Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja?? zou dat dan het ritme kunnen worden van de kleine?
    miss moet ik dan overdag maar meer rusten zodat ie dan wakker is!
    al hoewel , ik voel hem nu ook erg goed...

voor morgen had ik juist wel veel op de planning... hele huis weer schoon , maar ja dat heb ik in een ochtend klaar. Smiddags maar lekker niks doen!

nou hopelijk wordt dit niet zn ritme! ;)

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pcootje, mijn ring is aan het begin van deze zwangerschap ook afgezaagd, omdat ik worstenvingers kreeg ineens. Daar had ik toen nog een topic over gemaakt... ;) Dat is best zonde. Gelukkig niet door de lettertjes en cijfertjes heen gezaagd. Weet je wat het kost als je de ring weer laat maken? Hij is van goud.

Winniethepoeh, wat rot dat je je studie hebt moeten afbreken destijds wegens een ongeluk... Was het een ernstig ongeluk? We kunnen elkaar qua leeftijd de hand schudden. :D Ik ben sinds kort ook 27.

@ Marnat, ik probeer idd niet te hard aan te komen.
    Ik heb je test gezien toen straks en wow: hij is donkerder. Je bent hartstikke zwanger! Ik ben heel erg blij voor jullie. Dat na zoveel jaren. Zo bijzonder.

Ella, tot hoelaat moest je werken dan gisteravond dat je je zo brak voelde in die periode tussen 9 en 10? Vermoeiend lijkt me, van die laatste diensten. Vind het uberhaubt knap dat je dat volhoud nu met de zwangerschap. Ben 's avonds wel blij dat ik met mijn mannetje op de bank kan zitten en op tijd naar bed....
    Hier trappelt de kleine ook superveel... En nu slaapt ze. ;) Dat kan ik precies voelen. Het is rustig in mijn buik...

Ik heb zin om vanmiddag bij de Wibra flink wat baby-inkopen te doen. We hebben nog heel wat kleertjes nodig. Dus ik bel straks mijn man ff op voor zijn toestemming. :)
    En ik moet nog boodschapjes doen en stro kopen voor het konijn.

Fijne dag!

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    waardevol , ik werk tot 2300 maar vaak tot 2330!
    dan ben ik meestal tegen 0015 weer thuis. soms wat eerder , maar meestal hou ik dat aan.
    he wat leuk zeg te winkelen!!! ja leuk is dat het babykleertjes kopen! bij kruidvat hebben ze ook vaak leuke dingetjes!

shopze vandaag!!!

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ella, weet niet of het waar is, maar heb het wel eens gehoord....en bij mn dochter kloptte het wel redelijk, kan ook toeval zijn natuurlijk.

Waardevol, altijd leuk, lekker shoppen :D
    Volgens mij kostte het stukje tussen mn ring iets van 100-150 euro bij e goudsmid die ze toen ook heeft ontworpen...wel met terugkom garantie dr bij in om het weer kleiner te laten maken, die is intussen natuurlijk allan verlopen na al die tijd, maar das mn eigen schuld

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dat is jammer pcootje! dat die garantie is verlopen!

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Misschien als ik dr na deze geboorte mee heen ga dat hij het nog wel doet hoor, tis een kleine zelfstandige en niet zo'n mega groot bedrijf.....en anders net wat ik zeg, eigen schuld:)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    haha ja idd! dat zou mooi zijn!

he ff vraagje he , ik werk veel met mensen die chemo's krijgen.... nu heb ik altijd schort aan , handschoenen aan etc.... maar toch , ik moet bvb veel medicatie door sonde spuiten etc... dus sta altijd wel dicht op die patienten.
    weet jij ook of dit schadelijk kan zijn voor mn zwangerschap???

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    collega vroeg dit gisteren aan mij , voordat ik met mn dienst starte. Helaas is er nooit iemand op kantoor als ik start... (dan is iedereen al weg) en heb nog gezocht naar protocollen , maar kon niet zo snel vinden..

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik zou het niet weten mbt je werk en de zwangerschap.

Toen mijn moeder bezig was met de chemo werd er gezegd dat het voor ons geen risico gaf (waren we niet zwanger), ze zeiden toen dat de straling heel snel weer uit het lichaam is.... we zaten ook gewoon naast haar als ze aan het chemo infuus lag.

Anders ff aan de VK's hier op het forum vragen meid, heb je duidelijkheid.

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb net ff gekeken op het net, dit vind ik over het zelf ondergaan van een chemo:

Chemotherapie en zwangerschap

In een vroege zwangerschap (minder dan vier maanden) kan de ongeboren vrucht beschadigd raken door cytostatica. Na deze periode is het dus wel veilig om zwanger een chemokuur te volgen. Informeer dus altijd uw arts als u (vermoedt dat u) zwanger bent, zodat de risico's voor de ongeboren vrucht afgewogen kunnen worden tegen de noodzaak van de chemotherapie.

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pcootje, pffff 125 tot 150 euro? Pfff wat een boel geld... Ik had wel ff wat minder verwacht. Moeten we tegen die tijd maar ff kijken wat we doen. Ik wil hem natuurlijk wel weer gewoon om hebben straks...

Ella, ik zou het niet weten of die medicatie spuiten bij anderen schadelijk is voor je kindje. Anders moet je het eens aan je VK vragen, die weet dat vast wel.

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    thanks meiden!!!
    idd een goed idee om het aan de vk te vragen!!!

pcootje wat heftig zeg dat je dat hebt mee moeten maken bij je moeder!

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Op andere sites lees ik juist dat je 2 jaar na een chemo niet zwanger mag raken.... is dat natuurlijk heel wat anders dan er mee werken.... kheb echt geen idee meid, zals eens gaan rondbellen of vragen als ik je was.

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    ja dat was het ook..... mijn vader had bestraling en mn moeder chemo, beiden zijn helaas niet meer in leven ( als we dan toch met de billen bloot gaan dan ook maar helemaal ;) )

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als je het na de zwangerschap laat doen zijn je vingers ook weer slanker. Dan hoeft er ook geen stukje goud tussen en is het ook vast wel goedkoper.

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

dat meen je niet... wat ontzettend heftig zeg :(.
    sorry dat wist ik niet , anders had ik het niet eens gevraagd.

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Kun je toch niet weten meid, als ik het niet kwijt wou had ik het niet gezegd hoor.
    Kan me wel voorstellen dat het niet een reactie was waar je op voorbereid had kunnen zijn.

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nou ja , het kan natuurlijk altijd zoiets zijn.
    vind het erg voor jullie hoor!

wel apart he , opzich kennen we mekaar helemaal niet...
    maar we delen hier best wel veel!
    met iedereen die hier meeschrijft. best bijzonder!

zo heb net even gegeten en alles weer opgeruimd , nu nog even relaxen voordat ik naar mn werk ga.

Hoe gaat het trouwens met je verkoudheid? wordt het alweer wat beter?
    Jij moet donderdag toch weer naar de gyn?

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    zo heb het even gevraagd aan de VK hierzo op het forum!
    had ook al gebeld met mn eigen VK , maar die nemen niet op... en om daar nou de spoedlijn voor te bellen , dat doe ik ook maar niet.

hopelijk krijg ik er snel een antw op!
    echt handig he dat hier zoveel disciplines aanwezig zijn!!!

20. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Misschien wel omdat het een veilige manier is om dingen te zeggen, omdat je anoniem bent.

FF relaxen meid, straks weer aan de slag.

Mn verkoudheid gaat weer de goede kant op, snotter nog wel maar ben geen dozen zakdoeken meer nodig ;)

Vrijdag moet ik weer voor controle.... s'ochtends en daarna moet onze dochter naar de psz ( hoop dus dat het zhuis niet teveel uitloopt) we zijn dan ook pas laat weer thuis, maar zal proberen ff een kort berichtje via mn telefoon hier te plaatsen.

Deel Deze Pagina