Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    he meiden ik ga even naar de apotheek!
    kom vanavond wel weer ff langs!
    beterschap voor jullie en rustig aan hoor!!!

en lekker genieten van jullie schoppertjes!! ;)

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    jammer!!
    maar grote kans dat ie met de pakketpost komt hoor!!!!

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Tot later!

In de VK topics wordt nu ook een vraag gesteld over medicijngebruik, is dat net zoiets als wat jij gebruikt?

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zal even kijken!

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja alleen ik slik fluoxetine (prozac)
    maar idd die observatie heb ik dan ook na de bevalling.

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Oke, goed dat ze dat even in de gaten houden? Binnen welke termijn gaan ze dat controleren na de geboorte of weet je dat nog niet?
    Zit me net te bedenken, was het niet beter dat je in het zhuis zou bevallen dan?

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pcootje, heb je inmiddels al je pakketje gehad?

Ella, jij ook rustig aan he, want jij was ook niet al te lekker he?

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waardevol, nee nog niets ontvangen, zal eens ff kijken of dr een track en trace is ... nee dus. In de mail van mn man staat dat het gister is verzonden en het 1-2 dagen later bezorgd wordt, kan dus ook morgen zijn

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Oh nou wie weet komt het dan wel gewoon morgen.

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik hoop het

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    pcootje , ik heb ook ziekenhuis indicatie hoor! juist vanwege mn medicatie gebruik.
    de baby moet dan 2 dagen blijven is mij verteld. ter observatie. Maar wat en hoe precies , dat weet ik niet....

ooh echt erg, ben ik vergeten naar de apotheek te gaan!!! heb wel 2 kaarten gepost en 2 baby broekjes en 2 truitjes gekocht... maar ben mn medicatie vergeten :D

nou ja , heb nu geen zin meer!
    haal ze morgen wel op!;)

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    jammer trouwens dat je armband er nog niet is.......
    hopelijk komt ie morgen!

waardevol ik doe rustig aan hoor!
    ben vanavond ook lekker vrij! das wel lekker

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ella, ok dat wist ik niet, maar snap het wel :)

Hahaha dat noemen ze nou zwangerschapsdementie :D morgen in de herkansing!

14. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

pfff volgens mij heb ik het niet getroffen met mijn verloskundige...
    1e keer hadden we al aangegeven dat manlief waarschijnlijk niet bij de geboorte is. (Hij valt flauw van bloed en het alleen al zien van prikken, instrumenten apparatuur enz) deed ze al heel kleinerend en zette in mijn status man is BANG VOOR PRIKJES...
    Nee hij is niet bang hij valt gewoon om, jeugdtrauma. En als hij flauwvalt is hij de hele dag van slag: misselijk, hoofdpijn, duizelig. Ik heb liever dat hij de eerste uren van zijn kind kan genieten, dan dat ie bij de bevalling is. Hij zou me niet eens naar huis kunnen brengen, want hij kan dan echt niet autorijden.

belt ze net weer op. we hebben morgen om half 4 een afspraak, of dat ook 3 uur kan worden. Dus ik zeg, dat moet ik ff met man overleggen want die wil er graag bijzijn. Zegt zei: Nou ik ga hier dus geen half uur wachten, want heb hier niks te doen. Met andere woorden als ik niet om 3 uur kom ,moet ik maar een andere dag afspreken. Kan ik weer alles gaan omgooien.

Heb haar nu 2 keer gezien en 2 keer was het niet leuk. De andere dames zijn heel aardig....Ik wil haar zo er niet eens bi hebben als ik moet bevallen. Ze neemt me helemaal niet serieus.
    Kan wel janken...... (hormoontjes)

Heb ook nog niks van mijn laatste bloedonderzoek gehoord, nu 2 weken geleden. Bij de 1e belden ze na 2 dagen dat het niet goed was, dus zou het nu dan goed zijn? Dat wou ik morgen dus vragen.

Net nog ff een rekening gekregen van het ziekenhuis (eigenrisico dan) van 2009. En die van dit jaar ligt er ook net, dus kan ff meer dan 300 euro dokken. Hadden we eindelijk eens een meevallertje, is die ook weer weg. Maar goed dat schoonmoeder de kinderwagen betaald, hebben we toch nog leuke kerstdagen haha. (hebben we sowieso wel hoor)

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Poeh, voorop gesteld dat het erg vervelend is dat je niet met je VK door 1 bocht kunt, miischien kun je dat beter bespreekbaar maken want je zult net zien dat uitgerekend WEL zij je bevalling moet doen.

Even over je man, niet om je aan te vallen, maar vind in principe zijn keuze nogal opmerkelijk. Als het een trauma van vroeger is dan kan hij daar toch beter aan gaan werken ipv door de situaties steeds te vermijden. Stel dat jullie een ongeluk krijgen, dan heb je letterlijk en fuggurlijk een groot probleen als je man nog wel is staat zou zijn te handelen maar jij niet.
    Of als je beeb straks gaat kruipen, lopen en valt waardoor het bloed krijgt, geloof me dat is 100X erger om te zien dan een volwassen mens met bloed. Wat gaat hij dan doen? Weglopen en je beeb bloedend achter laten?
    Daar komt ook nog bij dat er bij een bevalling geen liters bloed verloren gaan hoor, denk dat een goeie bloedneus nog meer bloed opleverd.
    Sowieso hoeft hij bij de bevalling niet tussen je benen te staan/kijken, als hij bij je hoofdeind gaat zitten dan ziet hij helemaal je kruis niet eens, dus ook niet wat daar gebeurt. Desnoods met zn gezicht naar de jouwe en zn rug naar je kruis...... ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je dit als vader wilt missen....en zou ik dr als moeder woedend om worden dat ik de bevalling in mn uppie moest doen....sorry, maar moest het ff kwijt, wie weet pik je dr nog ideeen van op om samen wel de bevalling te kunnen doen.

16. winniethepoeh

Maar ik vind het zelf helemaal niet erg dat hij er niet bij is. En we hebben een autoongeluk gehad, waarbij hij zo in 'shock'was dat hij eigenlijk niet veel kon. En hij heeft er al therapie vor gehad, helaas niet geholpen. Hij vindt het zelf ook erg, maar ik weet niet beter en hij doet het echt niet express, hij kan er niks aandoen.
    Vb: hij moest geopereerd worden, voorgesprek ging ze aan zijn been uitleggen waar er gesneden werd. Boem daar ging ie

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Winniethepooh, ben het wel een beetje met pcootje eens. Er kunnen veel meer dingen voorkomen in jullie levens waarbij hij een heleboel bloed te zien krijgt.
    Kan je man niet op een stoeltje erbij zitten bij de bevalling en gewoon even niet kijken als het hem allemaal teveel word?
    En het naar huis rijden van jou na de bevalling zou toch ook iemand anders kunnen doen.
    Maarja.. je geeft zelf al aan dat je het niet erg vind als hij er niet bij is.
    Wel lastig lijkt me, als je man dit heeft...

Wat betreft je bloedonderzoek: ik krijg altijd te horen: geen bericht is goed bericht.

Wel vervelend dat het contact tussen jou en je vk niet zo goed verloopt. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je daarmee aan moet. Het enige wat je kunt is er iets van zeggen.

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Klinkt best heftig hoor, maar blijkbaar heeft zn therapie niet geholpen. Misschien toch eens een andere therapie proberen, daarnaast is dr ook wel medicatie om angst / paniekaanvallen tegen te gaan, want zo klinkt het wel een beetje.

Ik zeg dat niet omdat ik lekker eigenwijs ben en vind dat je man perse bij de bevalling moet zijn,maar wel omdat hij een groot probleem heeft. Zoals ik al zei: dr zijn nog veel meer en ergere situaties waar hij (nomgaals) in terecht kan komen.

19. winniethepoeh

was het maar zo simpel al er gewoon ff bijzitten. hij heeft als kind zijnde open buikwonden gehad en heeft zijn ingewanden zien zitten. Zat ontsteking en die moest zelf dichtgaan. En hij is al naar therapie geweest.
    Blijft gewoon dat ik vind, dat wanneer wij dat aangeven en we zeiden het ook heel normaal, zij daar niet zo betweterig op hoeft te reageren en dan heel kleinerend dat noemen in mijn dossier. Geloof me als homeopathische middelen zouden helpen dan was mijn man de eerste die ze nam.

Ja en het is idd erg lastig. als ik me vinger opsnij perongeluk dan ligt ie al naast me op de grond... Hopen maar dat we geen brokken pilootje als kind krijgen haha.

Ik zie er eigenlijk gewoon tegenop om dit met haar te bespreken, ze doet zo kortaf. Zo praat ze tegen iedereeen trouwens. Ik ben het gewoon gewend om met respect behandeld te worden en ik ben heel flexibel, maar wordt niet graag voor het blok gezet.
    Plus ik blijf erbij dat ik een afspraak heb voor half 4 morgen en niet om 3 uur. Dan is het mijn recht om nee te zeggen. Tuurlijk mag ze het proberen, maar niet meteen zeggen dat wanneer ik niet kan, ze toh echt niet blijft wachten en ik dan dus een nieuwe afspraak moet maken. Als ik aan het werk was geweest had ik ook niet zomaar eerder kunnen komen. en mijn man wil er echt heel graag bijzijn.

Wanneer worden die rothormonen wat minder.......

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier geen bijzonder heden te melden.
    Mijn ouders zijn vanmiddag even geweest hadden een troost kadoo voor ons mee genomen . een grote winnie de phoe beer. trannen vlogen weer over de wangen zo lief.
    Vanwege de mk hadden ze dat gedaan.

Manlief moest van 7 tot 19 uur werken vandaag ik zou alleen eten , maar ze konden niets meer doen het werd te koud!
    Heeft ie toch met me gegeten .
    Morgen en over morgen moet ie weer over werken arm schaap biberen in de kou!!

Ga ik vrijdag met mijn vader naar voetbal , zegt manlief je kunt ook thuis blijven ,ik ja doei.
    Als ik ziek of wat er dan ook is thuis moet blijven ga jij ook en neem je ook iemand mee.

Ella@ foei denk om de medicatie meis morgen wel halen he!!

Winnie @ Ik ben het ook eens met pcootje !! dit geweldige gebeuren moet je delen hoe dan ook.

Pcootje@ al een paketje??

Deel Deze Pagina