Ik denk graag vooruit en kan me nu al druk maken over de kraamverzorgster. We hebben 3 honden ( geen grote) . Hoe staat de kraamverzorging tegenover honden? Is het verstandiger om de honden de 1 ste week uit logeren te doen? Het lijkt voor hun ook niet echt fijn als ze thuis komen en er is ineens een kabouter erbij. Maar als ze thuis blijven is de kraamverzoging dan wel lief voor de honden. Ik heb ze altijd graag bij me en met een baby moet je ze ook wel de kans geven om ze eraan te laten wennen. Ben ook bang dat je dan geen eigen baas meer in huis kan zijn als de kraamverzogster rond loopt, of is het tegenwoordig alleen maar zo dat ze er is om voor jou te zorgen en je te leren hoe en wat met de baby? Wat is jullie mening / ervaring?
Bij het kraambureau moet je doorgeven of je huisdieren hebt, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Mijn kraamverzorgster ging op zich wel goed om met Chucky, maar ze liet 'm los met het uitlaten. En dat was bijna fout afgelopen. Hij kan namelijk niet los, daar is ie veel te wild voor.
Ik heb tijdens het intake gesprek duidelijk aangegeven dat ik een kraamverzorgster wil die met dieren om kan gaan en niet bang is voor honden of katten. Ze hoeft de hond echt niet voor me uit te laten ( doen ze hier ook niet ) maar ze moet ze wel aandacht geven, het is voor hen net zo wennen als voor ons. Zou het gewoon aangeven als ik jou was tijdens je intake, lijkt me stug dat ze daar geen gehoor aan geven.
Ik heb het ook aangegeven. Ze hoeft de hond niet uit te laten, maar de hond wil nog wel eens opspringen. Ook is het extra schoonmaakwerk
hoi, bij het intake gesprek vragen ze ernaar (en ze zien natuurlijk hondjes rondlopen)> wij hebben ook 2 kleintjes nml. Ze zoeken dan in het personeelsbestand wie er wel of geen bezwaar tegen heeft.. Ik zou ze niet wegdoen uit logeren maar ze er direct bij betrekken. Dan kunnen ze er direct aan wennen dat er een ''nieuwe'' bij is gekomen.. Succes! Liefs p
Wij hebben ook honden en katten. Bij de intake kun en moet je aangeven of je huisdieren hebt en kun je direct vragen of ze iemand willen sturen die hier geen problemen mee heeft. Wij laten de kraamhulp niet wandelen met de honden, dat doet mijn man zelf, maar ze moet er in huis wel mee om weten te gaan.
Wij hebben het ook moeten aangeven. Toen hadden wij nog 4 katten en ze sturen er een die bang is voor katten! Ik had 't net zo goed niet door hoeven geven...
ze vragen er naar en ik zou ze zeker niet uit logeren brengen , als ze thuis zijn kunnen ze gelijk aan de baby wennen
hier vroegen ze er ook naar en we hadden een toppie ze heeft hem niet uit hoeven laten dat deed me vriend maar ze was wel heel lief voor hem
wij hebben een hele lieve hond. Een boerenfox dus niet groot. Maar hij kan wel heel goed blaffen . Vooral als er iemand komt die hij niet kent, dan blijft hij even tekeer gaan. Ik ga hem echt niet uit logeren doen omdat dat mens in mijn huis is. Van mij hoeft het toch al niet. Ik wil haar alleen om mij na te kijken en te kijken hoe het met de kleine gaat. Vind het niet tof als andere (die ik niet ken) aan mijn spullen komen. Ik denk wel dat we het even goed moeten aangeven bij de intake.
Wij hebben een hond en 2 katten, de hond gaat zeker niet uit logeren! Ik moest het ook aangeven bij het intake gesprek. Ze hoeven haar niet uit te laten maar ze hoeven niet bang te zijn. Het lag er ook aan of de kraamverzorgster het leuk zal vinden om met de hond te lopen, dan deden ze dat wel.
Hier ook twee honden in huis. Dat heb ik bij de intake ook aangegeven. Honden uitlaten hoort hier niet bij de taken van de kraamhulp. Mijn man moest het doen.
Je bent niet verplicht kraamzorg te nemen! En als je wil dat ze alleen jou en de kleine na kijkt kun je ook gewoon 3 uurszorg nemen.
Ook hier is het gevraagd bij het intakegesprek. Omdat wij twee poezen in huis hebben, (hoewel ze ook veel buiten rondlopen) sturen ze straks iemand die geen kattenallergie heeft. Hoe het met honden gaat, weet ik niet precies. Denk hetzelfde.
Lekker je honden thuis houden en meteen laten kennismaken met de kleine, dan begrijpen ze dat de roedel is uitgebreid met een nieuw baasje. Je kleintje nooit op dezelfde hoogte als je honden houden, je ukkie staat hoger in de rangorde. In principe gaat het gewoon goed dan. Wij lieten onze hond aan het gedragen rompertje ruiken (wij lagen in het ziekenhuis) en bij thuiskomst meteen kennismaken. Gaat hartstikke leuk samen. W.b. je kraamhulp - ze sturen gewoon iemand die honden gewend is of er in elk geval niet bang voor is. Deze hulp zorgt alleen niet voor ze, dat moet je man doen of iemand anders.
Bedankt voor de antwoorden dat stelt me gerust. Ze hoeven hier niet de honden uit te laten, dat mag niet eens van mij. En de kat mag gewoon bij me op bed. Het is jammer dat mijn fam zo ver weg woont dan was het wat makkelijker geweest voor als debevalling begint, ik wil in het zkh bevallen. De fam van mijn man vind de honden niks en die zal ik ze ook niet toevertrouwen. Maar hier op het dorp heb ik een honden vriendin en die ga ik vragen dat als het zover is dat zij de honden uitlaat, kunnen ze gewoon thuis blijven.
Hoi, Ik heb toendertijd bij het intake gesprek gelijk aangegeven dat ik 2 rottweilers heb en dat ze niet de deur uit gaan! Ik had gelijk ook aangegeven dat ik niet verschilende mensen over de vloer wou ivm de honden. Dus ze stuurde iemand die ervaring heeft met honden, zij is 8 dgn bij ons geweest en heeft voor ons, het huishouden en de huisdieren gezorgd (voor zover nodig want me vriend was ook thuis) Dus als jij het tijdig aangeeft...
nou onze honden gaan dus echt niet uit huis weg als de kraamverzorgster er niet mee om kan gaan. Dus ik ga met het intakegesprek ook aangeven dat ze iemand moeten sturen die met honden om kan gaan. Ik had al aangegeven dat ik 1 kraamverzorgster wil voor de hele periode
Ik zou de honden zeker niet wegsturen omdat je kraamhulp komt, beter is ze aan elkaar te laten wennen. Bovendien kun je bij het intakegesprek met het bureau dat de kraamzorg regelt aangeven dat je een kraamhulp wilt die niet bang is voor honden, hebben wij ook gedaan.
Ik moet ook nog een intake krijgen, en wij hebben dan geen honden, maar katten En er gaat er geen een de bench in voor de kraamhulp hoor.