Goedemorgen! Was gisteravond erg gezellig met mijn vriendin. Heb vandaag gelukkig goed geslapen! Valerie werd vanochtend om kwart voor 6 wakker van een hoestbui, dus toen ben ik er maar uit gegaan. Zometeen aan het werk. Vanmiddag even naar mijn moeder, die heeft zich voor het eerst sinds jaren ziekgemeld op haar werk. Ze heeft de griep. Ga ff wat boodschappen voor haar doen. En daarna bij mijn vriendin op verjaardag. @Roeska123, nee ik kom ook niet uit het hele hoge noorden. Maar je bent altijd welkom om hier verder te kletsen @Waardevol, ik weet welke winkel je bedoeld, dat is inderdaad ook wel een goede lingeriezaak. De badkamer doen vind ik ook altijd zwaar. Maar je zou ook de ene dag alleen de douche kunnen doen, en de andere dag het toilet met wasbak ofzo, en een andere dag weer alle tegels. @Ella, waarbij kun je die dutch high tea sparen dan? bij pickwick toch? Het lijkt me ook wel leuk! Waar kun je die high tea doen dan? En hoeveel zegels moet je voordat je een kaartje vol hebt? Met de hogedrukspuit de badkamer doen! Wel een goed idee...maar wort alles dan niet heel erg nat? Maar volgens mij is dat inderdaad alleen handig als je een putje in het midden hebt. Wij hebben een apart bad, een aparte douche, een toilet en een wasbak met allemaal kastjes.
Eén hele goede morgen! Ella, leuke avatar! Consider, wat lief dat je je moeder helpt, nu ze griep heeft. Er hangt wel wat in de lucht he? Mijn schoonmoeder had ik ook nog nooit ziek gezien en die was deze week ook al grieperig met koorts etc.... Maar zij heeft een man die haar helpt, en nog een zoon die thuis woont. Mooi dat je nu wel lekker geslapen hebt. De douchecabine heb ik vorige week nog ingespoten met antikalk, dus die maak ik ook niet elke week schoon. We maken altijd de douche droog na het douchen, dus hij is sowieso altijd mooi glimmend zonder kalk etc.... Opzich lukt alles nog redelijk, alleen dweilen lukt niet zo goed meer. Elke keer dat gebuk en gemier met die dweil... Maar komt wel goed. Straks moet ik me er even toe zetten om ermee bezig te gaan. Hier kunnen we lang sparen voor pickwick-bonnetjes. We drinken namelijk niet veel thee. Ik alleen aan het begin vd zwangerschap. Ook visite drinkt meestal wat anders.... Ik was gisteravond trouwens begonnen met de enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes. Wat een werk hé! Maar ik heb nu de helft geschreven zo ongeveer, van de 60. Sommige adressen moet ik nog achteraan. Maar het heeft geen haast als het goed is. Wanneer beginnen jullie ermee? Vanmiddag moet ik naar de dietiste. Ik zie alleen niet goed in waarom ik er nog heen ga, dus dat ga ik haar ook zeggen. Ik denk dat het in de rest vd zwangerschap er niet meer van komt. Zorgen voor extra beweging lukt toch haast niet meer nu. En qua eten doe ik mijn best niet teveel te snoepen en gezond te eten. Meer kan ik ook niet, toch? Misschien dat ik een afspraak kan maken met haar NA de bevalling. Want dan is het misschien nuttig voor mij om te weten wat ik wel en niet moet eten in combinatie met borstvoeding en hoe ik met bv toch wat kilo's kwijt kan raken... Vanavond weer zwangerschapscursus...
Consider , he jakkes je moeder ook al ziek! Ik hoor echt van veel mensen die ziek zijn zeg. Lief dat je haar gaat helpen! En hoe was je werk-dienst? Ja die kun je sparen bij pickwick thee! Je hebt 4 zegeltjes nodig en dan heb je de 2e persoon gratis voor de hightea. Op de site van pickwick staan de locaties op. Zo zijn er al 2 locaties in de stad Groningen! Je moet van te voren wel reserveren , ook dat nummer staat op de site! Moet je anders maar even kijken op de site van pickwick! Ja hihi de badkamer wordt kleddernat! maar we doen de afzuiging aan en de verwarming erg hoog en dan droogt het wel. Wij hebben zo inloop douche en we hebben geen bad. Waardevol , wat een lief onderschrift......!!! nee idd , ik denk dat de dietist je nu ook even niet kan helpen. Aangezien je zelf al probeert zo gezond mogelijk te eten. Ik heb dat aan het begin van mn zwangerschap ook afgezegd hoor. Ging er heen vanwege lactose allergie. Maar heb het nu zelf wel aardig onder controle. ik weet nu wat ik echt niet moet gaan eten, dus ach daar heb ik de dietiste niet meer bij nodig. Maar wat je zegt , voor na de bevalling is het miss wel ontzettend handig! Daar dacht ik namelijk ook al aan! Miss dat je dat kunt afspreken met je dietiste? he leuk dat je bent begonnen met enveloppen schrijven! Toevallig heb ik nu alles naast me liggen om de proefdruk te maken en ga nu bezig met het uitzoeken van de adressen! Leuk dat je vanavond cursus hebt!!!
Joehoeeee we hebben een midweekje weg geboekt! Mijn man heeft gelukkig vrij gekregen, ik ook en onze vrienden ook! We gaan 28 februari met onze vrienden en hun dochter (die 1 straat achter ons wonen) een midweek naar Centerparcs de Huttenheugte! We gaan naar een 6 persoons premium huisje. Dan hebben we opgemaakte bedden en handdoeken, en een relaxtere bank. Die standaard huisje hebben echt vreselijke zitbanken met houten leuningen waar ik altijd rugpijn van krijg. Heb er zoooo'n zin in! Lekker ff relaxen. En wat fijn is, is dat we ook even een avondje weg zouden kunnen met z'n 2en en dat dan onze vrienden even oppassen. En andersom kan dat natuurlijk ook. Verder hebben we er 2x het ontbijtbuffet bij geboekt. Ga me nu ff omkleden, zo even naar mijn moeder om voor haar boodschappen te doen. En dan naar mijn vriendin die jarig is. @Waardevol, veel schrijfwerk hé die enveloppen! kan me voorstellen dat je nu niet naar de dieëtiste gaat. Ik zou gewoon weer een afspraak maken na de bevalling. Volgens mij gaat er inderdaad wat rond! Hoor meer mensen die ziek zijn. Ik heb een super handige dweil waarmee je niet hoeft te bukken! Heb er 1 van leifheit, en die centrifugeert zichzelf zeg maar droog. Dus je hoeft hem niet handmatig uit te wringen. Scheelt veel buk werk met mijn rug. Veel plezier bij de cursus vanavond! @Ella, volgens mij heb ik hier in iedergeval 3 pakjes thee liggen! Zal eens kijken naar die bonnetjes. Je droogt de badkamer dus niet na....hebben jullie geen raam in de badkamer dan? Nog plannen voor vandaag?
consider wat heerlijk zeg dat jullie een weekend hebben geboekt! En ook heerlijk naar center parcs!!!! lekker!! Wij gaan dit weekend weg! van vrijdag t/m maandag. We gaan niet meer naar een waddeneiland , omdat het er nu denken we erg stil zal zijn. de meeste mensen die in de horeca werken hebben nu vakantie. We gaan naar de binnenstad hihihihi! we zitten vlak in de binnenstad , in het appartement van mn zus! heb er zo veel zin in! Lekker even naar de stad , uit eten , naar de bios... alles heerlijk op loopafstand! nee we hebben helaas geen raam in onze badkamer..... maar dat met de hoge drukspuit doen we ook maar 1x per jaar ofzo hoor! voor de rest hou ik het zelf schoon. Heel veel plezier bij je vriendin! leuk een verjaardag! Enne beterschap voor je moeder! ik heb bijna de proefdruk klaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! met tekst en al!!! ben zo benieuwd naar het resultaat!!!
Hoihoi! Vind het wel een beetje vreemd dat Pcootje niet weer online is geweest. Ze komt dacht ik wel bijna elke dag online op zp? Dus het valt dan extra op als iemand er niet is. Het gaat me natuurlijk niks aan wat ze aan het doen is/ waar ze is, misschien hebben ze het gewoon druk in het huis of zo. Maar het schiet ook door mijn hoofd: stel je voor als ze in het zkh ligt of zo.... Dus Pcootje, mocht je dit lezen, laat je dan even weten of alles goed gaat? Vanmiddag naar de dietiste geweest dus en we hebben afgesproken dat ik in de zwangerschap niet meer kom. Na de zwangerschap ga ik dan zelf proberen om af te vallen. Mocht dat niet zo makkelijk gaan, dan bel ik haar gewoon weer voor een afspraak. Maar idd hoor, je weet vaak zelf wel wat je wel en niet moet eten. Alleen is daar ook discipline voor nodig. Ella, leuk zeg dat de proefdruk klaar is. Spannend... Heerlijk zeg, even ertussen uit met z'n twee, zolang het nog met z'n tweeen kan. Lekker nog even van elkaar genieten en van de rust. Veel plezier het weekend. Consider, heerlijk zeg, een midweekje centerparcs. En wat gezellig, samen met vrienden. Wie weet kom je dan terug van dat midweekje en lees je hier op het forum dat Ella en/ of ik bevallen zijn... We zijn allebei ongeveer in die week uitgerekend. De dweil die jij bedoeld, is dat er één die je niet uit kunt wassen? Dat vind ik niet zo fris namelijk. Maar misschien bedoel je wel één die je wel uit kunt wassen. Dat is handig idd. Maar ga hem nu niet meer speciaal aanschaffen. Wat niet meer lukt laat ik nu gewoon mijn man doen. Veel plezier bij die vriendin. Ik kom het komend weekend ook niet online, want wij zijn dan het weekend bij mijn ouders. Vanaf vrijdagmiddag en dan zondagavond weer thuis denk ik. Ze wonen in Gelderland. Dus dit word de laatste lange rit voor de bevalling. Ik moet erg vaak plassen tegenwoordig dus hoop niet dat ik bij elk benzinestation moet stoppen om te plassen. Hou daar niet zo van, vind het daar vaak zo vies. Maar als ik moet, dan moet ik. Maar morgen ben ik er nog en vrijdagochtend ook. En dan zal het wel even een rustige boel worden in dit topic, Ella en ik zijn dan weg.
Ben er weer! Was erg gezellig bij mijn vriendin, een oude vriendin van mij van de middelbare school was er ook. Dus we hebben leuk herinderingen opgehaald. Was om 7 uur thuis, valerie in bed gelegt en ben meteen gaan douchen. Heb nu een beetje last van mijn buik, bandenpijn of misschien te druk geweest. @Ella, lekker dat jullie dit weekend nog ff weg gaan. Op een waddeneiland is het nu inderdaad niet zo druk. Maar met de binnenstad bedoel je Groningen? Proefdruk bijna klaar....ben zeer benieuwd!!! @Waardevol, jij dus ook weg dit weekend! Dat wordt inderdaad erg rustig! Ik heb gewoon mijn telefoon met internet mee naar centerparcs...wil het natuurlijk wel lezen als jullie bevallen zijn! Die dweil die ik heb kun je wel wassen hoor...anders zou ik het ook erg vies vinden! Deze heb ik: LEIFHEIT twister online kopen | Home | Wonen @ Neckermann.com Heb hem wel een stuk goedkoper gekocht hoor! @Pcootje, hoe is het meid? gaat alles goed met jou en de baby?
Consider, wat leuk dat jullie herinneringen hebben opgehaald van school. Sterkte met je bandenpijn. Doe het maar lekker rustig aan. Ik dacht al dat je misschien ook wel zoiets zou bedoelen (dweil). Ziet er wel handig uit op zich. Hier vanavond weer naar die zw.cursus geweest. Best leerzaam. Het ging over hoe de bevalling kan beginnen, dus over het verliezen van een bloedprop, brekende vliezen of weeen. We deden daar wat ademhalingsoefeningen bij, ook hoe je moet puffen. Eerst een hap lucht en dan uitblazen op de toon van: "Altijd is Kortjakje ziek!". Was best leuk.
consider , leuk he dat het zo gezellig was bij je vriendin! idd als je je miss wat te druk hebt gemaakt , kan dan zo zn weerslag hebben op je buik hoor! probeer dan maar even wat rustiger aan te doen. Pcootje , joehoee alles goed met je??? hoop van wel hoor! waardevol , wat leuk he dat die cursus zo leerzaam is! nu wordt het echt spannender vind je niet? wat leuk he dat jullie het weekend naar je ouders gaan! nou dat is idd een lange rit... hopelijk hoef je niet al te vaak naar de wc! Nou ik spreek je vast nog wel voor die tijd , toch!? morgenmiddag ben ik ook wel weer even online morgenochtend weer oppassen en moet morgenochtend ook weer naar de VK! Even extra controle ivm de groei. Ben morgen 33 weken!!!!!
huh hij staat al op 33 weken?? en tis nog niet eens middernacht.... volgens mij loopt ie niet helemaal goed!
Hey, nee dan staat denk ik je tijd niet goed, want bij mij in de banner staat nog geen 32 weken en 5 dagen. Maar wat een mijlpaal weer he. De weken vliegen om. Ja hoor, ik ben er nog tot en met vrijdagochtend. Heb jij dat ook dan in deze periode, dat je zo vaak moet plassen. Ik heb het gevoel van moeten plassen niet zo snel als ik zit, maar wel als ik sta of loop. Dan voel ik eigenlijk gelijk alweer plasdrang als ik net geweest ben. Succes morgenochtend met oppassen. En spannend weer naar de vk. Ik hoop dat je kindje goed groeit, want je had het daar laatst over toch, dat het misschien een klein beebje is?
ja klopt! ze vermoedde een groeiachterstand.... maar we hoefden ons nog geen zorgen te maken. vandaar die extra controles , en mocht het nodig zijn dan krijg ik echo. Mn man gaat morgen ook even mee. Ja dat plassen.... zo irritant!!!!! met name snachts... soms wel 5x op een nacht En anders had ik dat nooit... sliep ik gewoon door... nou ja hoort erbij he! Vreemd hoor van mn banner..... dat deed ie anders toch nooit! Was anders altijd rond 00.00 uur dat ie een dag verder sprong... nou ja maar even in de gaten houden. Morgen ben ik iig 33 weken zwanger!! nog 7 weken en dan miss nog 2... maar iig na 10 weken ben ik niet meer zwanger..... apart idee!!! en ook best wel spannend nu...
Thanx.... Ik wilde even weer iets anders verzinnen omdat de gelukkig nieuwjaarwensing nu vast wel gezien was door iedereen. En het is absoluut gemeend hoor. Ik voel al echt dat ik een band opbouw met de baby en zou er niet aan moeten denken haar te missen, ook al heb ik haar nog nooit gezien. Ik voel al moederliefde.
Maar wat is een groeiachterstand? Je hebt toch ook grote en kleine volwassen mensen? Iedereen verschilt nu eenmaal in formaat. Maar hopelijk kan het geen kwaad als jullie beebje een wat kleiner formaatje heeft. Leuk dat je man ook meegaat morgen. Het stomme is dat ik het juist 's nachts goed volhoud nu. Plas even goed uit voor het slapen gaan en meestal hoef ik er dan maar één keer uit 's nachts. Dan ligt jouw kindje ws. in een positie dat als jij ligt, hij op je blaas drukt, en ik heb dat dus als ik sta of loop, dat dan het kindje drukt. Vind het ook een gek idee dat ik (en jij) er over 10 maanden een kind op de wereld heb gezet. Vind het ook zo spannend, die bevalling en ben echt benieuwd hoe ik die bevalling onderga. Ben ook benieuwd of ik in de laatste week vd zwangerschap ook zenuwen krijg voor de bevalling en slapeloze nachten krijg daardoor. Die weeen kunnen dan ieder moment beginnen. Hoe denk je dat jij daarmee om zal gaan in het laatste stukje zwangerschap? Nu ben je wel 33 weken zwanger. En ik 32 weken en 5 dagen. Heb je eigenlijk nog wat van je werk gehoord of je nog kantoorwerk gaat doen?
Hey meiden, Heb vanochtend voor het eerst moeten overgeven. Ik was mij aan het aankleden, en moest erg diep hoesten. Toen voelde ik me niet zo lekker en voelde ik al allemaal speeksel in mijn mond lopen. Dus ik liep naar de wc omdat ik dacht dat ik moest overgeven, en toen rook ik het verf van onze pas geverfde badkamer deur...nou toen moest ik helemaal Maar het was alleen maar gal en slijm en het deed gewoon zeer aan mijn keel pfff. Heb net ontbeten en nu voel ik me wel weer goed. @Waardevol, zo zie je maar dat de zwangerschapscursus best mee valt. En het is inderdaad best leerzaam. Vervelend dat je zoveel moet plassen! Hopelijk kun je het onderweg een beetje ophouden. Wees blij dat je er s'nachts maar 1x uithoeft! Ik was de laatste weken niet echt zenuwachtig. Weet je wat iedereen zegt is echt waar! Op het laatst ben je er echt flauw van en op den duur vind je het helemaal niet meer erg als het zou gaan beginnen. @Ella, doen ze geen groeiecho? Als ze een groeiachterstand vermoeden doen ze meestal ook een groeiecho. Anders zou ik daar toch wat op aandringen hoor. Weet je dat ze willen dat er binnenkort standaard met 30 weken een groeiecho wordt aangeboden. Dat doen ze zodat ze eventuele problemen op tijd kunnen opsporen en de babysterfte in Nederland willen verlagen. Veel plezier vandaag met oppassen en bij de vk.
Goedemorgen! Tjonge ik snap niet hoe het kan hoor, maar vroeger kon ik nooit langer uitslapen dan tot 9:00/ 9:30. En nu? Nu werd ik weer om 10: 30 uur wakker! Echt abnormaal. Maar wel lekker... Vandaag wil ik even beneden poetsen/ zuigen en dweilen. Gewoon op mijn eigen tempo met heel veel pauze's tussendoor. Consider, wat vervelend joh, dat je voor het eerst hebt moeten overgeven nu met de zwangerschap. Dat speeksel wat je omschrijft wat in je mond stroomt dat ken ik idd. Heb dat ook weleens gehad, maar heb er gelukkig nooit van hoeven overgeven. Dat is heel misselijkmakend he, dat speeksel. Vervelend! Hopelijk overkomt het je niet al te vaak. Maar gelukkig voel je je al beter. Ella moet jij nog iedere dag overgeven? Ik denk het ook hoor, dat je er op het laatst flauw van bent, en niets liever wil dan kennis maken met je kindje. Die 9 maanden heeft dan wel lang genoeg geduurd. Ben benieuwd of ik echt niet een klein beetje zenuwen heb dan... Ik ben toch wel erg blij moet ik zeggen dat ik bij de gyn loop. Nu elke 2 weken een echo. Word allemaal goed in de gaten gehouden. Ik vind dat ze bij de VK het echo-apparaat ook wel wat vaker aan kunnen zetten.