Ze zit megahoog! Vooral 's nachts vindt ze het heerlijk met mijn bovenste ribbetjes te komen knuffelen :s. Hoop dat ze snel gaat zakken. Iemand tips hoe ik dat kan bevorderen?
Trampoline springen?? Nee, geintje.. Ik heb geen idee! Maar vervelend is het wel, zeg! Heb nog even gezocht. Lijkt alsof je er niet heel veel aan kunt doen.. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/306595-baby-zit-hoog-overgeven-tips-om-de-baby-doen-zakken.html Sterkte, meis!!
hahaha aster! super bedacht ik heb net goed nieuws gehad: zondag IUI dus mijn vriend kan voor het eerst mee! wel jammer dat we net nu zaterdagavond/nacht een feest bij de buren hebben. mijn vriend heeft al aangegeven dat hij gewoon zijn biertjes gaat drinken en ik twijfel. normaal zou ik het in deze situatie niet doen maar ik doe het al ruim anderhalf jaar niet rond conceptie tijd en dat heeft niks opgeleverd. en ik hoor zoveel vrouwen die zwanger zijn geworden na seks in dronken toestand dat ik eigenlijk denk; misschien is drank de oplossing voor ons! hahahahaha nee zonder gekheid; denken jullie dat het kwaad kan?
Hee Knokke de maand dat ik zwanger raakte heb ik echt veel alcohol op terwijl ik daarvoor ook oplette. Lekker genieten zaterdag! En veel succes zondag! Ik hoop echt dat het deze keer raak is voor je!!!
Mijn vriend en ik waren straalbezopen tijdens de conceptie van onze henkie. Daarnaast hadden we die avond ook sigaretten gerookt. Om het helemaal compleet te maken was ik ook aan de antibiotica en pijnstillers vanwege een kaakontsteking. Ik zal je dit uberongezonde gedrag niet aanraden hahaha... (God i miss those days... ). Maar misschien helpt het de bevruchting om ontspannen te zijn en je erg verliefd te voelen.. Who knows. Een paar drankjes zou ik sowieso doen hoor meid.. Beetje genieten, je hebt het al zwaar genoeg (en als het goed is mag je straks 9 mnd niet drinken ...
Hahaha... Dat zal vast goed zijn voor mijn bekken . Dank voor de link. Die meiden lijken er ook vooral snachts last van te hebben.. Typisch. Lijkt dan toch alsof de zwaartekracht wel van invloed is. Slapen met meer kussens onder mijn bovenlijf ga ik eens proberen...
Hier 24 weken vandaag. Afgelopen week behoorlijk last van maagzuur. Waarschijnlijk vooral stress . Weinig puf. Zelfs leuke dingen zijn niet leuk (is al een poos zo, maar iedereen die je vraagt om hulp heeft goed bedoeld advies (maar slaat daarmee de plank behoorlijk mis en echt helpen ho maar.)) Weinig achter de computer, dus ook weinig op het forum. Weer iets meer last van hoofdpijn. Blèh. Was het maar al september
@ LW Hoe is het met je? Mag je eindelijk met je mannetje OVERMORGEN (klinkt wat dichterbij dan dinsdag ) het gesticht verlaten om thuis te gaan genieten? Hoop het zo voor je! @ Knokke Mooi feestje gehad? Hopelijk heeft het positief bijgedragen Hoe is het vandaag gegaan? Ik denk aan je! @ Marytje Whoehoe 36 weken! Oke over een aantal dagen kun je beginnen met alle bijgelovige onzin om je bevalling mogelijk op te wekken Al iets in gedachten? Wil je btw thuis of in het zkh bevallen? @ Wensje Die stomme hoofdpijn ook!! Die felle zon helpt daar ook niet bepaald bij. Het is al bijna juni, weer iets dichter bij de maand september! @ Hier Opa van VL is in de nacht van vrijdag op zaterdagnacht overleden. Hij heeft afgelopen maandag een zware hersenbloeding gehad. Hij zou nooit meer kunnen eten, drinken, praten, taal begrijpen en rechts totaal verlamd zijn. We hebben dus al vrij snel besloten om niet te gaan behandelen. Het is goed zo... Ben blij dat hij niet meer bij kennis is geweest en zou beseffen dat het een kastplantje is geworden. Het was nog een heel fitte en vitale man, dus hij heeft het nog tot vrijdagavond laat volgehouden. A.s. vrijdag is de crematie. Zo jammer dat hij niet meer mee heeft mogen dat zijn eerste achterkleinkind geboren zou worden. Had me in mijn hoofd gehaald om hem nog in te fluisteren dat hij een achterkleindochter zou krijgen en hoe ze zou gaan heten, maar we kwamen 5 min te laat binnen . Vl zou het nog in zijn oor fluisteren voor de begrafenis haha. Fijn dat er nu rust is..
@LW ls eerste gefeliciteerd! Balen dat het zo heeft moeten lopen, maar hopelijk zijn jullie snel thuis en kunnen jullie echt genieten! @tralala gecondoleerd heel veel sterkte. Ik geloof dat hij het nu wel weet dat hij een achterkleindochter krijgt @marytje: spannend dat je de volgende bent! Dat voelde voor mij als laatste stap En het knuffelen met je ribben klinkt bekend. Taan vond het leuk om zich helemaal uittrekken. Ik dacht dan dat z'n hoofd er bijna uitkwam (weet inmiddels wel dat dat toch anders voelt) en z'n voeten hingen dan in m'n ribben. Nu nog regelmatig strekt hij zich helemaal uit, is leuk om te zien hoe hij dat dus ook in m'n buik deed Hier alles nog steeds goed. Donderdag is hij alweer een maand oud zaterdag ga ik hem voor t eerst alleen bij z'n vader laten. Ik ga naar t toppersconcert. Ben benieuwd hoe mij dat afgaat. Op dt moment ben ik nog niet meer dan 10 meter van hem verwijderd geweest... Ik verdenk mezelf er van dat ik ooit in het programma "wie trouwt mijn zoon" kom... "loslaat problemen" hahaha
Gecondoleerd Tralala. En hij zal het echt wel weten hoor Marytje, het komt echt steeds dichterbij. Spannend! NadineW, volgens mij hoort dat er gewoon bij als je net mama bent. Probeer toch lekker te genieten van de toppers.
Wensje, wat ontzettend balen van die hoofdpijn..Misschien kan zwangerschapsyoga je helpen bij stress en pijnklachten? Veel sterkte daarmee.. Bij maagzuur helpen rennies bij mij altijd erg goed. Evt. Meer melk drinken/vla eten. Niet genieten/nergens plezier aan beleven vind ik ZEER herkenbaar. Probeer in de eerste plaats te accepteren dat zwanger zijn nou eenmaal niet fantastisch is, dat je dat ook niet hoeft te vinden, en dat je ook niet overal van hoeft te genieten/plezier aan hoeft te beleven (een deel van de stress/frustratie komt ws. voort uit dat je voor jezelf vindt dat dat wel moet). Genieten en plezier maken komt wel weer, je hebt nu een belangrijke, superzware maar ook supermooie taak te volbrengen: nieuw leven geven! Daarnaast is het toch ook een kwestie van mindset. Je schrijft.. Leuke dingen zijn niet leuk. Misschien zijn dingen die je eerst leuk vond nu even niet leuk, maar dat betekent niet dat er helemaal geen leuke dingen meer zijn. Dit zijn alleen andere (misschien kleinere of truttigere) dingen dan je gewend bent. Rommelen in je huis, een lekker ijsje, een massage, een lief babypakje, een lange douche, een maskertje... Succes meid. En nogmaals.. Ik vind het erg herkenbaar. Het lukt me nu pas (week 36) een beetje.. Knokke, hoe was je feestje? En de IUI? Tralala, wat verdrietig. Heel veel sterkte met jullie verlies. Knuffel. Ik moet trouwens in het zh bevallen, want ben medische indicatie. In het Emc blijf je dat na een vruchtbaarheidstraject. Prima, zh is zowat in mijn achtertuin. Als het zover is duwt mijn vriend me er in een geleende rolstoel naartoe haha. Nadine, wat gaat die tijd hard! Een maand alweer!!! Wow. Vind je het spannend om Twan alleen bij je vriend achter te laten? Misschien kun je eerder deze week al even (een uurtje ofzo) oefenen? Veel plezier bij het concert! Ben je lichamelijk alweer helemaal hersteld? Van onder weer dicht? Ik vind dat best wel spannend allemaal. Mijn beeb en buik zijn weer hard aan het groeien. Ik voel namelijk weer die pijn in mijn bovenbuikspieren... Was een tijdje weg, nu terug in vol ornaat! Soms zo erg dat het helemaal gevoelloos is daar! Verder gaat het weer iets beter. Ik slaap wat beter, voel me rustiger, minder krokobil, mindr menstruatiepijn etc... Heb sinds kort wel een waterijsjes verslaving.. Eet er soms 3 per dag! Haha. De kou ervan geeft me tijdelijk soort van de illusie dat ik minder opgeblazen en opgezwollen ben haha. In elk geval wel gezonder dan chocola of drop! Helaas wel nog benauwd. Hoop dat mijn meisje snel komt! Heb zin om haar te ontmoeten! Woensdag weer controle en echo, ben benieuwd wat de gyn zegt. Xxx
Ik vind de zwangerschap wel leuk, het is al het andere dat speelt. Juist de zwangerschap sleept(e) me er nog een beetje doorheen, maar zelfs dat ebt langzaam weg. Mensen, zoals hulpverleners, achter hun broek zitten. Klachtenprocedures die lopen, omdat mensen niet luisteren en hun werk niet doen, onregelmatig inkomen en zo zijn er nog een boel dingen. Ze zijn slopend, is al sinds het voorjaar van vorig jaar aan de gang. Voor de zwangerschap was het al op. Maar ik kan nu echt niet meer. Het enige leuke is de zwangerschap (als ik niet denk aan alles wat nog moet worden aangeschaft en wat dat wel niet kost.)
@tralala, gecondoleerd @marytje hAha en ik dan wie trouwt mijn dochter. Was zaterdag 1uurtje weg maar bah wilde al na half uur naar huis vond het 3x niks..
Oke, dat heb ik dan niet goed begrepen. Sorry daarvoor. Nu voel ik me een beetje stom. Ben ik de enige die het moeilijk vindt om te genieten van de zwangerschap.
hihi, niet doen Marytje! Zo heel open ben ik ook weer niet over alle problemen die er spelen. En jouw zwangerschap duurt nog maar heel eventjes! Je hebt toch wel af en toe genietmoment gehad? Of helemaal niet? Heb je eigenlijk al en gevoel van wanneer ze eventueel zou kunnen komen? Of heb je een mooie datum in gedachten?
Nee, ik heb echt geen idee... Hoop snel! Zul je zien dat ik straks over de datum heen ga. Heb op dit moment weer veel menstruatiekramp (au au, zit echt pijn te verbijten), maar ik voel de baby toch nog echt hoog tegen mijn ribben liggen. Straks op de echo meer duidelijkheid. Natuurlijk heb ik weleens een genietmoment, maar zwanger zijn zal nooit een hobby van me worden! Ps. Ik heb mn halve uitzet via marktplaats (bedje, commode, klamboe, box, badje, dekens, speelkleed, aantal speeltjes, verhuisdoos vol kleding), scheelt onwijs in de kosten. Verder aanbiedingen in de gaten gehouden (vooral kruidvat heeft mooie, voor luiers en billendoekjes etc, heb je al een klantenkaart?) en gratis paketten opgehaald.
Oooh Mary wat balen dat je weer zoveel menstruatiekrampen hebt. Hopelijk dient die kleine van jou zich snel aan! Hier is de migraine een stuk minder. Gelukkig is mijn werkgever de laatste tijd meedenkend (met dank aan de bedrijfsarts). Ze stelde zelf voor om tot aan mijn verlof max 6 uur per dienst te werken en steeds 2 dagen op 2 dagen af te werken (maximaal). Dat geeft een heleboel rust en merk dat ik daardoor een stuk minder migraine heb. Geen aanvallen meer gehad met gezichtsveldverlies en aura's. *AFKLOPPEN!*. Gisteren ineens last van hevige nesteldrang. Hele bovenverdieping opgeruimd en schoongemaakt, beneden gordijnen uitgewassen. Babykamer schoongemaakt, kast ingericht, lamp opgehangen. Zo leuk!
Oh enne jaa I loooove marktplaats! Kinderwagen heb ik overgekocht van een vriendin, daar had er maar eentje ingelegen. Zelf is ze een poetsmiep, dus ik weet hoe er met de wagen is omgegaan. Zwangerschapskleding lenen we ook aan elkaar uit. Daarnaast ook nog wat kleding via mp gekocht. Nieuw, nog met de kaartjes eraan. Scheelt enorm! Doomoo seat gekocht via mp. En een kledingkast hebben we niet gekocht. We hadden nog Ikea Besta kastjes (3 op elkaar gestapeld) staan. Vl heeft er een roede in gemaakt waardoor we die nu gebruiken als kast. Bedje en commode wel nieuw gekocht, maar voor een appel en een ei bij babypark. Het lijkt wel zodra er -baby- voor staat alles ineens dubbel zo duur wordt! Maxicosi wel nieuw gekocht, maar de maxicosi voetenzak gewoon via mp gekocht. Ding ziet eruit als nieuw! Helemaal blij mee
Hey meiden, slecht nieuws.. Ons meisje is omgedraaid en ligt ineens in een stuit. De indaling is begonnen, maar nog niet volledig. Vrijdag 14 uur met spoed draaipoging in het zh. De kans dat het lukt is gemiddeld 40%. Bij mij wat kleiner omdat het mijn eerste kind is en de placenta aan de voorkant ligt. Er is 5% kans dat de draaipoging de bevalling opwekt. Omdat mijn meisje heeel heeel veel beweegt heb ik nog wel hoop. Ik hoop dat mijn draaikontje vrijdag meewerkt en een koprol maakt. Als het niet lukt moet ik gaan kiezen tussen een stuitbevalling en een keizersnee. Zowel ik zelf als de baby zijn in principe in goede conditie voor een stuitbevalling. Ik wil eigenlijk echt geen keizersnee, dus zal voor het laatste kiezen. Wel veel zwaardere bevalling dan normaal en meer risico op zuurstofgebrek . pfoe.. komt ff rauw op mijn dak.