Zwangere PCOS mama's club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marytje, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Dankjullie wel!
    Dat blonde haar was ook een enorme verrassing voor ons..hahaha

2. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Djoon! Super gefeliciteerd met jullie dochter! Leuke naam ook!
    Blij dat alles goed is gegaan!

Nadine wat een prachtig kindje! Ook jullie enorm gefeliciteerd met jullie knul! Ook echt een leuke naam!

Meiden door jullie bevallingsverhalen ben ik er stukken minder angstig voor.

Geniet ervan Djoon en Nadine!

3. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Maria: Dankjewel! Wees inderdaad niet angstig! Het zal nooit mijn hobby worden, maar het is uiteindelijk te doen :)
    Mocht je vragen hebben, stel ze! Elke bevalling is anders, maar als ik een beetje "angst" kan weg nemen, dan doe ik dat graag!

4. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Lief! :)
    Die uitgebreide verhalen helpen wel in ieder geval!

5. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    nadine, wat een knap ventje!!!
    heerlijk om te horen dat het je meegevallen is en je nu zo heerlijk geniet!

lw, hielp het om even lekker je hart te luchten en hier te 'zeuren'?
    ik hoop voor jou dat het maar snel mag beginnen en je ook kunt gaan genieten!

ik heb trouwens nog een tijdje in onzekerheid gezeten hoor.
    mocht woensdag bloed laten prikken en kreeg donderdag te horen dat hcg (nog) negatief was en alle andere hormoonwaardes hoog stonden.
    op mijn vraag of dit betekende dat ik heel misschien toch zwanger was kreeg ik geen antwoord.
    ik moest maandag maar weer bloed laten prikken want het was sowieso nog geen goed idee om alweer met clomid te starten.
    en het is alsof mijn lichaam gisteravond genoeg had van mijn twijfels en gezeur over weinig bloed en dan weer wel en dan weer geen bloed dat het vanaf toen zoiets heeft van jij wil bloed? dan krijg je het!
    een compleet bloedbad hier.....
    tis in ieder geval duidelijk nu haha.
    hopelijk blijkt maandag na bloedonderzoek dat ik klaar ben voor de volgende ronde!

6. djoon

djoon Niet meer actief

Oow nadine, wat een dropje:) wij hebben zondag new born shoot!
    Oow die katheters zijn niet fijn he!! Heb het ook gehad en volgende dag hadden ze het geprobeerd omdat ik niet kon plassen en deed ze het 2x verkeerd auw auw:0

Lekker genieten nu van t.wan:)

7. djoon

djoon Niet meer actief

Knokke, balen meis hopelijk volgende ronde raak!!

8. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    @ Nadine
    Joehoee! Fijn om wat van je te horen en fantastisch dat het zo goed met jullie gaat! Wat een mooi ventje met zijn blonde haren!

@ LW
    Wat balen van je bekkenpijn.. Grrr zul je altijd zien, meld je kindje zich niet! Ik hoop dat je stiekem ondertussen aan het puffen bent! En je mag hier altijd je hart luchten, daar zijn we voor :D

@ Knokke
    Dikke knuffel vanaf hier.. wat balen weer. Wel duidelijkheid nu, maargoed je had op een ander resultaat gehoopt. We duimen vanaf hier maar weer mee voor de volgende ronde.

Hier gaat het redelijk goed. Wel een *** week achter de rug. Veel hoofdpijn en slecht geslapen. Vandaag ook echt veel last gehad. Meteen na werk mijn bed in gedoken. Collega's hadden nog een aantal keren gebeld en voicemail ingesproken of ik wel goed thuis was gekomen, zo lief! Maargoed dat zag ik pas uren later :p Ik terug bellen, ze waren mega opgelucht haha.
    Nu lekker een weekje vakantie! Heerlijk, ben er echt aan toe. Mijn buik lijkt nu ook met de dag groter te groeien. Dat wordt nog wat haha.

9. Knokke

Knokke Actief lid

4 aug 2013
    228
    0
    0
    Joehoe, bloed was nu goed en mag vandaag weer met clomid starten!
    IUI ronde 4 here i come!
    thanks voor jullie medeleven!
    tralala voel je je al iets beter?

10. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Dag lieve schatten van meiden!!!!!

Hoe gaat het hier?

Nadineeeeeeeee, jeeeeeeeeeeeeeeeeej, eindelijk!!! Wat hield jij ons in spanning zeg! Ik vreesde al dat je 's werelds langste bevalling (van 2 weken?!?) aan het ondergaan was ;). Gelukkig viel dat reuze mee; voor een ingeleide bevalling was je zelfs supersnel! Wat een schattig blondje, wat een dropje, wat een poepie.. en wat fijn dat alles goed is. Gefeliciteerd meid; geniet van de welverdiende kraamtijd. Laat je lekker in de watten leggen. Fijn dat Twan toch niet de reus is die ze dachten dat hij zou zijn. Ik begreep inderdaad al van de artsen dat geboortegewicht van alle maten het lastigst te schatten is en dat ze er flink naast kunnen zitten!

Djoon, dank voor het lange, uitgebreide verhaal. Wat knap van je dat je zo rustig en beheerst de weeen op hebt weten te vangen. Holy shit! Je vriend heeft je 10 uur lang gemasseerd! Is dat geen wereldrecord? Vervelend dat je niet echt persdrang had en dat het persen daarom wat langzaam ging. Hoe was die knip? Pijnlijk of wel te doen? En hoe gaat het nu met het herstel daarvan? Ai ai ai, wat een domper na afloop. En wat onbeschoft van dat gewroet! Ik kan me voorstellen dat dat best traumatisch is/was. Misschien kun je er nog even over praten met een (of die betreffende) arts.

Voor beide kersverse moeders:
    Hoe is het nu met jullie? Al een beetje gewend? Al een beetje een ritme? Kraamzorg goed bevallen? Lukt het met voeden en slapen etc? Klopt het dat je van nature weet wat je moet doen of staan jullie nog geregeld voor raadsels? Hoe zijn jullie mannen eronder? Werken ze trouwens door of zijn ze tegelijk thuis met de kraamzorg?

@Tralala, leuk dat je moet lachen haha. Ik schrijf veel voor mijn werk en heb ook tijdje geblogd; heb daarbij helaas gemerkt dat ik schrijven op commando te lastig vind om er mijn beroep/vaste hobby van te maken.
    Je buikje groeit inderdaad hard meid! Hij zit ook hoog; je zal je bovenbuikspieren binnenkort wel gaan voelen. Maarrr zoals LW zegt, nog steeds heel bescheiden. Je zal verbaasd zijn over hoe groot hij nog gaat worden!
    Veel sterkte (wederom) met de ernstige hoofdpijnen! Vind ik niet leuk!

@Knokke, wat ontzettend balen meid!!! Maar fijn om te zien dat je zo positief de volgende ronde in gaat! Ik hoop dat het deze keer raak mag zijn.

@LW, hoe is het nu bij jou??? Je uitgerekende datum komt nu wel heel dichtbij! Ik hoop voor je dat je snel gaat bevallen (of dat het inmiddels begonnen is!!). Dat gewacht op het eind lijkt me verschrikkelijk. Zeker als je lichaam zo’n spelletje met je speelt; al die schijnweeen die steeds ook weer overgaan.. pff frustrerend! Sterkte daarmee, en ook met de bekkenpijn (ik weet helaas hoe dat voelt! Zit ook nog steeds met die stomme krokobil)

Vervelend dat je je zo verveelt. Ik kan me dat nog niet voorstellen. De dag is steeds voorbij voor ik het doorheb en dan denk ik.. shiiiiiit heb ik weer zo weinig gedaan…. (en mijn vriend denkt… shiiiiiit had ze niet op z’n minst even kunnen koken!!?? Hahah).

Wat ik gedaan heb/aan het doen ben/wil doen? (misschien kun je nog wat inspiratie op doen…)
    Overbodige meubels en (studie)boeken (proberen te) verkopen via marktplaats; heel OCD mijn toetsenbord uit elkaar halen en schoonmaken; verdiepen in nieuwe telefoons en tablets (vergelijkend warenonderzoek; heb van allebei een nieuwe nodig (huidige foon en tab geven tegelijk de geest.. zul je altijd zien); series volgen (game of thrones, house of cards, homeland, walking dead (dexter, breaking bad en house heb ik al helemaal af.. TOPPERS!)); het spel plants vs. zombies spelen tot ik over niets anders meer kan dromen; ook heel OCD de voegen van de douche schoonstomen met stoomreiniger; (natuurlijk) babykleertjes wassen en kamertje inrichten; bananen-walnoten cakes bakken; een of meerdere wetenschappelijk artikelen schrijven voor mijn werk; recente wetenschappelijke literatuur lezen voor mijn werk en daarvan mooie samenvattingen maken net als vroeger (hier kom ik nooit aan toe door alle collega’s en studenten die aan mijn kop zeuren en een mailbox die overloopt, maar is wel belangrijk); fotoboek maken van de zwangerschap met alle echo’s, cadeautjes die ik heb gehad, buikfoto’s etc etc etc inclusief heeeeele verhalen; nieuwe muziek luisteren/ keuren op spotify (ik ga bv. de artiesten van de wereld draait door af en artiesten die vrienden luisteren); mijn dropbox folder helemaal netjes ordenen; gedichtje schrijven voor geboortekaartje; gitaarspelen oppakken; mijn werk en prive emailboxen legen en ordenen; zwangerschapsyoga; keukenkasten (eigenlijk alle kasten) uitsoppen; uitzetlijst compleet maken…. OMG.. wat doe ik allemaal! Tijd voor een dutje! ;)

Succes allemaal meiden!

11. djoon

djoon Niet meer actief

Marytje, haha ja miss wel wereldrecord hij had ook echt lastvan zijn handen;)
    De knip voelde ik helemaal niks van! De hechtingen daarna kriebelde een beetje na ween zijn wel wat minder hoor:0
    En verder had ik de eerste 4dagen heel veel pijn onderin en daarna ging het super snel beter! Nu helemaal geen pijn meer van onder alleen nog beetje gevoelig..
    Maar door die knip was het bont en blauw joh:0

Ik zit nog steeds echt op me roze wolkje:) kraamzorg was super en helaas al weg maar mijn vriend is nu 2 weken thuis heerlijk:)
    Bv gaat goed al doet het aanleggen nog wel even pijn:0 maar daarna zakt het gelukkig:)
    Meestal weet ik wel waarom ze huilt maar s'nachts als ze dan huilt weet ik het ook wel eens niet hoor.. Miss dan gewoon mamahonger want als ze dan bij me ligt is ze stil:)

Hahaha jij vermaak je nog prima geniet ervan meis!!

12. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Oh wauw wat is het een mooi ventje!! Gefeliciteerd!!

13. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    @ LW
    Joehoee ben je al aan het puffen? Kunnen we hier op het forum de vlag al uithangen? Je bent erg stil hier, dus ik hoop gauw op babynieuws :D

@ Marytje
    Jouw verlof klinkt echt geniaal! :D Heb je ook Netflix? Wat heerlijk dat je je zo goed vermaakt. Ik kan me ook (nog) niet voorstellen dat ik me straks ga vervelen.

@ Djoon
    Wat vond je van de kraamzorg? Vond je het echt de moeite waard? Heeft ze veel voor je gedaan? Krijg vd verzekering 24 uur vergoed (die 4 euro eigen bijdrage per uur), denk dat ik ook niet meer uren ga afnemen. Ik werk de hele dag met pasgeborenen, ik geloof dat dat wel moet goedkomen :D.

Hier gaat het gelukkig al iets beter. Vakantie doet me echt goed. Gisteren heerlijk met vriendlief naar de Thermen geweest.. lekker gebadderd, gegeten en gerelaxed. 's Avonds lekker uit eten geweest en toen lekker onderuit op de bank series gekeken. I love it!
    Op moederdag ook nog eens flink in de watten gelegd door vriendlief en mijn schoonmoeder. Zo lief! En mijn kleine meisje die regelmatig van zich laten horen, ik geniet!

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hoiii meiden,

Nog geen baby hoor!

Aan de nieuwe moeders, hoe bevalt het? Al slapeloze nachten die het wel allemaal waard zijn?

@Knokke: nieuwe ronde meid, succes, duim voor je dat het raak gaat zijn!

@Tralala: voel je je al weer wat beter?

Hier gaat het wel oke. Gister een dag dat ik amper kon lopen. Moest naar de verloskundige, als er volgende week nog niks is gebeurd gaan e kijken of ik gestript kan worden, dit ga ik niet nog 3 weken volhouden.
    Vriend begint ook ongeduldig te worden, hij heeft geen zin meer om te werken en vraagt de hele tijd of er al iets gebeurd. We vonden 14-5-14 wel een leuke datum, en toevallig stond ik op met hele erge rugkramp, uitstralend naar mn benen en later ook mn buik en hele tijd harde buiken. Helaas is het weer weggegaan.
    Nu vind ik 18-5 wel een mooie datum :D Hopelijk is de kleine het daar mee eens.

Gister bij de verloskundige nog een schrikmomentje. Het hartje van de kleine ging veeeeeel te snel. Nu was hij ook wel de hele reis ernaartoe druk geweest en had ik in de wachtkamer nog een harde buik van al zijn bewegingen. We hebben even moeten wachten tot hij weer rustig was en gelukkig daalde zn hartslag toen ook en bleef het mooi stabiel :)

Snap nu waar al mijn energie is, deze ADHD baby pikt het gewoon allemaal in!

15. djoon

djoon Niet meer actief

Tralala, ik heb super veel aan de kraamhulp gehad. Ik wilde er 1 die ervaring heeft met bv geven.. Nou en die heeft ze me echt gegeven super fijn! Voor de rest heeft ze me heerlijk verwend;)
    Ik werk zelf op een kdv maar die zijn 10weken dusja ik vond het heel fijn een kraamhulp:)

Geniet er nog van meis!!

Lw, spannend meis! Alles zeker waard al denk ik er als ze snachts der huil uurtje heeft wel van wat moet ik nu doen;) Maar als ze dan weer slaapt denk ik aaah ze is zooo lief en mooi!!:)

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ah Djoon, super! Had jij nou ook ergens een foto geplaatst (of in je album staan)? Ik ben momenteel helemaal verliefd op het babytje van mijn oude oppasgezin. Inmiddels is hij 3,3 maand oud maar als je m ziet zou hij ook 3 weken kunnen zijn.

Gisteravond hier flinke voorweeen gehad. Begon met lage rugpijn, uitstralend naar mn benen. Dacht eerst door mn bekken maar t had ook wat weg van menstruatiepijn. Na een tijdje ging mn buik meedoen, flinke krampen die een halve minuut aanhielden en dan weer wegebden en dat elke 10 minuten.
    Heel spannend, voor de zekerheid alle spullen en telefoonnummers op tafel gelegd en naar bed gegaan om 00.30uur.
    Jammer genoeg werd ik om 3 uur wakker van licht krampje en daarna niks meer. Vandaag heel de dag nergens last van gehad en pas net nu ik terug ben van boodschappen doen komt het weer een beetje.
    Zijn dus wel voorweeen en niet het echte werk dus dit kan nog wel dagen zo doorgaan.
    Wel heel leuk om te zien hoe lief vriend gelijk werd. (Was hij al hoor.)
    Toen we net verhuisden zei hij: ja hopelijk komt de baby niet te vroeg dan kunnen we nog even samen genieten van het nieuwe huis en rust.

En gister zei hij: ik ben er klaar voor hoor, hij mag gewoon komen. Ik ben er echt helemaal klaar voor, ik wil echt dat hij snel geboren is. En ook: ik doe alles wat je vraagt hoor als je gaat bevallen. Ik ga je overal mee helpen maakt niet uit wat en ik wil ook voor je wakker blijven en je kriebelen als je dat fijn vindt.
    En tegen de baby: je mag gewoon geboren worden hoor. En vanmorgen was hij misschien nog wel teleurgestelder als ik.

Weten we iig dat het goed zit met zn zorgzaamheid naar ons toe :)

17. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Ooooh LW wat balen dat het niet heeft doorgezet!! Pff helemaal als je denkt dat het begonnen is. Misschien begint het vannacht weer? Meestal zeggen ze dat het s avonds of s nachts begint, omdat je dan rustig bent. Ik hoop het zo voor je meid!! Je kunt het! Dikke knuffel!

18. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @LW: haha de krampjes en het idee dat het begint klinkt bekend. Ik ben meerdere avonden naar bed gegaan met het idee, vannacht komt ie misschien. Ik heb zelfs nog de volgende ochtend het bed gecontroleerd of hij niet per ongeluk toch geboren was.. hahaha

Het wennen gaat snel. Hij heeft af en toe alleen een offday dat hij heel kort drinkt, snel in slaap valt en na 10 minuten weer wakker wordt. Zo kom je aan niks toe, behalve knuffelen (Zo vervelend ;) ) Wandelen maakt hem wel gelukkig rustig, dus vandaag zijn we eerst met de bus naar het centrum, flink stukje gelopen met Twan in de draagdoek en naar huis toe terug gelopen (omdat de bussen hier k*t rijden) Hij is nu al weer 3 uur knock out.

Verder groeit hij goed. Gister globaal weer opgemeten en hij is nu 57 cm en 4 kilo! :D
    Het consultatiebureau is langs geweest en ik hoef voor de nacht de wekker niet meer te zetten. Wat klinkt als doorslapen. Dat ziet meneer helaas nog niet zitten. Tussen 12 en 1 krijgt hij zijn laatste voeding en dat wordt hij zelf nog tussen 3 en 4 wakker. Maar ik geef het nog een week of 2 dat hij doorslaapt :)
    Ik moet zeggen dat het redelijk te doen is... eergister wel even last gehad met wakker worden, maar ja..

Soms sta je wel voor raadsels, maar ik merk dat ik heel sterk op mijn eigen gevoel af ga en dat voelt voor mij iniedergeval rustig en vermoedelijk daardoor ook voor hem... ik denk dat dat vooral de kracht is :)

Maarten is heel lief met hem, maar hoopt wel dat hij de nachten snel doorslaapt (Maarten verschoond hem nu tussendoor). Twan is wel een echte knuffelkont, dus als Maarten van zijn werk komt is het ook naar papa en samen op de bank in slaap vallen.. Heerlijk om te zien

Ik had van woensdag tot en met dinsdag kraamzorg. Maarten is de maandag van de week van de kraamzorg weer gaan werken en had de woensdag (en hij heeft standaard donderdag vrij) vrij genomen.
    Hij heeft net een nieuwe baan, dus kan nog niet teveel vrij nemen.
    In september gaan we lekker nog 2 weken met vakantie :)
    Hij vond het wel fijn om met de kraamzorg thuis te zijn, zodat hij ook de tips kreeg.

19. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    En LW hoe is het ermee? Is er al babynieuws? Je vond vandaag een mooie datum toch? Ik hoop jouw baby ook!

En Nadine wat fijn om te horen dat Twan het zo goed goed. Wat een flinke bink is het al :D

20. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hey toevallig! Ik vond de 18e de perfecte dag inderdaad haha.

Vanmorgen om 6.00 uur wakker met het idee wat geplast te hebben, dacht stiekem wel aan vruchtwater maar na de valse hoop van woensdag ging ik er vanuit dat het niet zo was. Niet echt meer geslapen en om 09.00 weer wakker en wat vochtig. Toch verloskundige gebeld, zij is langs geweest en heeft een testje gedaan, vliezen zijn gebroken :)
    Nu is het wachten op de weeën, mochten die niet komen voor morgenochtend dan moeten we morgen 8uur naar het ziekenhuis. Voor dinsdag is ons kindje er! :D :D

Deel Deze Pagina