@ Ella, nee ik heb nu alleen die ene keer een harde buik gehad. Verder nog niet... Ja we zijn supernieuwsgierig naar het geslacht. Kan niet meer wachten tot maandag, dan hebben we die 20 weken echo. Al heel vroeg, om 8:15 uur. Vind het zo spannend he... Wil jij het geslacht weten Ella? En jij dan Pcootje? Ik heb van de buikbanden zo'n zacht roze besteld met twee zwarte voetjes erop. Ik wil het boven de kleren dragen, maar dan moet ik wel iets geschikts hebben wat ik er onder aan doe voor trui of zo... Dus dat moet ik nog ff zien. Volgens mij heb je gewoon minder weerstand als je zwanger bent, al moet ik zeggen dat ik er nog geen last van gehad heb, van slechte weerstand, alhoewel: ben alleen een weekje verkouden geweest. Maar dat is normaal in deze tijd van het jaar. Veel plezier met je vriendin morgen, Pcootje. Ik vind het met die kaarten ook leuk als we eerst 100% zeker het geslacht weten. En dan kunnen we op geslacht een leuke typisch jongens of typisch meisjeskaart uitzoeken... Lijkt me leuk.... @ Babykamer, zijn jullie er al mee bezig Ella? Mijn ouders komen eind deze maand helpen met behangen en dan kunnen we het kamertje leuk inrichten, want de kamer word ook in die week bezorgt. Leuk leuk leuk.... Heb er zo'n zin in, om zo'n schattig kamertje in te richten. Morgen halen we trouwens de kinderwagen op. Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeee! Die was binnen namelijk.... De buren weten nog helemaal niet dat ik zwanger ben. We hebben niet echt contact met ze. Maar als je dan zo'n kinderwagen aan het uitpakken bent uit de auto, dan moet dat toch opvallen..... ben benieuwd naar die gezichten.... Fijne avond dames. Moet eigenlijk vanavond de badkamer schoonmaken, maar heb geen r**t zin. Ben luier geworden sinds dat ik zwanger ben....
Pcootje , wat leuk dat je andere vriendin morgen langs komt! dat is ook zo...had je wel verteld! ja ik heb ook een buikband (zwart met wit) en die doe ik dan over een zwart truitje! staat best leuk! alleen dan ben je ineens wel heel erg zwanger he hahaha Waardevol , lekker uitrusten hoor!!! He wat gaaf dat jullie maandag de echo al hebben!!! spannend!! kan me voorstellen dat je niet meer kunt wachten!!! en vertel je het ons dan ook?? wat het wordt?? wat leuk dat de kinderwagen binnen is! haha ben ook wel benieuwd hoe je buren dan gaan reageren! En de kinderkamer..... jullie zijn al druk bezig!!! wat voor kleuren gaan jullie doen!??? Wij zijn daar nog niet mee bezig..... we zijn ook nog bezig met een ander huis! als daar meer zekerheid over is , wil ik bezig met de babykamer. ik weet al wel wat voor kleurtjes ik graag zou willen. Leuk hoor dat je ouders komen behangen! denk dat mijn ouders ons ook wel komen helpen! ze vinden het ook zo leuk! voor mn ouders de eerste keer dat ze opa en oma worden!!! bij jullie dan?? oooh wat leuk zeg! die buikband klinkt hartstikke leuk!!! He ik ga even de was opvouwen en een nieuwe lading in de droger doen en dan het bed nog even opmaken!! Fijne avond!!!!
Ja hoor ik ga vertellen wat we krijgen. Ik kan dat toch niet voor me houden... En we vertellen het ook aan iedereen... We hebben voor de kinderkamer toch gekozen voor neutrale kleuren wat dus voor beide geslachten kan. De gyn adviseerde dat, aangezien ze het heel soms weleens verkeerd gezien kunnen hebben... En als er ooit een tweede mag komen, dan kan het ook van het andere geslacht zijn natuurlijk... Dus daarom een neutrale. Wat voor kleurtjes hebben jullie in gedachten Ella? En vertel jij ook het geslacht hier? Wat leuk dat jouw ouders voor het eerst opa en oma worden van jouw kind. Mijn broer heeft al twee kinderen, dus niet voor het eerst worden ze opa en oma. Maar mijn stiefbroer zijn vriendin is ook zwanger en driemaal raden wanneer zij uitgerekend is: op exact dezelfde datum als mij. Ook op 5 maart. Heel toevallig allemaal en erg spannend tegen die tijd. Tis niet echt leuk als we tegelijk moeten bevallen... Dus mijn vader en stiefmoeder worden in dezelfde week ongeveer voor de 3e en de 4e keer opa en oma. S6 met je huishoudelijke klusjes. Ik ga de wc's vast boenen...
oo haha dat meen je niet zeg!! dat is inderdaad echt toevallig!!! en zo leuk zeg voor je vader en stiefmoeder! erg bijzonder! haha dus jullie kunnen het niet voor je houden!? wat gaaf dat wij het ook mogen weten! Ik kom het hier ook vertellen hoor! maar aan vrienden en familie zeggen we dat we niets hebben gezien! we willen het voor de familie en vrienden wel graag als verrassing houden! Wij willen ook graag neutrale kleurtjes.... witte meubeltjes en ik dacht aan zandkleurig behangetje. dan wel een lief behangetje met bvb beertjes ofzo! dat het echt een baby kamer wordt! en dan naar gelang het geslacht wat blauwe of roze accentjes! (mbv spulletjes) maar dat kan dus pas op het allerlaatst! als de baby er al is! want anders raad iedereen het! We willen wel een heel kinderlijk kamertje met 1 wand baby behang en rustige kleurtjes! als het zover is dan plaats ik hier wel een foto! succes met boenen!!!!!
Hoi hoi, ben uitgeboend, met af en toe even wat pauzetjes om toch wat te kunnen typen en bijlezen op zp... Maar de badkamer en de wc's blinken weer.... Voelt altijd zo lekker als het klaar is. Alles ruikt lekker fris... En glimt. Zoals jij het in gedachten hebt Ella zo willen wij het ook zo ongeveer. Wij hebben idd ook witte meubels besteld (kast, ledikantje en commode met plankje erboven). En toevallig ook een beetje een zandkleurig behangetje die we hebben uitgezocht. Twee behangetjes zijn het die bij elkaar horen. Ik zal de plaatjes even opzoeken op internet, moment... http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/behang/article10696587.jpg en de helft van de kamer met deze: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/behang/article10696650.jpg Die sprongen er voor ons wel uit. We hebben ze in een behangboek in Hornbach gezien en die behangetjes waren het voor ons allebei... Kleurt heel mooi bij elkaar en kan zowel voor een jongetje als een meisje. En daarnaast willen we het idd ook aankleden met accesoires op geslacht. (Bijvoorbeeld een roze aankleedkussen etc...) Ik vind het wel knap trouwens dat je het straks als je het weet, voor je kan houden. Ik kan het wel van de daken schreeuwen denk ik, wat het word. Dat was met het net zwanger zijn ook zo. Kon het niet stil houden en de hele omgeving wist het bijna gelijk..... Moet straks mijn mannetje ophalen bij zijn werk van zijn 'schoolreisje'. Nee hoor personeelsuitje. Maar ze gingen met een grote bus weg vanmorgen vroeg toen ik hem bracht, en dat deed me zo denken aan schoolreisje, zoals vroeger.... Ik had ook meegekunt, maar heb het risico niet genomen, omdat ik zwanger ben en het altijd een verrassing is wat ze gaan doen. Voor het zelfde geld gaan ze allemaal actieve dingen doen waar je als zwangere vrouw niet echt aan deel kan nemen.... Dus ben de hele dag alleen thuis geweest. Normaal is mijn man altijd om 12 uur vrij op vrijdag... Nu dus niet. Dus ben benieuwd hoelaat ik hem weer kan ophalen.
haha ja idd! zul je net zien dat ze activiteiten gaan doen waar je dan niet aan mee kunt doen! he wat een mooie behangetjes!!!!!!!!!!!!!!!! echt heel schattig en lief! echt voor een babykamertje!!! mooi hoor! wat grappig te lezen dat we dan beiden een rustig kamertje willen! zo je hebt aardig geboend zeg! ik heb nog snel even gestreken... nou ja snel!? ben er nu weer ff vanaf iig! zal zo nog even het bed opmaken! ja ik denk dat we dit wel voor ons kunnen houden.... met onze zwangerschap niet! maar sommige uit mn schoonfamilie , reageerden nogal vreemd... en vonden het raar dat we toen al zo blij waren met 4 weken... ja zij begrijpen gewoon niet hoe dat is om er langer mee bezig te zijn denk ik.... maar leuk was anders. We zijn niet eens gefeliciteerd toen door mn schoonmoeder... nu vond ik dat niet zo erg , maar ik vond het zo sneu voor mn man! ach dat is nu allemaal achter ons hoor!! maar we willen perse dat het geslacht een verrassing blijft!!!!! He fijne avond!!!
Goeiemorgen!!! Wat jammer dat er zo raar gereageerd werd toen jullie het blije babynieuws gingen vertellen. Wisten ze niet dat jullie er al zo lang mee bezig waren? En erg pijnlijk ook lijkt me dat je schoonmoeder niet feliciteerde. En zeker voor je man ja. Maar gelukkig dat je het zelf niet z erg vond.... Nu vinden ze het wel leuk toch? Yes! Vandaag dus die kinderwagen ophalen. Het is een maxicosi Mura 3. Met allemaal onderdelen erbij... Ben zeer benieuwd. En ook of het nou makkelijk en en uit te klappen is. Dat moeten we dus gelijk testen... Eerst wachten op manlief, die slaapkop! Die ligt nog te pitten boven. En we lagen gister al om half 11 op bed. Maar hij was ook niet helemaal helder toen ik hem gister had opgehaald van zijn personeelsuitje. Hij praatte een beetje warrig, alsof hij ietsje aangeschoten was. Nou ja... dat zal hij er nu wel uitgeslapen hebben hoop ik. Fijne dag allemaal!
Heej meiden, wil even laten weten dat ik er niet veel ben geweest ivm een dochtertje die gisteravond opeens een ontzettend pijn in dr nekje kreeg. Heb de huisartsenpost nog gebeld want was als de dood voor nekkramp. Gelukkig lijkt het daar niet, maar moet dr wel goed in de gaten houden...vannochtend werd ze krijsend wakker en heeft ze daarna eerst een half uur zonder bewegen in de bedje gelegen en zei: mama ik wil graag naar beneden, maar ik kan niet mn bedje uitkomen...in bed maar een zetpil gedaan nog ff bij dr gelegen en toen de zetpil begon te werken is ze langzaam omhoog gekomen. Toen ze eenmaal omhoog was is ze zelf naar beneden gelopen en heeft vandaag gewoon gespeeld, wel heeft ze veel dr handje in dr nekje. We hebben vandaag maar srl gelei gehaald en dat mocht ik na heel veel beloftes dat het geen pijn ging doen er pas opsmeren. Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt...hoop dat ze morgen minder pijn heeft en dan kom ik hier weer bijlezen en kletsen
Pfff dat is schrikken Pcootje. Hopelijk is het niks ernstigs en gaat het gauw weer goed komen met je dochtertje. Veel sterkte!
pcootje , pfff dat is schrikken zeg!!! heel veel sterkte meis! En gelukkig is het geen nekkramp!! rustig aan en pas maar goed op jullie zelf! dit forum komt wel weer!!! ik denk aan jullie hoor! en hoop dat ze snel weer wat opknapt, arme meid.... Waardevol , wat leuk zeg dat jullie die spullen hebben!!! en is het wat makkelijk in mekaar te zetten!? Leuk om daar mee bezig te zijn he! Ja iedereen wist van onze kinderwens en van onze behandelingen... maar ze heeft er nooit echt belangstelling voor getoond... ach dat is haar manier denk ik... maar dat maakt wel dat ik eigenlijk geen contact meer met haar zoek... (en ik zie dat bij mn man ook) we zien haar weinig meer en als we haar zien , zijn we vrij kortaf. ben er een beetje klaar mee! op dat moment (ik was toen aan het werk) toen ik 4 weken zwanger was , kwam ze bij ons en heeft ze hele rare dingen over mij gezegd.... dat kwam even verkeerd aan bij mn man en bij mij al helemaal toen ik dat hoorde. nou ja allemaal best vervelend , maar nu zijn wij er dus wat klaar mee. Ze moet ook maar de consequenties van haar gedrag gaan inzien... ze stoot zo allemaal mensen van haar af. Maar goed , ik zit er niet zo mee hoor! maarre voor jullie spannend zeg!! tis bijna maandag!!!!!!!!!!!!!! he ik ga zo lekker slapen! Kom net terug van mn werk!!! Welterusten meiden! Enne Pcootje , voorzichtig hoor!!! heel veel sterkte!!! Xx
@ EGo, Hoi, hier gaat het nu wel beter. Ze heeft een behoorlijk onrustige nacht gehad. Rond 6 uur werd ze weer krijsend wakker en riep weer, Mama! Ik kan me niet bewegen! Ik mn bed weer uit en met dr gepraat maar nee hoor, geen beweging in te krijgen. Voorstel van een zetpil gedaan (normaal wil ze die absoluut niet en verkrampt ze aan alle kanten bij het inbrengen want die doen pijnnnnnnnnn, tja wat wil je als je alles samentrekt) Maar nu wil ze dus vrijwillig WEL een zetpil Na een half uurtje bewoog ze weer een beetje dr hoofd en heb dr gevraagd of ze bij mama wou liggen, dat wou ze wel en heel voorzichtig is ze naar mijn bed gegaan en daar heeft ze geslapen tot * schrik niet* 11 uur Ze werd vrolijk wakker en het eerste wat ze zei: mama mn nekje doet nu geen pijn meer...pffffffff wat is dat fijn om te horen zeg!!! Ik hoop dat het zo mag blijven want ze houd dr hoofdje nog wel steeds scheef....denk zelf dat het toch een stijve nek is. @ Waardevol, Die vind ik ook zo leuk, de buikbanden met voetjes, je hebt ze ook met handjes en voetjes, erg leuk! Heb je de kinderwagen al in elkaar staan? Wat voor kleur is het? Super veel succes morgen bij de echo! leuke behang die jullie hebben uitgezocht! @ Ella, Ben je nog wijzer geworden mbt het huis? Wat jammer dat je schoonfamilie zo raar heeft gereageerd op je zwangerschap, hoop dat ze straks met de geboorte wel leuk gaan reageren. @vandaag, knutselen met mn dochter.
pcootje , wat schrikken vanmorgen weer zeg! Maar fijn dat ze na een lange slaap wel weer wat beter voelde! Hopelijk blijft het nu zo! En anders de arts bellen hoor!!!! He wat leuk dat jullie aan het knutselen zijn!!! wat zijn jullie aan het maken?? leuke herfst stukjes? Nee we gaan straks bij het huis kijken!! Over een uurtje! daarna moet ik werken .... dus kan denk ik vannacht pas verslag doen! ach mn schoonmoeder moeten we gewoon niet tevaak zien! (en we zien haar dus ook amper! Mn man was er net nog even geweest.... ze was niet thuis. Ach zei hij , ben ik er toch weer even geweest waardevol , alvast veeeeeeeeeel succes en natuurlijk veel plezier morgen bij de 20-weken echo!!!! Hoop dat alles goed mag zijn!!!!! nou wij gaan dus zo weg! ben wel benieuwd... die handelaar was alleen vandaag bij dat huis , dus we moesten vandaag wel kijken! Straks weer lekker aan het werk! wat is het heerlijk weertje he! Fijne dag nog allemaal!!!!! Xx
Ella, klopt. Schrikken is het zeker, maar "gelukkig" is het alleen maar dr nekje en is ze verder zo fit als het maar kan. Vandaar dat ik ook denk aan een stijve nek, miischien een spiertje verrekt met een val ofzo. Spannend joh, ben erg benieuwd wat je van het huis vind. Ben je weer volledig hersteld? Werk ze voor straks. Ehhhhhh de tafel ligt intussen vol met vouwblaadjes, kleurtjes en scharen.........en ze speelt met dr poppen, op de grond met dr kontje tegen mn voeten aan, want ja je moet natuurlijk wel bij mama in de buurt blijven he
hahhaha wat lief dat ze zo speelt! idd het liefst zo dicht mogelijk bij dr mama! Het huis was erg mooi! we gaan het waarschijnlijk wel doen! er moet nog wel van alles schoongemaakt en geschilderd , maar dat is ook niet zo'n klus. Heb er wel zin in!!! ben benieuwd wanneer we erin kunnen! mn man gaat morgen eerst bellen met heel veel mensen hahaa Waardevol , nogmaals veel plezier en veel succes morgen bij de 20-weken echo!!! hartstikke spannend zeg!
@ Ella, spannend zeg, wanneer zou je dr in kunnen? Och verven en schoonmaken is niet zo'n groot probleem. Hoe zo'n soort huis is het eingelijk? @waardevol, hoe laat moe(s)t je er zijn vandaag?
het is een huis van 10 jaar oud , best wel nieuw nog. Beneden verdieping: ruime hal , wc , toegang tot garage , ruime oprit , huiskamer en keuken. 1e verdieping , 1 grote slaapkamer en 1 kleinere slaapkamer, badkamer, 2e verdieping , 1 slaapkamer en 1 waskamer! genoeg ruimte! en heel veel ramen! dat vind ik echt heel fijn. heb er heel veel zin in!!! He hoe staat het met jullie verbouwing?? je man nog veel kunnen doen!?? hij was vrij afgelopen week toch!? En hoe is het vannacht en vanmorgen gegaan met je dochtertje? Waardevol , ben heeeeeeeeeel benieuwd!!!! ze moesten volgens mij vanmorgen!!! hoop dat alles goed is!!! ik zal even boodschappen doen! daarna koken en dan straks weer aan het werk.
@ Ella, klinkt goed. Is het in dezelfde woonplaats als waar je nu woont? Een licht huis is ook erg prettig. Mn man is aardig opgeschoten vorige week, hij is deze week en volgende week ook nog vrij hoor. Vakantiedagen laten staan voor nu. Mn dochter haar nekje is weer zo goed als over, vanochtend werd ze zonder huilen wakker en zat volgens mij ook direct rechtop, want het ene moment sliep ze nog en het andere moment stond ze naast mn bed. Hoeveel dagen moet je nu werken? ben je weer fit genoeg intussen?
ja klopt in dezelfde woonplaats!!! mn man had ik net aan de tel! en hij is druk met van alles aan het regelen!!! ben zoooo benieuwd!!!!! heb er ook echt zin in!!!! super dat het weer beter gaat met je dochter! is altijd weer erg schrikken he! ik heb het weekend gewerkt en moet nu nog 2 late diensten! Dan ben ik 2 dagen vrij.... (en donderdag de echo!!!!!!) en dan moet ik alleen vrijdag nog een late en dan lekker het weekend vrij!!!! voel me nog niet helemaal 100%.... maar goed , ik heb warme kleren aan! En met dit weer is het denk ik wel goed om lekker buiten te zijn! En hoe gaat het verder met jouw?? En met de pijn? Ben erg benieuwd naar Waardevol! hoop maar dat alles goed is!
Spannend hoor, ben benieuwd of het jullie gaat lukken! Lijkt me toch zwaar hoor zoveel late diensten die jij draait, vooral nu je zwanger bent. Met mij gaat het goed hoor. Ja, ik zit ook steeds te kijken of waardevol al iets heeft gepost, hoop ook echt dat alles goed is.
Hoi dames, heb vanmorgen de 20-weken echo gehad om half 9. De echoscopiste dacht het geslacht te zien, maar kon het niet met 100% zekerheid zeggen. Dus we kunnen ons er nog niet op vastbinden..... Verder was ook alles goed met de baby. Alleen toen ze wilde inzoemen op het hartje, kon ze niet de kamers zien. Het beeld was niet scherp genoeg. Dus nu moeten we over twee weken terugkomen zodat dat allemaal wat groter gegroeid is en het wel zichtbaar is, en hopelijk kan ze dan ook het geslacht bevestigen, dan kunnen wij op geslacht de spulletjes kopen en kleertjes.... Dus we zijn helemaal heppie de peppie dat alles goed was. En we gaan er vanuit dat de baby ook gewoon 4 kamers heeft in het hartje, want hij klopt als een tierelier. Zo en nu zal ik even jullie berichtjes lezen.