Hoi! Ons zoontje is 6 maanden oud en we hebben besloten om voor een tweede kindje te gaan. Wij zien veel voordelen aan twee kindjes dicht bij elkaar en we hopen dat dat dan ook het geval mag zijn. Bij mijn zoontje duurde het 9 maanden voordat ik zwanger was. Als het nu weer zo lang duurt zit er alsnog zo'n 2 jaar tussen en dat is ook een prima termijn. Maar eerder mag altijd natuurlijk! Zou het leuk vinden als er andere meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten en waarmee ik hierover kan praten. Altijd leuk natuurlijk om ervaringen, gedachten en gevoelens te delen!
Hee Fransa! Allereerst: up? Leuk dat jullie voor een tweede gaan; ik hoop dat het heel voorspoedig gaat! Ons zoontje is bijna acht maanden oud en eigenlijk zouden we juli/ augustus weer gaan beginnen voor een tweede. Maar door een vergissing hebben we vorige week de dag voor mijn eisprong onveilig gevreeen en nu willen we wel erg graag dat daar iets van gekomen is! Gek gegaan dus. Ik was van mijn zoontje in ronde drie zwanger geworden. Negen maanden lijkt me best lastig! Ik werd gek van mezelf in die paar maanden wachten. Groetjes Josephine!
Hoi Fransa, Aan de hoeveelheid reacties te zien zijn er niet heeeel veel moeders die heel snel weer voor een tweede gaan! Maar ik wel! Onze zoon is nu 5,5 maand en door omstandigheden hebben we ervoor gekozen geen anticonceptie na de bevalling te gebruiken. Ben nu net voor de 2e keer ongesteld en we hebben net besloten er weer actief voor te gaan! We dachten heel even deze maand dat het al raak was terwijl het vrijwel onmogelijk was maar gingen toch wel erg hopen. Goede testcase dus! Vindt jij het niet weer spannend om weer zwanger te worden met zo'n jonge baby? Dat heb ik wel een beetje. Je hebt bijna geen buffer meer en ben bang dat ik weer in zo'n eindeloze put van vermoeidheid donder en niet meer lekker kan moederen zoals nu. Ik heb het er helemaal voor over hoor, maar dat is het enige dat ik wel spannend vind. Groetjes!
@ Josephine: hoe is het bij jou? Heb je het idee dat je zwanger bent? Gek he hoe dat dan gaat, van mij hoefde het ook nog niet nu direct (hoewel ERG welkom!), maar heel ontspannen zeg maar. En toen ik toch wat symptomen kreeg en even ging twijfelen ging ik toch wel erg hopen. Betekent dit ook dat jullie er nu toch weer voor gaan?
hoi meiden, zoals jullie aan mijn bannere kunnen zien heb ik twee kinderen vlak achter elkaar gehad en dat bevalt echt enorm goed. roos was 4 maanden toen ik weer zwanger werd en tot nu toe vind ik het best makkelijk. Als je kijkt bij zwanger clubs / net bevallen en weer zwanger daar heb je een heleboel meiden die twee (en sommige drie) kinderen vlak achter elkaar hebben/willen
Hoi! Blijmeisje, wat leuk dat je reageert! Grappig ook dat onze kindjes niet veel verschillen en dat een tweede nu al welkom is. Ik vind het aan één kant best heel erg spannend. Alleen komt het bij mij vooral vanwege wat praktische problemen die dan boven komen borrelen. Zoals bedjes, kinderwagen, etc. Maar goed, volgens mij lost dat zich ook wel vanzelf op... Ons zoontje is een gemakkelijke baby. Al vanaf het begin. De eerste weken sliep hij nauwelijks overdag, dat was wel heel erg vermoeiend. Maar 's nachts daarentegen sliep hij altijd als een roos. Hij ligt er nog steeds meestal tussen 19:00u en 19:30u in (20:00u als hij 's middags laat nog geslapen heeft) en naast dat wij hem er nog 1x uithalen voor z'n fles horen we hem eigenlijk niet tot ongeveer 06:30u de volgende ochtend. Dus wij hebben wat dat betreft weinig klagen. Ben dan aan één kant wel bang dat het bij een volgende niet zo is, maar aan de andere kant heb ik dit geluk al gehad... @Josephine. Met up bedoelde ik dat ik het onderwerp even weer wat omhoog wilde halen. Volgens mij lezen de meesten alleen de eerste pagina(s) met onderwerpen en hoe ouder het onderwerp hoe minder het gelezen wordt. En ik zou het wel leuk vinden als ik toch wat meer 'gelijkgezinden' tegenkom. Hoe is het nu met jou? Weet je al meer over of je zwanger bent of niet? En als het niet zo is, gaan jullie er nu dan toch voor of wachten jullie dan toch nog maar even af? Ben er wel benieuwd naar! Als m'n cyclus enigszins normaal is dan zou ik één dezer dagen m'n eisprong kunnen hebben. We hebben alleen heel veel andere dingen te doen dus ik weet niet of het er wel van komt op het goede tijdstip. Ach ja, we hebben geen haast maar als het komt is het meer dan welkom. We zullen zien... Groetjes!
Oh ja en Petra bedankt voor je reactie! Jij hebt je kindjes idd dicht op elkaar. Super dat het tot nu toe goed gaat. Het lijkt mij in het begin wel pittig omdat de oudste toch ook nog wel veel tijd en aandacht en hulp nodig heeft. Maar ik hoor graag positieve reacties. Volgens mij heeft het beide wel wat; veel tijd er tussen of weinig. Maar ons lijkt het gewoon wel fijn dat ze veel aan elkaar hebben en dat wij na een paar pittige jaren nog meer kunnen genieten. We zullen zien
Hee Fransa! Het is alsof ik je verhaal heb geschreven. Hier gaat het eigenlijk precies zo. Makkelijk kind, de 1e maanden overdag slapen wat moeilijk, 's nachts redelijk snel ritme en nu inderdaad 19.00 uur ongeveer naar bed, 's avonds laat nog een fles en dan tot de volgende ochtend tukken. 6.30 in het weekend vind ik nog wel een beetje slikken hoor! hahaha... Wij hebben trouwens al voor de geboorte van onze zoon al besloten meteen door te stomen, maar nu het zover is heb ik haast het gevoel dat ik nog steeds zwanger ben. Het lijkt nog maar zo vreselijk kort geleden! Heb jij dat niet? En toch kan ik in bad wel liggen te dromen over hoe ik mijn moeder bijv. ga vertellen dat er nog eentje komt. Lijkt me zo leuk! En ik zat vandaag te denken dat het misschien nog wel makkelijker is nu dan over een jaar: nu loopt hij nog niet! En jij dus bijna je eisprong. Ik dacht dus vorige maand ook: nou beetje eromheen. Zooo snel is nou ook weer niet nodig. We hebben ook nog niet echt een megafrequentie dus het was eigenlijk onmogelijk. En toch opeens 2 dagen voor ik ongesteld zou 'moeten' worden (1e cyclus na bevalling) leek ik toch zwanger. Net toen ik wou testen toch ongesteld. Maar goede testcase voor ons: willen toch wel graag. Dus manlief wil er echt weer voor gaan haha.. Wij gaan naar Gran Canaria en daar is ook mijn ovulatie dus wie weet. Hoe heb jij dat: nu je weet dat je wel een 2e wil, kan je dan zo relaxed om blijven gaan met je eisprong??? Ik ben nooit zo van het geduld haha. @ Petra: leuk! Ben al even wezen kijken.
Meiden wat een leuk topic!! Tussen mijn dochter en zoon zitten 18 maanden. Ik was eerder zwanger toen mijn dochter 5 maanden was maar deze zwangerschap liep uit op een missed abortion met 13 weken en een lange nasleep. Daarna weer zwanger toen mijn dochter 11 maanden was. Nu ben ik opnieuw zwanger niet helemaal de bedoeling maar ons kindje is ontzettend welkom! Ik ben nu 2 weken later uitgerekend dan bij de zwangerschap van mijn zoontje! Als straks ons derde kindje word geboren word mijn dochter het jaar erop pas 3. Dus 3 kindjes kort op elkaar!
Hé Blijmeisje (leuke nick trouwens!) Hier was het qua wanneer we voor de tweede zouden gaan eigenlijk wel een ander verhaal. Eerst dachten we dat we er weer voor zouden gaan als ons zoontje 1,5 zou zijn. Leek ons wel prima. Lekker lang van hem genieten en dan kijken voor een broertje of zusje. Toen hij er eenmaal was waren wij er eigenlijk al gauw over uit dat voor ons 2 kindjes wel prima zou zijn. Dus toen besloten we eigenlijk om ervoor te gaan als hij een jaar zou zijn. Maar toen bedachten we dat het eigenlijk wel leuk zou zijn dat wanneer het echt bij 2 kinderen blijft het wel leuk zou zijn als ze niet al te veel leeftijdsverschil zouden hebben. Dus toen schoven we al terug naar 6 maanden. Maar de laatste 2 maanden had ik echt last van de pil. Was lusteloos, chagarijnig, nergens zin in, etc. Dus toen besloten we half februari dat de strip die ik toen aan het slikken was de laatste zou zijn en dat we dan wel zouden zien waar het schip zou stranden. Maar nu ik eenmaal ben gestopt heb ik ook wel zoiets van; als we nu toch bezig zijn mag het ook wel zo snel mogelijk raak zijn. Is dan toch ook wel weer leuk... Ik ben trouwens met een keizersnede bevallen dus opnieuw zwanger raken voor de 6 maanden was dan volgens mij sowieso niet een heel goed idee. Hoop dat het nu ook gewoon goed gaat als het snel raak is maar ik ben echt heel goed hersteld dus ik voorzie op dat gebied nu eigenlijk weinig problemen. En heb wel meer voorbeelden gezien van meiden die snel na een ks weer zwanger raakten en geen problemen hebben gehad. Het lijkt mij ook wel weer leuk om de familie te vertellen dat er weer een kleintje op komst is. En nu er al eentje is is het toch wel weer wat anders. De eerste is toch altijd wel extra bijzonder ofzo... Vanavond en morgenavond dus maar aan de slag hier. Denk niet dat manlief dat heel erg zal vinden Aylin, wat leuk dat je reageert! Ik zie dat je jongste zoontje van 21-09 is. Die van mij is van 07-09 dus 2 weekjes ouder. Spannend hoor dat de 3e onderweg is. Jullie krijgen idd in ruim 2,5 jaar 3 kindjes. Lijkt mij een hele uitdaging! Hoe gaat het nu met deze 2? Bevalt dat goed? Ben wel benieuwd hoe je dat ervaart als de kinderen niet heel veel verschillen in leeftijd. En straks nog meer ervaring dus! Ik moet dat andere topic ook maar eens opzoeken. Weet ik gelijk waar ik me kan melden als het raak is
Thanks! Ik heb me hier aangemeld toen ik net zwanger was, en toen was ik een heel blij meisje! (Nog steeds hoor!) Ik kan me dat zooo goed voorstellen dat je steeds iets eerder wil beginnen. Als je dan weet dat je er weer voor gaat, dan gaat het toch weer kriebelen en wat maakt die maand dan uit!? (Of 2, of 3 of...) Jij bent dus met een ks bevallen. Hebben ze gezegd hoe lang je dan moest wachten? Hoor idd verschillende verhalen van een jaar of 6 maand. Maar ook mensen die toch gewoon eerder zwanger worden. Je zal bij een volgende zwangerschap wel bij de gyn oc komen denk ik he? Moet je bij de 2e ook een ks of hoeft dat niet? Lijkt me best heftig, zo'n zware operatie terwijl je van je kleine baby wilt genieten. Bij mij was de bevalling ook niet pijnloos (uchuch) maar het verbaasde me echt hoe snel die pijn weer weg is. (Lees: na een uur dacht ik kom maar door met nummer 2!) Je zei toch dat het bij de 1e 9 maanden heeft geduurd voordat je zwanger was? Was je daarvoor aan de pil? Je weet het niet he, voor hetzelfde geld is het nu meteen raak. Wat ik trouwens wel akelig vind is dat als je er eenmaal weer voor gaat het toch wel weer een ding wordt. Dat je dan toch erg gaat hopen en je teleurgesteld bent als het niet zo is. Heb jij dat ook? Nou ik ga nog even verder met pakken voor onze vakansie! Jeuh!
Oohhh.... ben wel jaloers op je vakantie hoor. Lijkt mij ook wel wat! Maar dat duurt nog even ben ik bang. Wel gaan we het Paasweekend er even een paar dagen tussenuit. Maar ik heb ook wel zin in een lekker warm zonnetje...8) Het duurde bij mij idd 9 maanden voor ik zwanger was. Ik had me er op zich wel op ingesteld dat het wel eens even zou kunnen duren want ik heb altijd al problemen met m'n ongesteldheid (uitblijven, korte cycli, etc.) gehad. Toen ik stopte met de pil bleef m'n eerste menstruatie gelijk ook bijna 4 maanden uit. Verbaasde me overigens niets. Wat me wel verbaasde is dat ik daarna een vrij regelmatige cyclus had. Terwijl ik dat nooit had voor ik met de pil begon. Die heb ik overigens zo'n 8 jaar gebruikt... Eigenlijk had ik me er eind 2008 min of meer bij neergelegd dat het misschien nog wel langer zou duren en toen was het ineens raak in de maand dat we er eigenlijk maar weinig aan gedaan hadden. Zul je dan altijd zien he. Maar goed, ik heb echt geen idee wat ik er deze keer van moet verwachten. Je hoort idd nog wel eens dat het bij de 2e ineens heel snel gaat. Maar ik ken ook verhalen die andersom zijn... Ik weet niet hoe het zal gaan de eerste maanden als het toch niet raak blijkt te zijn. Waarschijnlijk zal ik het de eerste paar rondes niet zo heel erg vinden maar als het langer gaat duren word ik toch wel wat ongeduldig volgens mij. En ik hoop dat dat gaat meevallen want ik wil niet dat het een obsessie gaat worden ofzo... Mijn gyn heeft eigenlijk geen vaste termijn gegeven voor wanneer ik weer zwanger zou mogen worden. Wel zei ze dat ik, wanneer ik binnen 2 jaar weer zou bevallen, waarschijnlijk weer een ks krijg. Ik woon overigens in het buitenland en heb dus alleen maar een gyn. Vind ik wel zo prettig, want persoonlijk heb ik het niet heel erg op de Nederlandse manier van omgaan met zwangerschappen. De vk's vond ik prima (woonde het grootste gedeelte van m'n zwangerschap nog in NL) maar hoe hier met bevallen e.d. wordt omgegaan is gewoon niet helemaal mijn ding zeg maar. Ben ook bevallen met een ks vanwege hartritmestoornissen bij m'n zoontje en hier werd vrij snel ingegrepen. Geen idee hoe dat in NL zou zijn geweest maar weet wel dat er een paar weken na zijn geboorte een soortgelijk verhaal in de krant stond en dat kindje heeft het niet overleefd omdat te laat werd besloten tot een ks. Dan ben ik blij dat ze hier liever helemaal geen risico willen lopen... Ik ben heel goed hersteld en heb dus best heel goed van m'n zoontje kunnen genieten. Hij heeft een paar dagen op neonatologie gelegen en zo had ik wel goed de tijd om weer op krachten te komen. De volgende keer zal dat normaal gesproken wel anders zijn maar ik zie er absoluut niet tegenop. De ruggeprik vond ik echt het engst van alles! Succes met inpakken. Ik ga verder met uitpakken. Wij zijn afgelopen week verhuisd en zit dus lekker nog in de troep. Groetjes!
Jeetje dat was dus nog wel even spannend met je zoontje! Kan me voorstellen dat je het fijn vindt dat daar-waar-jij-woont (Belgie? Duitsland?) ze geen risico nemen en snel ingrijpen. En dat alles zo goed gegaan is/gaat. Wel spannend wat je cyclus nu gaat doen als je stopt met de pil! Zou mooi zijn als hij regelmatig wordt. Ik ben nu 2 keer ongesteld geweest na de bevalling en had een cyclus van 29 dagen. Dat had ik altijd (28/29) dus dat ziet er goed uit. Ik merk mijn eisprong vaak ook wel dus dat helpt. Ik ken inderdaad ook de verschillende verhalen: opeens snel zwanger van de 2e en soms ook juist helemaal niet. En toch geeft het wel een goed gevoel dat het al een keer gelukt is! Ik vond het toen allemaal vreselijk lang duren (vooral omdat de druk bij ons nogal groot was) maar als ik terugkijk ben ik toch 2 keer zwanger geweest in een half jaar na verwijderen mirena. De 1e was helaas een miskraam met nasleep, dus al met al goede score. Jullie zijn dus net verhuisd! Spannend! En druk... Verhuisd in dat zelfde land (haha lekker cryptisch)? Succes met uitpakken, daar heb ik altijd zo'n gruwelijke hekel aan!
wij zijn ook bezig voor een tweede. Mijn dochter is 9 maanden oud. We zijn sinds december bezig maar ik moet maandag naar de gyn omdat ik waarschijnlijk pco heb. Het is dus onzeker of het wel gaat lukken voor ze een jaar is maar we doen ons best!
Hee daar ben ik weer! Ongelooflijk maar waar... Vanavond getest en... vaag maar aanwezig.. een streep! Dus ik ben zwanger!! Nou ja.. Vandaag is ons zoontje precies acht maanden oud. We zijn ontzettende blij maar omdat het niet gepland is moet ik wel even wennen hoor. Maar absoluut, de blijdschap overheerst, wat een cadeau zeg! Vooral als ik lees hoe het voor anderen gaat kan en wil ik echt niet klagen omdat ons zeer gewenste tweede kindje wat eerder dan "gepland" komt. @Fransa: Ik hoop dat jullie snel raak klussen! Arme man van je. @Blijmeisje: Jij ook heel veel succes gewenst! Maar eerst een heerlijke vakantie. Wanneer ga je? @debby: Wat is PCO? Heel veel succes in ieder geval! Ik heb vorige keer na drie maanden spugen een prima zwangerschap gehad maar helaas is mijn zoontje niet gezond geboren. Ik vraag me af of ik tegen het eind van deze zwangerschap misschien de angstkriebels ga krijgen. Maar daar ga ik me maar niet te druk om maken - eerste even wennen en genieten! Groetjes Josephine
pco is een syndroom waardoor je eitjes niet goed rijpen en cystes vormen. Je hebt dan een hele lange cyclus. Vandaag al weer dag 62. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Super dat het gaat zoals je graag wilt!
Hoi Debby! Wat spannend of je PCO hebt. Hoe was t bij de gyn vandaag? Al wat duidelijker geworden of gaan ze eerst onderzoeken doen? Beetje veel vragen misschien, maar als je dat hebt wat kunnen ze daar dan aan doen?? Ik hoop dat je ondanks alles gewoon supersnel zwanger wordt! Jeeeeh Josephine ZWANGER! Gefeliciteerd!! Wat spannend! Blijft toch gek hè dat je geen idee hebt hoe snel het gaat. Je moet er vanuit gaan dat het meeteen raak kan zijn, maar vaker duurt het langer. Eigenlijk nooit goed, maar ik snap je opmerkingen hoor. Superblij, maar gewoon even weer aan het idee wennen. Logisch toch! Klinkt wel heftig van je zoontje. Weet niet of je het wil vertellen, maar kan me voorstellen dat je dan toch wat meer gespannen bent. Kwamen jullie er pas na zijn geboorte achter dat hij gezondheidsproblemen had? En gaat alles nu weer goed? Ik hoop het! Iedereen zegt altijd zo makkelijk 'als het maar gezond is', maar zo vanzelfsprekend is dat (helaas) niet. Wij gaan nu eerst inderdaad op vakantie. Woensdag gaan we 1,5 week naar Gran Canaria. Zooo'n zin in! Lijkt me heerlijk dat mijn zoontje gewoon lekker in zijn blote kont zonder kans op onderkoeling kan spelen! En mijn eisprong valt precies in de vakantie dus daar gaan we eens goed gebruik van maken hahaha.. (Sorry! )
blijmeisje ik moet volgende week naar de gyn, dus nog even geduld. Veel plezier op je vakantie. Wij gaan pas over 7,5 week naar Italie maar heb er nu al zin in!