Jeetje, dat is niet leuk!! Ik hoop dat de versie gaat lukken, meis! Of beter nog, dat je meisje voor vrijdag uit zichzelf nog draait.. Hou ons op de hoogte en heel veel sterkte, meis! @Tralala: gecondoleerd..
Oooh nee Mary, wat een @##$#%@!@ nieuws! Heb je al het idee dat ze uit zichzelf is gedraaid? Anders heel veel succes morgen, ik hoop dat het lukt! Denk goed na over een mogelijke stuitbevalling.. Als neonatologie verpleegkundige heb ik nogal een vertekend beeld van een stuit bevalling. Maar zo te horen ben je wel goed voorgelicht! Heel veel succes morgen, ik denk aan je! X
ow marytje, wat enorm balen! ik hoop dat ze voor morgen uit zichzelf draait! waarom ben je zo stellig tegen een keizersnede? zelf zie ik erg op tegen een bevalling dus ik zou er zo tekenen voor een keizersnede hahaha. sterkte!
Onee marytje ik hoop dat ze inmiddels gedraaid is!! Zo'n stuitbevalling klinkt ook niet als een pretje. Wist niet eens dat het bestond. Ik duim voor je!
Tnx lieve meiden! Ik ga ervoor!!!! Voor mijn gevoel is ze nog niet gedraaid, maar wel verder ingedaald. Ik voel getrappel heel diep in mijn vagina :s. Ik ben niet stellig tegen, maar wil het alleen als het niet anders kan. Ik vind die eerste hechting (bij mama en papa op de borst liggen, meteen drinken etc) heel belangrijk. Bij een keizersnee kan dat niet/doen ze dat niet. Mijn moeder heeft een postnatale depressie gehad bij mijn zusje en dat is erg slecht afgelopen voor de band tussen beide. Verder wil ik graag BV geven wat vaak ook lastiger gaat na keizersnee. En ik wil gewoon geen zware operatie. Ik smacht al maanden naar mijn oude lijf (of iets wat er in de buurt komt, wat in elk geval die 4 trappen naar mijn voordeur op kan lopen). Een keizersnee helpt dan niet echt. En ik wil gewoon een bevalling meemaken, ik wil zelf mijn kind op de wereld zetten.. Daarom . Ik houd jullie op de hoogte!
Goed verwoord Marytje! En ik herken je gevoelens. Mocht ik voor die keuze komen te staan. (Ik hoop het niet.)
Hoi meiden, Daar ben ik weer eens hoor! Inmiddels alweer een week thuis en de kleine sinds dinsdag ook. Was even wennen maar nu gaat het super goed. Hij is heel lief en snel tevreden. Alleen drinken aan de borst gaat niet goed, dus nu is het kolven en flesjes geven. Dinsdag komt de lactatiedeskundige, want dit kost heel veel tijd. Slapen deed hij nogal onrustig, hij is net zo beweeglijk als in de buik en hield zichzelf daardoor wakker. Nu hebben we via mp een inbalerzak gekocht (pacco primo) en hij slaapt als een roosje. We geven hem wat meer eten per keer dan het zkh had aangegeven en nu slaapt hij heerlijk van 00 tot 06 door! Het verbaast me echt hoe snel het went en hoe goed alles gaat ondanks dat we geen kraamzorg meer hebben gehad. Ik ga morgen op de pc even lezen hoe het met jullie gaat hoor! Liefs
ow balen hoor marytje.... heel veel succes! wanneer willen ze ook alweer alles in gang zetten? fijn te horen dat alles afgezien van borstvoeding goed gaat lw! met mij alles prima hoor! eerste wachtweek zit er morgen alweer op. gaat snel dit keer gelukkig en moet volgende week ook erg veel werken dus dat komt goed uit. hebben allebei eerlijk gezegd geen hoop voor deze ronde want hebben echt allebei veel te veel gedronken en met super kater geprobeerd zeg maar, voelden ons echt allebei hondsberoerd.... goede er aan is dat we allebei veel meer rust hebben nu in deze ronde en ook allebei heel stellig zijn in het niet meer drinken rond de dag dat alles moet gebeuren haha. zou natuurlijk geweldig zijn als we het mis hebben en het wel gelukt blijkt te zijn dit keer maar zoals ik al zei gaan we hier niet van uit
Haha Knokke, heb je wel ook "gewone seks" gehad toen je dronken was? Dat was de "succesformule", niet IUI met een kater hahaha. Hoop voor je dat het toch raak mag zijn. Dat je niet het gevoel hebt zegt niets! LW, fijn te horen dat het goed gaat!!!!!! EIndelijk wat geluk voor jullie gezinnetje, eindelijk een beetje genieten. Ja zeker balen hier... Maar volgens mijn yoga-juf moet ik nog niet opgeven, ze kan nog draaien. Haar eigen kindje was in de week van de bevalling nog vanuit de stuit teruggedraaid. Nog een reden voor mij om geen KS te nemen, wie weet draait ze zelf nog (vlak rond of na zo'n geplande datum). Een stuitbevalling zetten ze niet in gang. Juist niet. Moet zo natuurlijk mogelijk gaan. Kindje moet zelf aangeven wanneer het er klaar voor is en dat het echt in die houding wil komen (i guess). En met die weeenopwekkers zal het moeilijker zijn persdrang tegen te houden (wat heel veel moet bij een stuitbevalling). Zo spannend dat om niet te weten wanneer het allemaal gaat gebeuren.. en nu ook niet hoe het gaat gebeuren (gewoon, stuit of toch nog KS). Niet echt rustgevend . Een vriendin van me is in stuit bevallen en heeft toen zsm een ruggenprik laten zetten zodat ze wat dat betreft al klaar zou zijn voor de OK. KS was uiteindelijk niet nodig; bevalling ging voorspoedig. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, ook om de ontsluiting zo soepel mogelijk te laten verlopen. Bij stuit geldt: langzamer dan 1cm per uur = KS. Tralala, wensje, hoe is het bij jullie? Djoon, Nadine, Parel, hoe gaat het met jullie kindjes/ het moederschap? Nadine, was het oke om je kindje bij papa achter te laten tijdens het concert?
@Marytje: Oh, wat balen, meis! Gaan ze niet nog een poging doen over een week? Ik hoop dat die keizersnee je bespaard mag blijven.. Ik vind in ieder geval dat je hier heel krachtig over bent. Mooi om te lezen! @LW: Fijn dat het nu zo goed gaat met jou en de kleine! @Knokke: Ik hoop dat het eindelijk raak is deze keer!! En fijn dat het zo snel gaat, scheelt toch altijd weer. Het lijkt ook alsof je er dan minder over kunt gaan piekeren..
@ LW: Wat fijn dat jullie weer thuis zijn! Lekker genieten! Fijn dat de lactatiekundige morgen komt. Enne wat en luxe, slapen van 0-6 uur! @ Knokke: Die wachtweken, het went nooit, vreselijk! Wanneer mag/kun je testen? Enne misschien dat die extra slok alcohol wel bij heeft gedragen aan een prachtig liefdeskind haha. Ik duim voor je meis! @ Mary: Knap dat je zo gemotiveerd bent! Hoe voel je je nu? Je bent nu 37 weken dus laat die kleine zich maar melden . Hier gaat verder alles goed. Weken sukkelen voorbij, morgen alweer 26 weken. Nesteldrang heeft hevig toegeslagen. Vorige week een Quinny Zapp wandelwagen gekocht, die past wat gemakkelijker in mijn kleine autootje. A.s. vrijdag de 3D echo! Ben zo benieuwd naar haar!
Jeeh lw wat fijn weer thuis! Gaat je bv inmiddels ook beter?? Knokke spannend meis!! Wie weet heeft idd die alchohol wel gehlpen Wat spannend bij de rest meiden! Nog even en dan heb je net als ik zo'n mooi wondertje naast je in bed
Hoii meiden! Heb weer even bijgelezen en tijd om te schrijven @Marytje: ik duim voor je dat die kleine nog goed draait. Spannend zeg, stuitbevalling. Maar ik zou denk ik ook daarvoor gekozen hebben en niet voor een keizersnee. Je kan nu niet in het geboortecentrum bevallen? Erasmus MC ben ik echt in teleurgesteld. Het bevallen zelf en de verloskundigen, kinderarts en gyn. vond ik super. Maar de kraamafdeling zelf en hoe ik daar behandeld ben echt een heel stuk minder.. Hoop dat ze het bij jou minder druk hebben en dat je minder vervelende kamergenoten hebt . Mochten jullie overgeplaatst meten worden omdat alles vol is, Vlietland ziekenhuis in Schiedam is echt een aanrader, super luxe grote kamers en de verpleging was alsof ze je in een 4-sterrenhotel aan het bedienen zijn. Wat betreft de ruggenprik. Ik had 3 uur na een tabletje voor ontsluiting de 3 cm die nodig was voor wee-opwekkers. Heb toen bij 4cm een ruggenprik gehad (zag daar zoooo tegenop maar het deed echt geen zeer) en heb toen tussen de weeën door geslapen. 2 uur later werd ik wakker en was ik van 4cm naar 10 gegaan zonder er heel veel pijn door te hebben. Ooh, en de knip en het hechten daarvan voel je dan ook niet. @Knokke: deze ronde duim ik weer voor je! Ennuh, bij ons was deze ronde ook eentje die gedoemd was niet te slagen, bijna elke avond gedronken (en veeeel), waren de laatste vakantieweken en we hadden allerlei bbq's en terrasdates. @Djoon: heerlijk he, zo'n kleintje bij je in bed. Ik geniet echt als hij bij bij/ons ligt of er naast. Lekker warm tegen je aan met van die lieve geluidjes. Vandaag is mijn vriend weer gaan werken voor het eerst. Vind het erg wennen. Die kleine slaapt snachts (gelukkig) door van 00 tot 06 en dan weer tot 9uur / half 10. Maar overdag is hij onrustig. Heb vandaag alleen nog maar gevoed, verschoond, gekolfd en gewassen en tussendoor getroost als hij weer lag te huilen. Vanmiddag gaan we naar het consultatiebureau voor de hoortest, ben benieuwd, ook hoeveel hij weegt. We gaan ook stoppen met borstvoeding. Hij drinkt uit 1 borst matig en uit de andere borst helemaal niet. Dus ik zit steeds hem te voeden, dan de fles op warmen om bij te voeden en dan kolven om voor de volgende voeding genoeg te hebben. Mn productie is ook heel wisselend, de ene keer genoeg voor 1,5 voeding, de andere keer te weinig voor 1. Ik val ook heel erg af, was 1 week na de bevalling op mijn oude gewicht en zit er nu 2 kilo onder. (58 kilo bij 1.72 m). We gaan dus lekker flesvoeding geven zodat ik iig meer tijd over heb tussen het voeden en verschonen door. Ik vind het kolven ook echt helemaal niks en zie er elke keer enorm tegen op maar ik ben blij dat ik het iig de eerste dagen tot nu heb volgehouden. Ik zal zo even in mijn album wat foto's zetten. Kunnen jullie m zien (als je bevriend bent met mij).
Hey meiden, ben ik weer! Dank voor alle lieve en bemoedigende reacties! Fijn en lief dat jullie zo reageren op mijn keuze voor een stuitbevalling. Op andere fora en in de omgeving reageert niet iedereen zo begripvol (omdat er iets meer kans is op zuurstofgebrek bij de baby vinden ze dat er geen discussie mogelijk moet zijn). Toch staat mijn keuze vast! Er zijn wel meer argumenten, waaronder psychische. Stiekem hoop ik dat ze gewoon nog draait. Dat ze zo wel lekker ligt en pas goed gaat liggen als ze eruit wil. Ze beweegt hartstikke veel, dus wie weet. Donderdag gesprek in het ziekenhuis. Lw, wat ben je gezegend met zo'n goede slaper! Heerlijk! En wat een mooi menneke; ik heb net je foto's bekeken! Balen van die BV, maar dit is zo geen doen joh. Voel je niet schuldig om ermee te stoppen. Je hebt er alles aan gedaan en je beeb heeft in elk geval de eerste voeding meegekregen. Succes met flesvoeden! Hoe was het vanmiddag bij het consultatiebureau? Bedankt voor de tips over de ziekenhuizen. Ik was sowieso al een medische indicatie (dat blijf je in het Emc als je pcos hebt), dus ik moest sowieso al in het zh bevallen. Ik wist dat eerst ook niet, stom hè! Moest het vernemen van het geboortecentrum, waar ik dus geweigerd werd voor de bevalling... Na de bevalling verblijf ik wel in het geboortecentrum. Hopelijk mag ik daar ook verblijven na Ks of andere (kleine) complicaties. Zal dit dodag navragen. Tnx voor het positieve verhaal over de ruggenprik. Nu ga ik dat zeker doen. Tralala, leuk hè die nesteldrang! Haha.. Ik heb net het gootsteenkastje helemaal uitgesopt (in etappes, want zo lang kan ik niet op mijn knieën zitten haha). Aster en Maria, hoe gaat het bij jullie? Ons kamertje is btw af. Op een plankje na. Jeej...
wow lw daar zullen veel kersverse moeders jaloers op zijn! (op zo'n goede slaper) ik begrijp ook heel goed dat je overstapt naar flesvoeding, het is niet te doen zo. belangrijkste eerste voedingen heb je maar wel mooi meegepakt! marytje, ik hoop echt voor je dat je kleintje idd nog gaat draaien! @iedereen, ik ga maandagavond of dinsdagmorgen testen. we hebben geen dronken seks gehad omdat we elke keer voor IUI een paar dagen onthouding 'moeten' hebben. is ons aangeraden omdat dit beter zou zijn voor de zwemmers. hebben daar alleen nu heel erg spijt van want met een kater is het ook echt niks.... vandaar ons negatieve voorgevoel. maar je weet het nooit idd. deze week enkel de vrijdag vrij, zaterdag t/m maandag duitse vrienden op bezoek/logeren dus vandaag maandagavond of dinsdagmorgen pas testen. anders had ik het uit nieuwsgierigheid waarschijnlijk toch al zondag gedaan haha
Dag meisjes! @ LW: Groot gelijk dat je overstapt op flesvoeding! Je hebt het geprobeerd, het eerste colostrum is binnen . Hopelijk krijg je nu ook iets meer tijd voor jezelf. Ik ga je even als vriend toevoegen, ben erg benieuwd naar je foto's! @ Mary: Wat een mega schattig kamertje! Enne trek je niets aan over de mening van anderen over JOUW manier van bevallen. Het is jullie bevalling, jullie kindje, en je moet lekker doen waar je je goed bij voelt. Het klinkt alsof je heel goed bent voorgelicht en goed bent voorbereid. Vertrouw op jezelf en je lichaam. Als het beslist niet verantwoord was geweest hadden de artsen nooit toegestaan om een poging tot vaginaal bevallen te doen. Kun je btw goed voelen hoe de kleine ligt? Kun je onderscheid maken tussen hoofd, billen etc? Of heb je echt geen idee? Ik duim nog steeds dat die eigenwijze spruit draait! Hoe voel je je verder? Nog geen tekenen dat ze van plan is om zich te melden? @ Knokke Wat spannend! Hoe voel je je? Ellendige wachtweken.. grr.. Fijn dat je weekend een beetje volgepland is, dan gaat de tijd des te sneller! @ Wensje Hoe is het met je hoofdpijn? En hoe voel je je verder? @ Aster, hoe is het met jou?
Tnx, je hebt helemaal gelijk! Ik vind het moeilijk goed te voelen hoe ze ligt.... Voetjes en/of knietjes in mijn linkerzij in elk geval, daar voel ik vaak geschop en geduw. Maar ze trekt ook wel eens een of 2 voetjes in, dan voel ik getrap diep onder in mijn vagina. Lijkt me dat ze dan nog niet helemaal is ingedaald. Ik vermoed nog steeds hoofd boven, daar voel ik een ronde harde bobbel, meestal tegen mijn rechterrib. Maar dit zouden natuurlijk ook billen kunnen zijn! Ik had wel begrepen dat een hoofd veel harder voelt dan billen en dit voelt toch behoorlijk hard.. Omdat ik ook niet had gemerkt dat ze in stuit was gaan liggen durf ik toch niet helemaal op mijn eigen oordeel te vertrouwen. Heb jij, met jouw ervaring, nog tips/clues hoe ik kan bepalen of beeb in stuit ligt? Gisteren was mijn beeb heeeeel druk, echt uniek druk. Ik dacht toen echt dat ze zich misschien wel aan zou dienen... Kreeg bij die gedachte meteen een soort paniekaanval. Vreemd, ik was juist heel kalm en berustend. S nachts slecht geslapen, steeds voelen of ik geen vruchtwater was verloren, maar ik was gewoon doorweekt van het zweet. Vandaag voel ik weer weeige, menstruatieachtige pijn. Die had ik al een tijdje niet gehad! (misschien kindje toch teruggedraaid???). Ook voel ik prikkels in mijn bmm. Spannend. Ik hoop dat ik hier een beetje aan ga wennen, anders slaap ik niet meer en ben ik nooit uitgerust voor de bevalling! Meiden die al bevallen zijn.. Voelden jullie de geboorte aankomen? Waren er dingen anders die dag?
@Marytje: heel leuk kamertje, lekker kleurig! Hier was ik de middag/avond voor mn vliezen braken heel onrustig en ik moest meeeeeega vaak plassen. Dacht zelfs dat ik blaasontsteking had en was van plan de volgende ochtend naar de huisartsenpost te gaan om het te laten testen. Het waren wel echte plassen, dus nog geen vruchtwater. Ik kon ook echt niet stilzitten, er waren vrienden over de vloer om voetbal te kijken maar mij hebben ze amper gezien omdat ik constant heen en weer liep. De volgende ochtend werd ik wakker met een klein plasje in mn bed, dacht dat ik in mn droom geplast had. Pas toen het in 2uur erna nog 3x gebeurd was bedacht ik me dat ik de verloskundige maar moest bellen en bleken het toch mn vliezen te zijn. De baby was trouwens erg rustig de dag ervoor en vanaf het moment dat mn vliezen waren gebroken.