'Zwangere rokers drinken vaak ook'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Aszz, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

2. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    ergenis nr 1 bij mij rokende of drinkende zwangere.............

3. Aura

Aura Niet meer actief

Tja snap sowieso niet dat mensen roken tijdens de zwangerschap (ben zelf een roker alleen gestopt vanaf de positieve test) hoe egoistisch kan je zijn?
    Verbaasd me dan ook niks dat deze mensen ook gewoon drinken, ze hebben toch al schijt aan het roken dus kan dat biertje er ook nog wel bij.

4. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

stoppen is minder makkelijk dan door niet-rokers gedacht wordt.

Vind jullie commentaar dan ook best denigerend naar dames die wel roken.

1. zij zijn zelf verantwoordelijk voor hun gezondheid en dat van hun kind
    2. je weet de achterliggende gedachten niet waarom een vrouw door blijft roken (stress, 100-en euro's uitgegeven voor het stoppen met roken echter zonder succes, omgeving die hen niet steunt, partners die door blijven roken waardoor de vrouw iedere keer in de verleiding komt etc.....)
    3. je weet het aantal niet wat er gerookt wordt
    4. totale onzin dat een vrouw die rookt dan ook maar alcohol drinkt tijdens de zwangerschap
    5. wordt er wel door een zwangere alcohol gedronken dan is dat haar keus
    6. verloskundigen willen nog weleens een wijntje aanraden aan het einde van de zwangerschap om beter te kunnen slapen
    7. alcoholgebruik in de zwangerschap is schadelijk echter weten ze niet vanaf welke hoeveelheid
    8. dat een zwangere drinkt wil niet zeggen dat ze dagelijks drinkt, maar een glas champagne tijdens de jaarwisseling kan echt geen kwaad hoor.

Ik vind dat iedere zwangere vrouw zelf verantwoordelijk is voor haar eigen gezondheid en dat van haar kind. Zij kunnen het beste inschatten of ze een glas champagne wel of niet schadelijk vinden zoals ook een sigaret.

Kom op meiden, er zijn hier echt wel dames op het forum die er alles aan hebben gedaan om te stoppen en het is ze niet gelukt. Jullie reactie geeft ze eigenlijk nog een trap na terwijl zij zich al zo schuldig voelen!

Een 6 flessen bier per dag drinkende zwangere :D (Bavaria 0,0%:p)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou mooi toch, misschien net het zetje om dan ook echt te stoppen.

En zelf verantwoordlijk voor de gezondheid van je kind? Ja natuurlijk! Maar ik neem aan dat wanneer je kindje door het roken 3 maanden te vroeg geboren wordt je wel verwacht van de dokters en verpleegkundigen in het ziekenhuis dat ze jouw kindje helpen er bovenop te komen. Dus uiteindelijk komt het toch nog bij anderen te liggen.

6. Aura

Aura Niet meer actief

Nou ik ben een ex roker (gestopt voor zwangerschap).....heb 12 jaar lang dagelijk dik een pakje weggepaft en nee het is niet makkelijk maar een kwestie van prioriteiten stellen....wil je gif aan je baby geven? Nee? dan moet je stoppen met roken...
    Ja? Dan moet je lekker door blijven paffen...

Sorry maar het charme offensief werkt bij mij totaal niet omdat ik weet dat het moeilijk is om te stoppen alsje een verstokte roker bent, maar als je jezelf verantwoordelijk vind door WEL door te roken heb je het niet helemaal begrepen volgens mij.

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

roken EN drinken tijdens je zwangerschap.......ik begrijp het echt niet, ook niet na alle argumenten van litdekoster hierboven, ik lees werkelijk niks waardoor ik er nu meer begrip voor heb.

8. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    litdekoster
    ben het helemaal met je eens
    vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik geprobeerd te stoppen door verschillende omstandigheden is het niet gelukt maar ik ben van 2 pakjes per dag op 6 sigaretten per dag blijven hangen.
    en ik heb een pracht van een meid en ze mankeert niks.
    ookal voel ik me schuldig dat ik niet heb kunnen stoppen maar om zo'n trap na te krijgen nee dad niet eerlijk als je niet weet wat er allemaal tijdens een zwangerschap gebeurt.
    en drinken dat deed ik al niet vanaf het moment dat ik met de pil was gestopt.
    dus voor je reageert op een vooroordeel moet je wel de personen kennen

nu het rustiger is in ons leven ben ik weer met de pil gestopt en tevens met het roken dit keer is het wel gelukt puur door dat we uit de problemen zijn

9. meidenhuis

niet alle rokende vrouwen krijgen een vroeggeboorte. een niet-roker kan ook een vroeggeboorte krijgen....

ik zit hier het roken niet goed te praten maar ik vind wel dat jullie niet zomaar mogen oordelen over een ander. als er met vingers gewezen moet worden........;)

10. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    gif aan je baby geven? nou dan moet je 9 mnd binnen blijven want buiten is de smog ook niet bepaald goed
    een vroeggeboorte heb ik niet gehad mijn dochter was 8 dgn later dan was gezegd

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zo blijkt dat overmatig alcoholgebruik tijdens de zwangerschap bij rokende zwangeren twee keer zo vaak voorkomt als bij niet-rokende.

Dit staat in het artikel. Het gaat om een onderzoek van TNO onder 15000 moeders. Lijkt me toch een betrouwbare organisatie en een grote steekproef! En het gaat dus niet om af en toe een glas maar om overmatig alcohol gebruik! Het is dus geen onzin dat die correlatie er is.

Ik geloof trouwens best dat sommige mensen zich rottig voelen dat ze roken tijdens de zwangerschap en dat het heel moeilijk kan zijn om te stoppen, maar dat doet niet af aan het feit dat het aantoonbaar heel erg slecht is voor de baby. Ik vind eerlijk gezegd dat er best wat strenger over gedaan mag worden (zowel bij roken als bij drinken). Dat doen ze tenslotte ook als je een vruchtbaarheidsbehandeling wilt als je overgewicht hebt en dat is lang zo slecht niet als roken of drinken.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja hehe, maar je vergroot de kans er natuurlijk wel op! En van tevoren weer je nooit zeker of zo'n zwangerschap wel helemaal goed zal verlopen, en al helemaal niet wanneer je rookt.

En dit is gewoon mijn mening..

13. Aura

Aura Niet meer actief

Smog heb je niet geheel in de hand is het wel? Je eigen rookgedrag wel...

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dus?
    Smog valt niet te vergelijken met roken, en naar buiten gaan zal wel moeten.. roken niet.

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik ga toch ook niet aan een uitlaatpijp hangen :(

16. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hier ook reactie van iemand die een stevige roker was.
    Ik weet zeker dat als je 100% achter je keuze staat om te stoppen dat het je gaat lukken...
    En dat iemand aan komt met ja maar ik heb zoveel stress en spanningen daardoor kan ik het niet vind ik onzin.
    Toen ik net begon met het stoppen overleedt vader beste vriendin, wij zelf kreeg teleurstelling op teleurstelling in de MMM. Ook kreeg ik te maken met een buitenbaarmoederlijk zwangerschap, vriendlief die weer begon met roken en ik.....nee ik rook nog steeds niet. Over 3 weken ben ik 1 jaar rookvrij:):)

En tuurlijk komen er ook vroeggeboortes voor bij NIET rokers, maar iedereen weet gewoon dat roken enorm schadelijk is....en ik denk dan dat niemand zijn kind daaraan wil blootstellen.
    Dus meiden kom op....het is zwaar, heel erg zwaar, maar ook jullie kunnnen het...

17. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

respect 8)

18. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Wat n onzin zeg ik heb ook gerookt in me zwangerschap maar nooit geen druppel alcohol of wat dan ook gehad heb zelfs in me zwangerschap geen paracetamol aangeraakt en jullie commentaar? doet me eerlijk gezegd nix hoor... vind het alleen nogal schijnheilig :) tja ik heb gerookt in me zwangerschap slechte eigenschap klopt zeker maar voel me er niet schuldig door hoor.. mijn dochter is gezond nergens last van (en nee hiermee keur ik roken in de zwangerschap niet goed) dus dames pak jezelf bij de neus ;)

19. meidenhuis

als ze dit soort onderzoeken willen uitvoeren moeten ze ook iedere moeder bellen om haar een een vragenvuur te onderwerpen en niet een fractie van de bevolking. Hoeveel procent van de totaal aantal moeders/zwangere is deze 150000 nu eigenlijk? In welke gebieden hebben ze dit steeksproefsgewijs afgenomen? Wat was de gemiddelde leeftijd van de vrouw, etniciteit, sociale rang etc... etc... etc....

Dus betrouwbaar? NEE absoluut niet.

Wat betreft vruchtbaarheidsbehandelingen heb ik van dichtbij meegemaakt dat ze iemand niet wilden helpen omwille van het roken. Deze vrouw heeft gelogen dat zij gestopt was met roken en is nu zwanger dmv ivf;).

Het is en blijft een ieders keuze maar het is niet aan andere om mensen te veroordelen. Er zijn wel duizenden andere dingen waarop wij iemand kunnen veroordelen, zowel voor een roker als niet roker, zowel voor een drinker als niet-drinker...........

Respecteer elkaar nu gewoon eens:x!

Deel Deze Pagina