Gefeliciteerd Djoon. Had je het verwacht dat ze veel vroeger zou komen of was het echt een verrassing? Mooie naam en nu lekker genieten van julkie meisje.
Djoon gefeliciteerd!! Wat super leuk en wat een mooie naam! Ik hoop dat je gauw opknapt. Geniet van deze bijzonder tijd!
Totaaal niet verwacht! Dacht echt dat ik pas in week 41 aan de beurt zou zijn!! Haha maar wel een heerlijke verassing
Wooooooooow Djoon!!! Wtf!!! Ik kwam hier om even te checken of er al nieuws was over Nadientie (waar zit je!?), zie ik jouw berichtje!!!! Wat gaaaaaaf, gefeliciteerd meid! Wat heerlijk lijkt het me om wat eerder te bevallen . Hoe gaat het met jou? En de kleine? Hoe was de bevalling??? Je klinkt relatief nuchter en opgewekt, mag ik daaruit concluderen dat het best te doen was? Kun je er wat meer over vertellen (als je tijd en energie hebt), ik ben zo benieuwd! Mensen vertellen nooit details... Hoe kondigde het zich aan? Wanneer werd besloten dat je naar het het zh moest? Hoe ging het opvangen van de weeen? Was het heftig, worst pain ever? Hoe was het persen? Pijn? Gescheurd? Geknipt? Het eeste moment dat je je kind zag?? Hey meid, geniet lekker, sterkte met de kraamtranen en het herstel!
Lieve LW, hoe is het met jou? Is er bij jou al wat begonnen? Het klinkt alsof het al behoorlijk rommelt en jij en Djoon waren immers precies even ver! Wat naar van die klachten meid!! Lekker blijven liggen met boeken, tijdschriften, films en series en veel slaapjes doen! Heb je in je geboorteplan opgenomen dat je bekkenklachten hebt? Mijn yogajuf adviseerde dat, dwz opnemen dat ze je benen niet te ver uit elkaar moeten doen en niet te plotseling je benen openklappen ed. Anders kun je na je bevalling ook/meer last hebben. Hier dus helaas ook veel last. Maar vooral door overbelasting denk ik. Na een of 2 dagen stevige nesteldrang kan ik steeds bijna niet meer lopen (dat is.. Ik strompel en elke beweging doet helse pijn aan mijn bil (geheim taal van mijn vriend en mij.. Is je bil weer een krokobil?.. yup)). Verder hier nog veel hoofdpijn en zeeeeer vermoeid, maar toch moeilijk slapen. Nog steeds af en toe menstruatiepijn. Het begint dus dichtbij te komen!! Aaaaah. Ben toch best wel zenuwachtig. Heb nu ook echt nachtmerries over het moederschap. Maar ook goed nieuws hier.. Kindje ligt eindelijk met haar hoofdje naar beneden, en ik hoef nog maar 2 dagen te werken tot mijn verlof! Xxx
woehoe gefeliciteerd djoon! lijkt me heerlijk om iets te vroeg te bevallen. je klinkt idd lekker nuchter dus ga er ook vanuit dat het goed is gegaan en je volop van het moeder zijn geniet. lw, gaat het al wat beter? ik dacht hetzelfde als marytje; is het niet ook al een beetje begonnen bij jou? joehoe marytje nog 2 dagen werken en dan verlof! hier nog steeds spanning en onzekerheid. gisteravond weer waterig rood bij afvegen en vanmorgen klein licht bruin stolsel ofzo. denk steeds meer dat het een lastig op gang komende menstruatie is maar op een ander forum denkt iedereen innesteling... mag vrijdag pas testen van ziekenhuis terwijl het morgen 2 weken na IUI is en moet me van mijn vriend aan die vrijdag houden.... ik wil het zo graag weten!!!
Wauw, Djoon!!!! Gefeliciteerd!! Dat is onverwacht, zeg! Leuke naam ook! Nadine, alles nog goed? Ik kijk hier ook steeds of er al nieuws van je is.. Hoop dat je kleintje veilig bij je (uit de buik!) is!
Ook ik kwam kijken naar Nadine en zie dat Djoon bevallen is! Gefeliciteerd!! Ze wou je graag zien Soms is bevallen in het zkh beter. Ik ben uiteindelijk ook in het zkh bevallen terwijl ik dat niet wou maar ben er nu dankbaar om
Spannend Knokke, ik hoop het voor je! Ik snap dat wachten met testen alleen niet zo goed. Ben je dan bang positief te testen en dan alsnog ongesteld te worden? Succes!
Haai meisjes dankje wel Nadine je moet je melden!! Bevalling ging echt super weeen waren heftig en pijnlijk zoals iedereen zegt maar ben heel zen ze opgevangen op yoga bal en me vriend heeft me 10uur gemasseerd op me rug had erge rugweeen en been ween.. Hoe het begon ik had zat steeds vochtverlies maar werd steeds gecontroleerd maar niks.. Woensdag weer veel vochtverlies wasrvan ik dacht nou dit is echt wel heel veel. Donderdag weer en toen had ik het s'ochtends oogevangen. En naar vk gegaan. Daar deden ze die test nog een keer en bam vruchtwater.. Waah wat vond ik hrt spannend wilde graag in geboortehuis bevallen maar dat kon niet meer vanwege langdurig gebroken vliezen. Toen we in zh kwamen had ik al snel 4cm heerlijk die kreeg ik gewoon zonder pijn Daarna braken zd me vliezen.. En toen begon het echt. Ik heb dus alles bijna weggepufd tot 9,5cm op de yoga bal. Ik was zo zen dat ik af en toe gewoon sliep.. De vk's waren trots op me. Daarna mocht ik persen had niet echt super persdranf dus was echt lastig. Wist ook niet zo goed hoe hard ik kon persen dus ging beetje te langzaam. De vk had nog 2bevallingen te gelijk dus moest ik met de gyn bevallen ivm langdurige gebroken vliezen.. Hij kwam beetje laat en was dus al half uur bezig. En het ging maar milimeter voor milimeter. Na ern uur heeftie me verlost mij met een knip en ons meisje is toen met vacuumpomp geboren.. Net nog om 23:58. En wat voor geluk voel je dan wauw echt zoo geweldig! Daarna kwam nog wel flinke domper.. Ik had nog wat in me baarmoeder zitten en klinkt heftiger dan het is maar bloede nog heel veel en de gyn kwam dat nog verwijderen wat niet lukte en was toen ook heel boos want was al volgende dag en hij ging gewoon weer lopen vroeten nou daar zit je niet oo te wachten met hechtingen!! Toen lukte het ook nog niet dus moest ik naar ok om gecuriteerd te worden... Pff dat was echt allemaal erg heftig en heb daar nog wel beetje last van.. Hoe dat allemaal gegeaan is.. Ik had teveel bloed verloren dus moest blijven in het zhuis! Volgende dag gelukkig nasr huis Met onze kleine meid ging alles goed. Ivm de vacuum wel wat hoofdpijn zoo zielig en ze is wat klein en vroeg dus ziet nog beetje geel. Nou dat was beetje me verhaal! Drinken doet ze super ze is echt heel vinnig ik geef bv en ben echt trots dat ze dat goed doet
Wauw Djoon wat een toppertje ben je!! Klinkt best heftig allemaal! De yogabal zal ik onthouden Fijn dat je nu zo kunt genieten van je meisje! Laat je lekker in de watten leggen! Knokke wat een testdrang zul je hebben. Hoe is het nu met je? Heb je nog bloed verloren? Voelt dit anders dan anders? Knap hoor dat je je kunt beheersen, ik was er altijd heel erg slecht in! Ik duim voor je meid, hoop zo dat het raak is! Haha Mary, ik moet altijd zo lachen om de manier waarop jij dingen schrijft. Echt geweldig haha. Lekker bijna verlof, geniet ervan! LW hoe is het met jou? Is het al een beetje begonnen? En Parel hoe is het met jou?
ben het helemaal met tralala eens; je bent een topper djoon! klinkt heftig allemaal. ik heb vanmorgen toch getest omdat we allebei gek werden/worden van het wel/niet bloedverlies constant. het voelt anders, voel namelijk niks en is anders want het is veel minder en wateriger dan anders. test was negatief wat we eigenlijk wel al dachten. even met gyn gemaild en zij raadde me aan om bloed te laten prikken om te kijken wat er nou aan de hand is. morgen krijg ik de uitslag maar heb de nieuwe lading clomid al gehaald en bereid me voor om vrijdag weer te starten met slikken daarvan
Gefeliciteerd Djoon! Super dat je zo door de weeën heen bent gekomen! Veel geluk met zn drieeen. @Knokke: jammer van de negatieve test, hoeveel dop ben je nu? Hier vanmorgen lichte weeën gehad maar helaas nu weer over
Pff Knokke, ook al denk je al dat de test negatief zou zijn, niets is zo vreselijk als weer een witte test in je handen te hebben Veel succes vandaag met de uitslag, ik duim voor je meid!! @ LW Wat spannend!! Laat die weeen maar komen! Lekker ontspannen, wie weet komen ze terug! Hoe voel je je nu?
@Tralala: bescheiden nog hoor, je buik . Ik vind het bizar dat de mensen die voor mijn gevoel "veel later" zwanger werden nu opeens al zo ver zijn. Voor mijn gevoel is Marytje bijvoorbeeld nou ongeveer 20 weken en Tralala iets van 12 weken haha maar bij mezelf lijkt de tijd stil te staan. Werd gister in de tram aangesproken door een meneer, zo, hoe lang nog, nog 3 maanden? Ehhhh nee meneer, als het goed is binnen nu en 1,5 week. Oooow waar heb je m gelaten dan? En 16-jarige cassiere die begon ipv Goedenmiddag of Heeft u een bonuskaart met: Is het een jongen of een meisje. Ehhhhh ook hallo hahaha. Meiden ik heb er geen zin meer in! Die ****** bekkenpijn en ben erg moe. Ondertussen pas 1x van ons balkon kunnen genieten en veder de hele dag stortregen natuurlijk. Babykamer is klaarder dan hij zijn kan, het huis is schoon, ik heb de boeken gelezen die ik wilde en kan geen films meer zien. En die kleine heeft het nog naar zn zin, die is lekker druk aanwezig. Enkele keer per dag heb ik kramp en harde buiken en verlies ook wat roze dik slijm maar als ik denk he he eindelijk, dan is het weer weg tot de volgende dag. :/ Heb ook geen zin om weer naar de verloskundige te gaan, daar 20 minuten in de wachtkamer te zitten om vervolgens te horen dat alles in orde is en ik weer kan gaan. Zoooooo even zeuren hoor Waar hangen jullie allemaal uit? Vermaak me, vermaak me! Iemand al iets van Nadine vernomen? Hopen dat alles goed gaat haar en haar zoon.
Wat zijn jullie toch allemaal lieverds!! @Djoon: Gefeliciteerd!!! Die had ik ook nog niet verwacht hahaha... Mooie naam en fijn dat nu alles goed is Sorry dat jullie zo lang op mij hebben moeten wachten, maar heb redelijk geisoleerd gezeten (De eerste dagen boeit niks je meer...) en daarna wat borstvoedingsprobleempjes + hormonen dat het er nog niet van gekomen was om iets te schrijven. Maar het doet mij heel goed om jullie berichtjes te lezen Om met het belangrijkste te beginnen. Twan is gezond en al ter wereld gekomen op 29 april om 22.36 Dinsdag de 29e moesten we ons om 7 uur in het ziekenhuis melden. We waren er om 6.45 uur. Ik mocht naar de verloskamer en kreeg daar de standaard hart controle, mijn bloeddruk enz. Ik bleek ook al 2 cm ontsluiting te hebben, maar dat is te weinig om met inleiden te beginnen. Ik kreeg dus eerst een ballon ingebracht. Daarbij kwam het verhaal: Met ongeveer 3 cm ontsluiting valt de ballon eruit en houd rekening met 48 uur. Hier had ik sowieso rekening mee gehouden, want ik had een hoop spelletjes, dvd's en boeken meegenomen. Bij het inbrengen van de ballon begonnen de weeen al! Ik moest maar rond gaan lopen en dan zagen we wel weer verder. Wij wilde een rondje in het ziekenhuis gaan doen en even kijken bij de mensen die bloed moesten prikken (Ik geniet altijd van de mopperende mensen) maar om de 10 stappen moest ik een wee wegpuffen. Het was dus niet heel erg vol te houden. Na een kort rondje (die wel lang duurde) zijn we terug gegaan naar de kamer. Ik voelde inmiddels dat de ballon aan het zakken was (Voelde alsof een tampon niet goed ingebracht was). En na 2 uurtjes hebben ze weer gecontroleerd. Ik bleek toen 4 cm ontsluiting te hebben en de ballon werd verwijderd. Ik kreeg toen het spul om ingeleid te worden. De weeen werden wat heftiger, maar nog met de eerste puf techniek te handelen. Ik kon nog redelijke gesprekken voeren. Na weer 2 uur bleek ik al op 6cm te zitten. De verloskundige waren door het dolle en dachten dat ik 16.00 (het einde van hun dienst) wel bevallen kon zijn. Dat klonk geweldig! De weeen waren nog steeds te doen en ik dacht dat het wel piece of cake ging worden. Na 2 uur werden de weeen duidelijk heftiger. Ze kwamen op een gegeven moment ook om de minuut. Bij controle bleek ik helaas nog steeds op 6cm te zitten. Dit werd zo frustrerend dat ik toch maar om pijnstilling heb gevraagd. (Overigens heb ik tussen de weeen door geslapen, geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen) Al snel kreeg ik een morfinepompje en dit was wel heel fijn. Ik heb toen een heel stuk gemist qua tijd en wat er allemaal om mij heen gebeurde. Het schoot iniedergeval niet erg op qua ontsluiting. Ik moest op een gegeven moment plassen, omdat ze dachten dat mijn blaas het misschien nog tegenhield. Dit deed teveel pijn, waardoor ze ook nog een katheter hebben ingebracht (ook dit heb ik ergens gehoord, maar niet echt meegekregen). Rond 20.30 uur was mijn morfine pomp leeg. Ik kreeg ook geen nieuwe meer, maar de pijn was heftig. Ik kreeg op een gegeven moment ook echt persdrang, maar zat nog steeds op 8 cm ontsluiting. Na een uur besloot de verloskundige, het randje wat de verdere ontsluiting in de weg zat, zelf weg te duwen. Ik mocht persen!! En hoewel dat ook niet prettig was, was dat een stuk beter dan het laatste half uur weeen die je weg moet puffen. Ze hadden de pomp met het spul voor inleiden inmiddels uitgezet. Helaas namen daarbij ook de weeen af en werd de tijd tussen het persen te lang. Al heel snel werd het apparaat weer opgevoerd. Na 40 minuten persen (ongeveer 10 persweeen) kwam Twan ter wereld! Het eerste wat de verloskundige zei: Hij is helemaal niet groot! Twan is 49 cm en was 3675 gram. Absoluut dus niet groot... Op de echo had hij elke keer een heel dik rond buikje, maar hij heeft de bouw van zijn vader, lang en dun. Hij heeft ons dus al die tijd voor de gek gehouden Ik heb 3 hechtingen er aan over gehouden, dus dat viel ook erg mee. Omdat hij zo laat op de avond geboren was, vonden ze het verstandig dat ik de nacht in het ziekenhuis bleef. Dit was uiteindelijk ook maar goed, want hij was bijna gestikt in vruchtwater wat hij nog binnen had. De eerste dag thuis was heerlijk, maar de nacht was heftig. Maarten en ik hebben om het half uur met het moeten lopen, sussen en dat soort dingen, omdat hij maar wakker bleef en bleef huilen. We vermoeden dat er iets te veel visite geweest was (de opa's en oma's en broers en zussen) en de eerste nacht thuis en de hele bevalling zullen te veel prikkels voor hem geweest zijn. We hebben hem ook nog een paar dagen moeten bijvoeden, omdat hij zo misselijk was van het vruchtwater en nauwellijks wilde eten. Daarnaast is er woensdag een lactatiedeskundige geweest, om te helpen bij de borstvoeding. Dit gaat gelukkig steeds beter. Maar verder ben ik helemaal in love met mijn kleine vriendje. Hij is zo schattig! En hij is heel zoet. Het is echt absurd hoe je hele leven omgegooid wordt en het toch zo vertrouwd voelt. De eerste 4 weken van mijn verlof heb ik mij zo verveeld en duurde het zo lang. Als ik er nu op terug kijk is het net of het twee dagen geweest zijn. Gister hebben we een new born shoot gehad en de eerste foto is binnen. Bij deze wil ik jullie voorstellen aan Twan
Wow nadine wat een verhaal! Gefeliciteerd met team, echt een super leuke naam. En wat een mooi mannetje. Inderdaad niet zo groot dan haha. Ik ben blij dat alles nu goed gaat en je lekker geniet, begon me toch een veeeeeel klein beetje af te vragen of alles wel goed was