Hai allemaal, Volgende week donderdag ga ik trouwen (2 sept). De schoenen heb ik al een week in huis. Vandaag dacht ik, laat ik ze maar eens gaan inlopen. Mijn vriend is weer aan het werk, dus kan mooi. Maar.... mijn voeten zijn mee zwanger! De schoenen zijn nu te krap. Ik kan er wel in, maar ze zitten zoooo strak! Het zijn schoenen van 189 euro. De bruidszaak wil ze niet terugnemen, terwijl ik ze nog niet gedragen heb. Over 10 dagen is het al zo ver. Het is leer, dus ik kan ze nog wel enigszins uitlopen, maar ja..... Echt comfortabel zal het wel niet meer worden???
Een zak met water vullen en goed dichtmaken,die in de schoenen doen en ze zo in de vriezer zetten,dan worden ze gegarandeert een maatje tot half maatje groter en wat wijder
Vervelend. Ik hield al heel vroeg vocht vast en toen ik schoenen ging kopen voor mijn trouwen heb ik voor de zekerheid een maat groter genomen. Dat lukt voor jou dus niet meer. Dus ik zou ook even langs de schoenmaker gaan. Die kunnen op de juiste plekken wat oprekken. Wat ik je wel aan zou willen raden is een paar extra gemakkelijke schoenen mee te nemen op de dag zelf. Ik heb nog een paar platte (en goedkope) schoenen gekocht bij de scapino, zodat ik na een paar uur toen mijn voeten nog wat dikker waren geworden, even van schoenen kon wisselen toen we foto's gingen maken en ik stukken moest gaan lopen.
Ik heb ooit een soort spray gekocht. In de schoen spuiten en schoenen aantrekken. Na een tijdje (weet niet hoelang, in ieder geval uren geen dagen) hadden ze zich naar mijn voeten gezet. Dus geen inloopproblemen. Het heet stretchspray. Kun je bij de schoenmaker kopen. En leer is juist bedoeld om uit te zetten, zal dus niet snel scheuren tenzij je erg hard aan gaat trekken. Op google kun je er genoeg over vinden. Succes en alvast gefeliciteerd met je huwelijk.
he, ik werk bij een schoenmaker/schoenwinkel. gewoon wegbrengen. daar hebben ze speciale spray. zoiets als hiervoor beschreven maar dan speciaal voor schoenmakers. das altijd nog even beter. dan op de leest laten zetten en duidelijk zeggen waar ze gerekt moeten worden en hoeveel.( ze doen gauw te weinig) als ze daar geweest zijn gelijk een uurtje of wat dragen met natte sokken. dan blijven ze gerekt. dan moet het lukken. zorg ervoor dat het leer aan de buitenkant niet nat word van water zoals hier wel beschreven, want dan kan je lelijke kringen krijgen en das natuurlijk zonde. dat gebeurd met die speciale spray niet. succes en veel plezier 2 sept.!!!
Alsnog ik mijn eigen verhaal van een paar weken terug lees.. Ik had exact hetzelfde probleem.... ik had ook van de bruidswinkel schoenen, helaas paste ik er echt niet meer in...en mocht ze ook niet terug geven... Ik heb ze naar de schoenmaker gebracht om te laten rekken, maar dit had een minimaal effect... Daarnaast had ik zelfs spanners gekocht(bristol) maar ook dit hielp niet... Mijn dure schoenen staan dus ongebruikt in de kast... Ik heb uiteindelijk bij een andere schoenenwinkel witte schoentjes in maat 42!!(heb normaal 39) gevonden die heerlijk zaten... 'S avonds heb ik heerlijke slippertjes onder mijn jurk aan gehad..niemand zag het Ik raad je aan om ze naar de schoenmaker te brengen, ze geven daar advies en kijken of het mogelijk is met het leer van de schoen.. Indien nodig..ik heb nog 1 paar 40,5 ivoor sophie sposa en maat 42 witte schoentjes.... Ik hoop dat je alsnog slaagt, je moet jezelf in elk geval niet pijnigen die dag... Liefs
wil de bruidswinkel ze ook niet ruilen voor een grotere maat? Ik vind dat echt wel een slechte service zeg!
Mee eens!! Als ze ongedragen zijn en een doorsnee maat ( 38 - 41 ofzo? ) dan kunnen ze ze makkelijk nog verkopen! Ik had ook schoenen gekocht bij mn jurk voor 150 euro maar een week later liep ik in de stad en zag ik veel mooiere. Ik heb opgebeld en uitgelegd en het was geen enkel probleem aangezien ze witte trouwschoenen in maat 40 met een 3 cm hakje ofzo makkelijk verkocht kregen.
Uiteindelijk kon ik ze toch ruilen bij de bruidszaak! Ik heb nu schoenen in een bredere maat! Fijn! Scheelt gewoon echt welke verkooptster je treft. Vandaag heb ik mijn jurk opgehaald. En over anderhalve dag (donderdag 2 sept) ga ik trouwen!!!!!!!!!!!!!