Hoe gaat het met je kleine dame, Parel? En Babke, hoe is het met jou? Houd je de laatste loodjes nog een beetje vol? Hier vandaag de magische grens van 12 weken bereikt! Helemaal gelukkig! De 19e hebben we de nekplooimeting en dat vinden we stiekem nog wel een beetje spannend. In de tussentijd ook aan het verhuizen, dus extreem druk!
Yeah een 12 weken dansje voor Aster *Whoop Whoop* Ons meisje doet het goed. Ze groeit goed, zit al ruim boven geboorte gewichtje. Enige is dat mijn borstvoeding zo goed op gang is dat ze heel erg veel binnen krijgt en zich daardoor wel eens wil verslikken, dat is zo zielig.
Een keer eerder zo heftig migraine gehad. Twee weken. Daarna is het wel 'blijven hangen'. Het lag jaren steeds op de loer. Al had ik het het afgelopen jaar aardig onder controle. Nu is het al een maand. Huisarts zegt dat ik teveel op mijn bord heb. Zelf denk ik dat hormonen ook meespelen. Laten we hopen dat als ik de 12 weken voorbij ben het ook afneemt. Of het echt met voeding te maken heeft weet ik niet. De voorbeelden die je noemt neem ik al niet of weinig en heb daar nu of in het verleden niets aan gemerkt. Vanmorgen naar het ziekenhuis en nog een ander gesprek en nu heb ik weer mega hoofpijn! Hier vooral licht en ook wel geluid wat me juist beroerd maakt. Voor op de lijst. 24-2 termijnecho en 13-3 controle gynaecoloog (ik ga niet naar de verloskundige)
@Parel: wat fijn dat het zo goed gaat! Dat verslikken lijkt mij ook zielig... Wel fijn dat je haar eindelijk ook in je armen kan houden! @Aster: Wat een heerlijk moment he die 12 weken!! Nekplooimeting gaat vast goed! @Wensje: Vaak als het idd met voedsel is, dan merk je het heel snel (Als ik koffie ruik voel ik het al opkomen...) Mocht je er last van blijven houden (Wat ik echt niet hoop voor je) zou je misschien acupunctuur kunnen proberen. Het kan iniedergeval geen kwaad. ik heb er met mijn misselijkheid en moeheid erg veel baat bij.. Vannacht gedroomd dat ik mijn afspraak bij de gyn had, die zonder verder controle te doen, meldde dat ik in de week van 10 april zou worden ingeleid. Was een beetje een shock.... Overigens ook gedroomd dat ik ontvoerd werd om in een chinees restaurant te werken
Jeeh aster Parel, ik weet niet of je het sl gezegt had maar was je kleine meisje nou ook echt aan de grote kant? Hier ook van die lekkere nachtmerries:0
@ Aster Wat fijn dat je de 12 weken hebt bereikt! Weer en mijlpaal!! @ Parel Fijn dat je meisje het zo goed doet! Wat genieten zal dat zijn @ Wensje Wat balen van je migraine. Vreselijk dat ze nu niets kunnen. Hoop dat parel gelijk heeft en het met je hormonen te maken heeft en dat het met 12 weken minder wordt. Ik duim voor je! Hier vandaag weer een echo gehad. Laatste bij de fertiliteitsarts. Zo schattig! Vandaag precies 11 weken. Maar de verloskundige meet altijd anders dan het zkh dus ik ga maar van de verloskundige uit en daar hebben we volgende week de termijn echo.
Lieve allemaal, Ook weer een berichtje van mij. Gefeliciteerd Aster, met het bereiken van de 12 weken grens. Hebben jullie het al tegen veel mensen verteld? Parel, wat heerlijk dat je meisje er eindelijk is en dat het goed gaat. Hoe voelt het nou om moeder te zijn? Wensje, veel sterkte met je migraine. Die eerste weken is je lijf echt erg van streek. Ik besef nu, achteraf, dat ik die eerste weken zelf ook echt in een soort depressie/burnout heb gezeten. Ik huilde elke dag, viel elke dag na het eten in slaap, vergat alles, liep overal achter, was alleen maar excuses aan het aanbieden en had geen sociaal leven meer. Een beginnende zwangerschap maakt elke andere vorm van stress bijna ondraagbaar. Nu kan ik het allemaal veel beter handelen. Ik hoop dat dat ook met jouw migraine zo mag zijn (als het stress-migraine is...). Sterkte. Leuk die 11 weken echo, Tralala. Jij ook bijna door het eerst trimester heen! Wat fijn. Over Babke, volgens mij komt ze hier niet veel meer. Ik spreek haar nog weleens via whatapp/FB en het gaat goed met haar. De baby is er nog niet en laat ook nog niet merken dat ze eraan komt. Babke kan alleen bijna niets meer, wat ze wel moeilijk vindt. Met mij gaat het goed, behalve dat ik nu ziek thuis zit. Voor het eerst sinds de zwangerschap echt ziek! BAH. Ik voel de baby nu elke dag schoppen, en steeds harder, soms spring ik echt de lucht in, zo schrik ik . Mijn vriend heeft haar ook al mogen voelen, maar voor hem voelt het nu nog en beetje alsof mijn hart overslaat, maar dan in mijn buik. Straks eerste echo van de DREAM studie in het EMC!!!! Ik ben zooooo benieuwd. Er zullen weer prachtige 3D foto's gemaakt worden met de nieuwste van de nieuwste apparatuur. Hopelijk ligt ze er goed voor voor een mooi fotootje van haar gezichtje! En niet zoals met de 20w echo met haar hoofdje helemaal tussen mijn schaambeen haha (daar ligt ze regelmatig, wat ongelooflijk irritant is met voorover bukken btw!). Als het gelukt is post ik hier wel een mooi plaatje. Mijn buik begint nu echt gigantisch te groeien btw. Ik voel voortdurend spierpijn in mijn bovenste ribben (onder borst).. herkenbaar? Liefs Marytje
Hoi meiden, Aster gefeliciteerd met de 12 weken! tralala: Fijn dat de echo weer goed was Ik vind het bij de verloskundige veel leuker, het hele "medische" lijkt eraf te zijn. Bij mijn verloskundige hebben ze ook een hele leuke wachtkamer, openhaartje, verschoontafel, vloerkleed, relaxte bank. Babypulletjes die je kan kopen. Echt zo veel leuker dan in het ziekenhuis @Wensje: Balen van je migraine. Vervelende is dat je bijna niks aan sterke pijnstilling mag/wil nemen. Hopelijk gaat het snel beter. @Marytje: jij boft maar met al die extra echo's . Ik zou zo graag weer de kleine man willen zien maar moet echt wachten tot de groei echo ergens na de 30 weken.. Beterschap trouwens! Hier begint het nu ook ff wat zwaarder te worden. Buik zit in de weg, heb erg veel pijn aan mn bekken/onderrug/schaambeen, kan sommige dagen bijna niet lopen. Heb erg veel harde buiken wanneer ik actief ben maar kan echt niet de hele dag niks doen. Heb wel vakantie en probeer veel uit te rusten maar zodra ik een klein beetje boodschappen gedaan heb (de zware dingen haalt vriend) verga ik van de pijn. Ben ook erg moe, door mn ijzer dat aan de lage kant is en mn bloeddruk is nog steeds te laag dus af en toe opeens erg naar. Heb ook last van maagzuur gehad voor het eerst in mn leven, bah zeg. Gelukkig was het maar 2 avonden. Ik neem nu preventief elke avond na het laatste eten een bakje vanillevla of een milkshake en dat werkt. Ik heb nu een weekje vakantie en merk dat uitrusten me goed doet, maar ik verveel me zo! Ben nu bij een bekkenfysio begonnen en binnen 2 weken (4 behandelingen) zou het een stuk beter moeten zijn. Ik begin ook erg hard te groeien nu. Draag wel mooi naar voren daar ben ik blij mee. De kleine is de hele dag door super actief. Schopt zich een ongeluk, alles wat tegen/op mn buik leunt vliegt omhoog, inclusief mn eigen armen. Als vriend en ik tegen elkaar aan liggen in bed wordt hij ook nog even geschopt. We waarschuwen de baby regelmatig dat we hem terugpakken als hij er is maar hij is niet bang . Ik vraag me af of de kleine knul uberhaupt wel eens slaapt want vannacht werd ik wakker en was hij ook super actief. Ik kan nu ook echt hoofdje en voetjes onderscheiden, super grappig.
Oei LW, wat vervelend van al die klachten... Jeetje. Harde buiken, bekkenklachten en moe!!! Sterkte meissie! Is er niks aan je ijzer te doen? Pillen/infuus, of anders eten? Je verveelt je? Gekkie!!! Ooooo ik kan niet wachten tot ik vrij ben. Lekker lezen, fotoboeken maken, films en series kijken, spelletjes op mijn tablet.. En tegen die tijd begint ook het WK. Straks lig ik te bevallen tijdens wedstrijd NL elftal haha. Maagzuur heb ik heel mijn leven veel gehad. Rennies werken goed en mogen met mate tijdens zwangerschap (als je ook last hebt van lucht in je darmen kan ik je rennie deflatine erg aanbevelen). Milkshake of vla is natuurlijk prima, maar gewoon melk werkt ook. En zorgen dat je geen lege maag hebt. Wat leuk dat je de beeb zo voelt! Dat wordt de nieuwe Robben .
Damnit! Ze lag er niet goed voor.... Dat ze 2 oren heeft weten we nu wel heel zeker, maar geen profielfoto boe.... Ze draaide soms wel, maar voornamelijk de diepte in en lag ze eindelijk met haar gezicht naar voren, deed ze haar handjes ervoor. Over 1 maand weer. Hopelijk dan meer geluk! Wel alles weer goed, goed gegroeid, en nog steeds een meid!
Djoon, ze is op zich wel wat groot, maar niet extreem groot Marytje, haha nu al eigenwijs, was ons meisje ook Het is heel mooi maar in het begin ook erg zwaar mama te zijn, vooral met BV, wanneer heeft ze nu genoeg? Enz enz, maar komt goed Babke, herkenbaar ik had het de laatste weken ook erg moeilijk, succes met de laatste loodjes
Hahaha leuk he die kinderen met een eigen willetje! Ik ben gister op de negenmaandenbeurs geweest en ook nog even een echo laten maken. Die man van mij ligt bijna altijd met zijn gezicht naar mn rug, waardoor er ook geen profiel van hem te zien is. Gister natuurlijk niet anders Misschien moeten ze eens een echo via mijn rug maken Hij ligt nog steeds goed klaar voor de geboorte (Nu begint ergens de angst dat hij nog net met 32 weken zich omdraaid, waardoor het een stuit wordt) Overigens wel fijn, Marytje, om te weten dat ze 2 oren heeft De afgelopen 2/3 weken ook enorm gegroeid bij mijn buik. Krijg ook regelmatig de opmerking over laatste loodjes enzo... (Erg leuk als je nog 3 maanden moet) Ik heb s nachts vaak last van mn ribben aan de achterkant.. En ik ben er steeds vaker klaar mee.... Moet nog 38 dagen werken en dan begint mijn verlof. En ik ben zeker niet bang voor verveling Lijkt mij heerlijk om mij te moeten vervelen Wat betreft maagzuur: Ik merk het erg als ik op mijn rechterzij lig (ik snap die logica niet) en soms als ik te weinig gegeten heb. Ik vond rennies niet weg te krijgen en heb het drankje van Gaviscon. Ik neem dit alleen, als ik er echt al de hele avond last van heb, net voor het slapen of als ik midden in de nacht zo'n last heb dat ik niet meer in slaap kan komen. Verder helpt het om wat hoger te liggen. Ik gebruik hiervoor mijn voedingskussen.. dan kan ik soms wel op mijn rechterzij draaien (slaapt natuurlijk het lekkerste) Gister ook de 30 weken bereikt en nu begint het dichtbij te komen. Ik vermoed dat ik voor de 40e week beval, dus in dit tiental gaat het allemaal gebeuren!! (Ik reken regelmatig in tientallen.. toen ik 20 werd was het ook zo'n moment van in de komende 10 jaar gaat alles gebeuren, samenwonen, trouwen, kindjes.. en ik ben goed in voorspellen )
Wat fijn dat alles hier goed gaat! Met mij ook! Ook zoals lw zegt word het bij mij ook stuk zwaarder. Vooral met me werk. Tillen doet pijn en me bekken ook vooral de dag erna en tsja dan ist al te laat. In bed lig ik ook niet neer echt fijn:0 haha Verder hier ook een bokser de kleine trapt en drasit de hele dag door. Gisteren lag de beeb de hele dag aan de rechter kant echt zo'n punt buik en als ik dan zachtjes een porretje gaf dan ging de beeb links heel hard trappen:0 auw Ik heb vanavond om half7 1 week vrij waah wat heb ik daar zin in. De meubels komen ook volgende week jeeehh
Hahaha Marytje, jammer he onze kleine lag ook helemaal dubbel! Wij zagen alleen 1 voet en een hand. En een neusje verder niks. Ik mag woensdag weer dus hoop dat de beeb er dan beter bij ligt en anders word het extra spannend Zit zaterdag al in me laatste trimester wiehoee En na mijn vakantie nog 5weekjes werken heb echt zin in me verlof! Hoop dat het dan al lekker weer is
Wat een leuke positieve verhalen allemaal (op wat bekende klachten na dan)!! Iedereen heeft eigenwijze, trappende beebjes haha. En iedereen heeft zn beebje (of zijn/haar rug of oren) inmiddels mogen bewonderen op een of meerdere echo's. Wat geweldig!!! @Nadine, je hebt van rennie ook die met pepermuntsmaak. Die smaken als snoepjes. Weet je trouwens zeker dat de beeb niet toch draait of gedraaid heeft? Ik was er ook van overtuigd dat ze al heel vroeg goed lag, want ze lag op elke echo met haar hoofdje naar beneden. Totdat ik een keer 2x een echo op 1 dag kreeg. Om 14 uur en om 16 uur. Om 14 uur zoals altijd met het hoofd naar beneden. Helemaal in mijn bekken zelfs. Maar om 16 uur lag ze HELEMAAL andersom. Hoofd naar boven dus. Ik had er niets van gevoeld. Wie weet doet (of deed) jouw beeb ook vanalles, maar is dit zn favoriete positie... Hebben jullie buikfoto's??
Het zou kunnen hoor en dat hij bij een echo denkt van ik ga lekker onzichtbaar liggen... Soms voel ik hem wel heel erg schuiven, maar kan dan niet echt zeggen of hij zich omdraait of van links naar rechts gaat.. Maar sinds week 25 ligt hij dus elke echo onderste boven.. Maar alles is dus nog mogelijk Ik heb gister op de negenmaandenbeurs een buikfoto laten maken. Ik zou hem tussen gister en 3 weken ontvangen... ik ben benieuwd Verder ben ik wel weg van mijn buik nu, maar niet zo van alles wat er nog omheen zit.. Dus ik heb niet heel veel foto's gemaakt. Ben wel van plan om de komende weken nog even een fotoshoot te doen (Wel zelf hoor)
Haha herkenbaar. Bij mij zou je me vanaf mijn heupbot mogen afknippen . Mijn buik en borsten zien er schitterend uit.. maar billen en benen.. oioioi . Spannend van de foto's. Was de beurs verder leuk?
Hier voel ik de beeb best vaak draaien:0 dat is echt een gek gevoel voel je allemaal gepor en van alles langskomen haha. Ik heb ook een buikfoto Deze is van 27 weken en 3dagen
Ahh Marytje jammer zeg. Gelukkig heb je nog meer echo's . Wij hebben wel nog een groeiecho over een paar weken. En Djoon hoop dat jou kleine woensdag beter te zien is! Mooie buik, ik zal vandaag ook eens een foto maken. Ik vind die aardverschuivingen in je buik ook zo grappig. Mijne had gister ook een voorkeur voor rechts in de buik. Vriend en ik hebben echt 5 minuten lang liggen staren naar mn buik en geprobeerd uit te vinden wat hij nou precies aan het doen was maar we weten het nog steeds niet