik ze niet af moet bellen... Geniet van het weer meiden!
hoi @ANNIE: ik had ook met5,5 week wa bloed?bruin verlies gehad met afvegen kan van de innesteling zijn of een geknapte ader zei mijn gyn toen heeft een week aan gehouden ook met zeurderige pijn aan de zeikant van mijn buik bij mijn liezen, was heel erg bng dat als ik voor echo moest komen het san niet goed zou zijn maar met de echo 6 weken en 3 dagen een kloppend hartje en met de echo op 8,6 weken ook weer dus niet veel zorgen maken als het wel fout gaat gebeurd et toch maar probeer te genieten ik was ook heel erg bang dat het niet goed zou gaan en nog een beetje maar niet doen alleen maar proberen te genieten k heb maandag de intake bij de vk en hoop dan een paar dagen de 12 weken echo weer spannend maar waarom zou het niet goed zijn! sterkte en komt vast goed groetjes marije
Annie, niet al te veel zorgen maken dat is niet goed voor je (ja ik weet het is lastig uit te voeren). Ze kunnen nu eenmaal toch nog niks doen. Het is al over 2 weekjes, even volhouden. Kan zomaar een adertje zijn. Bo, van harte met jestudie, kan je mooi verder met andere zaken. Ook hier de 13 weken gepasseerd. Gister avond de nekplooimeting gehad en deze was 1,33 en erg goed volgens haar. Moest wel inwendig want het lag verkeerd. Ze moet ook een paar keer duwen op de buik om het wakker te schudden want het was diep in dromeland. Dan rekte hji zich even uit, gaapte even draaide zich om en sliep weer verder. Haar reactie was dat het kind beweging gewend was. Oeps tja kan kloppen. Ren je rot in de horeca en af en toe paardrijden dan wil het wel. Alles zag er goed uit, zagen 2 hersen helften welke mooi verdeeld waren buik was gesloten hart functie was goed. Iedere hand 5 vingers te zijn goed actief als het even wakker was. Geen zorg wekkende dingen gezien. Ook al maagvulling volgens haar. Het was nu al weer een cm gegroeid in bijna een week tijd. Maandag krijg ik de test uitslag in combinatie met het bloed maar ze verwacht dat het goed zit.
vanmorgen e uitslag gekregen van de combinatie test. Bloed was perfect en de kans op down is kleiner dan 1:5000. super dus.
Haha, ik heb hem net gehad! Wij hadden 1:3800..... Ik had ooit hier op het forum iemand gezien met 1:8000 of iets in die strekking dus bij deze uitslag had ik eerst wel even een " ohh" moment. Maar goed, bloed was ook allemaal goed en de kans is natuurlijk ook erg klein!
Mijn schoonzusje had 1 op 500, en dat was zelfs een goede uitslag zeiden ze in het ziekenhuis. Dus volgens mij een hele mooie score!
Ik ben 23 en mijn man 29. Ik weet idd dat er pas bij 1:200 verder actie wordt ondernomen maar toch had ik op het eerste even dat "oh" gevoel. Maar dat is nu al wel weg hoor! Nu lekker genieten!
Mag ik aan jullie vragen waarom jullie die testen allemaal laten doen? Wij hebben er bewust voor gekozen om het niet te doen, het zou voor ons geen reden zijn om de zwangerschap te beëindigen... Gewoon even benieuwd. @ Cybi: Zijn jullie al uit de naam? Wij zijn stiekem al even aan het rondneuzen @ All: Ik ben erg druk met de studie nog momenteel, de laatste loodjes hè? Verder gaat het hiet allemaal goed hoor! Ik heb al een best buikje vind ik zelf! En ik ben er trots op!
He Daan, ben je daar eindelijk weer een keer. Mijn tante is gehandicapt en wij wilde ons er evt op voor kunnen bereiden mocht er iets verkeerd zijn. Is ook zeker geen reden om het niet te laten komen als het er wel wat aan de hand zou zijn. Daarnaast kreeg ik het onderzoek ook volledig vergoed dus greep het ook aan als extra moment om ons hummeltje te zien! Succes met je studie!
hallo wij hebben er ook voor gekozen om de test niet te laten doen! als er uitkomt dat er een kans is dat het misschien niet goed zit en je moet dan een vruchtwaterpunctie doen of een vlokkentest, met de kans op nog een miskraam nee het is hoe dan ook welkom dus waarom dan in onzekerheid zitten! maar die keus is natuurlijk ieder voor zich verder hier alles goed af en toe last van duizelingen en de misselijkheid klokslag savonds 9 uur dan een nectarine eten is echt mijn verslaving geworden of een krentebol met kaas hoezo rare dingen eten in de zwangerschap! dan gaat het wel weer verder deze week weer erg moe maar misschien ook gewoon te weinig slaap gister de intake gehad bij de verloskundige en vandaag de 12 weken echo! alles zag er goed uit kleine spattelaar(ste) helaas de echo foto daardoor niet zo duidelijk zelfs de vinger botjes waren duidelijk te zien en het neusje en oogkasjes dat het kan he ben nu al zo trots op ons ienie inie mensje 9 augustus de 20 weken echo wat klinkt dat ver weg he!! maar als ik me dan bedenk dat het ook al 8 weken geleden is dat ik een positest in handen haad wat gaan de tijd dan snel!! sorry voor dit lange ber. maar ben er helemaal vol van was zo bang dat het hartje misschien niet meer zou kloppen of weet ik wat voor enge verhalen ! mogen jullie met de 20 weken echo ook een dvd meenemen zodat ze het opnemen?? allemaal een fijne zwangerschap en lees weer met jullie mee heb alleen niet elke dag wat te schrijven!! groetjes marije
Bij ons wordt alles opgenomen en kan op een usb stick geplaatst worden. Dus heb al live beelden en hartslag geluiden. Op dit moment is mijn dak open, hopen dat het een beetje meevalt met het weer. We krijgen een dakkapel. Ben reuze benieuwd, oogt nu al ruimer. over 2 weken een grote serre er nog aan en we hebben een heel ander huisje haha.
@Marije: wij kunnen daar een dvd vam kopen, kost 15 euro geloof ik. @PBA: Poeh, wat een toestans met dit weer.... Maar dat zal idd wel een hele verandering zijn, leuk hoor. @All: morgen 2e afspraak bij de vk. Ben benieuwd wat ze allemaal gaat doen, krijg ook het eerste buikonderzoek dus ook dat zorgt voor nieuwsgierigheid. Heb er zin in. Dan ben ik de rest van de dag vrij, vrijdag nog werken en dan eindelijk weekend en WK! Heb er dan een reeks van 12 diensten op zitten met na dienst 6, 1 dag vrij en na dienst 11 (vandaag dus) weer 1! Dat ga ik de rest van mijn zw dus niet meer doen. Ben gesloopt nu! Slaap lekker voor zo meteen, ik ga nog een uurtje bij mijn clienten zitten....