zwangere "tieners"zijn ALTIJD onder de twintig...anders zijn het geen tieners

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mol, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ik denk niet dat dit onderwerp bedoelt is om tienermoeders in een kwaad daglicht te zetten!! Volgens mij hebben de meeste hier meer dan respect voor jonge moeders.
    Het onderwerp slaat meer op de oproep voor het programma vier handen op 1 buik.
    Daar staat dat ze 'tienermoeders' zoeken 'onder de twintig'

Een pleonasme dus...

(Ander voorbeeld 'het groene gras' iedereen weet dat gras groen is dus het woord groen is eigenlijk overbodig)

2. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Idd. En van wat ik ervan weet zijn de meiden in dat programma niet bijster intelligent. Wat absoluut niet wil zeggen dat alle tienermoeders dom zijn! 'Een domme tienermoeder' is dus GEEN pleonasme:p

Maar blijkbaar zoeken ze voor het programma wel domme meiden die zo ontzettend dom waren om per ongeluk zwanger te worden. Liefst van een hork van een domme vent. En liefst ook met een vreselijke achtergrond, en compleet afhankelijk. Want daar kun je een leuk programma mee maken. Meiden die het supergoed doen en hun leven met de baby leuk gaan inrichten en met een leuke partner met wie ze een gezin kunnen vormen zijn niet interessant genoeg.

Maar misschien heb ik teveel vooroordelen voor dergelijke tv-programma's.

En ons gras is trouwens geel ;)

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een pleonasme betekent dat je iets dubbel zegt.. Het witte sneeuw, het groene gras, het blauwe water.

Er zit wel een verschil in de ene tiener als de ander. Sommigen zijn echt redelijk volwassen en de ander totaal niet.. Maar op het moment dat je zwanger bent vind ik wel dat je je verantwoordelijkheid moet nemen..

4. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Precies. Jij zegt wat ik bedoelde

5. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL

Hahahaha! LOL:D

6. purringkitty

purringkitty Actief lid

29 apr 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    Tja, ze zullen voor dit soort programma's echt geen intelligente tieners zoeken. Een verantwoord tienerstel wat heel bewuste keuzes maakt voor de baby zal waarschijnlijk niet veel kijkcijfers opleveren.
    Het is de "schande" waar de mensen van smullen!

Dat zegt dus meer over het programma dan over tienermoeders in het algemeen.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat ik jammer vind van dit soort tienermoeder programma's, is dat mensen toch een bepaald beeld krijgen van jonge moeders. En dat klopt gewoon vaak niet. Ik ben pas 21 als ik beval, maar wel al getrouwd en een eigen huisje. En zo zijn er meer die net als ik alles op een rijtje hebben.
    En er zijn vast ook genoeg volwassenen die niet de intelligentste zijn en dus eigenlijk niet in staat om voor een kind te zorgen.

Maar zoals al is gezegd, een 'tienermoeder' waarbij het wel goed gaat is niet interessant genoeg.

8. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ik vraag me dat af.... Is het echt zo erg? Ik heb op mn 27e kids gekregen en vond mezelf rijkelijk laat. Ik ken bijna geen hele jonge moeders, maar ik kijk er echt niet raar van op als iemand 20 is en zwanger is. Zij maken een andere keus maar vind t een niet beter of slechter. Maar goed, mischien dat jonge moeders dit anders hebben ervaren in hun omgeving? Of is het misschien eigen onzekerheid die snel wordt getriggerd door opmerkingen van anderen? Vraag me dat af.....

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Idd hier ook whahahaha
    Kvind het wel grappig eigenlijk :D

Deel Deze Pagina