Nadine, jeetje wat een verhaal. Volgens mij hebben meerdere dames hier zulke fijne familie en/of schoonfamilie. Maar lief meisje denk goed aan je zelf en maak je niet te druk, jij en jullie baby zijn nu belangrijker hoe egoïstisch dat ook klinkt. Hier nog geen pareltje. Wel veel gerommel in mijn buik, maar niks zet echt door. Morgen wederom strippen. En als we het dan toch over schoonfamilie hebben word gek van mijn schoonmoeder. Ze zegt telkens dat ze wel wil weten wanneer het begint en wanneer dat het er is want ze komt wel langs. Manlief heeft gisteren bij mijn ouders de tuin afgerond dus ik was daar ook (voel me al weekje of 2 niet prettig alleen thuis) en toen belde zijn moeder net tijdens de pauze. Eerste wat ze zij was is, ja was bang dat ik de geboorte gemist had Ze willen ook op eens wekelijks langs komen terwijl we ze normaal eens per maand zien of zo, dus dat heb ik nu ook afgekapt want daar heb ik nu totaal geen behoefte aan. Ben benieuwd we hebben hen ook niet verteld over de eventuele inleiding als mijn beeb er maandag nog niet is want dan zitten ze vanaf dan in of bij het zkh om ons te volgen. Te erg gewoon.
ow Parel, waar de F bemoeit ze zich mee!! Bij elke voorlichting waar ik ben geweest benadrukken ze keer op keer op keer (wat we zelf ook wel weten): zorg dat er bij de bevalling alleen mensen zijn bij wie je je helemaal op je gemak voelt, anders houdt het de ontsluiting tegen... Kunnen jullie niet een keer zeggen waar het op staat, een goed gesprek aangaan (als ze voor rede vatbaar zijn......)? Dat je wel een oma voor je baby wilt, maar dat je de eerste momenten graag met je eigen, nieuwe gezinnetje meemaakt. Eerst wilt wennen, hechten, uitrusten, bijkomen. En dat je begrijpt dat ze er bij wil zijn en niks wil missen, maar dat jij -voor een optimaal verloop van de bevalling- rust om je heen wilt. Etc. Sterkte meis.
Oh waar zit die RESET knop als het om familie gaat?? Wat balen Parel dat je niet de rust krijgt die je nu zo verdiend! Na alles wat jullie hebben meegemaakt denkt ze serieus dat jij haar bij je bevalling wilt hebben? Bizar... Zegt genoeg hihi En inderdaad.. denk je dat ze luistert als je een gesprek met haar aan gaat? Wissel niet van gedachten, jij weet wat goed voor je is en daar heeft je schoonmoeder niets mee te maken!! Goed dat je niets hebt verteld over de inleiding, verras haar als JIJ er aan toe bent als pareltje geboren is!
Helaas werkt dat niet. Al een paar keer geprobeerd. Dan krijg je ja maar is MIJN/ONS klein kind Ze gaan zelfs erg flauw doen wanneer we ze op de feiten wijze. Zo wilde ze begin van de maand op eens de echo foto om uitvergroot aan de muur te hangen. Wij zeiden nee, nou ze waren gepikeerd. Dus 2 weken geleden ik hoogzwanger mee naar schoonmoeder haar verjaardag. En toen ging mijn schoonvader een lege lijst halen om die vervolgens naast die van mijn nichtje te hangen met de woorden in een volle kamer, hun gunnen ons geen foto dan maar een lege lijst We gaan hun ook pas bellen wanneer wij vinden dat ze langs mogen/kunnen komen. Klinkt heel kinderachtig maar bellen we hen meteen na de geboorte dan staan ze hier binnen 15min op de syoep. Dus hebben samen besloten ze dan maar pas te bellen wanneer wij behoefte hebben aan bezoek. Maar eerst komen sowieso mijn ouders, want dat was ook al iets hun moeten de baby voor mijn ouders zien. Terwijl we mijn ouders dagelijks spreken en zeker wekelijks soms meer zien. En schoonouders zien we anders nooit
Pfff!!!!! Wat een gedoe! En wat kinderachtig zeg. Als ze het kind zo graag zsm willen zien dan mogen ze wel eens eerst beginnen met aardig zijn voor jullie, jullie ruimte te geven en als volwassen te behandelen.. want dat doen ze nu niet. Dit is ziekelijk gemoeder en kinderachtig gepest. Wat ik zou doen (maar ja, iedereen is anders...) is alle contact tijdelijk verbreken. Niks meer laten horen. Negeren. Zij hebben bij wet helemaal nergens recht op. Als ze dan komen zeiken, zou ik ze dat duidelijk maken. Dat elke seconde dat ze JOUW kind mogen zien een cadeautje is van jou naar hen. En dat ze er nu wel alles aan doen om de kans op dat cadeautje te verstieren. Zo ik heb gezegd hahaha. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet ook de hele situatie niet, en het blijven wel de ouders van je man natuurlijk, maar het maakt me KWAAD jonge. Ik leef erg met je mee haha.
Even iets anders... Seks. Hoe ervaren jullie een orgasme nu? Ik merk dat het niet volledig voelt (ws. omdat bm niet helemaal kan samentrekken). Daarnaast doet het ook wel een beetje zeer!! Hebben jullie dat ook? En hebben jullie ook weleens steken in jullie bmm? Zoals je die ook kunt hebben bij een menstruatie als er stukjes prut doorheen moeten? Ik ben niet bang dat er dingen misgaan ofzo, hoor, ik verlies ook geen bloed en pijn houdt niet aan, maar ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben. Dit soort dingen lees je toch niet zo snel in de bladen ... O en zakt jullie baby ook naar bepaalde kanten agv de zwaartekracht? Als ik op mijn linker zij heb gelegen zit de bobbel links, als ik rechtop heb gezeten zit ie onder. Grappig. Ik voel mijn beebje echt zitten nu, als ik buk zit ie erg in de weg! Zijn jullie trouwens ook veel aangekomen op jullie benen? Ik ben nog steeds niet dik, maar veel broeken pas ik niet meer. Bovendien schuren mijn benen nu langs elkaar en plakken ze aan elkaar (zeer irritant met op mijn zij slapen!!). Daarnaast kun je er nu 3x zoveel poffertjes in bakken :s. Komt dit door zwangerschap/bloed/vocht? Of toch echt doordat ik veel meer snoep en snack... Alvast tnx voor alle reacties!
Ahhh Parel, ik kwam speciaal kijken of je babytje er al was! Wat een etterbakje zeg, jullie zo laten wachten pffff haha. @Marytje: inderdaad de zwaartekracht bepaald waar de baby zit. Merk wel dat dat nu minder is, waarschijnlijk omdat de baby nu sterk genoeg is om zelf een lekker plekje te vinden ondanks de zwaartekracht. Hij zat eerst altijd erg laag, heel vervelend want dan moest ik veel plassen en ook met bukken zat hij in de weg. NU zit hij juist vaak boven opgerold. Ik voel het schoppen ook vaak aan 1 kant dus dat is wel zn favoriete positie denk ik. En ja, ik heb ook veel meer poffertjesplekken en maat 36 broek is toch wel ietsje strak nu. Ook collega's zeggen dat mn kont en mn borsten groter zijn geworden. Mn bovenlijf en armen zijn verder precies hetzelfde. En volgens de grafieken passend bij mn bmi ben ik aangekomen tussen de gemiddelde lijn en de minimale lijn (3,5 kilo bij 24 weken) dus kan er denk ik niks tegen doen. Verder ook die steekjes inderdaad. En klaarkomen lukt me ook niet meer helemaal, hoe lekker ik het ook vind, zover komt het niet meer. Heb wel een hele harde buik na de seks, soms een beetje eng.
Ligging baby, hoe groter de baby word hoe minder ruimte deze krijgt, daarom blijft hij dan beter liggen, in het begin tot een week of 36 hebben ze nog genoeg ruimte in het vruchtwater en zullen daardoor dan idd naar de kant zakken waar jij op ligt Dit is heel normaal haha. Mijn doet dat ook nog wel, dan voel ik het kontje mee bewegen naar de ene of andere kant. Orgasmes, sinds ik zwanger ben krijg ik ze überhaupt bijna niet meer echt en zo wel tja dan voel ik ze veel minder dan normaal. De krampen en harde buiken komt omdat je kindje het wel mee maakt de seks Je kindje vind het zelfs erg leuk als mama klaar komt Daar reageren ze op en dat veroorzaakt een kramp of harde buik. Gewicht, ik ben in heel de zwangerschap maar 4 kilo aangekomen nu. Maar ik herken wel je gevoel van plak benen, niet fijn. LW, haha ja en net wel flink dansen in mijn buik. Mijn man zegt wat doe jij met je buik, ik zo kan beter vragen wat jou kind met mijn buik doet, hij lachen. Die bewoog als een gek die buik. Marytje, uhm tja ze helemaal negeren lukt gewoon niet, maar ik probeer ze wel zo veel mogelijk weg te houden op dit moment.
@Marytje Whaaa seks, ik moet er niet aan denken. We hebben het geprobeerd toen ik 5 wk zwanger was. Toen ik klaar kwam rolde ik bijna over de grond van de pijn. Wat deed dat zeer. Ik kon er echt niet van genieten. En nu durf ik niet meer zo goed, dus ik moet echt weer over een drempel . Over aankomen op de benen.. Ik hoop niet dat dit voorspeld hoe het over 7 mnd zal zijn. Tijdens de pubertijd ben ik te snel gegroeid en had ik al veel striae aan de binnenkant van mijn benen. Nu jeuken, steken en trekken de binnenkant van mijn benen al enorm! Dus flink aan het smeren met Bepanthen, maar ik weet niet of dat gaat helpen. Geloof niet dat ik wil weten hoe ik er over 7 maanden aan toe ben haha.
Haha meiden wat geklets weer gezellig!! Seks, wat is dat? Hahaha nee hoor maar dat lukt niet neer zo goed en vind het niet meer zo lekker. Hoop zoo dat het wel terug komt want genoot er wel van klaarkomen lukt soms nog en dat is nog wel lekker! Gewicht, woow wat zijn jullie allemaal weinig aangekomen! Ik heb gisteren met bijna 25weken de 10kilo al bereikt:0 Maar pas nog perfect in maat 38 had eerst 36/38 Dus heb wel het idee dat her voornamelijk buik en borsten(3cups gegroeid) zijn. Wel idd wat meer poffertjes mja daar kan ik niet wakker van liggen had zowieso al geen mooie benen. Verder praat ik ff streng tegen de beeb van parel. Hup schat het word tijd dat is naar buiten komt!!!
Seks moet ik ook niet aan denken.. We durven het gewoon niet! Stom hè?! Hier vandaag de termijnecho gehad. Ik heb heel hard liggen huilen. Wat is dat mooi zeg! Alles is te zien! Hoofdje, armpjes, beentjes, kloppend hartje, navelstreng, dooierzak! En ons kleintje lag heerlijk te spartelen! Ik begin wat meer vertrouwen in deze zwangerschap te krijgen.. Parel, heeeeeel veel sterkte! Ik hoop dat je inmiddels ligt te puffen en te persen!
Ze heeft net gestript en dat was niet het meeste prettig, jeetje deze keer voelde ik goed. Nu hopen dat het werkt
Ik krijg trek in poffertjes door al dit geklets! Hmm wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die niet supergeil, stomend heet -ik wil het achter elk boompje doen- opgewonden wordt van zwanger zijn (zoals al die tijdschriften en websites je doen laten geloven). Het is nu gemiddeld 2x per week, waar het eerst bijna elke dag was, soms meermaals op een dag (zeker rond de vruchtbare periode; daar werd ik WEL hitsig van hahaha (veel praktischer dan hitsig zijn als je al zwanger bent)). Jullie zijn inderdaad weinig aangekomen... ik heb me sinds ik zwanger 1x gewogen, met 7 weken, toen was ik al >2 kilo bij (en toen past ik al mijn kleren nog!). Daarna heb ik me niet meer gewogen eigenlijk. Wilde het speciaal voor dit bericht even doen.. batterij van de weegschaal leeg :s. God behoedt me van een depressieve voortzetting van de dag . Tnx pal. Na de bevalling ga ik gewoon weer op het koolhydraat-zuivel arme dieet.. ("gewoon" haha). Meiden, nog even iets anders. Ik heb vannacht de meest BIZARRE droom gehad. Ik droomde dat ik een LEVENDE eekhoorn had opgegeten. En die zat als een gek te bewegen in mijn darmen... Goh, waar zou dat toch vandaan komen hahaha. Henkie was druk gisteravond, had gewoon helemaal buikpijn, ws. ook 's nachts. Trouwens, ik eet tegenwoordig bijna elke dag drop. Ik heb het altijd wel lekker gevonden, maar nu heb ik CRAVINGS niet te filmen. Ik weet dat het eigenlijk niet zo goed is.. hoop dat mijn volgende bloeddrukmeting okay is (maar ik heb normaal lage bloeddruk, dus ga er wel vanuit). Heel cliche heb ik de afgelopen week ook al 2 potten augurken op.. pompidom . Kijken jullie ook steeds op Parel dr profiel om te zien of ze nog online is geweest? Ik zag zojuist dat ze vanmorgen nog gekeken heeft haha. Nog niks dus, of ze is tussen de weeen door aan het ZP'en! Pare, hoe gaat ie? Liefs van mij
Gefeliciteerd Aster... gaaf he.. eindelijk, na al die tijd!!!!! Was het 3d? Ik heb een 3d echo foto van 9 weken in mijn mapje staan, daar kun je goed zien dat het kindje eigenlijk al helemaal af is. Prachtig.
Oooo Parel, ik zie nu pas je bericht! Ben je nu voor de 3e keer gestript? 3 maal is scheepsrecht he! Ik denk aan je!!!