Olympisch gewichtheffer bevalt tijdens training

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Arti13, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

AMSTERDAM – De Chileense olympisch gewichtheffer Elizabeth Poblete (22) is tijdens een training volkomen onverwacht bevallen. Ze zou niet hebben geweten dat ze zwanger was.

Poblete verklaarde dat ze zich een week voor de bevalling al niet goed voelde, zo vertelt ze in The Guardian. Tijdens een training gewichtheffen in het Braziliaanse Sao Paolo beviel ze van haar zoon.
    De baby is drie maanden te vroeg geboren en ligt op de intensive care. Opvallend genoeg heeft de moeder zelf het ziekenhuis vrijwel meteen verlaten en verklaarde ze voor de Braziliaanse televisie dat ze niet over de financiële mogelijkheden beschikt om de ziekenhuiskosten voor haar en haar pasgeboren kind te betalen.

Het ziekenhuis ontkent dat ze de22-jarige gewichtheffer uit het ziekenhuis hebben ontslagen omdat ze de rekening niet betaalde.
    © NU.nl

Bizar,...
    Hopelijk komt het goed met het ventje.

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou dat laatste gedeelte vind ik nogal vaag... Maar ja je weet het niet in die landen.

Laatst ook al zo'n bericht over een sportster die ook onverwachts bevallen was, ik blijf het toch vreemd vinden, maar goed het kan dus blijkbaar toch...
    Wel gevaarlijk trouwens met dat gewichtheffen, lijkt mij niet de meest ideale sport voor een zwangere en baby.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Apart verhaal inderdaad

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, dat was een paardrijdster (of hoe noem je zo iemand...)

Ik blijf 't bijzonder vinden, maar je hoort het inderdaad wel vaker, dat mensen 't totaal niet door hebben...

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik vind het echt onbegrijpelijk, ik kon op het laatst amper nog de trap opkomen, of me omdraaien in bed. Daarnaast werd ik ook nog eens regelmatig 's nachts wakker geschopt en was mijn buik een geheel eigen (zeer beweeglijk) leven gaan leiden. Kortom, ik kon er echt niet omheen ;).

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bizar weer inderdaad... hoewel ik het ook van dichtbij meegemaakt heb. De reactie vind ik dan ook weer herkenbaar, een soort van ontkenning. De meesten kunnen in de zwangerschap toe leven naar het feit dat ze een kleintje krijgen (ook als het geen grote wens was) , dat heeft deze jonge vrouw gewoon niet kunnen doen. Als je dan op zo'n niveau sport en dus blijkbaar het verder niet zo rijk hebt, dan vind ik haar reactie op dit moment niet vreemd.
    Ik hoop alleen dat ze nog 'bijdraait' .

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zo iemand noem je een amazone :p.

On-topic: Vaag verhaal inderdaad. Ze was natuurlijk wel "pas" 6 maanden zwanger toen ze beviel en zo'n gewichthefster is natuurlijk hartstikke gespierd. Ook de buikspieren zullen wel zo ongeveer van staal zijn en wellicht dat ze daarom niets gemerkt heeft zowel aan de buitenkant als de binnenkant (schopjes bedoel ik dus).

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ooo, thanks! Weer wat geleerd! Ik vond paardrijdster ook al zo'n niet passend woord...

Ik was trouwens met mijn eerste zwangerschap tot aan de 42 weken erg soepel en makkelijk in bewegen (da's nu wel anders, haha).. En als je dan ook gewoon menstrueert, de placenta aan de voorkant hebt liggen, sterke buikspieren hebt, gewoon niet bezig bent met baby's en met 6 maanden bevalt... Tsja... Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je 't dan niet door kunt hebben...

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    En het is voor topsporters niet zo vreemd om juist NIET ongesteld te zijn. Maanden achter een. Dus als zij dat ook had en dus prongeluk zwanger raakte en verder geen klachten had, geen buikje kreeg of niks. Dan is het niet vreemd dat ze niks in de gaten had.
    Zal n shock zijn geweest zeg! :$
    Is t misschien nog wel...

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

de kosten van het verzorgen van haar kindje zullen hoog oplopen, zijn ze daar niet verplicht verzekerd?
    wat een nachtmerrie!
    iemand een idee wat het kost? wij hebben de opname van onze zoon gegokt op 5 ton tot een paar miljoen.
    ik kan me voorstellen dat als je er totaal niet op bedacht bent, ze misschien heeft gedacht dat het kostenbesparend is om zelf meteen het ziekenhuis te verlaten.

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Jeetje, lijkt me ook schrikken zeg!

@ons kleintje,
    5 ton tot een paar miljoen, zo hee, das behoorlijk!
    ik heb geen idee wat zoiets kost..

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

erg he?

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    In het AD van vandaag staat dat de baby is overleden. Meer info staat er ook niet bij, is maar een heel klein berichtje met verder alleen oude informatie zoals dat die met 6 maanden geboren is.
    Wel sneu dat het maar zo'n kort leven heeft gehad.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.821
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat zielig inderdaad.. :( anderzijds: misschien beter... Een achternichtje van me heeft afgelopen week haar kindje verloren. Het was 11 maanden en is z'n hele leventje niet buiten het ziekenhuis geweest, (behalve 1 ritje naar een ander ziekenhuis, dichterbij, maar daar ging het gelijk erg slecht, dus toen moest het kindje weer terug) omdat het geboren is met 6 maanden en daardoor allerlei problemen had.
    Sorry, dat schiet nu gelijk door m'n hoofd... zo verdrietig ook, ook al heb ik geen contact verder met haar...

Dus zéker in deze situatie, zonder gelijk liefhebbende ouders aan het bedje te hebben, is het misschien beter, wat het allemaal niet minder triest maakt overigens...

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Echt bizar, kan er niet bij dat zoiets kan gebeuren :(

Deel Deze Pagina