Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo emotioneel. Valt me reuzemee. :D Ja ik moest van de week een keer huilen, toen had ik een klein beetje ruzie met mijn man en ik was heel erg boos op hem. Maar dat was ook sinds tijden. Ik merk niet door de zwangerschap dat het meer is geworden of zo. Zijn jullie dan echt zo emotioneel?

Ik probeer elke dag in ieder geval één stuk fruit te eten. Kom niet altijd aan twee stuks. :) Maar neem wel keurig 's morgens mijn puur mama vitamientjes in en we eten ook altijd goed groenten bij de warme maaltijd, dus volgens mij kom ik geen groenten of fruit tekort.

Maar het is zeker geen verkeerde gewoonte hoor Winnie. Ga dr maar lekker mee door zou ik zeggen. :)

Ella, misschien vind je baby het juist heerlijk als je in je auto zit en je kindje gaat de hele tijd op en neer. Lekker wiegen. :D Maar je bent waarschijnlijk allang weg, op FIETS!

Hier sneeuwt het en het word langzaam wit. Bij jullie ook?

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ella, veel plezier met oppassen. Dus het was vroeg dag voor je vanmorgen....

Je moet het helemaal zelf weten, maar ik denk dat een auto van binnen altijd nog warmer is dan de buitentemperatuur.

Joepie! 27 weken. Ik nog 2 daagjes geduld. :)

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    haha nou ik denk dat de baby dit niet echt prettig vind!
    want dit is niet lief schommelen als ik in mn auto zit...
    die vangt echt niks meer op:(
    hoop dat mn man het as zaterdag kan maken en dat niet alles is vast gevroren...

nee ik hoef pas vanmiddag te beginnen hoor!
    Enne morgen ben ik lekker vrij! Morgen avond gaan we naar de bios!!! we gaan naar ''Haar naam was Sarah''!! wilde die film al zo lang zien....!!!
    daarna weer 4 late diensten... dus morgen maar even goed relaxen! ;)

he wat fijn meid dat je niet zo emo bent!
    hier valt het ook mee hoor! al wordt het wel gestabiliseerd bij mij door mn medicatie. Hier ook nog elke morgen een vitamine pilletje!

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    gaan jullie vandaag trouwens nog wat leuks doen?
    of in het weekend?

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Oh leuk Ella dat je naar die film gaat. Ik heb het boek niet gelezen, dus zou eerlijk gezegd ook niet weten waar het over gaat. Heb jij het boek wel gelezen? Veel plezier morgenavond bij de film.

Even wat anders he waar ik nieuwsgierig naar ben: tot hoever komt jouw baarmoeder.

Ik keek van de week al ineens heel vreemd op van de plek waar ik al een trap voelde, en vanmorgen voelde ik het daar weer. Ik voel al trapjes zo'n 10 cm boven mijn navel, en dus ook zo'n 10 cm onder mijn borsten. Tot waar komt jouw baarmoeder ongeveer?

Word nog wat straks, dan gaat het kindje tegen de maag aanschoppen en tegen de ribbenkast.

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ella, heeft geen last van emo-monsters maar wel van eigenwijze fiets-monsters :D Neem lekker die auto meid!
    Leuk dat je morgen toch nog naar de film gaat, even lekker dr uit.

Waardevol, Hier nog niet echt sneeuw gehad, hoop dat het weg blijft.

Hier ook iedere ochtend mn zwangerschapsvitamine pilletje.....waardevol, tis verstandig om deze ook te blijven slikken bij de bv periode.

Emo-monsters, tijdens de zwangerschap van mn dochter had ik dr ook geen last van, na de geboorte wel kwam ik dr achter dat ik toch een behoorlijk stuk meer emo was geworden.
    Ik huilde van mezelf never nooit niet..... sinds ik moeder ben kan zelfs bambi me ontroeren ;) ..... heb dr nu in de zwangerschap ook niet extra last van, maar weet wel dat ik die harde bikkel van vroeger nooit meer ga worden:(

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Vanmiddag moet ik werken van 13:00-16:00, maar dat loopt eigenlijk altijd uit, en voor die tijd wil ik nog even een cadeautje kopen in de stad voor die zwangere vriendin.

Morgenmiddag komt dus die vriendin met haar man, gezellig!

Zaterdag overdag niet veel bijzonders denk ik, en 's avonds uit eten met schoonfamilie, ipv lootjes voor sinterklaas.
    Zondag 's morgens naar de kerk, en verder weet ik het eigenlijk nog niet. Sinterklaas vieren wij dus helemaal niet.

Jullie wel?

En wat gaan jullie doen?:)

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pcootje, ja klopt staat ook op het potje, dat je het beste ook die pillen kunt slikken tijdens de bv, dus dat ga ik ook zeker doen. ;)

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

Bij mij zit mn baarmoeder nu 6 cm boven mn navel zei de VK afgelopen dinsdag! ja haha onbegrijpelijk he hoe het allemaal groeit!

dat boek is zo aangrijpend... gaat over de 2e wereldoorlog...
    De Franse politie in Parijs hebben toen alle joodse kinderen!!! van 0-12 jaar geloof ik , opgepakt en gedeporteerd....
    dit is waar gebeurt... maar de fransen schamen zich hier zo voor , dat het een beetje een vergeten geschiedenis is geworden, zeg maar. De plek waar de kinderen onder werden gebracht , een groot stadium overkoepeld met glas , wat loei heet werd.. is er niet meer... op die plaats staat een heel klein gedenkbordje.

mn man en ik hebben het boek vorig jaar gelezen in Griekenland. We vonden het beiden erg aangrijpend. En ook wel weer ontzettend goed dat hier aandacht aan besteed werd/wordt. Want wij vinden dat dit nooit vergeten mag worden.
    Al en met al is het wel een aanrader het boek hoor! Ik heb het ook meerdere malen cadeau gegeven.

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik kan ik geen kant op omdat manlief of is werken of aan het verbouwen..... ben een kluizenaar aan het worden :p
    Ben ik sowieso niet een fladderaar die altijd weg is dus maakt me niet zoveel uit.

Zondagmiddag vieren wij Sint.

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    pcootje hahahha je eigenwijs ben ik wel idd! ;)

waardevol ,wat leuk zeg dat je cadeautje gaat halen voor je vriendin!
    gezellig hoor dat ze komen! En allemaal leuke dingen gepland.... nee wij vieren ook geen sinterklaas! meestal gaan we ook uit eten.... maar ja nu moet ik het weekend werken.... dus gaan we morgen even lekker weg! miss dat we ook nog wel ergens gaan eten, dat weet ik zo niet!

werkze voor straks!!!! trek je het allemaal nog wel wat met je werk!?

Pcootje , oei huilen bij bambi.... nee dat kan ik me nog niet voorstellen! maar wie weet.... komt dat snel genoeg! ;)

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja idd , je bent veel alleen thuis denk ik!
    hoe staat het met de verbouwing?

dacht miss komen vrienden van jullie nog langs!

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik lees en kijk helemaal niets wat betrekking heeft gehad op de WO2, heb daar nog nooit tegen gekunt. Mede omdat mijn vader dr nooit over wou praten. Achter zijn huis liep een spoor waar de treinen langsgingen met joden die afgevoerd werden....wet niet wat die beste man heeft moeten zien, maar leuk kan het nooit geweest zijn....terwijl hij dus wel oorlogfilms keek op tv.
    Op de mavo stond marga minco op mn boeken lijst met Het bittere kruid....tjonge dat boekje leek me wel wat, lekker dun en zo uit... ben dr jankend door heen geworsteld :)

Nee, onze vrienden komen niet. Dit weekend moet manlief ook alleen klussen.
    Volgende week komt er een klusjesman om hem een dag te helpen. De stucadoor moet ook nog komen maar dat kan niet met deze kou, of we moeten dr 24 ur per dag een heater inzetten....dat doe ik dus niet, laat daar niets branden als we dr zelf niet zijn.

De badkamer en keuken zijn nu bijna klaar, het fornuis en wasbak moet nog steeds omgeruild worden, want dat is dindsdag niet gebeurd.

Volgende week de kamer.... dat was deze week de bedoeling maar het liep een beetje tegen

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Een oorlogsfilm is het dus, dacht dat het een heel ander genre was.

6 cm? Oh het voelt bij mij hoger, maar het zou ook best 6 cm kunnen zijn hoor.

Ella, maar vanaf volgens jaar word het vast allemaal anders en vieren jullie dan wel sinterklaas? Niet dat het kindje er dan veel van meekrijgt he... Ik vind het wel leuk om te doen, om dan cadeautjes te koen, ook al is het kindje nog maar een maand of 9 oud. :)

Het lukt nog aardig met het schoonmaakwerk, alleen heb ik wel het idee dat ik tussendoor vaker even moet zitten, omdat lang staan zwaarder word. En kan niet meer te ver bukken.... Maar verder wil het nog.

Pcootje, dus het is nog maar even de vraag of jullie er met kerst wel inzitten. Leuk dat jullie zondag sinterklaas vieren. Gewoon met z'n drietjes dan?

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waardevol, denk niet dat we de kerst daar al zullen zitten, nog 3 weken...wordt krap. Wil ook niet een paar dage nvoor kerst over want dan hebben we helemaal geen kerstsfeer, hier geen boom daar geen boom...nahhhh niet gezellig;)

Volgend weekend wordt dr ook niet veel geklust want dan ben ik jarig...dus verhuizen wordt denk ik 2011 .... haha wat klinkt dat ver weg

Kan me voorstellen dat het poetsen zwaarder wordt, je begint toch meer "last" te krijgen van je buik he die steeds in de weg zit als je ff snel voorover wilt.

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ella@ Is eigenwijs hihi. Wat is dat toch met die film shara is die zo mooi ? oorlog film weet niet of ik en manlief dat wel leuk vinden.
    HEB JIJ JE MEDICATIE AL GEHAALD?

pcootje@ Is de armband er al?
    Wat hoop ik voor je dat het huis gauw klaar is!
    Al door een man die weg is en zelf thuis moeten zitten is ook niks.

Al zeg ik het zelf ik zit ook alleen thuis , ga nog wel eens naar mijn schoonouders . Straks even naar de winkel en een brief posten en koffie halen bij schoonouders,

Ik heb weer wat hoor pff slaap al drie nachten slecht droom steeds over zwanger zijn.
    Nu vannacht veel pijn en steken in de buik , hem mama zalf er op gedaan en toen ging het weer goed.
    Hopelijk waren dat de eitjes die een zaadje zochten!!

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Marnat, Nee mn armband is dr nog steeds niet, maar de post is altijd smiddags.....*** lig dus nu met laptop onder de brievenbus***

Dromen zijn vaak een verwerking van je dagelijkse bezigheden en (onderdrukte) gedachten... de steekjes kunnen bij je eisprong horen...laten we hopen dat de natuur nog een mooi winterwondertje voor je achter heeft gehouden....zou wel een bak zijn he?!

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    pcootje@ Ik zie je al liggen :Donder de brieven bus wel mond open he anders vang je mis:D

Vanaaf nog maar een keer aan de klus:D hopelijk manlief niet te moe.

Zal zeker een bak zijn niet geschoten altijd mis he!!

Krijg net telefoon van zorg thuis ! ze willen een gesprek met mij pff hadden een cv gehad van de ww.
    Nu moet ik naar meppel voor het gesprek even vader lief aan kijken.
    Zo zoek je je een ongeluk je gaat naar zoon avond en ze bellen je op.
    Ben er stil van nu maar hopen dat het wat word.

Ella @ help als ik heen ga wat zeggen ? wat vragen ?
    Wil je me helpen met vragen ? op schrijven.

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Haha dan vriest mn glazuur van mn tanden :D

ook hier nog ff veel succes met de soll.

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    pcootje , wat jammer dat het weer nu zo tegen zit he! idd veel te koud... en om alles nou te laten branden... nee dat zou ik liever ook niet doen hoor!
    Hopelijk kunnen jullie er in 2011 snel in! dat klinkt echt nog wel ver weg idd! maar het is het al bijna!

waardevol , idd het huishouden wordt nu ook wat zwaarder he. dat merk ik ook hoor. maar merk het altijd na afloop.

Marnat, NEE heb mn medicatie weer niet gehaald! Ben net thuis van oppassen... en heb net nog even snel boodschappen gedaan...
    Maarre wat goed he dat je op gesprek mag komen!!!!!!!!!!!!!!!!! eeeehm vragen: ik toonde destijds veel belangstelling , vroeg juist veel aan hun over de werkzaamheden , hoe het team is , wanneer vergaderingen , clienten besprekingen, bij vragen waar je dan terecht kunt , of je wordt ingewerkt , hoelang die inwerkperiode is, hoeveel uren je kunt werken, welke diensten je gaat werken (bvb alleen dagdiensten , of ook late diensten)
    Probeer zoveel mogelijk belangstelling te tonen! Laat merken dat je beried bent om verder te leren en dat je het als een grote uitdaging ziet!

Super zeg dat je op gesprek kunt komen! wanneer is dat gesprek!? of is dat vandaag al????

Heel veel succes! JE KUNT HET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina