Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ow ja weet je wat ik zo leuk vind!?
    vandaag is het 100 dagen tot mn uitgerekende datum......!!!
    ben vanaf morgen onder de 100 dagen!!!! :)

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi Ella,

succes met het huishouden en met werken. Wat leuk dat je nu op 100 dagen zit. Ik dus ook bijna. Dan kun je idd gaan aftellen met twee cijfertjes naast elkaar naar beneden. Ik had er nog helemaal niet op gelet maar het is idd zo. En bijna 6 maanden zijn we, maar nog niet helemaal, met 26 a 27 weken denk ik he?

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    haha ik neem 26 weken aan als 6 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    dacht eerst al 24 weken dat , dat 6 maanden zou zijn... maar heb toen gehoord dat 26 weken 6 maanden is!!

oooh vind dat zooo geweldig!!!! :)

ja jij bent ook al bijna 26 weken!!! dan kun je ook aftellen vanaf 100 dagen...!!!

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Maar als je bedenkt dat 1 maand ongeveer 30 of 31 dagen heeft, dan is 3 maanden dus ongeveer 90 dagen, of iets meer.... Maar februari heeft een korte maand, dus dan is het zelfs nog iets langer. Naja we merken vanzelf wanneer de baby komt. Het kan ook in de 38e week komen, dus dat je dan nog maar 2,5 maand zwanger bent.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja idd , daar heb je gelijk in...
    de uitgerekende datum zegt idd niet zo heel veel...
    maar toch blijft het voor mij een datum waar ik naar toe leef :)

Vind jij het nu ook steeds spannender worden?
    vind het leuk dat we zo gelijk oplopen!

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja het word idd steeds spannender, dat vind ik ook. We komen steeds dichterbij de uitgerekende datum.

Ik leef ook toe naar die datum... Mijn familie denkt dat ons kindje in februari zal komen..... Maarja waar baseren ze dat op? Dat denken ze aangezien ik tegelijk zwanger ben met de vriendin van mijn stiefbroer, op exact dezelfde datum uitgerekend. En ze denken dat ik eerder ga bevallen, en wel in februari. Nou we zullen zien of ze gelijk hebben...

Waar is Pcootje eigenlijk..... Heb haar al een paar dagen gemist in dit topic.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja idd ,hoop dat alles goed is met haar??

ooh wat spannend!!! hihi dus februari wordt een spannende maand!
    ik denk telkens dat ik na de uitgerekende datum ga bevallen!
    maar ja , we zien het vanzelf!
    ik moet volgende week dinsdag weer naar de VK.
    wanneer moet jij weer heen voor controle?

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Bij haar gaat het geloof ik ook allemaal goed.

Ja het kan idd net zo goed zijn dat we na de uitgerekende datum pas bevallen. Duurt het allemaal nóg langer. ;) We zien wel...

Spannend dat je volgende week weer naar de vk gaat.
    Jij bent toch dmv de mmm zwanger geraakt? Waarom loop je dan eigenlijk niet bij de gyn?

Ik moet maandag de 29e weer. En dan gaat voor het eerst mijn schoonmoeder met me mee. Babytje kijken, want ik krijg dus ook ALTIJD een echo. Daar ben ik erg blij mee. :) En ben benieuwd hoe mijn bloeddruk er dan voorstaat.

Volgens mij is de baby al een dag of zo in een diepe slaap. Ik heb haar niet veel gevoeld de afgelopen dag. Wel heel licht, maar niet zo hard als ze anders doet...
    Word daar best onzeker van.... Maar ik neem aan dat ze heerlijk aan het slapen is.... Oh ik voelde net weer een licht schopje.... Misschien ligt ze nu wel in een houding dat ik de schopjes niet goed voel.

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    waardevol , dat kan best zo zijn hoor!
    maar het kan ook zo zijn dat je placenta er net voor ligt?? dat je daarom de baby niet zo goed voelt op sommige momenten!
    wat fijn meid dat je altijd een echo krijgt! leuk hoor dat je schoonmoeder dan mee gaat!
    Ik ben ook erg benieuwd naar je bloeddruk idd, dat ie de vorige keer zo mooi was geeft toch weer wat meer hoop denk ik?

Ja ik heb 2 jaar bij de gynaecoloog gelopen inderdaad. De reden dat ik naar de VK ben gegaan is dat de eerste echo er zo mooi uit zag dat ze geen reden zag dat ik bij de gyn moest blijven. wel moet ik in het ziekenhuis bevallen , medische indicatie , maar dat vind ik helemaal niet erg! :)

ik heb eens zoiets gehoord van mn schoonzus dat als de placenta bvb voor ligt , je de baby ook minder goed voelt!

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    en als je je daar erge zorgen over maakt... kun je altijd even bellen toch!?
    kan me voorstellen hoor dat je daar van schrikt als je ineens je baby zo weinig meer voelt!

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Normaal gesproken ligt mijn placenta achter. Maar dat kan ook van positie veranderen dus? Ik voel wel hele lichte zachte plopjes af en toe, maar niet zo hard als dat ze anders vaak doet. Het zal vast snel wel weer veranderen...

Ik heb wel meer hoop gekregen inderdaad na die laatste keer... Maar naarmate de zwangerschap vordert, kan het volgens mij steeds hoger oplopen.

Maar als jij bij de gyn liep, dan had je waarschijnlijk ook heel veel echo's.... Zo jammer dat als je bij de vk loopt, dat je er dan zo weinig krijgt... Maarja het is ook goed te horen natuurlijk dat ze geen reden zagen waarom je nog langer bij de gyn moest lopen..

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik denk dat de placenta dan wel kan veranderen van ligging?? maar zeker weten doe ik dat niet hoor!

ja idd , ik had er zo de smoor in bij de gyn.... was er helemaal klaar mee en wilde zelf ook niet meer naar de gyn. Ben opzich wel blij dat ik naar de VK kon gaan hoor!
    ik mag ook nog een keer naar de kinderarts , omdat ik dus die medicatie slik , ik krijg nog wel een extra echo , maar wanneer dat weet ik niet. zal dat volgende week ook eens even vragen!

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik vind het na de bevalling wel lekker als ik heel lang niks meer bij de gyn te zoeken heb. Heb er dan tegen die tijd ook bijna 2 jaar gelopen.... Dan worden het consultatiebureau bezoekjes...
    Dus ik kan me ook goed voorstellen dat jij helemaal klaar was met de gyn..

Waarom moet je eigenlijk naar de kinderarts? Leuk zo'n extra echo...

Ik moet volgende week bij de gyn niet vergeten te beginnen over die borstvoeding. Wil het erg graag weten of daar een oplossing voor te vinden is, ivm medicijngebruik.

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja idd! ik hoop dat je dan BV mag geven hoor!
    Ze vertelde toen ik voor het eerst bij de vk kwam dat ik dan ook een keer naar de kinderarts moest , dan bekijkt hij het kindje goed? Maar het kan ook wel zijn dat ze de gyn bedoeld??
    ik zal het volgende week eens vragen idd....
    want tja zo extra echo lijkt me ook wel erg leuk! :)
    En ben natuurlijk ook erg benieuwd.....
    ik slik nu medicatie in de laagste dosis , dus in principe is dat niet schadelijk gelukkig!

15. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Yeah ella! 100 dagen!!!

urnbijzetting is idd na een crematie. De opa van mijn man is in de zomervakantie overleden en gecremeerd en nu kom hij onder een steen op de begraafplaats. Waar ook meteen ruimte wordt gelaten voor oma. Kan ook bijv op een kist worden bijgeplaatst. Maar dit is zeg maar gewoon een losse vierkante ruimte. Scheelt ruimte he......
    Oma wil graag dat we erbij zijn, dus dan gaan we maar ff mee.

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    winnie , ok! weer wat geleerd! ;)
    zal wel lastig worden voor je oma en voor jullie!

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Kiekeboe, hier ben ik ;)

Sneeuw, ik haat de winter.... ze hebben het voor noorden over een 5-6 cm bahhhdoe mij maar zomer. Aan mn lijf te voelen gaat die sneeuw ook wel komen want die doet me behoorlijk pijn.

Ik slaap nu al een jaar of 4 met een voedingskussen, bevalt me prima, niet voor het zwanger zijn maar wel voor mn fybro. Heb het tijdens het voeden bijna nooit gebruikt, vond ik niet prettig.

Poeh, su6 met de bijzetting

Ella, gelukkig is je buikpijn weer weg, hoop dat het nu ook weg blijft.. joehoeeeee onder de 100 morgen :D

Waardevol, ik ga ook uit van 26 weken = een half jaar...een heel jaar is namelijk 52 weken volgens de kalender..... jullie hebben bijna 2/3de dr op zitten..... mocht jullie kindje nu al besluiten te komen dan makt het al goede kansen.

Datum, is lastig te zeggen, mijn gevoel zegt me dat we een couveuse kindje krijgen van 7 maand, waarom...geen idee.

Ben benieuwd wie van ons de 40 weken gaat halen ;)

Placenta, bij mn dochter lag het aan de voorkant, haar voelde ik pas laat en weinig bewegen. Nu ligt het bij mij aan de achterkant en voelde ik de beeb vroeg en vaak bewegen. Heb met de 20 weken echo nog ff gevraagd maar de kans was heel klein dat de placenta nog zou verandere van ligging.

Volgens mij heb ik nu op alles gereageerd :D

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ella, jij slikt nu dus ook medicijnen? Ik ook... maar bij mij in de bijsluiter stond ook echt dat er dan meer kans was op een miskraam. Maar van de gyn kon het en het is ook allemaal goed gegaan gelukkig..

Winnie sterkte vrijdag!

Pcootje, ah je bent er weer. ;)
    Ik heb het zo nog helemaal niet bekeken inderdaad dat 26 weken een half jaar is..... Dat is natuurlijk zo....
    Maar ik heb liever dat het kindje nog een tijdje blijft zitten hoor. ;)
    Waarom denk je dat jullie een couveuse kindje krijgen? Ik hoop het niet voor jullie. Zou toch het mooiste zijn als het straks voldragen is.

Gelukkig heb ik aan het eind van de middag de beeb weer volop voelen bewegen, en ook tijdens het eten. Dus dat zit wel snor. :)

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waardevol, je beeb kan ook nog gedraaid zijn he waardoor je het minder voelde bewegen bijv met dr rug naar je buik, dan schopt ze naar je rug en dat voel je ook minder...... of ze lag lekker te knorren, ben blij dat je dr nu weer goed hebt gevoeld!

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik denk dat de baby heerlijk lang heeft geslapen... :)

Volgens mij ligt het sowieso met het hoofdje omhoog en de beentjes naar onderen, want helemaal onderin mijn buik voelde ik nu schopjes.

Deel Deze Pagina