Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Consider , he jakkes wat vervelend dat je moest overgeven:(
    niks aan he!
    hopelijk heb je dat niet de hele zwangerschap.. ik ben zowiezo de hele zwangerschap al misselijk sochtends. Niks aan. En ook wel regelmatig overgeven idd.

Waardevol , ja ik kijk er ontzettend naar uit... maar vind het ook spannend!
    ik denk dat ik alleen maar zenuwachtiger ga worden! alhoewel er natuurlijk niks mis mee is met gezonde spanning toch!?
    Het is allemaal nieuw voor ons.
    Ik zie ook wel een beetje tegen de bevalling op als ik eerlijk mag zijn. Maar ja denk dat iedereen dat wel een beetje heeft?

De controle bij de VK was prima!!
    baby is helemaal op juiste grote, en idd zoals waardevol al zei , je hebt kleinere baby's en grotere baby's! ;)
    Ik moet wel een suikertest gaan doen. Moet ik nog even plannen in het ziekenhuis. Juist omdat ze vind dat mn buik wel al wat aan de grote kant is. (zeg maar iets te groot met wat overeenkomt met 33 weken)
    Ze wil dit echt even voor de zekerheid checken.

En over 3 weken heb ik een liggingsecho!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
    en ook nog op mn verjaardag!!!!!! :)
    En daarna aansluitend hebben we controle bij de VK en is er bevallingsgesprek. Dan gaat ze uitleggen wanneer we moeten bellen als de bevalling start.
    Oppassen was leuk! mn neefje was ook mee naar de vk , hij was zo stil en lief. En ineens riep hij ''baby''! hahaha moest wel lachen. Hij zegt nog niet zoveel , maar ''baby'' zegt hij heel vaak.

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    of idd zoals consider zegt...
    op den duur ben je er zo flauw van , dat je graag wilt dat de bevalling start... dat hoor ik ook wel vaak idd!

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    waardevol wat gaaf he is dat , dat je al best een band voelt met je kindje!
    dat heb ik ook hoor! Denk dat ik dat meer heb als mn man... maar ja dat is miss ook wel logisch? ik voel de baby trappen en schoppen en bewegen! mn man voelt het nu ook wel hoor , maar is denk ik toch anders.

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja tuurlijk, een gezonde spanning lijkt me ook wel normaal. En idd zal iedereen dat wel een beetje hebben. Niemand weet wat haar te wachten staat.

Maar gelukkig zeg dat de baby toch niet klein is, maar precies goed. Ben benieuwd naar je suikertest. Maar misschien heb je wel gewoon veel vruchtwater. ;) Of je bent al 38 weken zwanger. :D Nee hoor dat zal wel niet. :p

Over 3 weken ben je jarig dus. Hoe jong word je? :)
    Wat schattig wat je neefje zei: Baby!

Als vrouw heb je dat sowieso denk ik meer, die band met de baby. Idd voel ik het bewegen en schoppen. En manlief ook wel, maar het vind allemaal plaats in mijn buik. En ze is soms ook wat eigenwijs of zo. Net alsof ze op commando niet wil bewegen of zo. :) Dan voel ik haar schoppen en dan pak ik gauw de hand van mijn man en leg hem op de plek waar ik beweging voelde. En mooi niet dat het dametje dan weer gaat bewegen! Of ze vind de mama-hand op de buik fijner om tegenaan te bewegen. :)

De bewegingen worden ook steeds krachtiger, bij jou ook Ella? Je ziet mijn buik alle kanten soms op bewegen. Echt apart. Lijkt me ook leuk als ik dat van het weekend aan mijn vader en zijn vrouw kan showen en eventueel kan laten voelen. Mijn grote trots. Ons kindje!

Mijn moeder heeft het toen met oud & nieuw ook gevoeld, een schopje tegen haar hand. Vond dat wel leuk.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja bijzonder is dat he!
    en idd ik heb dat ook! dan is hij ontzettend druk... en pak ik snel de hand van mn man en dan is ie weg lijkt het wel!
    maar na een tijdje wel weer erg druk. Mn buik gaat best wel heen en weer!
    zo leuk gezicht!

Ja klopt dat vermoedde de VK ook al , dat ik veel vruchtwater heb!
    nou ja voor de zekerheid een suikertest. En ik moet die jeuk ook in de gaten houden. Als het erger wordt moet ik gelijk weer bellen en dan moet ik een bloedonderzoek laten doen.

hihi dat zou wat zijn.... al 38 weken zwanger! maar nee dat is niet zo!
    Ja die schopjes worden best krachtiger idd! En soms ook wel pijnlijk. Of nou ja pijnlijk? Soms het ik het idee dat ie tegen mn ribben schopt , dat voelt niet lekker. Of keihard in mn blaas.... dat doet trouwens wel pijn bij mij. Heb jij dat ook?

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Oja dat is waar ook ja, die jeuk.... Zei je vk ook dat het te maken had met hormonen?

Ik heb nog niet het idee gehad dat ze tegen mijn ribben aanschopte. Maar idd wel tegen mijn blaas. En ik voel soms idd ook een heel licht pijnscheutje. Nou ja pijn kun je het niet echt noemen. Maar ik begrijp wat je bedoeld.

Oja het babytje ligt natuurlijk bij mij met het hoofdje onderin. Dan zal ze dus wel niet met haar beentjes schoppen tegen mijn blaas, maar misschien met haar armpjes/ handjes slaan tegen mijn blaas.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hihi we worden helemaal blauw geschopt van binnen!
    maar ben toch altijd weer ontzettend blij dat ik de baby voel!!!!!
    zo'n wonder....!

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja absoluut. Beter dat ik haar wel voel dan niet voel. Ik vind het ook zo bijzonder. Hoe zoiets uit een eitje en zaadje kan ontstaan en zo mooi groeit in de buik. Hoe kan het he? Echt een groot wonder.

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    de proefdruk van ons geboorte kaartje is binnen!!!
    zo mooi!!

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nice! :)

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hihi ook best wel weer apart hoor om zo'n proefafdruk te zien vind ik...
    komt steeds dichterbij allemaal!

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    weet je eigenlijk heb ik maar een uurtje die geboortekaartjes bekeken , er 2 besteld en mn man mocht er eentje uitzoeken...
    we zijn daar heel kort mee bezig geweest.

en eigenlijk had ik ze al uitgezocht! tenminste 2 die ik mooi vond!

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wij hebben inderdaad ook niet lang hoeven doen over uitzoeken. Dat ging bij ons ook heel snel. Als je maar tevreden bent zo toch? Ja en is zeker apart, zo'n proefdruk. Het gaat strakjes allemaal waarheid worden, dat je de kaartjes opstuurd als jullie beebje geboren is. Ook best een gek idee..

Zo hier is het huis weer fris en fruitig. Mijn man kan weer blij met me zijn. Heb alles weer opgeruimd en gestoft en gezogen. Dweilen doe ik een andere keer nog even.

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja idd , want ik vind zoveel kaartjes mooi!
    Uiteindelijk moeten we toch een keuze maken.
    We hebben best een klassiek kaartje uitgekozen.

oo heerlijk dat alles weer schoon is!
    Ik heb vanmiddag na het oppassen ook gestofzogen en gedweild, en net het eten klaargemaakt. de overschotel staat alweer in de oven!

eetze allemaal!!

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Hey meiden,
    Ben weer hardstikke moe :(
    Het was echt hardstikke druk op mijn werk.
    Sliep vanmiddag net 10 minuutjes toen een vriendin langs kwam.
    Was erg gezellig!
    Heb net Valerie gedoucht en die ligt nu lekker te slapen.
    Ik duik ook maar op tijd mijn bed in denk ik!
    Morgenochtend nog ff werken en dan heb ik lekker weekend, als het goed is is mijn man ook op tijd thuis morgen.

@Waardevol, weer zo lang geslapen! Ben echt jaloers!
    Wou dat ik kon uitslapen, maar ben altijd vroeg wakker....en dat komt niet eens door Valerie.
    Vanochtend was het weer 5 uur :(
    Bij heel veel vk's hebben ze geen echo apparaat!
    Zo ook mijn vk niet, voor een echo moet je dan dus een doorverwijzing hebben naar de echoscopist in het ziekenhuis.
    Leuk hé dat je dat bewegen en schoppen nu zo duidelijk kunt zien en voelen!
    Dan voel je inderdaad echt een band met je kindje.

@Ella, waren jullie zo snel uit over de geboortekaartjes??
    Ik had echt zooooveel boeken gezien, maar ik wilde geen kaartje waaraan je veel zelf moest knutselen.
    En ik wilde ook geen fotokaartje...dus er vielen al heel veel af.
    Veel vruchtwater...dat wordt wat als je vliezen breken ;)
    Trouwens zijn jullie al uit over de namen?
    En waar ga jij eigenlijk bevallen Ella?

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ella, dat geeft een lekker gevoel he? Smaakte de ovenschotel lekker? Hier hebben we Hollands Pannetje gegeten van Maggi.

Consider, vervelend dat je je zo moe voelde. En irritant dat er dan net iemand voor de deur stond toen je aan het slapen was. Je ligt nu vast al op bed. ;) Hopelijk slaap je vannacht heel lekker.
    Ik wist dat helemaal niet dat ze geen echo-apparaat hebben bij de vk. Ella, moet jij dan ook altijd voor echo's naar het zkh?

Over de namen waren wij het van begin af aan al eens.
    Hoe is dat bij jou Consider? Hebben jullie al gebrainstormt over namen?

Vanaf morgenmiddag ben ik er dus niet he. Ella als ik je hier niet meer spreek veel plezier met het weekend weg, en de rest natuurlijk ook een goed weekend.

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee meiden!

Ja wij hebben wel een echo scopiste bij de VK erin! dat is idd wel handig. Maar veel VK hebben dat idd niet.

Consider , wat rot he dat je net 10 min sliep en toen stond er weer iemand voor je deur... hopelijk kunje vannacht en het weekend een beetje lekker bij tanken!
    Nee wij wilde ook geen foto kaart en geen kaart die je zelf nog in mekaar moest knutselen. Ik heb er 2 gekozen , die ik mooi vond en waarvan ik weet dat mn man ze ook mooi vind. Hij mocht kiezen , hij mocht ook verder kijken hoor! maar dat wilde hij niet.. hij vond deze mooi.
    En weet je? we vinden zoveel kaartjes mooi... uiteindelijk moeten we toch een keuze maken!
    Ja we zijn over de naam uit!!!
    Vind het zooooo gaaf!!! mn man vertelde net dat hij op zn werk ineens dacht van: ''JA! dit moet onze naam zijn!''!!!!
    Gaaf he!
    ik beval in het ziekenhuis , vanwege mn medicatie.

Waardevol, hmmmmm Hollands Pannetje!! lekker!
    Ja het was erg lekker! een witlof schotel van Maggie! wel een aanrader. ;)
    Jullie alvast een heel fijn weekend! En een hele goede reis toegewenst!!! doe maar voorzichtig hoor!

Hier gaan we morgen ochtend weg. Maar denk dat ik het weekend nog wel ff kom kijken. heb daar ook internet. En anders ben ik er maandag of dinsdag wel weer!
    Fijn weekend alvast meiden!
    xx

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee meiden , ben alweer wakker :(
    ik sliep ook weer pas tegen half3.
    Ben veel wakker de laatste tijd! maar ja ik werk ook niet meer.... miss dat , dat er ook mee te maken heeft?

oja ik ga trouwens niet meer dat werk op kantoor doen.
    de vk vond het niet zo verstandig , omdat ik nog regelmatig last heb van harde buiken.
    en aangezien ik nu ook even geen auto meer heb.... vind ik het ook wel prima!
    Al vind ik het aan de andere kant ook wel weer wat jammer , had graag mn collega's even willen zien.
    vanaf volgende week gaan officieel mn verlof in!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

ik zal zo even thee drinken en dan hopelijk kan ik straks nog even wat slapen.

xx

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee consider...
    jij bent ook alweer wakker he!
    zag je in een ander onderwerp ook al schrijven ;)

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Goedemorgen meiden!
    Ik sliep zooo lekker...totdat Valerie om 4 uur begon te zingen en kletsen in bed :(
    En tja...dan slaap ik dus niet meer!
    Ik wist gistermiddag de me vriendin zou langskomen, had beter niet die 10 minuten kunnen gaan liggen, daar wordt je nog vermoeider van.

Wij zijn nog niet uit over de namen.
    Heb wel een paar leuke meisjes namen, maar voor jongens vind ik het een stuk moeilijker.
    Ik vind sinds dat ik zwanger was van Valerie de naam Julius al super mooi.
    Alleen mijn man is daar nog niet echt over uit.
    En ik weet dat mijn moeder, en een paar vriendinnen die naam ook niet echt geweldig vinden.
    Dus eerst maar weten wat het wordt...en dan maar echt gaan zoeken en brainstormen.

@Ella vervelend dat je zo slecht hebt geslapen!
    Vind het erg verstandig dat je toch niet op kantoor gaat werken!
    Als je je collega's graag nog even wilt zien, dan ga je toch nog ff koffiedrinken in de pauze?
    In welk ziekenhuis ga je bevallen dan? in het umcg of martini?
    Wat fijn dat jullie nu over de naam uit zijn!
    Jullie een heel fijn weekend gewenst!

@Waardevol, jullie zijn dus ook al uit over de naam!
    Succes straks in de auto en heel veel plezier gewenst!

Deel Deze Pagina