Pcootje, zakdoeken binnen handbereik omdat je verkouden bent of wegens hormonen? Komt je dochtertje sinds kort op een psz? Ging het eerst niet zo goed? Is dat soms een psz in jullie nieuwe woonplaats? Succes met klussen. Is het al bekend wanneer jullie over gaan? Ja idd Marnat, heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht? Ik weet nog dat ik op een avond (28 juni om precies te zijn...) om 22:30 positief testte, en die nacht had ik maar 3 uur geslapen.... Zo blij was ik en ik kon aan niets anders meer denken.. Strakjes om 12:15 uur moet ik weer op de verpleegafdeling zijn. Dan gaan ze mijn bloeddruk weer opmeten. Ik hoop echt dat ie nu goed is. Ben echt bang voor een ziekenhuisopname. Daarna om 13:00 uur een echo en controle. Leuk! Ik ga nog wel even vragen hoor of het nog steeds een meisje is. Verder neem ik aan dat de kleine het goed doet... Ik voel haar steeds bewegen. Een lekker beweeglijk meisje... Zo ff eten en mijn haar doen en make-uppen, tanden poetsen en dan weg...
Waardevol, haha om mn verkoudheid, heb niet zoveel last van hormoon tranen. Wij wouden half oktober verhuzen, vandaar dat ze daar al was opgegeven voor de psz. We doen haar daar nu wel vast heen omdat we niet weten wanneer we nu precies gaan verhuizen. Ze heeft hier maar kort naar de psz gegaan, ik ben niet zo'n voorstander van psz, creche en andere opvang mogelijkheden voor die kleintjes (lees 2+) Ik ga voor je duimen op een onderdruk van 85, lijkt me mooi Succes vanmiddag en ik lees het later op de dag wel! Ik dacht ook dat ik vandaag moest, kijk ik gister op het kaartje blijkt dat ik vrijdag pas moet
Welkom winnie de poehe Gefeliciteerd met je zwangerschap geniet er van. Pcootje@ antwoord op je vragen nee nee. We hebben toch overwogen om de ouders al in te lichten! ze waren net zo verbaast als wij! als donderdag de streep heel duidelijk is word dat wel anders denk ik. Zusje hoord het donderdag, van haar wisten we het ook later. Vandaag is de streep nog duidelijker ze liggen voor mij. Manlief zet hem er op als ie weer thuis is van zijn werk. Slapen pff had hooft pijn en voelde me raar op debuik ben gaan douchen en hier nog wat rond gekeken. En om 3 uur weer in slaap gevallen op bed. Ben nu lam doe ook niet veel vandaag. Waarde vol @ Hoop en duim dat je bloeddruk nu mooi is!!
marnat , ben zo blij voor jullie!!!! oooh wat geweldig! kun je het al wat bevatten? winnie , welkom! wat fijn dat je toch zwanger bent geraakt! van harte gefeliciteerd! Pcootje ,wat gezellig dat je vriendin langskwam! leuk hoor! Enne nog erg verkouden zo te lezen.... dat is minder! hopelijk gaat het snel over! he succes met klussen in het huis! gaan jullie bezig met de keuken? het gasfornuis? en hoe vond je dochter het op psz? Waardevol , wat spannend meid! Je zult nu de controle hebben gehad... hoop dat alles goed is! en dat je onderdruk mooi onder de limiet is! ziekenhuis opname is idd nooit leuk...... Hier een leuk , relaxt weekend gehad.. althans gisteren was het relaxt hahaha! het was zo rustig dat ik rond 1600 even weg wilde we zijn even op bezoek geweest dat was erg leuk! Vervolgens heb ik van 1 uur snachts tot ongeveer half 3 achter de pc gezeten want kon niet slapen...... baby was zo onrustig! zal zo even de boodschappen halen en dan koken en dan werken! tot vannacht meiden!!!
Hey! Ja eigenlijk gaat het wel goed nu. Ben de eerste weken constant misselijk en moe geweest. Maar ... ff afkloppen... nu al anderhalf week beter. We moeten donderdag ochtend naar de verloskundige, dan gaan we kijken of ze het hartje kan vinden. Met 10 weken was het niet te horen. Maar dat zei ze gelukkig wel heel duidelijk vantevoren, dus was niet echt een teleurstelling. Hier een rustig weekend gehad. Beetje lezen en leren voor tentamen van straks. Maar ga ik toch niet halen, omdat ik zoveel heb gemist in in de afgelopen periode. Maar toch handig om ff te kijken hoe het tentamen in elkaar zit. De leraar wou geen proeftentamen geven... Rare man.... @ mrnat gefeliciteerd!!!!!
owja en we gaan donderdag als we het hartje hebben gehoord , de babykamer bij de babydump bestellen!!!
Winnie wat spannend! wel jammer dat je het met 10 weken niet hebt gehoord! hopelijk as donderdag wel. maar ik vermoed van wel hoor! je bent de 12 weken dan al voorbij! Wij konden het hartje met 8 weken en 4 dagen horen.. was bij de gynaecoloog. Maar ze had toen ook al wel gezegd dat het wel vroeg was , maar we hadden geluk! balen dat je waarschijnlijk je tentamen niet haalt maar idd wel goed dat je er dan heen gaat , kun je altijd bekijken hoe zo'n tentamen verloopt! Welke opleiding doe je? haha wat leuk jij gaat ook al babykamer bestellen! ook al zo vroeg! wij gaan pas in december bezig met kamertje. Heb je al een kamertje op het oog? leuk is dat he , al die babyspullen! Wij zijn nu bezig met het geboortekaartje.. althans ik dan. ik ga van de week nog even wat boeken halen bij de drukker en dan zoeken we een mooie uit. De namen staan iig al zo goed als vast! Heerlijk dat je de 12 weken voorbij bent... toch een soort van mijlpaal!
namen zijn we ook al druk mee, hebben we al de 2e namen vaststaan. alleen over de 1e naam zijn we het nog niet eens, komt wel, man heeft een boekje van kluun en daarin staat dat alle zwangere vrouwen gelijk hebben onze verloskundige had een oude doptone (?) om het harte mee te luisteren, dus ze wou het ff proberen, maar gaf al weinig hoop. Zit ook maar 1x per 2 week bij de ha in de praktijk. De verloskundige praktijk is in hoogezand en daar gaan we donderdag heen.
spannend hoor! dan horen jullie vast het hartje! is zo bijzonder moment! leuk dat jullie al zo bezig zijn met de namen! zal straks eens even kijken welk kamertje dat is bij de babydump , want moet nu aan het werk! heb weer late dienst. (verpleging bij de thuiszorg) klinkt moeilijk bedrijfs economie! succes met je tentamen!
marnat, logisch hoor dat je je blijdschap wilt delen met je ouders. Wij konden ons toen ook niet stil houden. Ella, dochter vond het leuk op de psz, ze hebben lekker buiten gespeeld. Klopt, ik ben nog steeds verkouden, maar heb het ergste intussen wel gehad volges mij. De keuken staat, maar ze hebben het verleerde fornuis geleverd, vandaag achteraan gebeld maar de bedrijfsleider was er niet...worden morgen terug gebeld hoe ze het gaan oplossen. Balen joh dat de kleine man zo ruk was dat je dr niet van kon slapen...hopelijk slaap je komende nacht beter. Winniethepoeh, spannend voor jullie donderdag, hoop voor je op goed nieuws. Welke opleiding volg je momenteel? Waardevol, hoe was het vandaag bij de controle?
Goedenavond dames, Pcootje, vervelend dat je zo verkouden bent. Is het gelukt met klussen vanmiddag en ging het goed met je dochter op de psz? Marnat, je ouders waren helemaal blij zeker.. Echt leuk man. Geniet ervan. Ella, zo jij hebt het lekker laat gemaakt vannacht. Ben je niet brak? Winniethepoeh, spannend donderdag, als jullie het hartje gaan kijken... alvast succes. Maareh zit jij nog op school? Aangezien je het over tentamen hebt... Ella, leuk dat jullie al met de geboortekaartjes bezig zijn. Ik denk dat wij er nog een maandje mee wachten..... Hoe ging het hier? Vanmiddag ben ik weer op de verpleegafdeling geweest en mijn bloeddruk werd opgemeten en ik had nu een onderdruk van 87. Dus dat was stukken beter als de vorige keer. Mijn pols was trouwens wel hoog, 116. Ik weet eigenlijk niet wat normaal is. Dus ik hoef pas weer over twee weken mijn bloeddruk op te laten meten, dus dat valt me weer mee... Verder is het nu voor de derde maal bevestigd dat we een meisje krijgen. Dus nu weet ik het echt zeker. De gyn zag 3 streepjes. Verder deed ons meisje het ook goed. Ze is al ongeveer 664 gram. Ze lag nu met het koppie omhoog, en de benen naar onderen. Dus dan heeft ze zich denk ik gekeerd. Want eerst voelde ik schopjes boven mijn navel, en nu onderin mijn buik... Dus ik had al zo'n vermoeden dat het kindje gedraaid moest zijn. De urine was prima in orde. Maar ik ben in drie weken tijd wel 3 kilo aangekomen. En dat was best veel volgens de vrouwenarts. Maarja ik hou ook best veel vocht vast. Dat zei de gyn ook, toen hij mijn benen en enkels zag. En we hebben natuurlijk veel verjaardagen gehad de laatste tijd. Dus dan eet je al iets meer. (Gebak, chips etc...). Maarja op dit moment kan ik daar toch niet veel aan veranderen, pas na de bevalling kan ik langzaam beginnen af te vallen. Maar alles was verder goed en daar gaat het om. Fijne avond iedereen!
@waardevol, fijn dat je bloeddruk nu beter was. De kilo's zal ik me nu niet te druk over maken, net wat je zegt dat komt natijd wel weer. Ik heb nog steeds het geluk dat ik niet ben aangekomen. Vocht vasthouden is wel irritant, in de zwangerschap van mn dochter heb ik mn trouwring af moeten laten snijden en is het 2 maten groter gemaakt... nu ligt het nog steeds in de la omdat het veel te groot is De psz ging goed, ze heeft lekker buiten gespeeld.
@ waardevol, ben wel al 27 hoor doe een deeltijd studie. heb een ongeluk gehad een aantal jaren terug, waardoor ik toen mijn studie heb moeten afbreken. Vorig jaar weer opgepakt
Waardevol@ Fijn om te lezen dat bloeddruk goed was houden zo. En de kilo s tja niet te druk overmaken ,maar niet te hard aan komen he! Of eten over de dag verdelen! Ouders waren idd blij maar ook verbaast net als wij. De test datum als die top is word het geluk meer denk ik. Had je de test van vandaag al gezien? die is al duidelijker.
marnat wat super dat je ouders het al weten! kan me voorstellen dat ze het nog niet helemaal beseffen allemaal hoor! Waardevol , wat fijn dat de onderdruk weer wat beter is!!! gelukkig maar! Enne wat rot is dat he dat vocht vasthouden niks aan! die kilo's... tja ik moet soms ook wel even slikken idd als ik bij de vk op de weegschaal sta.. maar ja het hoort er allemaal bij! Nee was vandaag niet brak..... kreeg alleen een enorme dip tussen 2000-2100! maar ja , was aan het werk.... gelukkig kon ik me er redelijk snel overheen zetten. Pcootje, irritant zeg van dat fornuis! hopelijk is het snel opgelost en kan dat ook geplaatst worden! Volgens mij schiet het al aardig op?? Hoe gaat het met je man? heeft hij nog veel pijn? nou de baby is echt zo druk! nu ook , schopt aan een stuk door! toen ik net naar huis reed voelde ik het al..... hopelijk straks als ik in bed lig niet al te veel Winnie , wat erg zeg dat je een ongeluk hebt gehad, en dat je zelfs daarvoor je studie moest afbreken..... Goed van je dat je het nu weer hebt opgepakt! hoelang moet je nog?
Ella, klopt het begint nu aardig op te schieten, maar de afwerking neemt vaak ook meer tijd in beslag dan je vooraf inschat..we zien het wel wanneer het klaar is, sneller dan snel wil niet he. Mn man is weer zo goed als pijn vrij. Hoe heb je vannacht geslapen? Moet je vandaag weer werken of kun je een dagje bijtanken?
pcootje , nee idd , je man werkt er al zo hard en zoveel! hopelijk kunnen jullie er snel in! nee heb vannacht weer niet zo goed geslapen. moet straks ook weer werken! ben morgen en overmorgen wel lekker vrij!
Precies, meer dan dat kan niet he. We hopen ook dat we dr snel in kunnen, maar denk als we dr zitten dat het ook wel tijd is voor de kerstboom...we zullen zien. Balen joh dat je weer slecht hebt geslapen, hoop voor je dat dit niet het ritme van je kleine wordt want dan is hij straks ook snachts veel wakker. Morgen dan maar ff niet te veel plannen he...ff bijtanken