Zwangere meiden uit de provincie Groningen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door pcootje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    boodschappen lukt niet meer dan morgen maar .
    Mijn buurmeisje komt net even langs moest iets voor school doen , en wou wat liedje hebben.

Nou word ik bang hihi.

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Volgens mij heeft hij gelijk :p

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ella, oh je hebt dus ook helemaal niet zoveel in maatje 50....
    En ik weet al wel wat je met sokbroekjes bedoeld. Gewoon een broek of pakje met sokjes eraan vast toch?
    Goed dat je die lamp niet gekocht hebt als je er al over twijfelde...

Consider, wat mooi zeg dat ze er zo goed op hebben gereageerd op je werk. Kun jij weer opgelucht adem halen.
    Wij gebruiken ook op dit moment Dreft all-in-1. Op zich word alles wel mooi en goed schoon, alleen vind ik dat het bestek en dan met name de theelepeltjes er zo lelijk uitzien van de vaatwasser.
    Ja is echt een leuk gevoel, die hik.
    Consider en Pcootje, hoelang doen kleine baby's ongeveer met maat 56? Na hoe lange tijd moet je over op maat 62? We moeten nog best veel hebben van maat 56, maar vind het zo moeilijk om te kopen, ivm hoelang de baby het draagt en ze word in de winter geboren en het is dan bijna lente. Dus moeilijk ook qua jaargetijden.

Pcootje, vind januari alleen wel een saaie maand. En deze maand duurt zolang: 31 dagen... Alles weer normaal.
    Ik begin ook aan de echtheid van dat verhaal te twijfelen. Ik zag ook in één van haar laatste posts staan dat ze haar buik zoveel groter vond dat bij de andere tweeling op het laatst... En dan komen ze er met de bevalling achter dat het er drie zijn, jaja! ;) Maar maybe is het ook wel waar hoor! Je weet het gewoon niet he met zo'n forum.
    Wat balen zeg dat je nu weer een schimmelinfectie hebt. Oja dat kun je krijgen he van antibiotica.
    Ik heb zelf niet die extreme pijn die jij voelt. Vervelend zeg, het zal wel te maken hebben met bekken en banden denk ik. Hopelijk kun je vannacht fatsoenlijk slapen.

Marnat, mooi dat je weer mag komen op je werk. Ik zal straks even in je topic lezen.
    Wat naar dat ook jouw zus dat allemaal heeft moeten ondergaan met die miskraam. Je verwacht na het horen van het hartje met 8 weken dat het wel goed blijft gaan. Helaas niet dus. Ze hadden het net van het weekend ook alle vrienden en kennissen verteld. Tja kun je alles weer terugdraaien.

Wie is Meedje? Laat me raden: Iemand uit Meedhuizen? Dus een zwangere Grunneger? Je mag wel meeschrijven hoor. ;)

Morgen moet ik weer naar het zkh voor mijn bloeddruk op de verpleegafdeling en voor een echo van ons kleine meisje. Ben benieuwd.... volgens mij groeit ze enorm hard. Ben ook wel benieuwd naar haar gewicht ongeveer. En ik hoop dat ik nu geen eiwit in mijn plas heb. We zullen het morgen zien. Ik moet er om 14:00 uur zijn en manlief gaat weer lekker met me mee. Hij was voor het laatst mee in week 20.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Waardevol@ Is goed hoor meis lees maar wanneer je wilt.
    Idd naar dat mijn zusle dat ook had maar het hardje deed niks , ze werden gerust gestelt dat dat nog wel kwam maar helaas.
    Maar nu gaat alles super goed, ze heeft nergens last van , nog steeds.

Succes met de echo en hoop dat je bloeddruk goed is morgen .
    Laat je het weten, en de echo wil ik ook wel zien hoor!!
    Knuffie voor de kleine, laat mama morgen maar weer lekker van je genieten.
    En ga maar even mooi voor mama en papa poseren.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Lief Marnat, dankjewel! :)
    Ik ga de echo foto weer plaatsen op hyves en in mijn prive-album hier.

Gelukkig dat het nu met de zwangerschap van je zus goed gaat. Houwe zo. ;)

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    lieve waardevol , graag gedaan.
    Hier de klus weer geklaard de eitjes zijn geklutst:D:D

Ik zie de echo wel op hyves.
    ben ook blij dat het goed gaat met mijn zusje en haar wondertje.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Pcootje , wat lastig meid dat je zoveel pijn hebt gehad van je banden! Idd soms lijkt het dan net een droom he! ik herken dat gevoel wel.... heb ook regelmatig best wel pijn snachts met liggen. Niks aan... maar ja... zal er wel weer bij horen.
    Succes hoor! En hoop dat je vannacht beter kunt slapen.
    He wat lastig dat je weer infectie hebt....:( dat heb je idd al best vaak gehad zeg:(
    Niks aan hoor.... sterkte ermee en hopelijk is het snel weer weg!

Consider wat goed!!! goed dat je het hebt verteld! ik kan me voorstellen dat je ontzettend zenuwachtig was hoor! gezien die posts die je toen schreef. maar wat fijn dat ze zo leuk reageerden!!!!! :) hartstikke leuk hoor! Ennne nu lekker gaan genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Waardevol, heel veel sterkte voor morgen! Hoop dat je weer een mooie echo zult hebben en dat je bloeddruk goed is!!!! En natuurlijk dat je geen eiwitten in je urine hebt hoor! Heel veel succes meid!

Marnat wat vreselijk zeg dat je zus dat ook heeft moeten doorstaan een miskraam :(
    hihii ja erg he! was ik je zomaar vergeten!
    He wat goed zeg van je werk!!!! inderdaad zo apart he! zo hoor je niks... en zo word je plat gebeld met werk! Nou ja dat is alleen maar beter toch!?
    Fijn dat het zo goed gaat met je zusje!

zo ik zal zo naar bed.. morgen weer vroeg eruit! (oppassen)
    tot morgen! xx

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Hey meiden,
    Heb aardig goed geslapen, ga zo Valerie wakker maken want die wil heeeeeel graag weer naar het kinderdagverblijf.
    Dus kan me man ook nog even uitslapen, dit is zijn laatste weekje vakantie.
    Dus vandaag aan het werk tot 12.30u
    En vanavond ga ik met mijn vader, zijn vriendin en een oom en tante naar de film van het boek haar naam was Sarah.
    Vond het boek erg mooi, dus ben benieuwd naar de film.
    Hoop dat het niet te lang duurt allemaal...want ik heb het wel een gepresteerd om in de bioscoop in slaap te vallen :)
    We gaan naar de bios in hoogezand, ben daar nog nooit geweest dus ben benieuwd.

@Marnat, wat super van je baan!
    Inderdaad wees geen dief van je eigen portomonnee, gewoon voor jezelf kiezen meid!
    En je ouders zijn dus weer on speaking turms...hmm lijkt me ook wel moeilijk voor jullie.
    Laten we hopen dat ze eruit komen.

@Ella, ben nu ook echt opgelucht! echt een last van me af.
    Maar jij gaat morgen weer oppassen! Wat leuk!
    Trek je dat nog wel een beetje?

@Waardevol, wat leuk dat je man vandaag ook mee kan.
    Kan hij ook ff jullie meisje bewonderen!
    Ik heb daar niet echt last van vieze theelepeltjes met dreft.
    Misschien doe je het bestekbakje te vol?
    Pff hoelang zat Valerie in maat 56, zeker wel tot 8 weken denk ik.
    Qua kleertjes kun je het beste longsleeve's halen, die kunnen zowel met koud weer (met vestje erover ofzo) en ook als het wat warmer wordt.
    Moet zeggen dat Valerie maar een paar hele warme dingen had in 56, dat was echt voor na de geboorte.

@Pcootje, wat vervelend dat je zo'n last hebt met slapen.
    Ik sliep toen op den duur altijd met zo'n klein kussentje tussen mijn benen, en toen sliep ik ineens weer goed.
    Dus misschien die voedingskussen tussen je benen proppen ;)
    Maar je klaagt helemaal niet hoor! Het is gewoon erg vervelend als je zo slecht slaapt.
    En in het huis viel het je dus een beetje tegen...hoop voor jullie dat het snel klaar is.

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waardevol, hoe ging het vandaag in het ziekenhuis? Wel leuk dat je mannetje deze keer ook mee kon.
    Poeh, hoelang in maatje 56... zou het niet meer weten, niet zo heel lang maar was onze dochter ook al 50+ bij de geboorte. Broekjes zonder voetjes kunnen ze wel langer dragen dan met voetjes dr aan.

Ella, hoe ging oppassen, is het nog vol te houden?
    Jij hebt die pijn dus ook wel eens, pfff vond het echt niet leuk hoor. Ben heel wat pijn gewend maar deze kon ik maar moeilijk handelen.

Consider, Veel plezier bij de film. Ik slaap al jaren met mn voedingskussen ivm mn fybro ;)

Ik heb ook niet echt winterkleertjes gehad na de geboorte. Als je dr mee op stap gaat zijn ze vaak wel dik ingepakt of in de kinderwagen met een kruik. In huis zijn die hele warme kleren ook niet echt nodig vind ik.
    Vestjes is idd wel erg handig.
    Wat ik zelf super onhandig vond waren kleertjes met een capuchon dr aan. Voor de beeb ligt dat van geen meter!
    Die kleren komen pas in aanmerking als ze kunnen lopen, eerder vind ik ze niet geschikt.

Ik heb vannacht gelukkig niet wer die pijn gehad, niet echt super geslapen, maar dat compenseer ik vanavond wel door op tijd dr in te duiken.

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waardevol, nog niet terug? Hoop dat het niet zo gaat als de vorige keer

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi!

Sorry, ik wilde vanavond reageren. Heb het druk gehad vandaag.
    Heb enorm gebaald vanmiddag. Ik kwam op de verpleegafdeling vanmiddag om 14:00 uur en om 14:30 zou ik mijn echo hebben bij afdeling gynaecologie. Maar aangezien de verpleegster dacht dat het uit zou lopen, belde ze even met de gynaecologie-afdeling om te zeggen dat ik ietsje later kwam. Toen bleek dat hun morgen 5 januari om 14:30 uur in hun agenda hadden staan. Tsss.... echt stom. Had ik speciaal mijn man meegenomen zodat hij ons meisje weer kon zien... Morgen kan hij er niet bij zijn.;)
    Maar dat heb ik zelf dan morgen nog tegoed.

Volgens mij willen ze me nu elke keer aan de CTG hebben. Dus vandaag deed de verpleegster dat weer, icm bloeddruk opmeten. De bloeddruk was weer heel goed voor mijn doen, de onderdruk bleef onder de 82. Ook het hartje van ons meisje deed het prima.
    Ik had urine van huis meegenomen, maar aangezien ik dus geen echo bleek te hebben vanmiddag, vroeg ik of ze het op de verpleegafdeling even wilden onderzoeken. Er bleek WEER een plusje te zijn. :( Dus hopelijk betekent dit niet al te veel. Ik ga het er morgen eens met mijn gyn over hebben.

Dus... dat was het zkh gebeuren.
    Ik zal in een volgend stukje op jullie reageren.

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waardevol, meid wat balen zeg van die afspraak stond het verkeerd op jou kaartje? Had de gyn je dr vandaag niet gewoon ff bij kunnen doen..tjong wat zouden jullie gebaald hebben.
    Mooie bloeddruk zeg... ben benieuwd wat de gyn morgen zegt over je + aangezien hij er de vorige keer niets mee wou doen.

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

#1853 Dahlia, 4 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2011
    @ Marnat, haha hoe verzin je het? :D De eitjes zijn weer geklutst. Ik hoop het van harte voor jullie. Morgen kan ik dus pas de echo-foto plaatsen.

@ Ella, hoe ging het met oppassen?

@ Consider, veel plezier vanavond in de bioscoop. Leuk dat jullie dat met elkaar doen.
    Nou helaas kon mijn man ons meisje dus niet bewonderen... :( Maar hij heeft wel vol trots een half uur naar haar hartje zitten luisteren.
    Ik dacht niet dat de bestekbak te vol zit. De lepeltjes zijn ook niet echt 'vies' maar je ziet een soort van aanslag aan de lepeltjes.
    8 weken dus ongeveer, eigenlijk zijn die weken zo om denk ik. Dan moet ik maar niet te overdreven veel kopen van die maat.

@ Pcootje, ja die capuchon truitjes lijken mij ook niet echt handig. Dan zit er zo'n bobbel onder de nek van de baby, en zo'n capuchon doe je dan ook niet op denk ik. En vestjes zal ik onthouden, kan er wel een paar van halen.
    Gelukkig heb je vannacht pijnvrij geslapen.

Binnenkort moeten we nog nodig babyshoppen voor kleertjes. We hebben nog niet zo heel veel setjes. Even bij Hema kijken denk ik en ik kan ook online wel kijken wat er is.

Ik heb gisteren nog bij Rainbowbabies een truitje met lange mouwen besteld in het roze met lichtroze vilten letters erop met haar naam! Tja en die naam vertel ik natuurlijk nog niet. Ik wil dat ze dat truitje met haar naam na de geboorte aankrijgt. En dan met een schattig roze mutsje erbij op, en een passend broekje. Alleen had ik het besteld en was ik zo dom dat ik het truitje in maat 62/68 had besteld, terwijl dit maat 56 moest zijn Dus heb er snel een mail achteraan gestuurd naar de klantenservice of ze dat voor me konden wijzigen, dus hopelijk komt dat goed.

En ik heb de enveloppen besteld op die kaartjes site waar we onze geboortekaartjes ook bestellen. Witte enveloppen waren gratis, maar we besloten toch voor roze enveloppen te gaan waar je voor moet betalen, dat vonden we wel leuk. Dus ik ben benieuwd wanneer die komen... Dan kan ik ze allemaal alvast gaan schrijven. En binnenkort even geboortezegels halen.

Pcootje, ik vroeg ook al of de gyn ons er niet even tussen kon laten, maar hij bleek zelfs helemaal niet aan het werk te zijn vandaag. dus dan toch maar morgen.
    Ben ook benieuwd wat mijn gyn zegt over die +. De vorige keer met die + toen had die verpleegster niet met mijn eigen gyn gebeld (ik heb die belg), maar ze belde toen met die Duitse die jij ook wel kent. Gyn K.
    Dus iedereen zegt weer wat anders. Eens kijken wat eraan te doen is en of het veel kwaad kan.

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    ahhhh wat ben jij flauw zeg, wat staat er op het rainbow shirtje??? toeeeeeee ;)

Ik denk dat je gyn meer zal ondernemen als ook je bloeddruk afwijkend zou zijn, maar die is prachtig dus ik verwacht niet dat ze iets gaan doen....behalve je in de gaten blijven houden.

Ik moet vrijdag weer naar de gyn, voortijd ff mn suiker laten prikken in het lab..... balen dat ik dr pas na 11 uur moet zijn, dat betekent dus brood mee want anders ga ik van mn graad als ik zolang nuchter moet blijven

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Truusje. :D

Ach ja, als ze maar het goede doen. Gelukkig is die bloeddruk niet afwijkend (meer).

Waarom moet jij pas om 11:00 uur nuchter in het zkh zijn? Kun je niet om 8:00 uur bloed prikken? Dan is het beter vol te houden.
    Je hebt daarna natuurlijk afspraak met de gyn, en twee keer naar het zkh rijden is ook teveel van het goede. Dan maar brood mee in jouw geval idd. Heb je dan ook een echo vrijdag? Of zijn het alleen controles?

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haar naam zet ik sowieso niet openbaar op het forum trouwens. Jullie krijgen haar naam als ze geboren is wel te horen via een pb-tje. ;)

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    He gatver tot die naam waren wij gisteren ook net gekomen....moeten wij weer op zoek naar een andere, vind het dus wel een erg mooie naam;)

Na 11 uur kwam ons wel goed uit, aangezien ze daar altijd enorm uitlopen en onze dochter smiddags naar de psz moet, dan eten we ff een broodje en kan dochter naar de psz. Op en neer rijden is idd niet te doen.....we waren alleen ff vergeten dat ik nuchter bloed moest prikken.
    Denk wel dat ik een echo heb, tot nu toe heb ik dat iedere controle nog gehad.....ga dr dan ook automatisch van uit dat het nu weer zo is..... hoop het :)

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha... je hoeft voor mij niet op zoek naar een andere naam hoor. Sorry dat ik die naam belachelijk heb gemaakt. :D Als jullie je kind Truusje willen noemen dan doen jullie dat. :)

Oh op die manier. Het kwam dus beter uit. Ik hoop voor je dat je een echo hebt.

Ben je echt nooit ongelooflijk nieuwsgierig welk geslacht er in je buik zit? Ik zou dat echt niet kunnen hoor, het niet te weten. Dus des te knapper dat jullie dat wel kunnen.

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Goh, is dat niet de naam die jullie hebben gekozen??? owwww dan kunnen wij hebben wel houden :D (geintjeeeeeee)

haha in 1ste instantie kwam het beter uit, achteraf wat minder. Zei net tegen mn man dat ik morgen eens ff ga bellen met de vraag of ik het ook donderdag ergens anders mag laten prikken (dichter bij huis) Zou me wel goed uitkomen.

Tuurlijk is de niewsgierigheid dr wel, maar dat maakt het wel des te leuker.... we hebben zelf intussen al het idee gehad van beide geslachten en ben nu momenteel idee-loos.

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben erg benieuwd Pcootje wat jullie krijgen.

Ach dat moet voor zo'n zkh kunnen toch, dat je op een ander ogenblik komt prikken.

Deel Deze Pagina