Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha... kan ik me voorstellen...

Even iets anders: moeten jullie ook zo ontzettend veel plassen? Ik merk in deze periode dat ik zo vaak moet. Als ik van de wc afkom en ik loop, dan voel ik aan mijn blaas dat ik eigenlijk al bijna weer moet, en het zijn ook kleine beetjes. Ik heb weleens een blaasontsteking gehad, maar dit voelt niet als blaasontsteking. Gewoon als het kindje die drukt op de blaas denk ik...

Maar het is zo irritant. Ik kan in deze tijd nooit lang weg, winkelen bijvoorbeeld, want moet zo snel al weer naar de wc.

Laatst schrok ik zelfs een beetje van mezelf. Ik was thuis naar de wc geweest en ging daarna boodschappen doen. Toen ik gearriveerd was bij de supermarkt en het portier van de auto opendeed en opstond, voelde ik een heel klein scheutje urine. :) Het was al gebeurd voor ik er erg in had. Maar volgens mij viel het voor niemand op, thuis ontdekte ik inderdaad een klein nat plekje in mijn onderbroek. Voelde me een beetje een oud wijf :) die Tena-lady's nodig heeft... Maar zulke aandrang heb ik dus steeds.

Herkenbaar?

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Heel herkenbaar, khad het bij mn dochter ook en nu weer.

Vaak plassen, snachts ook vaak dr uit en als ik dr dan net weer lig moet ik alweer, net alsof ik niet goed uitplas.
    Daarbij heb ik ook bij hoesten, niezen, lachbuien een beetje urine verlies, loop dan ook met inlegkruisjes voor de veiligheid ;) Dacht je 9 maand van die lappen af te zijn....dus niet.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Oh gelukkig hoort het er allemaal bij... Ik voelde zo'n schaamte over me met dat urine-verlies, ook al had niemand dat door...

's Nachts moet ik ook eigenlijk altijd wel, al ga ik niet altijd, want het bed is altijd zo heerlijk warm en heb dan nooit zin om de kou in te lopen... Maar met volle blaas slapen is ook niet fijn.

Maar idd wat je zegt: net alsof het niet goed is uitgeplast.
    Ik draag eigenlijk altijd inlegkruisjes, maar toch was de urine er iets langsgelekt. :) Maar het is me nog maar één keer overkomen.

Vind het wel heerlijk hoor om niet mee ongesteld te zijn. 9 maanden lang geen maandverband nodig, niet elke maand dat geklooi. Heerlijk! Hebben jullie dat ook? :D

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Toen ik zo verkouden was hield ik het echt niet droog en liep ik met nachtverband voor:), tis ook genant ook al ziet niemand het.
    Nu gelukkig niet meer en is het voornamelijk het vake plassen wat irriteerd.

Slapen met een volle blaas lukt me niet, of ik kom niet in slaap of wordt om het half uur wakker, kan ik beter direct gaan en dan hopen dat ik leeg ben ;)

Ik mis mn menstruatie ook niet, wat mij betreft mag het straks ook wel wegblijven, onze kinderwens is nu klaar.
    Door de bv werd ik bij mn dochter pas na 9 maand weer ongesteld, heerlijk 18 maand zonder gezeten, wat een genot :D

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Het is idd nog maar de vraag wanneer de menstruatie weer op gang komt na de bevalling... Dat kan ook nog even duren.

Wat me dan weer irritant lijkt, is dat je dan heel plotseling ongesteld word op den duur.... Je zult net iets wits aanhebben en niet weten dat je ongesteld word. Normaal gesproken weet ik ongeveer mijn cyclus, maar dan moet het echt weer op gang komen. Naja zien we dan wel weer....

We moeten ook nog uitvogelen of we het met voorbehoedsmiddelen doen na de bevalling of dat we het maar gewoon zonder doen. Nu had het ook anderhalf jaar geduurd voordat ik spontaan zwanger was.... Dat moeten we nog maar ff door bespreken met de gyn denk ik, daar moet wel over na gedacht worden...

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ja dat is idd wel vervelend dat je dat niet weet, maar als je toch inlegkruisjes draagt dan vangt dat het eerste wel op.

Wij hebben nooit iets gebruikt als voorbehoedsmiddel. Bij mn man gaat er straks een knoopje in maar niet direct, dus tot die tijd ook maar ff voorzichtig doen. Ik kan niet tegen de pil dus die optie valt al af .... denk dat het hier op de gok gaat worden aangezien ik mn ei altijd wel meekrijg.

Ze zeggen wel eens dat een zwangerschap de vruchtbaarheid bevordert en dat een 2de zwangerscahp sneller gaat, weet niet of het zo is. Bij ons liet ook deze zwangerschap weer jaren op zich wachten. Mijn miskraam die kwam wel als een verassing tussendoor, ik ben in november weer gaan menstrueren en ik april was ik toen zwanger wat helaas een miskraam werd, daarna weer ruim 2 jaar later pas weer zwanger.

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja precies, je weet niet hoelang of hoe kort het kan gaan duren na je zwangerschap en bevalling... Voor hetzelfde geld test je na 3 maanden al positief. Schijnt ook niet zo goed te zijn he voor je lichaam, als je zo snel weer zwanger bent.... Maar vind dat weinige verschil qua leeftijd wel leuk... Al heb je daar helaas niks over te zeggen. Condooms vinden we beiden maar niks. Aan de pil wil ik liever niet meer, omdat ik merkte dat ik last had van stemmingswisselingen daardoor. En een spiraaltje weet ik niet. Geen ervaring mee, moet ik me wat meer in verdiepen.

Wat naar dat je een miskraam hebt gehad toen. Na hoeveel weken kreeg je die? Ben je toen destijds van je dochter ook spontaan zwanger geraakt? Of dmv mmm?

Spannend dat je man een knipje krijgt. Daar wil mijn man nog niks van weten. Ik hoop dat we eerst nog ooit een tweede mogen krijgen, en dan moeten we er maar nog eens over praten... ;)

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ach dr zijn er genoeg direct weer zwanger, denk dat het met een keizersnee ook meer zorg geeft dan bij een gewone bevalling.Als je naar vroeger kijkt hadden ze allemaal gezinnen van meer dan 10 kinderen, die vrouwen waren ook aan 1 stuk door zwanger.... volgens mij is het enige resultaat een ongelovelijke verzakking op latere leeftijd, maar dan vast niet na 2 zwangerschappen.

Mn miskraam hadden we in de 8 ste zangerschapsweek, dus eingelijk 7+
    Van mn dochter was ik spontaan zwanger na 6jaar, wij wouden toen niet in de mmm en hadden ons dr bij neer gelegd dat we kinderloos bleven, daar hadden we ook ons huis naar en ook de tuin (mega vijver met rondom grind....dat werd dus een grasveld:D
    Voor ons is ze dan ook een echt wondertje, de hoofdprijs van de loterij zeg maar. Toen ik de miskraam kreeg gingen we ons beseffen dat een "normaäl" gezin misschien ook wel voor ons was weggelegd en hebben we besloten alles op alles te zetten om te kijken of het nog een keer wou lukken om zwanger te worden.

Ik vind een klein leeftijds verschil ook wel wat hebben hoor, maar ben ook wel blij dat mn dochter straks naar school gaat als de beeb wordt geboren, merk nu wel dat deze zwangerschap zwaarder is doordat je niet je rust kunt pakken wanneer je graag zou willen, maar tis wel te doen hoor :)

Wij hadden graag 3-4 kinderen gewild, maar gezien de leeftijd houden we het bij 2, anders wordt het denk ik een beetje teveel risicos nemen op complicaties etc.
    4 jaar terug dachten we nog met lege handen achter te blijven en straks een gezin met 2 kids.... wij zijn tevreden hoor.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wow, wat is dat mooi gegaan bij jullie dan. Ik wist niet dat het wachten op je eerste dochter zolang heeft moeten duren. Echt een wonder dus! Kan me voorstellen dat je je daar dan helemaal op ingesteld hebt om ongewenst kinderloos te blijven. Mooi verhaal! En straks zelfs gezegend met 2 kids...

Voordat wij aan kinderen gingen beginnen riep ik altijd dat ik er 3 wilde, maar mijn man 2. Dus ja, dan gaan we voor 2. We kunnen daarna altijd nog kijken of er nog een nr. 3 komt... Als we natuurlijk een tweede mogen krijgen. Het is zo makkelijk praten, weet ik nu. Het is allemaal niet zo makkelijk en vanzelfsprekend...

Het is ook wel handig inderdaad als er wat meer leeftijdsverschil tussen zit, als je andere kind naar school gaat. Dan heb je wat meer aandacht voor je tweede kindje alleen...

We moeten maar zien hoe het allemaal loopt...

Ik had een collega die uit een gezin komt van 15 kinderen. Dat vind ik wel extreem hoor... Ze werd zelf moeder, terwijl ze net een nieuw broertje had gekregen. Dat zou mij veeel te veel zijn, en ik denk dat dat absoluut niet goed is voor je lichaam. Ik denk dat je later idd problemen krijgt met baarmoeder en blaas...

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wij vinden het ook erg bijzonder wat er bij ons is gebeurt nu, zo zie je maar dat je de hoop niet te snel moet laten varen.

Ik hoop dat jullie nog een 2de kindje mogen krijgen, ben alleen benieuwd op welke termijn dat jullie is gegund. Heb dr bij jullie wel een goed gevoel over dat het gaat lukken tzt.

Wow 15 kinderen is ook echt niet meer van deze tijd he, vroeger heel normaal, maar nu....pffff moet dr niet aandenken, zal niet weten waar ik ze allemaal moet laten ....enige voordeel is de kinderbijslag :D totdat ze allemaal gaan studeren :$
    Denk dat zulke grote gezinnen ook alleen nog maar voorkomen bij bepaalde geloofsovertuigingen.
    Volgens mij moet dat wel heel makkelijk bevallen zijn, 1 keer op je duim blazen en het is dr weer uit :p

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat is zo, dat je de hoop niet te snel moet laten varen...

Ik ben zelf ook benieuwd op welk termijn het mag gebeuren. Ik weet ook echt nog niet of we weer kiezen voor de mmm of dat we zelf gaan proberen. Ik denk dat we de eerste tijd maar gewoon zelf gaan proberen... Al die medische hulp is voor niets geweest, want het gebeurde spontaan. Maar bij ons was het medisch gezien ook echt niet mogelijk, die maand dat ik zwanger werd, dus ook een groot wonder...

Dat gezin was ook zwaar gelovig. Wel christelijk, maar een ander soort kerk als waar ik heen ga. Eentje waar ze tegen voorbehoedsmiddelen zijn geloof ik. Beetje apart. Ik vind dat je zelf wel uit mag maken hoeveel kindjes je zou willen, want je moet het ook nog aankunnen. 15 is wel erg veel. Dan heb je nooit veel aandacht voor ieder kind individueel. Want je bent altijd druk in huis, met gezin en huishouden.
    Ik ben altijd benieuwd geweest hoe en wanneer ze die kinderen allemaal verwekt hebben, want ook op de slaapkamer van de ouders sliepen kids geloof ik. En overdag ook niet veel tijd voor een vluggertje lijkt me. ;)

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Haha zulke mensen zijn zo vruchtbaar dat komt ze gewoon aanwaaien als de onderbroek aan de lijn hangt ;)

Ja kunt altijd nog de mmm weer ingaan, wie weet is het jullie ook een 2de keer spontaan gegund. Ligt denk ik ook een beetje aan je leeftijd, als je wat ouder bent heb je geen jaren de tijd om het nog ff te proberen.

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Zou je wel denken idd! :D

Ja ik ben ook nog vrij jong idd. Nu net 27 jaar geworden. Denk dat we het eerst zelf proberen. Ik ben dat ziekenhuis ook wel een beetje zat. Lekker als ik na de bevalling er lekker lang niet meer heen hoef... En kan me voorstellen dat als je eind 30 bent dat de tijd dan dringt.

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Kan me voorstellen dat je niet weer op de mmm zit te wachten, het gereis naar een zhuis is best intensief. Wie weet is het niet nodig.

Gelukkig ben je nog redelijk jong, dan heb je nog iets meer speeltuimte.

15. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

even een heel erg egoberichtje....

wat een klotedag!!!
    begon er al mee dat ik mij kleine teen stootte tegen de bedrand. OMG wat doet dat zeer. Heb er de hele dag bijna niet op kunnen lopen en uitgerekend op de dag dat ik op mijn kleine neefje ging passen....
    Hij is nu helemaal dik, blauw/paars en rood.....

Vanmiddag naar het centrum met me moeder, wil ik de parkeergarage oprijden, doe netjes m'n knipperlicht uit. Zijn de fietsende jongens achter me niet aan het opletten en 1 daarvan knalt zo tegen de auto... GRRRRR (nieuwe auto) wil die ook zo doorrijden. Ja en ik en mijn hormoontjes hebben hem ff terecht gezet.....Jonkie was wel mak... (ze reden niet op verplicht fietspad)

Rij ik terug naar ons dorp, is het megadruk op de weg. omleidingen die niet zijn aangegeven. Langzame en niet oplettende mensen in de auto's. Ik heb zo vaak moeten remmen, omdat iemand wou inhalen en niet zag dat ik toch niet de 1e auto was..... en ja er komt daar vaak een auto van de andere kant.

Ik was blij dat ik weer thuis was. Ik en mijn hormoontjes kunnen nu niet zo heel veel hebben.....

ook nog wel leuke dingen gekregen van mijn moeder. Een 9 maanden agenda/dagboek, om iedere week dingen in vast te leggen. Heel mooi.
    En van mijn broertje, allerlei verzorgingsdingetjes. Manicuresetje, hydrofielluiers en washandjes, monddoekjes, wasgel van natusan (miste al kortingsbonnen, haha) echt zo lief. Had ie zelf opgehaald. Hij heeft zich de uitzetlijst voor een deel toegeeigend.
    Nu maar slapen. Morgen lees ik wel ff wat jullie allemaal geschreven hebben. Nu geen puf meer.

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Poeh, het was niet eens vrijdag de 13de ;)

Ella, waar zit je????

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    zo meiden eerst even bijgelezen!

Pcootje , ik vind het super voor jullie dat jullie toch nu weer voor de 3e keer zwanger mogen zijn!!!!
    wat moeilijk lijkt me dat een miskraam.... maar wat ontzettend fijn dat jullie dochter daarna gezond en wel ter wereld is gekomen!

Waardevol , wat lastig he dat urine verlies. ik herken dat hoor! na ja niks aan te doen.. ik heb dat ook wel eens als ik opsta...

Winnie , wat lief van je broertje!
    enne wat een pech allemaal!

zo hier nog niet echt over nagedacht over voorbehoedsmiddelen na deze zwangerschap.
    ik had namelijk nooit van mezelf een eisprong.... dus tja zwanger worden werd lastig! ;)
    maar idd miss dat het nu wel op gang komt?
    Denk dat ik het wel goed in de gaten blijf houden.... ik wil wel graag ovu testen gebruiken , maar ja met pcos kunnen die ook vals-positief aanslaan ,toch?
    ik ben uiteindelijk zwanger geworden met menopur injecties... wat een wonder spul! had ineens een cyclus van 28 dagen!!!!!

Mocht het ons gegund zijn dan zouden we graag nog een 2e willen. Vind dat altijd wat raar klinken , omdat ik nu zwanger ben van de eerste! maar jullie snappen me wel toch!?

ik heb vanmorgen opgepast! vind het zo schattig , mn jongste neefje is nu 17 maanden en herkent mij al echt! hij lacht en rent altijd naar me toe voor een knuffel. en als we met zn allen zijn dan komt hij ook echt naar mij toe. zo lief!
    Verder heb ik wat last van mn liezen... met name met opstaan en ook als ik loop. Of kunnen dat mn bekken zijn???
    het doet soms best pijn en dan moet ik echt even zitten.
    Hebben jullie dat ook!?

OJA!! vandaag ben ik 6 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hehe ik kan het eindelijk zeggen!!!!! ;)

ik heb net zwitsal parfum gekocht...:)
    doe het zelf niet op hoor , maar heb net wat in de lade gespoten waar alle babykleertjes liggen! (moet ze toch nog wassen) en nu telkens als ik die la open doe.... ruikt zoo lekker! :):):)

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Winniethepoeh, soms heb je van die dagen he, dat alles verkeerd gaat.

Leuk dat je die dingetjes hebt gekregen van je moeder en broer.

Ella is nu online, zie ik onderaan. Ze heeft veel terug te lezen hier... ;)

En ik aan het eind van de middag zeker? Dat is wel vaker op donderdag zo.... Ik moet zo namelijk werken...

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    waardevol haha , nou ik was al aardig bij! had gisteravond nog even bij gelezen en zonet ook weer even!

werkze straks!!!

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ella heeft net gereageerd zie ik...
    Ik kan nog even vlug reageren voordat ik aan het werk ga...

Dus dat urineverlies is een veelvoorkomend kwaaltje. Ben ik gelukkig niet de enige... ;)

Die pijn die je aangeeft dat heb ik ook. Weet ook niet goed waar het vandaan komt. Ik heb meer het idee dat het onderaan mijn schaambeen wegkomt. Inderdaad met opstaan en lopen voel ik ook pijn.... Naja echt pijn kun je het niet noemen, dat is een te groot woord, maar wel een irritant gevoel. Dat zou er dan wel bijhoren... Zouden ook best de bekken kunnen zijn hoor. Weet niet zo goed waar welk bot zit.

Ik snap wat je bedoeld als je zegt dat je ook ooit een tweede zou willen. Vind het ook altijd gek om te zeggen, want nummer 1 is er nog niet eens... Mijn man en ik zeggen steeds: "eerst maar eens eentje, dan zien we later wel verder..."

Wat is dat leuk en schattig he, die spontaniteit van kinderen. Geeft een goed gevoel inderdaad, dat je neefje je zo goed herkent steeds...

Ik had de Zwitsal-parfum ook al. Spuit het heel soms zelf weleens een beetje op. Vind het ook zo lekker. :) Maar straks kan ik het ook mooi voor ons kindje gebruiken...

Zo en nu ga ik.

Deel Deze Pagina