Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    waardevol, nog niet terug?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pcootje@ Baha blaas ontstekking doe rustig aan meis.

Waardevol@ idd nog niet terug hoop zo dat het goed is allemaal.

Heb trouwens zondag beeb van zusje gevoeld zo apart! ik zat naast mijn zusje , ineens pakt ze mijn hand en legt hem op haar buik , en ja hoor tante kreeg een heel klein schopje hihi.

Ella@ Hoe gaat het meis?

Concider@ bedankt voor de site we zullen een keer kijken.
    Hoe gaat het meis?

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Hey meiden...
    Ben weer terug van het werken.
    En ben een rollade aan het bakken.
    Had ik gisteren in de aanbieding gekocht bij de appie.
    Dus die gaan we straks lekker eten met zelf gemaakte wedges.
    Wil zometeen de kerstboom even gaan aftuigen.
    En moet nog onze tas inpakken.
    Morgen na mijn werk rijden we meteen naar mijn man zijn opa en oma in Roosendaal!
    Dus hopelijk zijn de wegen daar een beetje goed!
    Je doet er snel 3,5-4 uur over, laat staan als de wegen slecht zijn :(
    We blijven daar een nachtje logeren, op zich wel leuk!
    Het is al een jaar geleden dat ik en Valerie daar zijn geweest.
    Dus het wordt wel weer tijd!
    Maar het is altijd zo'n eind weg!
    Weet je wat ik altijd zo vervelend vind....ik vind het moeilijk om meer dan een uur bij iemand netjes op de bank te zitten.
    Dan weet ik niet meer hoe ik mijn benen en voeten neer moet zetten.
    Mijn benen gaan dan slapen en ik krijg op den duur last van mijn rug.
    Thuis lig ik altijd half op de bank, maar dat kan ik natuurlijk niet bij opa en oma doen.
    Dus dat wordt ff een avondje doorbijten.

@Ella,nog 1 vlees gourmet pakket over, inderdaad gewoon 1 januari weer gourmetten, lekker!
    Alleen die geur naderhand is inderdaad vreselijk.
    Ik heb gehoord dat kaarsjes aansteken daar tegen helpt.
    1 januari is eigenlijk helemaal geen leuke dag om op jarig te zijn.
    Als je jong bent is het niet leuk omdat je vrienden altijd allemaal brak zijn, is alleen leuk om dan met ze te stappen.
    En nu ik ouder ben is het niet leuk omdat iedereen altijd familie verplichtingen heeft en hier echt alleen ff snel langs komt wippen.
    En eigenlijk heeft ook niemand zin meer in hapjes, dus kan ik altijd de helft weggooien.
    Wij willen inderdaad weten wat het wordt! Maar de 20 weken echo duurt nog zoooo lang!
    Wat leuk dat je moeder schilderijen heeft gemaakt, erg creatief!

@Waardevol, Alweer terug???
    Voor mij is 90kg echt heel veel, ben nog nooit zo zwaar geweest!
    Hopelijk lukt het me om na de bevalling er 10kg vanaf te krijgen.
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook last van maagzuur...maar slikte er nooit iets tegen.
    Slik sowieso eigenlijk nooit zomaar iets, ook geen paracetamol ofzo.
    Dan moet er wel echt iets zijn dat ik iets neem.
    Rennies kan je inderdaad tijdens de zwangerschap nemen...maar volgens mij is het sowieso niet gezond om veel rennies te slikken.
    Echt niet normaal dat ze dat in het ziekenhuis zo rond bazuinen!
    Je zou inderdaad verwachten dat ze iets discreter zouden zijn.
    10 kg aankomen met 30 weken vind ik erg netjes hoor!
    Was met Valerie zeker 22 kg aangekomen!
    Die man van jou beleefd wel wat met jou s'nachts haha!

@Pcootje, mooie buik hoor!
    Wat vervelend dat je zoveel last hebt! Dus dan heb je waarschijnlijk toch nog teveel gedaan!
    En ook nog een blaasontsteking!
    Tijdens mijn eerste zwangerschap merkte ik het ook niet zo snel dat ik een blaasontsteking had.
    Met de kuur zal het vast wel weer over gaan...alleen maar hopen dat je er geen schimmelinfectie van krijgt.
    Dat de wegen zo slecht zijn bij jullie!
    Hier hebben we nergens last van.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Concider@ Bedankt voor je berichtje.
    Lekker rolade , aan bieding ? hoe duur ga ik straks even kijken.

Veel plezier morgen bij oma en opa., idd lang rijden wees voor zichtig he.

WETGES ? war zijn dat?

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    marnat, leuk zeg dat je de beeb van je zusje hebt mogen voelen.

Consider, dank je. Veel plezier bij opa en oma, ga je dan ook naar die babyzaak waar je een topic over had?

Waardevol, waar ben je nou???

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi dames,

ik was al wel weer even thuis maar had nog even wat andere dingen te doen.

Pcootje, balen zeg dat je een dikke blaasontsteking hebt. Zijn dat speciale zwangerschapstabletten die je dan slikt hier tegen? Of kunnen die dingen geen kwaad als je zwanger bent? Sterkte ermee, dat is niet fijn.

Wat gek dat het bij jou andersom is, dat je groeit zonder zwangerschap en afvalt als je zwanger bent.
    Wat een mooie buikfoto. Ik heb ook weer een recente in mijn album gezet. Die staat ook op mijn hyves en facebook.

Bedankt voor het duimen draaien! Ik vertel zo even hoe het was, zal eerst nog even op jullie reageren.

Marnat, apart is dat he, om het babytje te voelen. Mijn man vind dat ook een heel apart maar grappig gevoel.

@ Consider, lekker hoor, rollade. Wilde hem van de week ook bijna meenemen, maar vond het toch wel teveel werk om klaar te maken. Ik heb geen zin om daar zolang voor in de keuken te moeten staan. Net als bij. erwtensoep, koop dat soort dingen kant en klaar.

Nu al bezig met de kerstboom aftuigen? Ik laat hem nog even staan tot aan begin januari. Vind het altijd zo gezellig.

Roosendaal is een eind weg idd. Ben benieuwd of de wegen een beetje begaanbaar zijn. Succes met logeren bij ze. Hopelijk kun je een beetje stil zitten. ;)

Ik hou er normaal gesproken ook niet van om dingen te slikken met zwangerschap. Heb in deze hele zwangerschap 3 paracetamollen geslikt tot nu toe, omdat ik me toen heel grieperig voelde, normaal zou ik dat niet snel doen. Rennie probeer ik er ook niet veel van te slikken. Ik heb er gisteren 2 geslikt en vandaag 1. Maar ik vind het zooooo vervelend. De hele tijd borrelt er dus gewoon kots omhoog, en het doet ook vreselijk zeer in mijn slokdarm. Niet fijn... En ik kan daar 's nachts ook niet mee slapen.

Ja leuk he wat mijn man allemaal beleefd met mij. :D

Even een volgend berichtje hoe het ging in het zkh. Anders ben ik bang dat ik mijn lange verhaal per ongeluk wis.

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben dus in het zkh geweest toen straks. Ik zou om half 11 op de verpleegafdeling zijn en om 11 uur bij het priklab. Maar dat half uurtje verpleegafdeling werd uiteindelijk anderhalf uur en ze zijn van het priklab toen maar bij mij gekomen om bloed af te nemen...

De bloeddruk was nog steeds wel aan de hoge kant, maar er was op zich niet superveel verandering met de laatste keer. De onderdruk op zijn hoogst 92, en op zijn laagst 82. Dus nog redelijk als ik kijk naar dat het ook weleens 102 is geweest.

De verpleegster stelde ook voor om even mijn urine te controleren, dus ik moest daar even mijn urine opvangen. En toen bleek dat er een plusje tevoorschijn kwam. :( Eiwit in de urine....

Toen heeft ze een CTG bij me uitgevoerd, voor de eerste keer, wel een half uur lang of zo, en uit die grafiek kwam dat het babytje het allemaal prima doet en het hartje tikt mooi en regelmatig.

Ze wilde even telefonisch contact hebben met de dienstdoende gynaecoloog, om even te vragen wat we hier allemaal mee moesten. Ze sprak met mij al over dat ze me adviseerde te stoppen met werken, en het liefst de laatste 10 weken plat te gaan liggen op bed. Maar ik zie geloof ik zelf niet echt in waarom. Ik voel me namelijk helemaal prima, heb geen klachten of wat dan ook en het babytje doet het goed, wat wil je nog meer. Iig moet ik het echt rustig aan doen. Het liefst ook geen huishouden meer doen, maar ik kan mijn man dat allemaal niet alleen laten doen, naast zijn fulltime werk. Dat kan ik gewoon niet uit handen geven.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat de verpleegster dat zegt. Mijn eigen gyn die ook mijn gehele situatie kent heb ik nog nooit gehoord over bovenstaande dingen. Dus wil het liever uit zijn mond horen eigenlijk, of hij ook vind dat ik onmiddellijk moet stoppen met werken en heel veel rust moet nemen.
    Tot die tijd blijf ik het gewoon rustig aan doen en ga ik morgen gewoon werken. Dinsdag weer naar de gyn.

De verpleegster had dus ook contact gehad met de gyn, een andere dan die ik zelf heb, en die gyn zei dat we hier niks mee hoefden, wel goed in de gaten houden.
    Dus ik kon weer naar huis...

Maar ik schrok wel een beetje van die eiwit in de urine. Bah!
    Maar gelukkig word het echt aftellen geblazen nu. Ik zit alweer bijna in week 31.

Dus dat was mijn zkh-avontuur.

Zometeen nog 1x prikken, dus weer die kant op.

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waardevol, fijn daar ben je weer. Begon al een beetje te vermoeden dat het niet helemaal ging zoals het hoorde.

Het blijft bij jou toch spannend he of het wel of niet door gaat slaan. Het risico op een zwangerschapsvergiftiging is in ieder geval wel aanwezig bij jou.
    Wel vreemd dat de het advies van de verpleegkundige en de gyn niet echt met elkaar rijmen.
    Ik zou in ieder geval meer rust gaan nemen als ik jou was, want de risisco's van een zwangerschapsvergiftiging zit je niet op te wachten lijkt me.

Ben benieuwd wat je suiker curve is vandaag.

De pillen die ik heb die mag je gebruiken tijdens de zwangerschap en BV.
    Jouw buik is ook aardig aan het groeien he in vergelijking met de vorige foto.

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Idd een apart maar mooi gevoel beeb voelen.

Wat een avontuur meis, en rot van dat eiwit gaan ze daar ook wat aan doen? of gaat dat vanzelf weg?

Doe kalm aan meis ze zeggen het niet voor niets.
    Ik snap dat je je mannetje niet lastig wil Vallen met het huishouden maar jij en beeb zijn het belangrijkste nu onthoud dat goed, mis dat ouders ook iets kunnen helpen.
    Toen met mijn vleesboom moest ik ook alles uit hadden geven erg hoor maar keuze had ik niet. Ouders hebben toen ook veel geholpen.

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi dames,

lief dat jullie zo begaan zijn. Ik heb net even de uitslag gevraagd van mijn bloed en dat was onder de 5. Dus prima in orde. De derde keer weet ik nog niet, maar dat zal ook goed zijn.

Ja het is wel spannend idd of ik wel of geen zwangerschapsvergiftiging zal krijgen. Maar dan zullen ze het misschien ook wel halen in een paar weken voor de uitgerekende datum. En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen problemen mee zal hebben, ik kijk zo uit naar ons kindje. En bijv. 2 weken te vroeg geboren worden zal niet veel uitmaken toch? Als dat tenminste ter sprake komt.
    Maar meer dan rustig aan doen kan ik op dit moment niet en ik vraag volgende week wel aan mijn eigen gyn hoe nu verder met alles, werk etc...

Marnat, dat eiwit kun je niks aan doen. Het kan ook best zijn dat dat eiwit eenmalig was hoor. Aan het begin vd zwangerschap had ik dat ook 1x, en daarna niet meer. Ja nu weer.... Maar al die tijd niet.

En wat betreft het huishouden: je hebt ook wel gelijk. Mijn moeder heeft vanmiddag aan de telefoon aangeboden om eventueel een poosje over te komen uit Spijkenisse als ik het huishouden niet meer zou kunnen doen of zo. Dan kan ze een beetje helpen. Maar voorlopig probeer ik alles nog zelf. Wel heel lief aangeboden.

Ja pcootje mijn buik groeit enorm hard de laatste tijd. :) De jouwe is ook echt groot zeg. Ik heb het idee dat die zelfs groter dan mij is, hoewel we meer dan 3 weken verschillen.

En wat goed dat je die pillen gewoon mag slikken met zw.schap.

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waardevol, mooie waardes van je suiker. Moet je met een paar weken weer een keer hiervoor heen

Mijn huishouden is al maanden prut, baal dr enorm van, mee omdat er nog een verhuizing aan zit te komen, maar kan dr ook ff niets aan doen. Na de zwangerschap maar ff weer orde op zaken stellen.

Mijn buik is nu volgens mij al groter dan aan het einde bij mn dochter. Tis net of het nu nog hoger zit dan toen.

Volgens mij zit mijn buik meer naar voren en jij had het wat meer rond om je , maar dat komt nu wel behoorlijk naar voren toe

Ik pb je nog ff over je zhuis story

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Waardevol@ Zolang je het zelf kan moet je het huishouden proberen , maar wees wel verstandig om niet door te gaan terwijl je weet dat het niet meer wil he.
    Lief van je moeder komt vast goed je man hoeft het vast niet allemaal alleen te doen.
    Die vergiftiging heeft mijn moeder ook gehad toen ik in haar buik zat, als het te erg word word het kind idd eerder gehaald.
    Ik ben ook eerder gehaald maandje eerder , zal het verder nog even voor me laten hoe dat ging .
    Want ik hoop dat je de vergiftiging bespaard blijft.

Al weer een weekje niet gewerkt er was niks.
    En nu net telefoon dat ze iets voor me hadden , en als dat goed gaat word dat een vaste client .

Maandags 2 uurtjes en donderdags 2 uurtjes. Schoonmaken
    Kan er lopend heen lekker vlak bij mij.
    Het is niet veel dus , ga wel door soliciteren.
    Maar is eerst weer wat.

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    marnat: balen dat er niet meer werk voor je was. Is dit ook weer in de thuiszorg huisjes schoonmaken of is dit ander schoonmaakwerk?
    hoop dat het wat wordt! beetje afleiding kun je wel gebruiken

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pcootje @ Dit is idd in de thuiszorg , en afleiding is nooit weg .
    Oproep basis 0 uur contract die ik heb.

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Zou mooi zijn dat je dan deze 2 dagdelen vast kunt krijgen.
    Ga voor je duimen!

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #1736 Marnat, 28 dec 2010
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
    Pcootje@ Dankje , heb een vraagje er zijn ook kinderen zo als ik begreep , maar die zijn op school .

Als ze vragen of ik kids heb zeg ik nee of moet ik meer zeggen , wat zal jij doen.? vind dat wel lastig.
    Manlief zegt dat als het goed gaat dat het later wel te sprake kan komen.

Concider@ Er was geen rollade te vinden bij onze ah ik denk niet dat ie overal in de aanbieding was dan. Stond nergens een bordje of iets.

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als ze je vragen of je kinderen hebt zou ik antwoorden van nee, ik heb geen kinderen.
    Als ze zo brutaal zijn om te vragen waarom niet, dan zou ik antwoorden dat is prive en ik houd mn werk en prive graag gescheiden van elkaar.

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje pcootje idd zo kan ik het zeggen , je kunt er vaak van uit gaan dat ze vragen of je kids hebt he! wat mijn leeftijd betreft. merk wel wat er gebeurt.

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Zo mijn buikkie zit weer vol! Heb net lekker mijn eten op.

Pcootje, ik heb weer terug gereageerd op je pb. ;)
    Door de zwangerschap kom ik ook aan heel veel dingen niet meer toe of zo, of geen zin in eigenlijk. Zo moet ik bijv. de keukenkastjes van binnen weer eens schoonmaken en opruimen, maar het komt er gewoon niet van. En op een trapje durf ik niet meer te staan in deze toestand. Dus veel dingen blijven erbij zitten.

Op het eind vd zwangerschap laat ik de glazenwasser wel een keer komen. Kan die alle buitenramen nog even doen, zodat je er weer doorheen kan kijken met de kraamtijd.

Ze zeggen ook vaak toch dat je buik sneller en groter groeit als je zwanger bent van een tweede?

Ik heb vandaag heel vaak harde buiken gehad... Irritant.

Marnat, dus jouw moeder had het ook al.... Dat zijn geen leuke dingen. Ik hoop dat het meevalt met mij en dat ik gewoon mijn zw. schap kan uitzitten tot het eind.

Mooi dat ze weer werk voor je hebben. De andere adresjes die je toen had was niks dan? 4 uurtjes is iig iets. ;)

Ik denk dat als ik in jouw schoenen stond, dat ik zou antwoorden: we zijn (nog) ongewenst kinderloos. Anders krijg je misschien van die pijnlijke vragen als: wil je geen kinderen? Maarja dat is wat ik zou zeggen. Maar zoals pcootje zegt kun je het natuurlijk ook doen.

Wat zeg je normaal gesproken meestal tegen mensen die dat vragen?

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Waardevol@ Zit ook wat in wat je zegt, ik zie wel even welke van de twee ik ga zeggen.

Ja mams heeft het ook gehad , ik duim dat jij idd een normale zwangerschap krijgt.
    Vaak word het dan ook een keizersnee dan wet je dat.
    Maar jij gaat gewoon zo als het hoort je kindje baren, punt . ik heb gesproken. hihi.

Die andere adressen waren inval adresjes.

Deel Deze Pagina