Zwangere PCOS mama's club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marytje, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

In de club kun je nieuwe topics aan maken. Ben heel nieuwsgierig dus heb er een vraag gesteld

2. Parelbloesem

Lijst

Afspraken
    Parelbloesem 14 januari Controle VK
    Aster14 15 januari Echo in ziekenhuis
    Tralala89 24 januari echo
    Wensje2014 28 januari eerste echo
    Aster14 31 januari Intake VK en termijnecho
    Marytje 5 februari 20 weken echo
    Djoon 5 februari pret echo

Uitgerekend
    Parelbloesem 26 jaar Uitgerekend op 24-01-2014 - ♥
    Babke 30 jaar Uitgerekend 23-02-2014 - ♥
    NadineW 29 jaar Uitgerekend 30-04-2014 - ♥
    Djoon 24 jaar Uitgerekend 17-05-2014 - ♥
    LW85 25 jaar Uitgerekend 20-05-2014 - ♥
    Marytje 30 jaar Uitgerekend 22-06-2014 - ♥
    Meisje1987 26 jaar Uitgerekend 30-07-2014 - ??
    Meissie 27 jaar Uitgerekend 11-08-2014 - ??
    Aster14 27 jaar Uitgerekend 01-09-2014 - ??
    Tralala89 24 jaar Uitgerekend 12-09-2014 - ??
    Wensje2014 27 jaar Uitgerekend 14-09-2014 - ??

Bevallen
    Paniekertje 25 jaar UD 13-10-2013 - ♥ ~ 26 september 2013 bevallen van een dochter!
    Merel123 23 jaar UD 12-12-2013 - ♥ ~ 5 december 2013 bevallen van een dochter!
    Niero 34 jaar UD 14-12-2013 - ♥ ~ 16 december 2013 bevallen van eeen zoontje

3. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Haai dames,

Oh dit is fijn een apart topic. Voelde me ook al lullig tegenover de zwangeren dames. Lees wel alles mee maar probeerde me een beetje afzijdig te houden.
    Vind het nu al opschieten als je zo bekijkt nog maar een half jaartje te gaan. Hier wordt het nog spannend. Dinsdag komt de makelaar voor het appartement te verkopen. Hoop dat het allemaal een beetje gunstig gaat uitpakken en snel verkocht is. Krijg langzaam de kriebels haha.
    Wat de namen betreft hier is vl heilig overtuigd dat het een meisje is, kijkt dus ook alleen maar na meisjes namen hihi. Zitten wel al een paar mooie tussen. Verder heb ik niet meer gekeken sinds ik zwanger ben eigenlijk. Heb wel al een lijstje van ervoor met beide namen op.
    Verder voel ik me nu redelijk niet meer zo misselijk als voor heen. Dit is ook weer eng je gaat dan toch denken als het nog maar goed gaat. Nu meer als een week vaak pijn aan mijn billen en dan maar hopen dat het idd bandenpijn is en niks anders. En moeeeeeeee nog steeds ben net doornroosje hihi.
    Ik draag al een 2weken zwangerschapsbroeken. Kreeg die van mij niet meer fatsoenlijk dicht of zaten vervelend bij het zitten.
    Gisteren bij zus lief nog wat geshopt hihi, had veel bewaard en zaten nog hele leuke dingen tussen dus kan nog eventjes vooruit.
    Weet niet als ik het al vermeld had. We hebben het inmiddels ook bekend gemaakt. Zo'n leuke reacties gekregen en ook al leuke cadeautjes hihi. Op de een of andere manier durven we zelf nog niet echt te shoppen maar zal meer zijn denk ik dat het nog vroeg is! Hebben wel al een zo leuke slaapzak gekocht een truitje en 3rompertjes met leuke tekst op. Vind het ook erg moeilijk om te kiezen lange mouwen wat dikker of wat dunner. Juli is toch een beetje een vreemde maand je weet niet wat je kan verwachten. Dus wij wachten denk ik dat de nieuwe collectie uit komt is het denk ik wat makkelijker.
    Ik ben nu toe aan zw.bh's begint nu ze zijn gelukkig nog niet echt pijnlijk, maar dat zal nog wel komen denk ik. Eens kijken waar we die op de kop kunnen tikken hihi.
    Euhm dat was het zo een beetje geloof ik.
    Oh ja de topics met namen wil ik ook wel graag lezen waar staan die? Ben niet zo heel handig hihi.

@parelbloesem jeejjjjjj je mag bijna!! Heel veel succes met de laatste loodjes en alvast heelllllllll erg veel succes! Nog eventjes en dan mogen jullie jullie wondertje in het echt bewonderen!

4. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Oh ja mag mijn afspraak 4 februari erbij is voor een echo :D.

Had nog een vraagje. Hoe doen jullie dat met de buik en borsten Wat betreft het smeren? Ik heb namelijk al wat striae omdat ik des tijds heel veel ben afgevallen of ja eerst dik was dus eigenlijk haha. Nu wil ik dit wel weer een beetje proberen te verkopen heb nu de verzorgings producten van zwitzal mama. Maar heb het idee dat dit niet genoeg is. Niet vettig genoeg ofzo.

5. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Ow en sorry voor de spam hihi maar mijn uitgerekende datum mag na 28 juli zie het nu pas.

6. Parelbloesem

Bij mij werd het met zwitsal alleen maar erger heb nu bephanten en dan werkt prima.

7. Parelbloesem

Lijst

Afspraken
    Parelbloesem 14 januari Controle VK
    Aster14 15 januari Echo in ziekenhuis
    Tralala89 24 januari echo
    Wensje2014 28 januari eerste echo
    Aster14 31 januari Intake VK en termijnecho
    Meisje1987 4 februari echo
    Marytje 5 februari 20 weken echo
    Djoon 5 februari pret echo

Uitgerekend
    Parelbloesem 26 jaar Uitgerekend op 24-01-2014 - ♥
    Babke 30 jaar Uitgerekend 23-02-2014 - ♥
    NadineW 29 jaar Uitgerekend 30-04-2014 - ♥
    Djoon 24 jaar Uitgerekend 17-05-2014 - ♥
    LW85 25 jaar Uitgerekend 20-05-2014 - ♥
    Marytje 30 jaar Uitgerekend 22-06-2014 - ♥
    Meisje1987 26 jaar Uitgerekend 28-07-2014 - ??
    Meissie 27 jaar Uitgerekend 11-08-2014 - ??
    Aster14 27 jaar Uitgerekend 01-09-2014 - ??
    Tralala89 24 jaar Uitgerekend 12-09-2014 - ??
    Wensje2014 27 jaar Uitgerekend 14-09-2014 - ??

Bevallen
    Paniekertje 25 jaar UD 13-10-2013 - ♥ ~ 26 september 2013 bevallen van een dochter!
    Merel123 23 jaar UD 12-12-2013 - ♥ ~ 5 december 2013 bevallen van een dochter!
    Niero 34 jaar UD 14-12-2013 - ♥ ~ 16 december 2013 bevallen van eeen zoontje

8. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Die wat pas op de markt is van de reclame? Of gewone bephanten? Heb er voor gestaan maar was nogal in twijfel.

9. Parelbloesem

Die pas op de markt is. Echt heerlijk spul. Is vrij prijzig maar doe er al bijna heel de zwangerschap mee en smeer 2x daags

10. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Fijn dat het goed gaat meisje!!

Ik heb die van de etos, die roze. Goede verhalen over gehoord.
    En van rituals een heeeeeerlijke met kokosiets!

Wbt shoppen.. Tsja, ik ben 22 juni uitgerekend, dus heb zowel kort als lang. Echte winterdingen dus paar maten groter..

11. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik had in de zwangerbox de crème van etos (paarse tube) zitten en heb zelf van essence nog een flesje olie gekocht.
    Volgens mij gaat het erom dat het goed hydrateert en dat je je huid flexibel houdt door het te masseren. Een goede vette bodylotion kan ook gewoon.

Hebben jullie de boxen al? Wij hebben de etos zwangerbox 2x gehaald (handig nog 2 adressen hebben) en zitten wel leuke dingen bij. De box van prenatal moeten we nog even op wachten en die van kruidvat ook.

Wij hebben heel veel korte mouw rompertjes (vooral gekregen). We hebben (jogging)pakjes en pyamaatjes met lange mouw en veel sokjes en een spijkerbroekje.
    Vind wel dat er weinig is in maat 50/56.
    Gelukkig van 62/62 wel weer heel veel leuks :)

12. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Leuk weer iets van je te lezen, Meisje!

Ik smeer met BioOil, lekker soepel. Straks, als ik een echte buik heb, mag mijn mag lekker masseren, haha!

13. Parelbloesem

Lw er is idd weinig in maat 50/56 vooral als je niet weet wat het word pfff.

Ik moet de kruidvat tas nog halen morgen.
    Bj babydump kun je ook leuke doos halen.

14. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Leuk al die dozen! Wat zit er zoal in?

15. Parelbloesem

Vooral veel boekjes en alcohol vrij drinken. Maar in sommige luiers en flesjes en een speen etc. In dir van baby dump zitten vershoudbakjes voor de hapjes en lepeltjes

16. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Het is hier weer lekker druk :)

Wat betreft positiekleding bestel ik heel veel via de wehkamp. Hier hebben ze van alles en heel vaak aanbiedingen. Over het algemeen koop ik alleen maar dingen in de sale
    Zo heb ik een noppies een voedingsbh van 21 euro gekocht.
    En idd, ik loop ook al sinds week 6 in zwangerschapskleding. De rest zal al heel snel niet meer lekker. Nu pas ik het echt niet eens meer. :D

@Striae, wordt er ook gezegd dat smeren helemaal geen zin heeft... De een is er gevoeliger voor dan de andere... ik smeer alleen als mijn huid droger is (wat bijna niet gebeurt) had al striae van het aan komen en alles, dus ach, ik liep toch al niet meer in bikini :D

@Babydozen: Ik heb die van de prenatal, de etos en de babydump. Zitten overal wel leuke dingen in en ach het is gratis!

Zaterdag ook de kaartjes voor de negenmaandenbeurs gehaald, kan ik daar nog de laatste troep inslaan ;)

@Namen: Oeh mag ik ook in de "geheime" groep over namen?
    Onze meisjes naam hadden we heel snel. Een jongensnaam wist ik ook al een tijdje, maar manlief was nog niet overtuigd. Namenboekje gekocht en er bleven 2 namen over, waaronder die ik al wist. Dus die gaat het ook worden :D We zitten alleen met de tweede en, als die komt, de derde naam...

@Vervolgafspraken: mijn volgende afspraak is 4 februari. Bij gynaecoloog (Ik blijf nu bij de gynaecoloog lopen ipv de verloskundige, omdat hij dus te groot is)

17. Parelbloesem

Tuurlijk mag je er bij. Ik wacht telkens even tot diegene hier mee komt schrijven. Dus zal je er zo in toevoegen.

Ik smeer het om het spoel te houden. Merk wel dat ze minder worden en ik er geen bij krijg dankzij de bephanten.

18. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ja, je weet nooit of het echt werkt, maar het voelt goed om er in elk geval alles aan te doen ;).

Die alcoholvrije drankjes vond ik nou echt leuk. En lief haha. Als moeder wil je ook wat! Ik heb het echt zwaarder dan ik dacht om niet te roken en te drinken :-$.

Wat ik vooral vervelend vind is dat ik niet meer mee kom met de vriendengroep, ze doen zoveel, tot savonds laat (is al een probleem) en altijd komt er wel alcohol bij kijken... Het is zo saai zonder! Zelfde met borrels op werk. Ik ken niet alle collegas nog even goed, een drankje zou de boel goed kunnen smeren.

Hoe gaat dat bij jullie?

19. Parelbloesem

Haha ik drink amper en ook roken doe ik eigenlijk niet. Dus ja. Ik moet het anders zeggen, ben onderzocht en heb geen verslavingsdrang waardoor ik deze week een pakje of 3 sigaretten kan roken en morgen ook weer zo stop. Ik vind die alcohol vrije dingen echt vies.

Wel miste ik mijn donker biertje op een warme zomer avond. Vind dat heerlijk met manlief in de zomer.

20. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Ik heb al lang geleden mijn overmatige alcoholmis/gebruik gestopt.
    Begon met uitgaan toen ik 13 was en dronk aardig veel.
    Op mijn 16e ging mijn favo Backstreet boy *shame* naar rehab. Als steun heb ik soort van mee gedaan.. Dus toen ben ik compleet gestopt.
    Nadat hij de boel besodemieterde ben ik af en toe weer eens gaan drinken, met het gevolg van 1 wijntje lig ik onder tafel..Dus ik mis het ook niet echt...

Roken deed ik ook al heel lang niet meer, dus heb ik ook geen last van.

Eten daar in tegen. Op elke lunchlijst staat een broodje filet american boven aan. (Overigens had ik dat ook al jaren niet meer gegeten, maar nu valt het overal op) en biefstuk en carpaccio mis ik!!

Qua moeheid/ meedoen met de andere heb ik er ook last van.
    Had mij voor genomen om vanaf januari elk weekend maar 1x iets te plannen... nou zit ik tot half maart zowel de zaterdag als zondag vol..
    De rest houd wel meer rekening met mij dan ik zelf... maar goed. Ik doe nu wel als ik zondag een drukke dag heb, dan neem ik de maandag vrij..

Deel Deze Pagina