Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wat betreft pijnlijke vragen over het wel of niet hebben van kinderen. Om pijnlijke vragen te voorkomen antwoorde ik dus dat het mn prive was, de meesten heb je dan wel de mond gesnoerd.
    Mensen om ons heen stelden ook wel eens die vragen...vaak terwijl die vraag al meerdere keren hadden beantwoord, die kregen dus ook het lik op stuk beleid dat we dr al jaren mee bezig waren en het niet wou lukken...... dan krijg je weer de goed bedoelde adviezen van vakantie, genieten, niet nadenken etc etc... jullie kennen ze ook vast allemaal wel.

Waardevol, you've got mail ;)

De ramen buiten was ik hier niet meer, ga niet midden in de winter de ramen staan wassen ( ga ik dr ff van uit dat we in januari weg zijn hier)

Is waar wat ze zeggen, alhoewel ik bij mn dochter ook direct begon te groeien....ach wat wil je ook, kheb ja ook geen buikspieren:D

Vervelend is dat he die harde buiken, misschien toch door het heen en weer geren tussen huis en ziekenhuis. had je ze ook tijdens de CTG?

Ella, waar ben jeeeeeeeeeeeeee????? je bent er zo weinig de laatste tijd, Is dr iets?

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pcootje, je hebt weer mail terug. ;)

Is het zo dat als je geen buikspieren hebt, dat je buik dan meer groeit? :)

Ella mis ik ook vaak de laatste tijd...

Ik denk eigenlijk ook dat die harde buiken komen door het heen en weer rijden en de lange stukken door de ziekenhuisgangen lopen. Is toch teveel geweest voor vandaag denk ik. En nog boodschappen en huishouden gedaan tussendoor....

Pcootje, daar sta je natuurlijk ook niet op te wachten nee, dat mensen dat soort dingen zeggen.
    Ik heb een keer de vraag van iemand uit de kerk gekregen. Ik paste toen op de kids in de kerk, en toen vroeg een moeder: "Willen jullie zelf geen kinderen?"
    Eigenlijk best een brutale vraag. Maar door die vraag voelde ik me haast verplicht om maar ff uit te leggen hoe de vork in de steel zat. En toen natuurlijk helemaal "Sorry" en "oh wat erg". Blablabla.....
    Best stom eigenlijk hoe mensen zo'n vraag kunnen stellen.

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waardevol, u2

Als je strake buikspieren hebt dan geven die wel tegendruk aan de groeiende buik en staat het allemaal wat strakker. Bij mij is dr niets wat uitzetten tegenhoud:D

Nou precies, door dat soort opmerkingen wordt het verhaal vaak zo dat je je alleen maar ontzettend opgelaten gaat voelen, helemaal als het om vreemden gaat....wat bij marnat het geval zijn bij dr clienten.

Ik heb momenteel niet zoveel harde buiken, kan ook bijna niet want ik doe ook niet veel meer. Na 3 keer trap lopen is het wel weer bingo, dus dat probeer ik dan ook maar te voorkomen.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Hey meiden, ben er weer!
    Vanmiddag druk bezig geweest.
    Wat boodschappen gedaan, kerstboom afgetuigd, eten gekookt, en wel 4x de trap op en neer geweest.
    En ondertussen de tas ingepakt voor morgen.
    En toen....onder het eten...kreeg ik erge buik en rugpijn.
    Ben meteen op de bank gaan liggen, het deed zo'n zeer.
    Daarna nog even in bad geweest en nu gaat het wel weer wat bete, maar voel het nog steeds.
    Dus maar op tijd op bed en ff goed rusten, heb gewoon echt teveel gedaan denk ik.
    Zou vanavond eigenlijk naar een vriendin maar dat heb ik maar afgezegt.

@Waardevol, fijn dat de uitslag goed was!
    Maar meid...een zwangerschapsvergiftiging is echt niet niks.
    Tuurlijk is het fijn als je je kindje eerder vast kunt houden, maar laat de reden daarvan austjeblief geen zwangerschapsvergiftiging zijn.
    Misschien moet je ook een goed gesprek met je man aan gaan betreffende het huishouden.
    Want nu heb je alweer harde buiken.
    Maaaar nu ff wat positiefs :D Leuke buikfoto! Je buik gaat nu echt hard naar voren toe!

@Marnat, wat fijn dat je 2 vaste dagdelen kunt krijgen.
    Tenminste goed nieuws naar alle ellende.
    Ik zou eerst verder ook nog niks loslaten over een kinderwens, tenzij ze er specifiek naar vragen.
    Denk dat ik wel eerlijk zou zeggen dat iedereen niet zo makkelijk zwanger wordt.
    Denk ook dat heel veel mensen daar niet echt bij nadenken jammer genoeg.
    Oh ja die rollade bij de Ah, die was van de excelent afdeling.
    Hij was voor de kerstdagen en daarom in de aanbieding.

@Pcootje, we willen inderdaad ook naar de kids factory!
    Hopelijk is de kamer in het echt ook zo mooi en kunnen we hem gaan bestellen.
    Als het goed is hebben ze deze week ook 15% korting op de kinderkamers, dus dat scheelt weer!

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hey consider,
    wat vervelend dat je buik, en rugpijn kreeg. Gelukkig gaat het weer beter. Doe het maar lekker rustig aan.
    Bah, volgende week ga ik ook de kerstboom aftuigen, wat een rotkarweitje.

Succes morgen met de lange rit naar Roosendaal.
    Wij willen in januari ook nog 1x op familiebezoek in Gelderland, maar zie nu ook wel erg op tegen het lange zitten in de auto, 2 uur en een kwartier ongeveer.
    We moeten maar zien.

Nee ik wil ook absoluut geen zw.vergiftiging. Ik wil een gezond kindje en een gezonde ik.
    Dankje voor het compliment. Mijn buik word idd echt dik nu.

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Gaan jullie trouwens nog wat leuks/ bijzonders doen met oud & nieuw?

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Consider, lekker druk geweest zo te zien en nu mag je het schijnbaar ook al bezuren...rustig aan!
    lekker meegenomen die korting, ben benieuwd of jullie het in het echt ook mooi vinden.

Ik moet eerlijk gezegd nu al niet meer aan lange autoritten denken, als ik naar het zhuis moet gaan we altijd ff lang het huis en dan weer terug naar huis, meestal doen we de terugweg lekker binnendoor..... maar dan ben ik al kapot.

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wij gaan niets bijzonders doen met oud en nieuw, voordat onze dochter op bed gaat steken we wat kinder vuurwerk voor dr af en dan wat tv kijken en op tijd naar bed. Nieuwjaarsdag gaan we de boom aftuigen en als de wegen goed zijn ff naar mn schoonmoeder.

En jullie?

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nee ik vind die lange autoritten ook niet wat hoor. En zeker doordat ik vaak moet plassen, en ik ga niet graag langs die vieze pomp. Maarja je kunt niet anders....

Leuk toch Pcootje, lekker met z'n drietjes. Ik vind het ook altij gezellig wat er op tv is. En overal word er afgeteld.... Is er nog wat bijzonders op tv dit jaar?

Mijn moeder komt met mijn halfbroertje, als het doorgaat, want mijn halfbroertje heeft op dit moment sinds gisteren de griep. En mijn man steekt nog wat vuurwerk af met hem en dan op bed denk ik....

Ik weet niet of ik het hele lange end trek van 's morgens tot aan de nacht. Dus misschien doe ik wel gewoon even een middagdutje. Dan is er maar visite.

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    ieeks ik ga nooit bij benzinestations naar de wc, ik vind dat zulke gore dingen. Ik ga dan nog liever in de berm achter de auto :)

Heb geen idee wat dr op de tv is dit jaar, hoop een leuke conference.

Dochter vind het vuurwerk prachtig, nou ja meer de spatters en zo, want echt vuurwerk kopen we niet. zonde van het geld vinden wij.

Vorig jaar hadden we wensballonnen gekocht en ieder onze wens dr op geschreven.... afgelopen week hadden we het daarover en nu blijkt dat we allebei oa een zwangerschap hadden gewenst, grappig of niet dan?

Dr zijn veel mensen ziek he momenteel, hoop dat je broertje tegen die tijd weer beter is. Zo niet dan zijn jullie met zn 2tjes?

Als je denkt het niet te trekken dan ga je smiddags toch ff plat. Moet kunnen lijkt me.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Goedemorgen!
    Ik heb geen last meer van me buik of rug, maar voel me erg misselijk, bleh!
    Heb net me ontbijt op, dus maar hopen dat ie binnen blijft.
    Ga zo naar mijn werk, ben om half 1 vrij en dan gaan we vertrekken!
    Hopelijk slaapt Valerie een beetje in de auto!
    Wij gaan met oud & nieuw naar vrienden die 1 straat naast de onze wonen.
    Ze hebben ook een dochter van Valerie's leeftijd, dus Valerie gaat daar op bed, en rond 12 uur maken we ze even wakker.
    Denk dat we gezellig monopoly gaan spelen ofzo.

Wat leuk die wensbalonnen! Waar kun je die dingen kopen eigenlijk?

Waardevol, wat gezellig dat je moeder en broertje waarschijnlijk komen, maar hopen dat je broertje een beetje opknapt!

Ohja, ik neem me internet telefoon mee...dus kan in iedergeval een beetje bij blijven wat jullie allemaal schrijven!
    Reageren zal iets minder zijn, want zo'n telefoon typt niet echt lekker met lange nagels!

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Morguh.....

Consider, mooi dat je rug en buik weer beter voelen, nu maar hopen dat de misselijkheid weggaat en wegblijft. Ben je van je dochter erg misselijk geweest?
    De wensballonnen had ik toen bij de Makro gekocht, maar ze worden ook vast in winkels op internet verkocht.

Veel plezier en we zien je wel weer verschijnen:)

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Heee meiden! was ik ook weer! moet nu even 4 pagina's lezen hoor! kom zo reageren! ;)

pcootje , wat mooi he dat je nog -3 kilo zit!
    maar idd zo apart kan je lichaam dan doen he... geen peil om op te trekken soms!
    He jakkes een flinke blaasontsteking:( Van harte beterschap! Hopelijk is ie nu snel onder controle en weg!
    En wat een mooie buikfoto meid!! je staat er mooi op! Leuk jurkje ook! had je die toen besteld?

Marnat , oooh wat leuk zeg dat je je neefje of nichtje hebt gevoeld! bijzonder lijkt me.
    Enne al die spanningen kunnen een hoop doen met je lichaam hoor!
    hoop dat niet alles ontregeld wordt. Hoe gaat het nu met je?
    He wat goed meid dat je weer aan de slag kunt! Hopelijk hoef je niet al te lang door te solliciteren... en vind je snel een baan!
    Precies hoor , je hoeft zekers niet te vermelden over jullie kinderwens. Daar mag de werkgever helemaal niet naar vragen!

Waardevol , wat fijn dat de waardes goed zijn meid.
    maar wat schrikken weer:(
    had je veel eiwit in de urine? Want heb ook wel eens gehoord dat je als zwangere vrouw meer afscheiding hebt , dus vaker eiwit in de urine te vinden is.
    He wat apart zeg dat de vpk dit zegt en de gyn weer wat anders. Idd dinsdag maar even bespreken met je eigen gynaecoloog.
    wel erg spannend hoor , juist omdat risico op zw vergiftiging er wel in zit op deze manier. Heb je ook andere klachten? nou ja , je hebt idd wel een hoge onderdruk. Maar zoals je zelf ook al wel eens zei , weet je ook niet wat de onder en boven druk waren voor je zwangerschap. Maar het is iig wel iets om goed in te gaten te houden.
    Ik denk dat het wel verstandig is hoor dat je juist nu je rust probeert te nemen. het is idd ontzettend lastig om zaken zoals het huishouden uit handen te geven....
    Maar hopelijk kun je dat beetje voor beetje!
    Doe maar lekker rustig aan meid! En pas goed op jezelf!
    Lief dat je moeder dat aanbood , nu weet je zekers dat zij je ook altijd wil en kan helpen gelukkig!

consider, wat lekker die rollade...
    Enne leuk hoor dat jullie naar de opa en oma van je man gaan! Gezellig!
    En lekker naar KidsFactory! Leuk!!! hopelijk is de kamer idd zo mooi en kunnen jullie em gelijk bestellen!!!
    lastig hoor die pijn...:(
    Hoop dat je er nu niet al te veel last van hebt! want zo te lezen heb je ook een flinke reis voor de boeg.
    Hele fijne dagen!!!!!

Zoooo ff op iedereen gereageerd!
    ik plaats em maar gelijk , anders is straks alle tekst weg!

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pcootje, ja ik vind die wc's ook zo ontzettend goor. Maar als je nodig moet dan moet je wat... En hurken achter de auto:
    A. ben bang dat mensen me dan toch zien en dat wederom die blote kont te zien is, net als toen voor het raam in het zkh. :D
    B. Ben bang dat ik dan mijn broek en schoenen onderzeik. :)
    C. Met dit weer in de blote kont achter de auto? Brrr.... Je billen bevriezen dan. :)

Een leuke conference lijkt mij ook leuk.

Ja zonde van het geld he, dat vuurwerk. Mijn moeder neemt wat vuurwerk mee. Ze verlangde eerst van ons dat wij ook wat gingen kopen, omdat dat zo leuk is voor mijn broertje. Nou sorry hoor, vind het doodzonde van het geld. Dus als ze persee vuurwerk willen dan nemen ze dat zelf maar mee.

Maar ik vind dat ook mooi, die spetters. Maar ik denk dat ik niet verder kom dan de deur dit jaar. De baby weet vast niet wat haar overkomt als ze al die knallen hoort.

Met wie had je die wensballonnen geschreven? Met je man? Nou die wens is dan mooi even uitgekomen. :)

Als ze niet komen dan zijn we idd gewoon met z'n tweeen denk ik. Maar ik heb haar net ff gebeld en hij voelt zich al een stuk beter dus volgens mij gaat het gewoon door.

Consider, ik hoop ook voor je dat alles erin blijft.
    Weten ze het eigenlijk al op je werk dat je zwanger bent nu? Ik zal zo je topic nog eens lezen die je toen gestart hebt daarover.

Gezellig dat jullie de oud & nieuw bij vrienden doorbrengen.

Veel plezier vanmiddag.

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    zooo nu even wat over mezelf!
    Sorry dat ik er de laatste tijden zo weinig ben. Ben erg veel beroerd en misselijk. Zonet ook al weer overgegeven....:(
    Ik zit dan maar wat beneden niks te doen , want als ik dan achter de computer zit , word ik nog misselijker.

Verder vandaag bij de VK geweest! in principe is alles in orde. Wel moet ik wat vaker terug komen om de groei in de gaten te houden. Het was niet zorgelijk hoor. Maar ze wil het toch in de gaten blijven houden.
    Daarna door naar de huisarts.... ben al 3 maanden verkouden , hoesten en keelpijn. Moest toch echt eerder komen van de huisarts. Heb hoest pilletjes gekregen. Waarschijnlijk was het een verwaarloosde infectie. heb verder niet veel gekregen , want opzich hoorden mn longen wel weer schoon. Heb zowiezo die pufjes ook.

En ben gebeld door de kraamzorg! de intaker komt volgende week langs! Ben erg benieuwd.

Verder nog wel vaak harde buiken en pijnlijke liezen en bekken. Nou ja het hoort er allemaal bij. maar moet wel rustiger aan gaan doen. NOG rustiger aan doen.... hihi dat wordt lastig , maar merk dat ik het nu wel doe! ;)

Verder gaat het goed hoor!
    kamertjes schiet nu lekker op! we gaan vrijdag de laatste spullen halen! (ledikantje) En dan is alles zo ongeveer klaar. Vind het nu wel lekker dat het straks af is. we moeten die schilderijen nog ophangen en ik moet alle kleertjes nog in de kasten doen en lampen ophangen... maar zal blij zijn als iig het bedje er staat.

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat gaaf idd pcootje die wensbalonnen!

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Haha ik doe het ook alleen als ik het echt niet meer op kan houden, gelukkig is mn blaas redelijk goed getraind door de jaren heen;)
    Hahaha zit me net te bedenken, je zult maar per ongeluk op zo'n sex ontmoetings parkeerplaats staan en je broek naar beneden doet om te piesen..... geloof niet dat ik nu ga schrijven wat er in mn hoofd komt, maar dat ik nu lol heb is wel duidelijk hahahaha :D

Ik kom ook niet buiten met het vuurwerk, dikke stinktroep.
    Toen mn dochter nog in mn buik zat met oud en nieuw heeft zij me letterlijk naar binnen geschopt, zij werd helemaal gek daarbinnen met het geknal, ben dan ook maar snel naar binnen gegaan.
    Moet ik drwel bij zeggen dat er toen veel van die 100000 klappers en carbid bussen afgingen, dan vergaat het horen en zien je ook in 1x.

De wensballonnen hadden we samen met mn schoonmoeder gedaan, geen idee wat haar wens was trouwens, maar die van mn man en mij was dus achteraf voor een deel gelijk en uitgekomen.

Mooi dat je broertje weer aardig beter is, hoe laat komen ze morgen?

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hey Ella, hoe gaat het eigenlijk met jou? ;)

Die verpleegster zei dat er een plusje te zien was. En ik weet niet hoeveel plusjes er te zien zouden moeten zijn als het echt te erg word.... Maar het kan dus ook best wat eenmaligs zijn geweest. Ik heb ook gehoord over afscheiding inderdaad, dat dat het kan zijn. Laat ik daar dan maar op hopen. Ik voel me verder helemaal prima. Totaal geen klachten. Dus dat is mooi natuurlijk, misschien valt het daarom ook wel mee.
    Maar ik ga toch maar stoppen met werken denk ik. Volgende week voor het laatst denk ik. Dus de overige keren ga ik afzeggen, anders zou ik nog tot en met 21 januari door 'moeten'. Ik zorg dat 7 januari mijn laatste keer is dat ik op kinderen pas. En volgende week donderdag 6 januari de laatste keer schoonmaken.

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ella, gatver nog steeds zo misselijk en overgeven. Het lijkt erop dat het bij jou de 9 maand vol gaat maken he, bah bah bah

Wanneer moet je weer naar de vk? Goed dat ze de groei in de gaten gaan houden.
    haha jij bent erg 3 maanden verkouden...ik was dr na een maand wel al zat van;) Hoop dat de pillen zn werk goed doen.

Kamertje al bijna klaar, mooi joh. Kun je daar ook weer rustig over zijn.

Lastig lijkt me als je nog rustiger aan moet doen, maar zo te lezen doe je al rustiger, hopen dat het helpt...... anders wordt het nog bedrust straks voor je.

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    waardevol hartstikke goed meid dat je gaat stoppen met werken!
    pas maar goed op jezelf!

pcootje , hihihiihii ja gaan piesen op zo'n sex parkeerplek is idd niet ideaal! ;)
    Ik ga altijd plassen bij tankstation. Vind dat wel veiliger ofzo , vooral als ik alleen rij (dat kwam nogal eens voor dat ik alleen in de auto zat savonds)

Deel Deze Pagina