Ja wordt je niet echt vrolijk van die berichten die de laatste weken uit de stad, in het nieuws, komen. Heb zo'n soort gelijk geval van een kennis in de zorg gehoord, daar stelde de ggz verplichte behandeling of zoek het maar uit, maar ja dan zit je dr als tehuis mee (in hun geval) VOlgens mij zijn dr pillen dat wanneer ze die slikken en daarnaast alcohol drinken ze doooooddddd ziek worden. Misschien is dat een idee, maar ja dan moeten ze wel willen. De arts heeft enerzijds wel gelijk hoor, door hun gedrag bezorgen ze andere mensen en proffesionelen alleen maar werk terwijl ze die tijd beter aan mensen kunnen besteden die niet zelf schuldig zijn.
Haha we gaan als een speer joh Wij gaan zo ff naar de groothandel toe, ff wat sint en kerst dingen halen. Ze hadden hele leuke witte houten kransen en decotakken voor de kerst voor een habbekrats dus die ga ik ff halen.
he wat leuk! witte kransen vind ik ook zo mooi! gezellig! veel plezier! en kun je lekker weer knutselen...!! ja maar vind het zo raar dat een arts tegen een verstokte alcoholist zegt dat ie ''eerst maar moet stoppen met drinken....., voordat hij wat gaat doen?'' bedoel, hij is toch alcoholist?? ik zie alcoholisme ook als een ziekte eigenlijk. Ik kan daar nooit zo goed tegen , kijk een arts heeft de authorisatie om iemand te laten opnemen... wij niet! En het crisisteam ziet er ook nog niet gelijk een ''crisis'' in... terwijl hij zoveel drinkt... en altijd maar op de grond valt en ligt... ik denk echt dat we hem wel een keertje overleden in zn huis vinden.. en dan is het te laat! Maar krijg wel vaker het idee dat er eerst iets ergs en soms wel fataals moet gebeuren voordat iedereen werkelijk inziet dat we toch eerder wat hadden moeten doen met zn allen. Vind dat best een trieste gedachte...
maar goed , wie ben ik dan he! ik probeer mn werk zo goed mogelijk te doen en zie het ook wel als een soort van taak om voor hem op te komen... want hij kan immers niet voor zichzelf spreken... althans hij zegt wel dat het goed gaat , maar wij zien een totaal ander beeld. Hij drinkt zich gewoon dood om het zo maar even te zeggen. ik bespreek dit iig morgen op kantoor... dat is dan ook wel weer fijn , dat ik het bij de cwv'ers kan neerleggen! maarre genoeg over mn werk! veel plezier hoor bij de groothandel!!!!
Kan je de kransen wel mailen hoor, als je ze leuk vind kan ik ook wel voor jou meenemen...sturen we ze wel per post Ja tis ook triest hoor, ben ik zeker met je eens, maar je weet niet hoe vaak de arts misschien wel al pogingen heeft gedaan deze man te helpen. Als ze geen hulp willen dan bereikt de arts ook niets, verplichte opname is geen optie meer tegenwoordig volgens mij. Ik heb zelf eens bij een zwaar dement stel gewerkt, deze mensen waren een gevaar voor hun zelf, ook daar had de arts al alles gedaan wat in zn macht lag, maar de kinderen wouden geen opname voor hun ouders.... wij hebben toen ook onze handen dr afgetrokken in overleg met de arts omdat de man mij met een buks stond op te wachten als ik dr aan kwam rijden.
GElijk heb je hoor, leg het maar lekker bij de leidinggevenden neer, kunnen die het eens opnemen met de ggz, neem aan dat die onderling wel contact hebben. Vervelede is alleen dat jij die mensen vind en hun niet.....maar idd genoeg
dat meen je niet!! met een luchtbuks??? wow das ook niet fijn! en dan zeggen sommige mensen dat werken in de thuiszorg zo gemakkelijk is! ja leuk! ben benieuwd naar die kransen! Gaan jullie naar de macro? (tenminste heet dat nog zo??) wij zijn daar ook wel eens geweest! maar nu hebben we geen pasje meer!
Haha idd met een luchtbuks, die man werd erg agressief zn vrouw niet dat was een scheetje, maar werd ondergeschreeuwd door de man. Die at ook haar eten op, erg zielig....... nou echt niet, werken in de thuiszorg is echt niet makkelijk want dr blijven steeds meer schreinende gevallen alleen wonden tegenwoordig. nee dit is niet bij de makro, dit is een andere groothandel. Deze heeft geen levensmiddelen. Zondag gaan we naar de makro toe. ehhh waar mail ik het heen?
wat leuk!!!! en hang je die dan aan de voordeur??? en ga je ze dan ook nog versieren?? vind ze zo eigenlijk ook wel mooi! en hoe versier je ze dan?
Nee deze ga ik niet verder versieren die hang ik zo voor mn raam of aan de buitendeur(worden ze wel lelijk trouwens door de regen) Die takken kun je ook op een vaas leggen met later bloemen dr bij of op oase.
nou die takken is niks voor ons denk ik! maar die kransen vind ik wel erg leuk! en daar zit die deco die erin hangt ook al bij in??
nou leuk hoor! en idd voor het raam is dat erg leuk! dus als ik ergens door groningen rij en zie ze ineens hangen , dan weet ik wie er woont!
haha nou nee, want ik woon niet in Groningen he. Moet ik dr 1 of meer voor je meenemen? Kun je ze desnoods zondag wle bij de makro van de pakeerplaats halen, dan zijn we daar toch.