Hoi meiden... Had ff een foutje gemaakt....we hebben niet gekart, maar gekAArt De boom is eruit! Nu nog een hele hoop coniferen en andere plantentroep, en niet te vergeten de terrastegels en dan de boel afgraven. Pfff wat een werk! Maar goed dat gaan we dus pas doen in maart ofzo. Dus de coniferen blijven tot die tijd gewoon staan, anders zitten we zo te koop. Heb gisteravond van 19 uur tot 5 uur vanochtend geslapen! Werd alleen om 21.30u wakker op de bank en ben toen meteen op bed gaan liggen. Die arme man van mij...lekker saai voor hem zo! Maar voelde me vandaag goed en minder moe, dus heb het hele huis gesopt, inclusief badkamer waar ik zo'n hekel aan heb. En heb verder nog boodschapjes gedaan. @Waardevol, wat super leuk dat jullie een box hebben gekregen! Ziet er mooi uit hoor! Hoe was je weekend verder? Heb je je plas kunnen ophouden tijdens de autorit? En hoe is het met je konijn? @Ella, wat vervelend dat je je zo rot voelde tijdens je weekendje weg Hoe was het bij de gyn? @Mariska, wij hebben het hartje ook nog niet gehoord. We hebben het wel zien kloppen tijdens de echo. Maar ik snap wat je bedoeld...ik wil ook heel graag een kloppend hartje horen.
Consider, haha iedereen gaat op jouw karten in, blijkt het kaarten te zijn. Dus jullie zijn druk met de tuin.... wij willen ook de tuin aanpakken. Maar tja het kost geld he? Nog maar een poos doorsparen. Wat goed dat je weer lekker geslapen hebt. Ik heb gelukkig niet hoeven plassen, op de heen en op de terugweg niet. Normaal moet ik echt heel vaak nu. Het konijntje moet even een nachtje blijven bij de dierenarts. Hij was vanmiddag nog niet helemaal wakker, maar de operatie is goed geslaagd verder als ik het goed begreep. Morgenvroeg haal ik hem op. Hopelijk heeft het arme beestje niet teveel pijn. Morgenochtend om half 8 komt mijn broer hier om te ontbijten, en hij ziet voor het eerst ons huis. Hij heeft een eigen bedrijfje en brengt door heel het land spullen weg. Toevallig moet hij morgen hier in de provincie zijn en vertrekt hij uit het westen om een uur of 4 in de ochtend. Dan komt hij hier dus ontbijten en gaat daarna weer verder. En dan moet hij ook op andere plekken in NL zijn. Vind het wel grappig dat hij hier komt ontbijten. Heb allemaal lekkere broodjes en zo in huis gehaald. Dan moet ik morgen weer naar de verpleegafdeling en naar de gyn voor een echo. Ben benieuwd. Ik had van het weekend ook mega-dikke voeten en enkels. Ik zal het even zeggen dat ik veel vocht vasthoud steeds.
Ella ????? hoe is het nu? en hoe is het gegaan bij de gyn? ik ga me zorgen maken !!! Net een mailtje van mijn zusje gehad , was allemaal goed bij de vk. Wondertje is al in gedaald ligt met hooftje al beneden kan ook niet meer draaien. Alleen bloeddruk was wat te hoog , nog niet zorgelijk maar ze word toch wel in de gaten gehouden. Denk stres en alles wat er gebeurt is een oorzaak kan zijn. Hier gaat het verder wel was niet heel lekker vandaag , was vanaaf 1 keer niet stevig op de been , nu gaat het weer. Deze ronde ongi voel ik me niet heppie en erg moe. Ga nu eerst even douchen.
he meiden , even snel hoor! want mn man wil ook nog even achter de pc... maar we hebben 3 uur in het zh gezeten... opzich zijn de bloeduitslagen goed, het wachten is nog op de lever uitslagen. Daar kan dan de jeuk vandaan komen. de ctg was ook goed , ze vonden het allemaal een ontzettend druk kindje Moet morgen weer komen voor dezelfde onderzoeken... gewoon voor de zekerheid. Hopelijk gaat het dan allemaal wat sneller! ik reageer morgen vroeg even op jullie allemaal hoor!!! thanks voor jullie berichtjes! xx
Hey meiden, was vanochtend rond 4 uur klaar wakker! En ben tot 5 uur wakker geweest...en toen kon er om 6 uur weer uit! Ga nu snel ff me tandenpoetsen...moet zo aan het werk! @Waardevol, klopt de tuin aanpakken kost veel geld. Maar goed we gaan dit jaar ook niet op vakantie, ben dan toch hoogzwanger. Dus hebben we wat extra geld om aan de tuin te besteden. Het kost toch weer een paar duizend euro! De hele tuin moet leeg, afgraven, nieuwe schuttingen plaatsen, betegelen en een tuinhuisje plaatsen. En aangezien het je eigen woning is...wil je toch wat moois en goede kwaliteit hebben. Verder moet de babykamer natuurlijk ook klaar wat ook best weer wat kost. Wat leuk dat je broer komt ontbijten! Wel apart dat hij nog nooit in jullie huis is geweest jullie wonen er toch best al lang! Veel plezier vandaag bij de echo! @Ella, gelukkig is tot nu toe nog alles goed. En een te laag ijzer kunnen ze gelukkig wat aan doen. Succes vandaag! Gaat je man met je mee? heeft die vrij kunnen krijgen? of ga je alleen. @Marnat, fijn dat het met de baby van je zus goed gaat! Hoelang moet ze nog? Stress kan inderdaad een oorzaak zijn. Wat rot dat je je zo voel...nu maar hopen dat je ongi snel weg is.
Marnat, mooi dat het met je zusje ook goed gaat, alleen vervelend van de hoge bloeddruk. Kan misschien ook door de ongesteldheid komen he dat je je niet helemaal fit voelde/ voelt. Ella, pfff dus je hebt 3 uur in het zkh gezeten... Spannend, die lever-uitslagen. Hopelijk zijn die goed. En dat te lage ijzer-gehalte: kan het niet daardoor komen dat je zo vaak moet overgeven met je zwangerschap? Misschien dat het dan nu wel beter word? Consider, dat kost idd een boel geld: je huis aanpakken.... Wij doen alles maar in etappes denk ik. Was gezellig vanmorgen met mijn broer, hij was ongeveer een uurtje gebleven. Het konijn heb ik toen net opgehaald en hij is wel moe zo te zien en erg rustig. Maar dat trekt wel weer bij. Het eerste wat hij deed was een hele grote plas in het hok, op de schone handdoek die ik erin heb gelegd. Maar de operatie is gelukkig geslaagd. Strakjes naar de gyn. Spannend weer.
Het moet even hoor: ik ga nu een enorme mijlpaal maken. Jullie mogen me feliciteren. DIT IS MIJN 10.000STE BERICHT!!!!!! Al heb ik er eigenlijk meer geschreven, maar door de crash werden het er weer minder.
Meiden,ik spring dr vanaf hier even weer in als jullie het goed vinden. Als ik iets om iemand mis wat ik moest weten willen jullie me dan ff bijkletsen? Waardevol, wat leuk dat je broer bij je komt ontbijten, was het gezellig? Gave box hoor, leuk dat je het nu toch al hebt gekregen. Ella, schrikken zeg, gelukkig ziet het goed uit, succes vandaag met de onderzoeken. Laag hb komt vaker voor in de zwangerschap, helemaal zo aan het eind, hopelijk voel je je snel weer fitter nu met de pillen Consider, bijna 12 weken, de magische grens. Een tuin kost idd geld...kan wel een leuk prijsje voor je maken hoor Die oude planten die willen we nog steeds wel trouwens, onze tuin is groot zat Marnat, goed nieuws van je zusje! Ff rustig aan he niet dat je tegen de vlakte gaat. Heb je al wat meer uurtjes gekregen op je werk? Hier, tja ik had dus een voorhoofdholteontsteking en bijholtes, geen wonder dat het zoland duurde, heb nu een kuurtje gekregen. Voel me gelukkig wat fitter, maar ben nog steeds niet top. De pc doet zeer aan mn ogen dus zal dr nog niet zoveel zijn maar weer meer dan de afgelopen week.
Pcootje, fijn dat je weer wat van je laat horen. Wat mooi dat je je weer wat fitter voelt. Wat @%^%$#$% zeg, die ontsteking aan je voorholtes en bijholtes. Doe het maar lekker rustig aan. Hoe gaat het met je dochter? Die was ook ziek toch? Mariska, hoe gaat het met jou? (Pcootje, ik weet niet of je het meegekregen had, maar Mariska is ook nieuw in het topic )
Hoi meiden, heb vanmorgen weer lekker uitgeslapen, jeetje wat kan ik slapen. Ben al even met de doggies uitgeweest en het huis aan de kant gemaakt. Nog even hier koekeloeren en zorgen dat mijn ene hond mijn krolse kat niet dekt @consider: nu snap ik die 31-en ook achter het karten Onze tuin is nu zo goed als klaar, alles begint nu goed te groeien, wij hebben er wel veel plezier aangehad om alles wat uit te zoeken en aan te kleden. Heb nog wel wat wensen, maar ja net wat je zegt het is een dure bezigheid , maar hecht zelf heel veel waarde aan een mooie tuin. Wij hebben zelf een vogelvriendelijke tuin met veel planten waar vlinders op af komen. De border met de planten hebben we vorig jaar net gemaakt dus dat is nog even afwachten hoe dat uitpakt. @Marnat, doe je wel even rustig aan, en wat fijn dat alles met je zus zo voorspoedig verloopt. @Ella, jeetje irritant dat jeuk. Hoop dat alles meevalt en dat je gauw van de jeuk af bent. En nu aan de staaltabletten blehh vieze dingen. Maar goed het zal wel moeten. @Waardevol, gefeliciteerd met je mijlpaal @pcootje, jeetje meid das geen pretje, hoop dat het kuurtje snel aanslaat. Ik ga nog even een soepje eten en dan ga ik nog even naar de hornbach, kijken of ze daar wat leuk behang hebben voor de kinderkamer.
Waardevol, met mn dochter gaat het weer goed, bij haar is het gelukkig niet vast gaan zitten zoals bij mij. Hoe laat moet je in het zhuis zijn? Mariska, oops sorry had je nog niet gezien. Welkom! Aan je onderschrift te zien is het bij jou ook erg moeizaam gegaan om zwanger te raken..... als ik hier op het forum zo lees dan lijkt het wel dat meer mensen in de mmm zitten dan dat er vrouwen spontaan zwanger raken. In dit topic ook hetgeval, alleen consider heeft de mmm niet in gehoeven..... hmm bedenk me net dat dit wel al verteld kan zijn haha leuke kruising zal dat worden dan, een blaffende kat of een miauwende hond Shop ze zometeen
Ja meiden ik doe kalm aan het gaat vandaag al wat beter , ben nog wel moe. Heb al was gevouwen wc , douche gedaan. tweede was draait nu. Zal verder rustig doen vanaaf fc Groningen kijken¨beker¨wedstrijd. Manlief is 7 dagen aan het werk , hopelijk morgen ook . Weer bij de baas waar die al voor werkte. Verder nog wel hoesten hier en beetje verkouden. Pcootje " Ik werk op moment niet , de mensen waar ik werkte hebben het even stop gezet prive redenen. En ik was - ben al op zoek naar meer uren. Moet ook van de ww he door blijven zoeken. Ik ben er achter dat ik heel wat in lever bij de ww . schiet er niets mee op. HOOP Dat het kuuurtje aan slaat meis. Ella" succes vandaag denk aan je.
hee meiden daar was ik weer. zal eerst even op iedereen reageren hoor!!! Mariska , nogmaals , leuk dat je hier mee schrijft! Wat fijn dat je zwanger bent! Je hebt ook een hele weg moeten gaan zo te lezen. wat spannend allemaal he! en dan 21-02 de 20-weken echo! Spannend hoor! leuk is dat he om complimenten te krijgen over je buik!! geniet er maar lekker van! Marnat , ik begrijp je hoor. Is ook lastig om al die ''zwangere'' verhalen te moeten lezen. Kom hier gewoon langs als je wilt en als je zin hebt!! ik denk veel aan je hoor! wat fijn dat met je zus alles zo goed gaat en met hun kindje! Beterschap voor jouw! he wat vervelend zeg dat je nu even geen werk meer hebt.... Consider, hihi karten of kaarten! is toch wel even wat anders he! wat lekker dat je zoveel hebt geslapen! maar dat mag ook wel eens hoor. Jij maakt zulke korte nachten altijd. Pcootje , wat balen dat jullie zo ziek zijn geweest! griep gaat echt rond he niks aan! en dan weer allemaal ontstekingen zeg hopelijk werkt de kuur goed en ben je er snel vanaf! Waardevol , wat een ontzettend mooie box zeg! prachtig! wat fijn dat jullie em al hebben gekregen! Weet nog wel dat je vader daar destijds wat moeite mee had om die eerder te geven. he leuk hoor dat jullie zo leuk weekend hebben gehad!! lekker genoten dus. he is het gelukt met het konijntje? is ie nu wat rustiger?? he wat leuk zeg dat je broer kwam ontbijten! gezellig!! hmmm lekker al die broodjes!! ben benieuwd hoe het bij de gyn was!
zoo net weer thuis.... weer hetzelfde gehad als gisteren.... en moet morgen weer! De jeuk wordt steeds erger en de uitslag ook. Dat kan van de lever of gal komen. Maar juist die uitslagen duren een week. Zijn pas over een week binnen. De gyn zei dat dit kan duiden op zwangerschapsvergiftiging. Aangezien de rest van de uitslagen nog net goed zijn , wilde hij me wel goed in de gaten blijven houden. Zo schijnt er ineens ook uit te komen dat ik ergens een ontsteking hebt zitten??? nou zou niet weten waar. Maar vermoed dan in mn luchtwegen , want daar heb ik wel vaker ontstekingen. Al met al moet ik morgen weer terug komen. ben er nu alweer zat van hoor. Ik krijg niets tegen de jeuk en uitslag. want hij wil nu eerst die bloeduitslagen weten. Wel mag ik er menthol poeder op doen. Vooralsnog maken we ons geen zorgen hoor , maar het is wel wat vreemd dat ik ineens zoveel uitslag en jeuk heb. Dat moet toch ergens vandaan komen. Moet wel zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de lever en gal- uitslagen. Dus tja ons weekend..... we zijn zondag weer thuis gekomen. Ik was de hele zaterdag zo beroerd en misselijk en veel overgeven. en de maandag hebben we de hele dag in het ziekenhuis gezeten. Vind het zo sneu voor mn man... die had vrij genomen en we hadden ons er zo op verheugd.. maar ja dan loopt het altijd weer anders he! Niet dat het niet gezellig was hoor! zoals vrijdag was ontzettend leuke dag... maar goed. Dat zij zo. mn man zei al van ''niks aan te doen, volgende keer een leuk weekend met zn 3tjes''! Nou ik heb jullie ook wat verwaarloosd he! komt omdat ik deze dagen nogal veel in het ziekenhuis heb gezeten. hopelijk nu weer wat meer tijd om mee te schrijven! Waardevol hoop dat met jouw alles goed is gegaan! Moet jij dan ook aan de CTG? ik wel. Iedereen zegt dan gelijk, oooh wat een drukke baby! hij slaapt gewoon niet he! Je ziet dat dan aan de blokjes , die zijn zwart en dat zijn dan de bewegingen van de baby. Ik heb gewoon een half uur zwarte blokjes..... Heb ook het gevoel dat dit kindje ontzettend weinig slaapt. Maar ja , dat is beter dan helemaal niets voelen! En ik kreeg ook een aantal harde buiken , maar dat was acceptabel. En verder was de hartslag van de baby goed! Zo mooi om te horen. En ik zie dan mn buik maar druk heen en weer gaan. vraag ik me echt af wat ie dan aan het doen is!
pcootje , jij ook gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! je bent 30 weken meid!!!!!! wow alweer 30 weken!!! gaat best snel , toch!?
Hoi! Ik ben er weer! @ Mariska, wat heerlijk dat ook jij zo lekker kunt slapen. Ik kan het ook heel goed. Nog wat kunnen vinden bij Hornbach? @ Pcootje, gelukkig gaat het ook met je dochter weer goed. Ik moest om 13:00 uur in het zkh zijn. Vertel er zo meer over. Ik heb ook het vermoeden dat de vrouwen die in de mmm zitten of erin komen, sneller een forum zoeken dan vrouwen waarbij het wel vanzelf lukt. Denk ik hoor... Al zijn er natuurlijk ook vele forummers (waaronder dus Consider) die lid zijn hier zonder mmm. Toevallig in dit topic idd allemaal mmm-ers. Alhoewel het bij jou en bij mij ondanks de mmm toch spontaan gelukt is he uiteindelijk! @ Marnat, balen dat je nu weer zonder werk zit. En doe je het een beetje rustig aan, aangezien je je niet helemaal fit voelt. @ Ella, ik denk toch dat het mijn vader aan het nadenken heeft gezet, dat wat ik zei, en dat ze daarom dus eerder de box hebben aangeschaft. Ben er echt blij mee.... Het konijn was erg rustig idd, maar misschien ook om nog een beetje van de operatie bij te komen. Maar ik heb hem toen straks zien eten, dus dat is een teken dat hij geen pijn heeft, zei de DA! Ik ben heel benieuwd wat er uit je lever en gal-uitslagen komt. Weet je ook wat ze gaan doen als die uitslag niet goed blijkt te zijn? Gaan ze het kindje dan eerder halen of zo? Wat lastig zeg dat je zo'n jeuk eraan hebt.. Hopelijk heb je geen zwangerschapsvergiftiging. Ik moest idd ook weer aan de CTG en dat doen we sowieso tot aan de bevalling iedere keer. Maar op zwarte blokjes heb ik niet gelet en niks over gehoord. Ik let de hele tijd tijdens de CTG op het geluid van het hartje en wat de grafiek krabbelt. Was een mooi rechte lijn... Keurig geluidje. De bloeddruk bleef weer hetzelfde. Het gekke is dat de eerste keer dat ze de bloeddruk meette, de onderdruk 61 was. En de tweede keer was die gestegen naar 91. Dat was wel een heel verschil. Maar de bloeddruk blijft gemiddeld een beetje gelijk nu. Urine was in orde. De baby met de echo ook. Alles zag er weer prima uit en ze is al ruim 4 pond nu. (2041 gram). En dan nagaan dat dat het geboortegewicht van mijn man was. (maar die heeft toen wel in de couveuse gelegen). Ik vroeg ook of hij kon berekenen hoeveel de baby ongeveer bij de geboorte gaat zijn, en het gaat ongeveer een 7-ponder worden, Nou netjes toch? Dat was ik zelf ook bij de geboorte. Ik hoefde geen bloed te prikken (eigenlijk in week 32) want mijn rhesusfactor is allang bekend in het zkh. En ik vroeg wat ik kan doen tegen mijn dikke voeten en enkels, want van het weekend waren die echt mega. En de gyn zei dat ik de voeten hoog moet houden en onder de matras eventueel een kussen. Verder hoort het er gewoon bij. En mijn hele lichaam voelt, naast mijn overgewicht, enorm dik, alsof ik overal vocht vasthoud. Ook in mijn benen. Maargoed.... het gaat gelukkig goed hier. En daar ben ik blij om. Pcootje 30 weken alweer. Dat gaat hard. Maar niet harder dan de rest.
owja we hebben wel vreselijk nieuws gekregen... de man van mn nicht (wonen hier vlakbij) hebben 3 jonge kinderen (1,5 jaar , 5 jaar en 7 jaar) Hij heeft overal kanker en is niet meer te behandelen. Hij ging vorige week naar het ziekenhuis omdat hij zo was afgevallen en zo last had van zn ingewanden. En kwam met kanker weer thuis. Hij is 34 jaar en uitbehandeld, terwijl hij nog niet eens behandeld is. Hij krijgt waarschijnlijk wel chemo's , maar dat is dan palliatieve zorg. de doktoren spreken over ''maanden''. wat vreselijk he. ik krijg nu weer tranen in mn ogen terwijl ik dit schrijf. Ook dit drukte ons weekend hoor. Bedoel , we hebben er veel aan gedacht en dat zet je dan toch weer even met beide benen op de grond. Hoe mooi het is om gezond te zijn. En hoe snel zoiets van je weg genomen kan worden.