Zwangere PCOS mama's club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marytje, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Djoon ik zag net een foto van je voorbij komen in het buiken topic. Wat een gave foto! Leuk idee om zo'n shoot te doen!

2. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Hey chickies!!!!

How y'all doin?? Nadine, alles rustig? Spannend meid, ik duim voor je.
    Djoon, gave foto's!!!!!!!!!!!! Ik ga ze wellicht ook laten maken, maar dan door een amateur. Wij gaan namelijk grof geld uitgeven aan geboortefotografie. Check deze: Portfolio Geboortefotografie ( Bevallingsfotografie)
    Ik was echt ontroerd door deze plaatjes. Wauw. Die gezichtsuitdrukkingen, de emotie, nogmaals wauw! Dat wil ik ook. We hebben zondag een kennismakingsgesprek met de fotografe. Ben benieuwd!

Hier inmiddels ook lekkere toeter. Ik kan steeds minder, ben heel snel compleet buiten adem, duizelig en licht in mijn hoofd :(. Dat ik 4 hoog woon breekt me nu echt op!!!! Ik probeer alles zo te plannen dat ik maar 1x op een dag op en neer hoef.
    Met andere klachten gaat het relatief goed. Niet veel last van mijn bekken, ben met succes neusspray (baby versie) gaan spuiten tegen opgezette slijmvliezen (veroorzaken verstopte neus, oren en ws. ook de hoofdpijnen die ik heb), geen last van darmen of krampen.

@Djoon, blauwe ribben!!! Hier ook! Vooral rechts. Kan echt zeer doen. Nu al liefhebbertjes van spare-ribs ;).

LW, wat een schitterend bescheiden buikje!!! Ziet er zo mooi uit! Wauw! En nog zulke slanke benen!

Mijn babe begint het wel spannend te maken. Alles is goed, maar ze is behoorlijk zwaar. Waar het gemiddelde vorige week 1300 gram was, was onze Henkie al 1750 gram! Ook ligt ze nog niet goed. Op alle laatste echo's (vanaf 25 weken, sindsdien 4 echos gehad) ligt ze dwars. Ons dwarsliggertje. Ik voel dat ze nog steeds zo ligt door de bobbels in mijn linker en rechter zij (en geen enkele druk op mijn blaas, wat dan wel weer lekker is). Hopelijk draait ze wel!!!!

@tralala, jeetje wat heftig van die migraine :(. Maar fijn dat je eindelijk zonder schuldgevoelens minder kan werken. Sterkte meid.

3. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Wat een prachtige foto's op die website Marytje! Kan me goed voorstellen dat je daarvoor kiest.

Hier lekker aan het groeien en bloeien. Krijg veel opmerkingen als 'Jeeee jij bent al dik!'. Dus zo voel ik me ook. Volgens vriendlief valt het allemaal heel erg mee. Heb hem gevraagd om een foto te maken, zie hieronder het resultaat.

Buik 20 wk.jpg

Vanavond de 20 weken echo. Had verwacht veel zenuwachtiger te zijn.. Heb er wel een goed gevoel over. Hopelijk is dat gevoel juist haha ;)

4. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Spannend!! Heel veel succes vanavond.

Ik had dat ook, goed gevoel en niet zo zenuwachtig.
    Dezelfde avond toch flink potje zitten janken. Kennelijk zat het stiekem toch hoger dan ik dacht en was ik meer opgelucht dan ik dacht dat ik zou zijn....

DIK??? Nee joh gekkie. Lief klein buikje. Jij bent nog prachtig slank ;). Vanaf nu zal het hard gaan. Geniet nog maar even van veters strikken en je netjes scheren van onder. Dat is straks voorbij ;).

5. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Hahaha Marytje ik lig in een deuk hier achter de pc! :D

6. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Hey,

Hier nog steeds alles rustig! Geen paaskindje voor mij dus...
    Strippen bleek helaas nog niet mogelijk aangezien er nog 0 cm ontsluiting was.... Hierdoor was een inleiding inplannen ook nog niet mogelijk. Geen ontsluiting = een inleiding die dagen kan duren en dat wil de gyn ook voorkomen.
    Donderdag maar weer een nieuwe afspraak.
    Heb even een overleg met de baby gehad, waarbij we alle data langs zijn gegaan. Bij de 28e begon hij te schoppen... dus ik duim maar.
    Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik de eerste moeder wordt met een kind wat er niet uit gaat komen...

@Marytje: Hihi ook al een grote baby? :) We verwennen ze teveel ;)
    Het draaien zal vast nog wel goed komen! Geniet er nog maar even van.
    Hier voelt het alsof de kleine af en toe kiekeboe wilt spelen. Het gevoel alsof er een flinke hamer op je schaambeen slaat. (Maar doorzetten doet ie dus niet)

Thnx voor de link! Ik wil ook veel liever geld uitgeven aan een babyfotoshoot dan aan mn buik (was er te onzeker over). We hebben zelf nog maar een foto gemaakt.
    Bij deze dus een foto van ik en mijn buik met 38 weken en 3 dagen

Bijgevoegde bestanden:

7. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Jeetje, Nadine, inderdaad een flinke buik! Maar dat mag ook wel met zoveel weken, he! Mooie foto.
    Jammer dat ze nog niet kunnen inleiden/ strippen; aan de andere kant zal de baby zelf het beste "weten" wat goed voor hem is. Vertrouw er maar op..
    Hmmm de man met de hamer is bij jou wel op een heel bijzondere plek langsgeweest ;). Ik geniet inderdaad dus nog maar even van mijn dikken dwarsliggende donder.

Hoeveel lezen jullie mannen/ boyfriends eigenlijk in? Hoeveel info nemen ze tot zich? Ik stoor me er een beetje aan dat mijn bf niks leest en ook niks weet, maar wel bang is voor allerlei dingen, zoals zuurstofgebrek....

8. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    He wat balen Nadine dat je nog niet te strippen bent! Voel je al wel wat rommelen of ook nog niet? Je baby maakt het wel spannend nu!

Mijn vriend leest zich ook niet in. We hadden een boekje meegekregen over de bevalling, als huiswerk voor de volgende controle bij de verloskundige. Dus ik werp hem gisteren dat boekje in zijn schoot, kijkt hij mij met grote ogen aan haha. Ik zeg wil je niets weten over de bevalling, hoe het begint etc? Hij zegt welnee, helemaal niet nodig ik vertrouw volledig op jou. Pff wat een reactie, mannen!! Ohja en hij hield het boekje wel bij de hand voor als het zover was, dan kon hij het ter plekke opzoeken.
    Hij is normaal een ontzettende control freak, dus ik denk dat het over een aantal weken wel begint te jeuken en dat hij stiekem toch op zoek gaat naar informatie :D

Marytje, sleep je hem nog mee naar zo'n partneravond? Misschien kunnen ze hem daar een beetje bijpraten haha.

9. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Hahaha ik houd ook maar in mn hoofd dat er een reden is dat hij nog niet klaar is... Hopelijk is hij dat wel snel...

@Tralala: Ik voel van alles, maar daar kan ik helaas dus ook niks mee. Hij lijkt al teveel op zn vader. De hele avond druk, maar zodra hij het bed voelt slaapt hij...Wel fijn voor als hij er straks is, maar ja... dan moet hij er wel zijn :)

Ik had een cursus via zwangerschapscursus - Samen Bevallen - Zwangerschapscursussen geboekt. Dit is een cursus van 9 dagen (verdeeld over 9 weken en dan nog 1 terug kom dag). Dit was 2 uur per keer, waarvan 1 uur theorie (de bevalling zelf, pijnbestrijding, voeding enz) en 1 uur praktijk (Puffen oefenen, persen oefenen en mijn favo: massage oefenen). Manlief was hier "verplicht" om mee te gaan.
    Hij is ook niet echt een inlezer, maar vond dit wel heel interessant.
    Ik vermoed dat hij uiteindelijk alsnog van alles vergeet, maar het idee dat we voorbereid zijn voelt wel heel fijn.
    Ik vond het ook niet meer dan logisch dat hij onderdeel van de cursus zou zijn. Ik moet al genoeg alleen doen ;)
    Hij heeft ook nog een app op zn telefoon die elke dag een tip geeft... hij kijkt er niet elke dag naar, maar ze komen nu ook een beetje op hetzelfde neer.

10. djoon

djoon Niet meer actief

Tnks meiden ben ook super
    Blij met
    Me foto's:)

En e deze waren geen dure hoor iedergeval de dure heb ik gelregen van beste vriendinnetjes;) en die andere was niet duur dat meisje is nog in opleiding..:)

Marytje, ik had ook een heerlijke dwars ligger maar is toch nog gedraaid hoor:) nu wacht ik totdat de beeb is vast gaat liggen.. Toch wat fijner gevoel mochten me vliezen breken..

Enne fermont is zeker heel goed woont vlak bij mij;) maarre dan moet je flink in ne buideltje tasten want ze is super goed maar ook super duur;)

Tralala echt niet dik hoor zowieso zijn zwangere vrouwen niet dik;) enne je bent super mooi lief buikje:)

Nadine, haha wat een eigenwijsje in je buik! Hier denken ze een iets groter dan gemiddeld kindje maar de benen lopen ook 3weken voor (van papa) dusja en die voel ik heel eeg in me buik want volgens mij kan ze die niet goed kwijt komen hele knieen uit me buikje me moeder vind het maar zielig voor me ach arme meid zegt ze dan je hebt zo'n grote buik (opzich valt het best mee maar tis vooral veel buik naar voren;))
    Ben benieuwd waneer jullie kleine grote man wil komen en oftie ook echt zo groot is..

Ennnee super mooie foto!!!

Marytje, die van mij heeft alleen kluun gelezen en
    Volgens mij heeftie alleen de grappige dingen opgenomen..;) verder vertel ik hem heel veel maar of het doorkomt
    Ach.. Alstie me rug maar masseert tijdens bevallen..

Mijn vriend js ook meegeweest naar de partner avond van de zw yoga heeft ie heel goed meegepuft wat ik vooral heel erg grappig vond..;) haha dan ben ik net nog een pubertje hoor heerlijk

11. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    hallo allemaal,
    IUI nummer 3 is hier een feit.
    vanmorgen geweest en alle factoren waren weer perfect.
    dit keer vrij kort na pregnyl dus wie weet is dat beter voor ons.
    en daarbij 3x is scheepsrecht toch!?!
    mooie buiken hoor!
    wacht maar totdat ik de mijne mag laten zien met baby hahaha

12. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Jeeej Knokke!
    Ik ga zo hard voor je duimen!
    Ik had de IUI ongeveer 2 uur na mijn eisprong en 38 uur na de pregnyl.
    Denk idd dat als de periode tussen pregnyl en IUI korter is dat je technisch meer kans hebt (zaadjes overleven toch tot 72 uur?).
    Nouja, het ziet er goed uit voor je!

13. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Knokke: wat fijn dat het er weer goed uitziet! En inderdaad 3x is scheepsrecht!! Aangezien ik de hele dag niks zit te doen, duim ik nu nog veel meer voor je :)
    Ik kan niet wachten op je buikfoto!
    Heel veel succes!!

@Djoon: haha die van mij heeft korte beentjes (tenminste in verhouding met buik en hoofd) zijn buikje en hoofd lopen ruim 2 weken voor.. zn beentjes maar 1 week.. ben soms bang geweest (dan ging de eerste meting niet helemaal goed) dat hij volledig uit verhouding zou zijn, maar volgens mij valt dat allemaal uiteindelijk wel mee :D

Mijn man had trouwens ook het boek van Kluun gelezen, vond hij wat tegenvallen. De toneelstukken van Bastiaan Ragas vond hij wel heel leuk (De eerste was gebaseerd op het boek van Kluun, het tweede, wat nu loopt, op zijn eigen boek). Mochten jullie het nog trekken om naar het theater te gaan, is het wel erg leuk!

14. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    thanks meiden!
    en nadine, vind het super dat je nog even flink gaat duimen draaien voor me maar hoop voor jou dat je knul zich snel aanmeld!

maria, vorige keren was het 's avonds pregnyl zetten en niet de volgende ochtend maar de dag daarna 's morgens IUI.
    dit keer gisteravond pregnyl en vanmorgen al IUI.
    heb hier ook een veel beter gevoel bij want idd de zwemmers leven langer dan mijn eitje als het gesprongen is.

ik heb het boek van kluun ook al erg lang thuis liggen.
    vond het zelf hilarisch en heb af en toe iets aan mijn vriend vertelt als de tranen weer eens over mijn wangen rolden van het lachen maar verder mag hij het pas lezen als het echt zover is haha

15. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Succes Knokke!!! Ik hoop het voor je meid.

Nadine, draait/speelt dat stuk nog wel?

16. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    thanks marytje!
    ik heb net gegoogled en het stuk speelt niet meer :(

17. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Knokke ik duim!! Hoop zo dat het raak is deze keer!
    Hoe voel je je? Wanneer mag je testen?

18. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Ik duim ook mee Knokke.

Hier de 20-weken echo gehad. Alles is prima in orde :D. Wij helemaal blij en in de wolken. Lekker genieten van onze kleine uk.

De vage stootjes en schopjes zijn nu toch echt overduidelijk en niet meer te missen. <3

19. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Gefeliciteerd wensje, fijn dat alles goed was!

Tralala, hoe was jouw 20w echo?

Meiden, herkennen jullie menstruatieachtige, weeige pijn? (vanaf 30 weken)
    Mijn gyn heeft gecheckt, ik zit nog potdicht van onder, maar toch vervelend :(.
    Gisteren heel veel buikkrampen en overgegeven, daarna weer oke.
    Er gebeurt dus vanalles in mijn buik, en ik kan niks meer plaatsen!!! Wat is darm, maag, baarmoeder? Echt irritant.

20. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Haha wat breng je dat toch weer mooi Marytje :D
    Hoop dat je buikpijn gauw afzakt! Pff vervelend zeg!

En Wensje wat fijn dat alles goed was!
    Hier was de 20 wk echo ook goed! Gelukkig hadden we al bij 16 wk gezien dat het een meisje was (met heel veel pijn en moeite, onze dame is nogal preuts) en ook nu hield ze weer haar benen stevig bij elkaar. Ze kon dus geen uitspraak doen.. 6 juni hebben we de 3D echo dus maar hopen dat ze dan nog een keer haar benen spreid, zodat we zeker weten dat het een griet wordt haha.

Deel Deze Pagina