Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha ik kon er achteraf ook wel om lachen hoor, maar op het moment zelf voelde ik me echt opgelaten.
    Oh dus jij had je IUI gewoon op afdeling gynaecologie? Daar ben ik namelijk ook één keer geweest voor een follikel-meting.
    Ik heb 1 IUI in het andere zkh gehad en 1 dus in W.... op de verloskundeafdeling in een verloskamer, waar ook bevallingen gebeuren dus....

Vond het allemaal maar 'eng' d'r uitzien hoor, met zo'n bak eronder met een vuilniszak erin.... Aaaahh daar moet ik straks bevallen.

En op welke foto's zie je het terug? Ik weet het nog niet hoor waar mijn man wel en geen foto's van mag maken.... Lijkt me best een beetje genant om na die tijd al die foto's terug te zien waarbij ik er een kind aan het uitpersen was...

Stel at we dat doen he, waar laat je dan de foto's ontwikkelen? Niemand mag dat natuurlijk in handen krijgen en zien.....

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    haha kan me voorstellen dat je je opgelaten voelde.

Ik had de iui idd op de poli van de gyn.

Ik heb de verloskamers daar nog niet gezien, in mn oude zhuis wel en dat zag dr wel huiselijk uit, tot zover dat voor een zhuis mogelijk is.

Bij mn dochter mochten we niet filmen en 1 van de OK medewerkers heeft een paar foto's gemaakt, mochten we zelf niet doen ivm de privacy van het personeel....volgens mij gewoon om te voorkomen dat ze op fouten tijdens een bevalling kunnen worden aangesproken achteraf ( denk aan amerikaanse schadeclaim praktijken)

Ik hoef ook geen foto's van onderen hoor. doe maar mooi vanaf mn borst naar mn knieeen, ben bang dat ik dat wanneer ik de ontplofte molshoop natijd op beeld terug zie ......ik spontaan in een klooster verdwijn :D

Ach de meeste foto's worden tegenwoordig digitaal afgedrukt en gesneden, daar komen geen mensen ogen in doka's meer aan te pas.....en ze zullen daar intussen ook vast wel wat gewend zijn, denk je niet ;)

Wij gaan ons even klaarmaken en dan vertrekken we richting huis en psz, meld me aan het eind van de middag weer opnieuw

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoe is het weer bij jullie? het trekt hier potdicht met mist....en dat in de nieuwbouw, wil dus niet weten hoe mistig het buiten het dorp is :x

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hier is het ook mistig.

Naja we moeten maar zien hoe we het doen. Ben wel nieuwsgierig hoe een bevalling er van mezelf uitziet. Misschien kunnen ze af en toe wel even een grote spiegel voorhouden, dat doen ze toch ook weleens dacht ik?

Weet ook niet hoor of ik die ontplofte molshoop (Hihi hoe kom je erop) op foto wil hebben staan....

Je kunt tegenwoordig ook bijv. Hema-foto's thuis laten sturen he? Dan krijgt niemand van de winkel ze in handen....

Tot vanmiddag!

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou inderdaad het allllerliefste thuis bevallen!
    Maar ben bang dat er iets gebeurt en dat ik dan toch naar het ziekenhuis moet.
    Als Delfzicht nou gewoon open was, dan zou ik zeker thuis willen bevallen.
    Maar ik vind nu de ziekenhuizen waar je kunt bevallen gewoon te ver weg.
    Heb gehoord dat de verloskundigen hier nu ook liever geen thuisbevallingen meer doen.
    Winschoten....tja daar ga ik liever niet heen.
    Met Valerie moest ik een nacht in het ziekenhuis blijven, terwijl alles goed ging.
    Ik wilde gewoon naar huis, maar ze zeiden zelfs dat ik tot 12.30u moest blijven omdat ze dan pas de papieren klaar zouden hebben.
    Ammehoela! dan kunnen ze nog een extra dag opschrijven en dus extra geld vangen.
    Ik heb gezegt dat ze die papieren toen maar op moesten sturen en ben om 9 uur naar huis gegaan...uiteindelijk met de papieren, want toen ik dat zei lagen ze in een keer wel klaar!
    Ik weet dat je in Winschoten ook een nacht moet blijven, en in umcg en martini niet.
    Verder wil ik misschien wel een ruggenprik, in Groningen is er altijd een anethasist aanwezig en in Winschoten niet (waardoor je soms weer langer moet blijven).
    En verder....tja ik wil gewoon niet dat er op mijn kindjes paspoort komt te staan geboren in Winschoten.
    Ik vind het best een leuk stadje hoor....maar er wonen best veel mensen die gewoon een beetje anders zijn.
    Beetje achtergebleven mensen, soms niet al te snugger, veel incest familie's.
    En dan helemaal in oost Groningen.

@Waardevol, toen ik zwanger was van Valerie.
    Op de dag dat ik ging bevallen voelde ik het gewoon al aan, had nog helemaal geen weeën niks, alleen een zeurderig gevoel.
    Mijn man is toen vanuit zijn werk meteen naar huis gekomen, en was er toen de echte weeën begonnen.
    Hahaha je stond met je blote billen voor het raam, wat lijkt me dat erg!
    Maar ook erg dat ze daar niet ff om denken!
    Ze kunnen inderdaad een spiegel voorhouden tijdens de bevalling.
    Ik wilde er ook absoluut geen foto's van hebben...maar heb er nu een beetje spijt van.
    Kan me soms gewoon nog niet voorstellen dat ze uit mijn buik is gekomen.
    Misschien komt dat ook wel omdat ze haar meteen meenamen en ze niet op mijn buik werd gelegt.

@Pcotje...jaaaaaaa de planten en coniferen staan er nog hoor ;)
    Hoop niet dat ik je voor het hoofd heb gestoten met het winschoten verhaal!
    Hier ook ontzetttttend mistig!

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

@ consider, ik studeer bedrijfseconomie aan de hanze.

pff hier ook verschrikkelijk mistig en ik moet zo naar college. Tot half 10. Hoop dat het niet superglad wordt.
    Nu nog ff gauw broodje eten en dan weg.

Doei

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat je een nachtje moet blijven in het zkh ligt ook vast aan het tijdstip dat ik moet bevallen, toch? Ze houden je toch niet langer dan nodig in het zkh? Wie weet beval ik vroeg in de ochtend en mag ik na een paar uurtjes rust lekker naar huis.

Wat handig dat je het aanvoelde dat je ging bevallen. Het lijkt me heel erg naar als anders je man te laat komt, of erger nog: er niet bij kan zijn.... Hopen dat het bij jou nu weer op dezelfde manier zal gaan.

Wat is trouwens een anethasist? Ik heb er maar weinig verstand van...

Waarom hebben ze Delfzicht destijds eigenlijk gesloten voor bevallingen? Dat is toch helemaal niet handig?

Ik vind het persoonlijk niet erg welke plaats er op het paspoort komt te staan.

We moeten ter plekke maar even kijken of we foto's maken van de bevalling.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Klopt, het ligt ook aan het tijdstip waarop je bevalt.
    Ik ben zelf om 22.40u bevallen, maar ze wilden me dus pas om 12.30u de volgende middag naar huis sturen.
    Kennis van mij is laatst in Winschoten bevallen, ze was s'ochtends om 9.30u bevallen...maar moest ook een nacht blijven, omdat de anesthesist aan het eind van de middag al naar huis was. (die moest de dingen van de ruggenprik verwijderen)
    Daardoor moest ze dus een nacht blijven.

Delfzicht hebben ze gesloten omdat er 2 gynacologen met pensioen gingen.
    Ze hebben naar nieuwe gynacologen gezocht, maar niet gevonden.
    Alhoewel ik daar niet helemaal in geloof, omdat ze 4 jaar geleden de kraamafdeling van Delfzicht ook al wilden sluiten vanwege bezuinigingen.

Ben je nog wat van plan vanmiddag?
    Ik heb de kerstboom net opgetuigd!
    Valerie slaapt nog, en daarna gaan we ff naar de leen bakker en life and garden.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok, op die manier. We zien wel hoe het loopt. We kunnen er op dat moment toch weinig aan veranderen.

Ik had eigenlijk veel dingen willen doen vandaag, maar ben een beetje lui en ben ook moe, terwijl ik tot 9:15 heb geslapen vandaag.... Dus doe het nog even rustig aan en straks komt mijn mannetje alweer thuis.

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    #1130 pcootje, 6 dec 2010
    Laatst bewerkt: 6 dec 2010
    Consider, In iedere woonplaats vind je wel mensen die anders leven.
    Je voorbeeld over incest gezinnen vind ik wel erg kort door de bocht, aangezien de laatste jaren wel blijkt dat de meeste incest voorkomt op plekken waar je het niet verwacht...kerken, verenigingen, scholen en ander plekken waar je mag verwachtten dat je kind dr veilig is.
    We wonen nu in 1 van de hondsrug dorpen, de dure plaatsen en geloof me ook hier heb je ze dr tussen zitten..... en het andere deel is kouwe kak, denken helemaal geweldig te zijn terwijl ze dat juist niet zien. Dat volk walg ik meer van.
    Tweeverdieners die altijd een duurder huis moeten, standaard een stationwagen voor de deur en een boodschappen wagen en de kinderen fulltime op de creche.
    Haha als je een Drent vraagt hoe ze over de prov Groningen denken dan hebben ze daar niet veel goeds voor over, hoe noordelijker hoe slechter, allemaal uitschot.... veendam is bagger, hoogezand is hell en geloof me ook Appingedam, Delfzijl en omgeving komt er dan niet zo goed mee weg.
    Laat mij straks maar lekker genieten van ons betaalbare huisje met een giga tuin en alle faciliteiten op loop afstand....de mensen die me niet liggen die vermijd ik wel...maar dat doe ik ook op andere plekken.

Ziekenhuis, het maakt me niet uit of ik wel of geen nacht moet blijven. Dr zijn ergere dingen waar ik me druk over kan maken.

De dichte mist was maar van korte duur, gewone mist is wel gebleven.

Dochter heeft het weer leuk gehad op de psz en manlief is lekker opgeschoten met klussen.
    In de tussentijd ff bij de intratuin een warme chocomelk gehaald met een lekker kaasbroodje.

Zo even eten koken en dan lekker bankhangen.

Ella, waar ben je, je bent zo stil de laatste dagen :)

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Valt mij ook al op dat Ella er de laatste dagen niet vaak is....

Het is hier de hele dag al mistig. Niks aan, somber weer...

Mooi dat het klussen is opgeschoten. Lekker zo'n kaasbroodje, krijg er gelijk zin in. :p

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoop dat alles goed met dr gaat.

Mjammie die broodjes zijn wel erg lekker :D

Ik heb vanmiddag ff een lijst gemaakt van de dingen die nog moeten gebeuren ... :$ dat is best nog veel, we hebben dan ook maar besloten dat ons nieuwe streefpunt half januari gaat worden :( jammer, maar goed je moet wel realistich blijven.

Tis ook somber weer, tijd om lekker de kaarsjes aan te doen zodat het binnen lekker gezellig is

13. winniethepoeh

@pcootje: jammer dat de kerst niet meer gaat lukken, maar is het ook al weer snel he

ik zit hier op de hanze ff te wachten tot mijn les begint om half 9... Hopen dat de mist dan een beetje meer is weggetrokken. En het niet al te glad is...

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    pcootje , wat jammer dat jullie de kerst niet halen!
    Maar idd , goed hoor dat jullie zo realistisch zijn! En dan maar wat later in jullie huis , toch!?
    En ik maar hopen dat ik op tijd ben om te bevallen in het ziekenhuis! zou echt niet thuis willen bevallen hoor! Het kan me (nu nog) niets schelen hoelang ik er moet blijven , als alles maar goed is! ;)
    ik heb veel liever een arts erbij als de vk die ik heb. Vind dat echt helemaal niets. Het is is dat ik om de zoveel tijd naar de VK moet voor de controles , maar vind dat echt weinig voorstellen.

Consider , jij woont dus in winschoten!? ik wist helemaal niet dat , dat zo slecht aangeschreven stond zeg maar. Ach net wat pcootje ook zegt , overal wonen mensen met ander gedrag , of het nu wel of niet wenselijk is... je komt ze overal tegen.

Waardevol , ooh wat erg zeg! moest wel even lachen om je verhaal in het ziekenhuis dat je daar zo voor het raam stond. Maar eigenlijk kan dat niet he.... wel slordig hoor dat ze de gordijnen niet even dicht deden!

Winnie , heb je altijd avond college?

zo ben weer thuis van mn werk. wat een vreselijke dagen om te werken , met name om te rijden zeg:( het hele weekend glad en dan vanavond ook nog zulke mist erbij.
    ben idd niet veel op het forum geweest, maar meestal niet zo veel in het weekend hoor!
    Verder gaat het wel, vind mn werk nu echt zwaar worden, en vermoeiend. Altijd maar tot 2300 of later. ik wil echt het liefst om 2100 naar bed! Hebben jullie dat ook?
    Verder heb ik al 3 maanden keelpijn. zal morgen ook eens even daarvoor bellen. miss dat ik er wat voor kan krijgen.
    Verder gaat het goed hoor! ;)
    babykamer is geverfd!!! het is mooi geworden.... en weer heel anders als ik in mn hoofd had.
    alle wanden zijn heel licht blauw geworden! staat heel mooi. en totaal niet druk , want het is een hele lichte kleur blauw. Nu doen we een witte commode kast erin en een wit ledikantje met een klamboe!
    Weet iemand waar ik zo'n klamboe het best kan kopen!? Daar wil ik dan kleine belletjes inhangen (een paar) En dan nog een groot nijntje sjabloon op de muur! we hebben nog een witte plank en die komt boven de commode. We doen geen hangkast.... dat past niet zo goed meer in de kamer! :)

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hey Ella, fijn om weer iets van je te lezen

Oops je maakt consider niet blij met die opmerking, die wil niets van Winschoten weten;)

Als het te zwaar wordt meid moet je leidinggevende toch maar eens met andere uren komen hè?!

Leuk dat het kamertje nu geverfd is, ga je nog foto's plaatsen?

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hee pcootje!
    ook nog wakker!?
    nou ik wil wel een foto plaatsen , maar dat wordt dan een hele lichtblauwe foto!! ;)
    ik zal een foto plaatsen als er wat meer meubeltjes in staan ok?
    en dat zal zo rond eind december- of in januari zijn!
    aangezien ik dan mn eindejaarsuitkering krijg :)

he welterusten!!!!!!!!!

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    trouwens , je bent alweer 24!!! weken!!!

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ja nog wel, lig met m'n iPad in bed, maar kan de slaap niet vatten.

Is goed joh, maak maar een foto als je klaar bent met je kamertje.

Slaap lekker!

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Haha al 5 1/2 maand, gaat snel hè.

20. winniethepoeh

@ ella, ja heb maandag en dinsdag college van 3 tot 10. maar meestal beginnen we om half 4. en eindigen rond 9 uur/half 10.
    en dan nog 20 uur minstens zelfstudie thuis.

Deel Deze Pagina