Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ego, weer terug van het ziekenhuis, huis en psz. Alles was goed en heb weer 6 prachtige echo foto's voor het plakboek meegekregen. Bloeddruk zat op 140/75, urine goed en gewicht gelijk gebleven.Met 4 weken weer op controle.

Ella, Fijn dat je eens lekker goed hebt geslapen, hoop dat je buikpijn toch nog is afgezakt.

Waardevol, Jij ook lekker uitgeslapen. Ik lag vanaf 5 uur wakker, ben nu dus ook aardig op gebrand, vanavond dr maar lekker op tijd in.

Resitentie: komt idd meer voor bij pcos, vaak ook wel in combi met overgewicht. Klopt dat je de medicatie zou moeten blijven slikken om diabetes te voorkomen, maar ik kies dr voor om na de bevalling verder te gaan met lijnen. Vaak geeft dit ook beter suikerbeeld en ben ik niet afhankelijk van medicatie op lange termijn.
    Ben vandaag alleen vergeten te vragen of ik dr nu ook mee mocht stoppen, volgende keer maar ff vragen.

Weekend, ik heb weinig plannen. Manlief gaat verder met klussen, morgen samen met een vriend. Zondag samen met oma het huis kijken.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

#642 Dahlia, 19 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2010
    Pcootje, wat goed om te horen dat alles goed was met de baby en met jou... En knap hoe je gewicht gelijk is gebleven. ;)

Nee tis niet leuk die insuline resistentie. Ik wil na de bevalling ook echt afvallen.... Ben mijn lichaam zo zat. Ik ben echt megadik. :(
    En straks met een kleintje krijg ik een hele andere daginvulling. Ik wil dan ook echt mijn eetgewoontes aanpassen en meer gaan bewegen... Ik zat nog te denken: als ik geen borstvoeding mag geven ivm medicijngebruik, dan kan ik ook wat fanatieker afvallen, want het kindje drinkt dan niet uit mij en krijgt dan dus ook geen gifstoffen binnen. Dus dan kan het.
    Dus zo hoop ik ook dat de suikerwaardes in mijn bloed minder worden, net als bij jou Pcootje.

En ik wil na de bevalling toch over op Metformine. Ik slik nu Actos, omdat ik eigenlijk helemaal geen Metformine durfde te slikken ivm die bijwerkingen. Maar ik ben nog dikker geworden van dat rotmedicijn dan ik al was. En van Metformine schijn je ook een beetje af te vallen. Dus wil het toch gaan proberen.

Pcootje hoe kan het dat je al om 5 uur wakker was? Kan me voorstellen dat je nu wel moe bent...

Ella, ja het kamertje is echt bijna af nu. Vandaag na een telefoontje van Kwantum de gordijnen opgehaald die klaar waren. Die gaan we morgen ophangen. (Als het mijn man lukt, want het is hem vandaag in de rug geschoten.). Ook de lampjes en dat roze net gaan we dan ophangen, dus de babykamer word steeds meer aangekleed zo. En ja ik moet elke dag even vol trots kijken, binnen lopen. Vind het zo leuk allemaal, die spulletjes...
    Leuk Ella dat jullie er ook volgende maand mee beginnen. Zijn jullie al uit over de kleuren?

Werkse voor jou Ella en iedereen verder een goed weekend.
    (Maar we kletsen ook vast in het weekend wel verder...;))

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waardevol, Ik vind het niet zo knap hoor, ik doe er niets voor. Op de 1 of andere manier val ik af tijdens zwangerschappen en groei ik tegen de klippen omhoog als ik niet zwanger ben...terwijl ik dan ook niets eet. Ik ga dan straks ook aan de Sonja bakker, zie dat niet echt als een dieet maar als een leefwijze. Kort voor ik zwanger werd heb ik het een tijdje gedaan, ik kwam er toen achter dat ik uit mezelf veel te weinig eet waardoor mn lichaam waarschijnlijk opslaat wat het binnen krijgt.

Ik ben van de metformine nog geen gram afgevallen hoor, de bijwerkingen vallen op zich wel mee, tenminste bij mij aleen een opgeblazen gevoel en diarree ...toen ik dr last van kreeg ben ik terug gegaan naar 1 tablet tot mn lichaam daar aan gewend was en toen weer opgevoerd naar 2.

Haha ik werd om 5 uur wakker om te plassen en toen kon ik de slaap niet weer vatten.

Leuk joh dat je het hele kamertje straks al klaar hebt, laat je het nu ook al aan mensen zien, want dan weten ze natuurlijk wel dat het een meisje wordt of maakt je dat niet zoveel uit dat anderen het weten.

Ik ga nu ff bankhangen, meld me morgen nog wel een keer.

Fijn weekend!

4. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

goedenacht!!!!

Wij gaan morgen ff babyshoppen.
    Eerst naar humpie dumpie in tjuchem (aanrader van vriendin....)
    En daarna prenatal, babydump en de binnenstad...
    Ga denk ik een voedingskussen kopen. Ik slaap zo slecht.
    Ik slaap normaal op m'n buik, maar dat lukt niet en van mijn zij draai ik stedds weer richting buik. Dus hoop dat zo'n kussen helpt.

@ marnat: Sterkte voor de komende tijd. Ik hoop dat je net zo'n mooi wondertje in je buik krijgt als hier het geval is.
    Dikke knuffel!!!!!

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Een goedemorgen dames! :D

Hier gelukkig weer heerlijk geslapen, als een blok. Ben net een uurtje wakker. Hoe hebben jullie geslapen?

Pcootje, wat apart dat jij juist afvalt tijdens de zwangerschap. Ik denk dat dit geval dan bij ons net andersom is. Ik kom juist mega aan tijdens de zwangerschap en minder snel als ik niet zwanger ben.... Nouja nog even doorbijten en dan kan ik weer op mijn gewicht gaan letten straks...
    Sonja Bakker heb ik geen ervaring mee, maar ik vind het irritant dat je de menu's dan na 'moet' koken. Ik wil qua warm eten zelf bepalen wat ik wil eten.

Ik hoop dat de bijwerkingen bij mij ook mee zullen vallen. En ik hoop dat ik door het stoppen met Actos een heleboel vocht uit mijn lichaam wegkrijg. Want ik ben er vocht van gaan vasthouden. Vandaar dat ik wel verwacht dat ik afval als ik overstap op metformine. Maar dat moeten we nog zien..

Iedereen in onze omgeving weet dat het een meisje is. Dus we laten gerust die kamer zien. ;)

Winniethepoeh, wat was jij nog lang op vannacht. ;)
    Veel plezier met shoppen vandaag. Laat je ff weten wat je gekocht hebt vandaag? Hier ook zo'n buikslaper die moeite heeft met andere houdingen. Ik had ook een voedingskussen gekocht, maar heb hem even gebruikt en nu ligt ie maar....

Fijne dag allemaal!

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Morguhh

Poeh, shop ze

Waardevol, Als het bij jou vocht is dan ben je dat snel kwijt hoor na de bevalling (of na het stoppen van de medicatie)
    Je mag bij SB wel dingen wisselen hoor, als het maar in dezelfde groep valt.Witte kool voor rode of groen kool. Pasta voor pasta.... maar ik heb dr toen bij de groentes ook wel eens van afgeweken maar hield me dan de rest van de dag wel aan het schema en de hoeveelheden...voor mij is dat echt proppen, ik eet normaal veel minder.

Hier ook lekker geslapen. Voel me weer lekker uitgerust.

Haha dan kun je idd de kamer ook wel laten zien ;)

Ella, hoe is het met jou? Heb je nog buikpijn??

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    waardevol en pcootje , wat ontzettend lastig lijkt me dat zeg! die grote kans op diabetes....:(

Waardevol , hopelijk kun je na de bevalling ook aan de slag met een dieet. Miss mbv de dietiste? Misschien dat je dan idd op den duur die medicatie niet meer nodig zult hebben! Wat zou dat fijn zijn he meid!
    He wat leuk zeg! zo te horen is jullie kamertje bijna af! Leuk hoor al die details!
    oei dat is niet zo fijn voor je man.... dat het hem in de rug is geschoten:(
    sterkte voor hem!
    Nou wij hebben het eigenlijk nog niet echt over kleuren gehad hoor! ik denk dat ik 1 wand antraciet wil. en dan witte meubels. Of ik wil juist een vrolijk disney behang... dat vind ik ook zo mooi! weet het nog niet..... denk dat het ver wordt hoor! gaat wel zo snel! ;)
    het kamertje zijn we eigenlijk nog helemaal niet mee bezig..... ik wil in december het kamertje bestellen van mn eindejaars uitkering! ;)
    je bent vandaag 25 weken zwanger!!!!!!!!!!!!!!!!!! nog 1 weekje en we zijn beiden 6 maanden!!! op de een of andere manier leef ik ontzettend naar 6 maanden toe.... apart he! heb dat al vanaf het begin van mn zwangerschap! had weinig met 12 weken en 20 weken , maar leef echt naar de 6 maanden toe.

pcootje , apart he! tijdens de zwangerschap kom je nauwelijks aan... en als je niet zwanger bent wel!? soms kan je lichaam zo vaag zijn!
    He wat fijn te horen dat alles goed is!!!!!!!!!! leuk hoor dat je weer 6 foto's hebt meegekregen!! bloeddruk hartstikke netjes en urine gelukkig ook!
    hopelijk kun je vandaag even goed uitrusten! En dan morgen met je schoonmoeder naar jullie nieuwe huis! Ben benieuwd wat ze er van vind...!!!

Winnie , shopze! haha jullie zijn er ook vroeg bij hoor met winkelen! ;)

nou hier gisteren gewerkt.. was best pijnlijk. vandaag ook nog wel weer wat pijn , maar het is weer wat afgezakt. Straks wel weer werken , maar even zien hoe dat gaat.
    Verder hoop ik dat het snel volgende weekend is!! want dan ben ik ook weer lekker vrij:)
    wil volgende week graag even naar de bios... naar ''haar naam was sarah'' ik heb dat boek ook gelezen en mn man ook. we zijn erg benieuwd naar de film!
    ik ga zo maar even kijken of ik kan reserveren... dan weet mn man iig dat hij dan vrij moet nemen en niet moet gaan werken!;)

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hmm ik kan nog niet reserveren voor volgende weekend!
    moet dat dan komende week maar even gaan doen

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ella, begint al een heel plakboek te worden hier van de beeb.
    Jammer dat je nog niet kon boeken voor de film, wel een leuk plan voor volgend weekend.
    Die je even rustig aan met werken als het pijnlijk is.... is niet goed dat je steeds doorgaat.

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    echt leuk hoor al die echo's!
    Heb altijd geroepen dat we nooit pret echo zouden doen.. maar zou het toch wel graag willen :)
    maar vind het ook wel weer duur.... bedoel dat geld kunnen we ook goed besteden aan de babykamer!

plak jij alle foto's in?

nee idd , ik werk dit weekend nog en dan bel ik maandag hoor!
    wordt hier ook wat flauw van.

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ella, Ik zou ook geen pretecho maken hoor als ik deze foto's niet had, vind het ook zonde van mn geld. Net wat je zegt, dat besteed ik liever aan de beeb.
    Ik maak kopieen van de orginele en die plak ik in de baby dagboek, de orginele bewaar ik in een envelop omdat deze in de loop der tijd vervagen door het licht.
    Als het niet wil meid dan moet je niet tot maandag wachten met bellen, gaat hier wel om de gezondheid van jou en je beeb, je clienten kunnen ook wel door een ander verzorgd worden.

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Zat ff terug te lezen, wij hadden voor onze dochter ook disney thema op de babykamer.... zwart wit en rood, zal ff een fotootje zoeken

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    leuk hoor disney thema! ben benieuwd!

ja idd , pret echo lijkt me natuurlijk ontzettend gaaf! maar kost toch wel weer geld....

ja idd , als het erger wordt dan bel ik eventueel vanavond nog wel even. Al is het maar voor de zekerheid om even te bellen. Dat zei mn man ook al. Opzich gaat het nu weer wat beter hoor, maar ja heb nu ook nog weinig gedaan:)

dat is wel slim idd om kopieen te maken!
    wij hebben de orginele echo's in zo'n mapje (insteek mapje)

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dit zijn een paar van de foto's als je ze gezien hebt haal ik ze weer weg ivm herkenning

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hartstikke mooi!!

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Mijn oude gyn waarschuwde mij toen voor het vervagen van de echo fotos op termijn, zou zonde zijn he.

Beter ff bellen hoor als je last hebt.

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    je kunt ze weer weg halen!
    ik kom vannacht nog wel eventjes kijken denk ik...
    ga zo naar mn werk!
    Fijne dag allemaal!!!!xx

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ze zijn al weer weg ;) Werk ze en doe rustig aan!

19. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Nou wij zijn er weer van een ochtendje/middagje shoppen...
    Eerst bij humpiedump in meedhuizen geweest. Leuk kamertje gezien. Modena van bopita.
    Boxkleed van jollein gekocht voor 6 euro. Zat een vlekje in. maar helemaal niet storend. En een gafe limegroene klamboe van jollein voor 15 euro. Zat een ienieminie vlekje in.

Daarna lekker de stad in, ff broodje gegeten en rondgelopen, totdat we erachter kwamen dat de sint en zijn pieten in aantocht waren. Toen hadden we het gauw bekeken en zijn we nog ff naar de babyplanet en babydump gegaan.

heb bij de babydump nog een voedingskussen van nijntje gekocht
    Tiamo Voedingskussen Nijntje Grijs | Verzorging | Baby-Dump

Hopelijk nu lekker slapen8)

Gaan nu ff lekker eten koken, vanaaf een lekker filmpje kijken

Fijne avond allemaal!!

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

#$%^&^%$% Ook een goedenavond.:x Sorry ben even pisnijdig. Ik had net een heel verhaal getypt, druk ik alles weg. :x Dus ik ga weer overnieuw beginnen...

Pcootje, ik hoop het dat ik dat teveel aan vocht snel kwijtraak na de bevalling. Sonja Bakker is denk ik niet echt mijn ding. Ik heb ooit een boek van iemand geleend, maar daar deed ik uiteindelijk niks mee...

Ella, ik loop nu ook bij een dietiste (moet trouwens nog bellen voor een nieuwe afspraak) dus het is idd niet gek om daar na de bevalling gewoon mee door te gaan.

Helaas had mijn man zo'n last van zijn rug vandaag dat het ophangen van gordijnen en lampjes er niet van gekomen is. :( Ik was best teleurgesteld, maar mijn mannetje kan er ook niks aan doen. Nog maar even uitstellen dan, maar we hebben nog zat tijd.

Leuk een Disney-behangetje of een antracieten muur. Als je de muur antraciet maakt en je laat het zien aan je visite, zullen ze dan alleen niet raden dat het een jongetje word? ;) Lijkt me wel een mooie kleur. Ben benieuwd waar jullie voor kiezen...

Yeah, 25 weken vandaag! En we schelen ook maar twee dagen. ;) Ben benieuwd wie van ons er eerder gaat bevallen.... Want twee dagen is uiteindelijk niets... Is 26 weken al 6 maanden ja? Oeh leuk, dan zitten we al op twee derde van de zwangerschap.

Hoe gaat het nu met je buikpijn? Is het alweer verder weggezakt? Ik hoop het...
    Moet je eigenlijk nog steeds elke dag overgeven?

(Zo, en nu ben ik weer waar ik gebleven was, het moment dat ik alles wegklikte....):D

Het boek van Haar naam was Sarah ken ik niet, ik ben niet zo'n boekenlezer, maar ik heb er weleens van gehoord. Ben benieuwd hoe de film zal zijn....

@ Echofoto's: ik schuif ze in zo'n insteekmapje.. Daar zitten ook de positieve zwangerschapstesten in...

@ Pretecho, hier kriebelt het ook om er één te doen en ik heb het er ook regelmatig over met mijn man. Maar we vinden het gewoonweg te duur. Dus denk ook niet dat we het gaan doen.

Ella ik ben het met Pcootje eens. Je moet echt niet wachten hoor tot maandag met bellen als het niet wil. Het gaat om jouw eigen en je babytjes gezondheid...

Pcootje, ik heb de foto's niet gezien. :( ;)

Winnie, wat een leuke dingen heb je allemaal geshopt... Veel plezier met het filmpje kijken.

Groetjes !

Deel Deze Pagina