Zwangere PCOS mama's club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marytje, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Hmm.. ik kan mij voorstellen! Ben benieuwd wat de verloskundige zegt!
    Succes!

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Parel: heee wat jammer. Hopelijk gaat het nu opeens toch beginnen. Zou het denk k ook wel een beetje zat zijn.

Hier gister enorm geschrokken. Fietste de straat uit en werd geschept door een auto (hij had mij niet gezien want het was druk). Belandde met een koprol op straat in een diepe plas :/ natuurlijk gelijk in paniek, het eerste wat je denkt is: neeee de baby.
    Zelf had ik niet zoveel last. Ben terug naar huis gegaan en moest natuurlijk keihard huilen. Na paar minuten liggen begon de kleine hard te schoppen en was ik wel weer gerust gesteld.
    Zelf ondertussen enorm veel spierpijn en en flinke blauwe bult met vocht op mn knie. Savonds nog even de verloskundige gebeld. Zolang ik geen buikpijn/bloedverlies had en de baby goed beweegt gaat waarschijnlijk alles goed, mocht langskomen als ik wilde maar wilde echt even niet meer de fiets op. Had ook enorm hoofdpijn en nekpijn.

Gisteravond en vandaag de baby nog super veel en duidelijk gevoel (niets anders als normaal) en geen bloedverlies/buikpijn dus ons bikkeltje heeft er misschien niet eens wat van gemerkt.
    Was wel weer even de schrik van mn leven.

3. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @LW: Oh jeetje!! Dat is ook mijn grootste angst! Wel fijn dat de kleine zo snel begon te bewegen! Ik heb een app waarin ook regelmatig voorbij komt dat er zo'n laag tussen zit, dat de baby wel tegen een stoot kan..maar toch...
    Sterkte!

4. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

LW jeetje dat is schrikken. Heb jij positief bloed?

5. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    WOW LW!!! Wat heftig!!! Ik ben daar ook zo bang voor als ik fiets...
    Maar o, wat fijn, wat een opluchting, dat de baby nog schopt en beweegt en je geen bloed verliest!!! Sterkte met alle kneuzingen en blauwe plekken.

Parel, balen dat het zo lang duurt allemaal. Ben benieuwd wat de verloskundige zegt... Sterkte!

6. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    @ lW
    Wow wat zul jij geschrokken zijn!! Hoe gaat het nu met je?
    Gelukkig voel je de baby nog goed! Laagdrempelig de vk bellen hoor, desnoods naar het zkh voor een CTG en voor een bloedtest.
    Hoeveel weken ben je nu??

@ parel
    Die kleine laat jou wel in spanning!! Ben je het al zat? Kun je nog niet gestript oid worden (of ben ik nou te ongeduldig?)

Hier vanmorgen ziek gemeld.. Flinke hoofdpijnaanval met misselijkheid en zwarte stippen zien. Leek een beetje migraine achtig. Paracetamol en mijn bed deden wonderen. Helaas de laatste tijd veel hoofdpijn.
    Destijds met de pil gestopt, waarmee mijn aanvallen met de helft verminderden! Kan blijkbaar slecht tegen hormonen. Slik nu gemiddeld 3x per week paracetamol 1000 Mg, omdat ik nu natuurlijk geen ibuprofens meer mag slikken. Maar zo vaak paracetamol lijkt me ook niet bepaald goed voor een kind in ontwikkeling. Probeer het zo min mogelijk te houden, maar aanvallen zonder is echt niet te harden.
    Zal het volgende week eens navragen...

7. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    @hier.. nog 1 weekje wachten en dan 20 weken echo!!! Ik ben zo benieuwd. Ik hoop dat mijn meisje echt een meisje is! Zou wel heel gek zijn (maar natuurlijk ook prima) als het toch een jongetje is haha.

Ik heb nu een paar keer plopjes gevoeld. Ik hoop dat dit het begin is van de baby voelen!! Het zet helaas niet echt door. Soms weer een paar dagen niks. Vannacht droomde ik dat ik haar heel goed voelde, dat ik zelfs kleine poepige voetjes kon onderscheiden aan mijn buikoppervlak...

8. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    @Tralala, wat balen zeg!!!! Sterkte! Ibuprofen werkt toch echt het beste tegen dat soort heftige pijn. Ik mis het soms ook (had vroeger nooit hoofdpijn, nu ik zwanger ben heel vaak). Volgens mij kan paracetamol geen kwaad, zolang je de aanbevolen dosis niet overschrijdt. En beter een mammie die paracetamol gebruikt maar rustig is, dan een mammie die geen paracetamol gebruikt en dubbelligt van de pijn..

9. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    Plopjes waren bij mij ook afwisselend hoor... de ene keer heel veel en soms een hele dag niks... het voelde een beetje als zo'n spier in je oog die wel eens samentrekt en soms als je darmen (Overigens voelen sommige schopjes nog steeds zo.. de kleine trapt hier graag tegen mijn onderkant aan)
    Ik had toen ook een droom dat ik zijn rug kon aaien door mijn buik heen... eigenlijk heel freaky, maar toen ik wakker werd was ik zo verdrietig dat het nog zo lang duurde voor ik hem echt zou kunnen vasthouden... Later droomde ik dat ik hem gewoon helemaal door mijn buik heen kon zien. Had ook al gezien dat hij blond was en blauwe ogen had en hij had al formaat van een peuter.
    We hadden allemaal foto's gemaakt, maar mijn opa vond ze zo freaky dat hij ze verwijderd had..
    Heerlijk die hormonen

10. Parelbloesem

Tralala, ik ben vanmorgen voor de 2de keer gestript ;) Vrijdag weer en maandag gaat de VK bellen voor plan de campagne ten aanzien van inleiding.

Marytje, oeh eerste tekenen van ukkie :D

11. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    JAAA!! Inderdaad! Heel gek, maar ik herken het meteen. Ze zat btw net weer te schoppen!!! 3-4 keer een plopje als een spiertje in je oog. Joepie.

Nu doet dat plekje een beetje zeer, kan dat?

Hahaha.. die dromen!!!! Fantastisch.

Parel, al 2x gestript! Ik hoop voor je dat het deze keer wel effect heeft. Laat maar komen die kleine Parel!!! Sterkte meis.

12. djoon

djoon Niet meer actief

Waaah parel volfens mij ben je nu wel moeder als ik het zo lees! Idd hoop ik het voor je:) l

13. djoon

djoon Niet meer actief

Waah lw wat schrikke zeg:( hoeist nu? Minder last overal van?

Tralala, balen meis zoveel last van hoofdpiun:( hopelijk ist snel weer weg!

Marytje, aaah zo leuk he de eerste plopjes! Het veranderd heel snel hoor meis! Ik voel hier de kleine al helemaal van links naar rechts gaan en timmert er aardig op los:0 haha

Haha nadine wat heerlijke dromen:0

Hier mijn vader is toch een gekkerd had ie zijn hand op me buik zegt ie: als ik twee keer tip moet ie twee schopjes geven! En als ik 3x tik 3x dus ik keek hem zo raar aan. Hij zei ja dat moet ie leren.
    Hahahaha

14. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Marytje: Zie je wel, die placenta voor is gewoon een fabel hihihihi :)
    Heerlijk gevoel he! Volgens mij veranderde het bij mij na een week of 3 in steeds meer herkenbare schopjes... geweldig! :)

Hier ontzettend last van mijn hormonen. Merk dat het erg aan mijn energie vast hangt.. helaas krijg ik niet de rust die ik nodig heb.
    Gister is mijn schoonzus (Die nu zo'n 17 jaar aan de drugs is) bij mijn schoonouders uit het raam gevallen/gegleden/gesprongen. Ze is met de trauma helicopter naar het AMC gebracht. Gelukkig, of misschien ook niet, valt de hersenschade mee. Ze heeft haar beide benen gebroken en een aantal van haar rugwervels...
    En hoewel ik haar in de 13 jaar dat ik met mijn man ben bijna nooit gesproken heb, vind ik het zo erg voor mijn schoonouders.
    Zij hebben haar ook langs het raam naar beneden zien vallen...
    Het is ook weer heel dubbel, want ik ben ook enorm pissed op ze...
    Ze hadden haar namelijk weer in huis gehaald, hoewel ze gezworen hadden dat nooit meer te doen (Ze stool, loog, bedroog en alles wat er bij hoort) en ze hadden mij en mijn man hierover niet verteld (Vermoedelijk weten ze dat ik dat niet zou accepteren en met die hormonen kan ik dan wel echt een b*tch zijn)
    En ik weet dat ze nu dus elke dag op en neer gaan naar het AMC. En het is misschien heel logisch, maar het gaat ten koste van de andere kinderen en de kleinkinderen, wat heel egoïstisch klinkt.. (Bij ons trouwen was er ongeveer het zelfde drama aan de hand en toen werd Maarten een beetje vergeten, terwijl het hun enige zoon was die ging trouwen) Die hele drugsverslaving maakt gewoon de hele familie kapot

Sorry voor mijn lang verhaal... ik moest het even ergens kwijt...

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    #155 LW85, 29 jan 2014
    Laatst bewerkt: 29 jan 2014
    @Parel:
    Ik ben rhesusnegatief. Of bedoel je dat niet? Shit ik heb daar helemaal niet aan gedacht na het ongeluk.
    Heeft het strippen inmiddels al iets gedaan?

@Tralala: ik ben 24 weken zwanger nu. Inderdaad niets anders dan paracetamol nemen. Ik baal nu ook, kan best wel wat meer gebruiken met alle spierpijn nu maar ga dat mn kindje echt niet aandoen even doorbijten dus :(

@Marytje: ooohhhh jeeeeejjjjj eindelijk je baby gevoelt! In het begin bij mij ook twijfelachtig, is dit nou de baby of niet? Toen steeds vaker een paar keer achter elkaar. Vanaf 21 weken voel ik hem echt elke dag superveel en met 22 weken kan je het echt zien en ook van buitenaf voelen.

Vanmorgen lagen we in bed en we lagen nog even in elkaars armen en toen schopte de baby zo hard dat mn vriend het tegen zijn buik voelde. Zegt hij: hee, de baby schopt me! Haha super grappig echt zo van: hey, jullie pletten me!

Ik voel me weer redelijk goed, nog veel spierpijn maar gelukkig niet meer aan mijn nek en hoofd en ook mn buikspieren zijn weer oke. Ik fietste altijd al heel voorzichtig maar erg hard en ga n mn tempo maar wat omlaag gooien zodat ik ook meer reactietijd heb als een automobilist mij niet ziet.

Wij hebben ook de keuze gemaakt voor een kinderopvang. Vorige week een gesprek en rondleiding gehad, erg leuk om te zien en hun beleid past ook goed bij ons. Zij doen niet alles volgens de boekjes maar kijken per kindje wat het beste ritme is. Ze hebben geen televisies en verstrekken de luiers (en als je wilt flesvoeding) gratis. De groepen en opvang zelf zijn niet erg groot en het is echt 1 straat achter ons huis.
    Ons kindjes zal vanaf september 3 dagen naar de opvang gaan, 1 dag komt een oma oppassen en de rest doen wij zelf.

16. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Maar even een berichtje van mij. Erg druk geweest en al ruim een week niet lekker en last van migraine. Eerste echo gehad en alles is goed.

17. Parelbloesem

Dat bedoelde ik indd, want dan zou ik toch even een check-up vragen, want als je kindje zelf positief is en er komt bloed, bloed contact zou dit kwaad kunnen. Al zou je dat dan al wel gemerkt hebben denk ik dmv geen of minder beweging.

Heb buikpijn, maar niet echt wat doorzet, hoop dat het wel doorgaat zetten ;)

18. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Jaaaaa... gisteravond een stuk of 20 plopjes!! Woohoo. Schop maar lekker lief kleintje!

Fijn dat het al wat beter gaat LW! Waarom is rhesusnegatief een probleem bij een ongeluk? Ivm mogelijk bloedcontact?
    Fijn dat jullie jullie beebje al zo voelen. Mijn vriend kan niet wachten, voelt zich nu nog zo'n buitenstaander.

Parel.. je pareltje gaat gewoon komen vandaag. Vannacht lig jij met de beentjes wijd ;). Het moet!!!!!!

@Nadine.. wat vreselijk van je schoonzus. Denk je dat ze gesprongen is? Hier een beetje hetzelfde verhaal met schoonbroertje. Verslaafd aan speed en coke, paar keer vastgezeten voor inbraak, paar keer in afkickkliniek gezeten. Nu is hij helemaal clean en al best lang, wat vreselijk goed is natuurlijk. Maar mijn schoonouders zijn ook zo coulant en tolerant!!!!!! Ze verwennen hem echt heel erg. En zeker nu hij clean is doen ze alles voor hem, terwijl het goed zou zijn als ze eens streng tegen hem optreden (hij is brutaal, asociaal, heeft geen etiketten of sociale vaardigheden).

ik denk dat het gewoon vreselijk moeilijk is om je eigen kind op te geven. Zeker als je er al heeeel veel energie in hebt gestoken. Hoe meer investering, hoe lastiger het opgeven is. Andere kinderen verdienen uiteraard evenveel aandacht, maar ze hebben het niet "nodig", en al helemaal niet urgent, als je begrijpt wat ik bedoel.
    Dus gevoelsmatig begrijp ik het niet goed, maar rationeel wel.
    Sterkte met de situatie!

19. NadineW

NadineW Actief lid

3 jan 2013
    308
    0
    0
    Zwanger worden
    Lelystad
    @Marytje: thnx.. Wel fijn dat je schoonbroertje clean is, maar blijkbaar zijn de ouders er dan nog niet... het is inderdaad heel dubbel... ergens snap ik het wel dat ze het zo willen doen, maar met mijn Dr Phil ervaring zie je gewoon waar het compleet mis gaat. Het enige wat ik er aan pluspunt in zie is dat mijn neefje en nichtje en straks mijn kinderen een geweldig voorbeeld hebben, waarom ze geen drugs zouden moeten gebruiken...
    Ik weet niet goed wat ik denk of ze gevallen of gesprongen is. Ze dacht iniedergeval niet helder na (De afgelopen 15 jaar al niet), dus het is denk ik iniedergeval niet bewust geweest. Het zouden ook de stemmen in haar hoofd geweest kunnen zijn die haar "gedwongen" hebben om te springen. Of ze wilde gewoon vluchten...
    Ik denk ook niet dat we daar ooit echt achter komen.

Maar we blijven het positieve nieuws doen: Heerlijk he die plopjes!
    Houd er wel rekening mee dat je het soms een tijdje niet kan voelen! Hoef je je geen zorgen over te maken, bij mij was het een voorbereiding op de echte schopjes (Tenminste zo leek het).. Na een paar weken plopjes een week niets gevoeld en ineens de eerste echte schopjes! :D
    Ik geniet er nog steeds van, gelukkig nog geen pijnlijke schoppen.

Vanaf vandaag zit ik trouwens officieel in het laatste trimester!! Heerlijk idee dat het vermoedelijk nog korter wordt dan de andere 2 :)

20. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    @ Parel: Hoe is het met je? Ik ben zo nieuwsgierig!! :D

@ NadineW: Wat afschuwelijk voor je familie!! Wat een drugverslaving allemaal kan aanrichten, verschrikkelijk zeg! En vervelend dat jullie dit nu allemaal moeten meemaken. Doordat je schoonouders haar nu in huis hebben gehaald, komt het voor jullie ook weer een stuk dichterbij. Ik hoop dat de stabiliteit en de rust gauw weer terug komen in jullie leven!

@ LW 85
    Het kan dan zijn dat jouw lichaam antilichamen maakt tegen je baby. Zogenaamde resus antagonisme. Ik denk als dat risico bij jou aanwezig was geweest dat ze wel eerder wilden bloed prikken. Maar misschien kun je nog eens een balletje opgooien bij je VK!

Vanavond gaan we mijn schoonouders vertellen dat ze opa en oma worden. Gek genoeg zie ik er best wel tegenop. Het zijn van die types die eerst altijd heel negatief zijn over iets nieuws. Dat was ook zo bij het samenwonen, geregistreerd partnerschap, koophuis etc. En pas als blijkt dat het goed voor ons is geweest, dan pas zijn ze positief. Mijn schoonmoeder wist welk MMM traject we in zouden gaan en nog durfde ze mij een week of 3 geleden aan de telefoon te zeggen 'je wil me toch niet zeggen dat je nu echt al kinderen wil he?'. Dus ik heb best wel een knoop in mijn maag...

Deel Deze Pagina