Cookies op AD.nl Fantastisch toch ! Mijn man heeft altijd 2 weken vakantie opgenomen zodra de kraamzorg er niet meer was. Nu gaat dat nog redelijk wanneer je nog geen schoolgaande kinderen hebt. Dan heb je nog geen verplichtingen en kon mijn man af en toe nog best werken. Nu weet ik nog niet hoe we het moeten gaan doen. Ik heb 2 schoolgaande kinderen, die naar twee verschillende scholen gaan nog. Ik zie het niet voor mij hoe ik dit straks moet doen. Mijn man moet wel vakantie op gaan nemen, want ik kan toch niet voor 8 uur drie kinderen aangekleed hebben, ontbijt klaar en gegeten en dan naar school brengen, terwijl ikzelf net 4 dagen daarvoor ben bevalllen? Ik heb geen opa's en oma's in de buurt of zijn overleden. Ik vind het een goede zaak als dit voorbeeld wordt gevolgd door ander bedrijven. Ten eerste mag de man ook genieten van een kraamtijd en van zijn kleine wonder. Ten tweede voor de verzorging van zijn vrouw en de rust voor het gezin. Top! Helaas zullen wij het niet meer meemaken. Maar hoop voor alle toekomstige vaders. Ookal is het 2 weken dat is alweer een hele vooruitgang en rust
Hardstikke mooi! Mijn man heeft zodra hij wist dat we zwanger waren geen vakantie meer opgenomen zodat hij 3 weken vakantie kon nemen zodra onze dochter werd geboren. Het scheelt dat hij een baas heeft die daar flexibel mee omgaat. Je weet immers niet precies wanneer je kind geboren gaat worden, en je moet ook de mogelijkheid krijgen om op dat moment drie weken vakantie op te nemen. Ik denk dat werkgevers daar maar eens mee moeten beginnen.
Mijn man heeft bij de eerste nadat de kraamzorg weg was zelfs ziekteverlof gekregen vanuit zijn werk omdat ik te zwak was. Eerst 2 weken ziekteverlof en toen 2 weken (bijna volledig betaald) ouderschapsverlof. Bij de tweede heeft hij 6 weken ouderschapsverlof opgenomen. Nooit problemen van gemaakt op zijn werk.