zwangere vriendin in ziekenhuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendysunny, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    heb een naar bericht gekregen:
    mijn beste vriendin ligt in ziekenhuis (ze woont in ierland) ze is nu zo'n 33 weken zwanger en had al weeën.. kindje is nu 2500 gram wat redelijk is voor het aantal weken... ze heeft spuiten voor de longrijping gehad en moet voorlopig in kraamkliniek blijven

waarschijnlijk komt het kindje deze of volgende week... tenminste dat denken de artsen.... tjee... welke maat zal zo'n klein kindje hebben? ze heeft alleen gewone maten gekocht en ik wil haar graag wat opsturen. Ik weet al dat ze een jongetje krijgt en over enekel maanden ga ik waarschijnlijk een paar dagen die kant op, maar ik wil nu graag wat opsturen... ik hoop dat alles goed zal gaan

ze heeft al 2 kindjes (bijna 3 en bijna 6 jaar) afgelopen zaterdag was ze nog in nederland (was hier op vakantie) en nu dit!!

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    nou hopen dat het kindje nog even blijft zitten, sterkte ermee..
    wat kleding betreft, maatje 50 zal wel gaan, mischien dat ze een klein beetje de mouwtjes en/of broekspijpje om moet slaan, maar past prima!

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Oei dat is wel even schrikken.
    Vrienden van ons zijn in juni ouders geworden van een dochter, wel voldragen, en die woog iets minder.
    Zij droeg dus maatje 44 en dat was nog te groot.
    Dus denk dat je toch wel op die maat uitkomt.....50 zal nog veel te groot zijn

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    het erge vind ik dat ze zo ver weg woont... heb wel meteen een kaartje gestuurd

oke dus 50 of 44..... op lief staan wel leuke kleertjes heb ik gezien....

ze heeft het niet breed en ik had haar de kleine kleertjes van mijn zoon meegegeven (die begon bij 56) oeps.... daar heeft ze straks niks aan...

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.137
    2.320
    113
    Brabant
    40 of 44, maar waarschijnlijk heeft ze er nog niks aan hoor! het kindje zal in de couveuse liggen, alleen in zijn luiertje.
    Maar goed, het zal een klein kindje blijven in het begin, dus als je in maatje 44 iets stuurt zal hij het heus een keertje aan kunnen!!
    Sterkte met je vriendin, hopen dat het een vechter is! het is iig een mooi gewicht!!

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou ook voor 44 gaan! Het zal echt wel even duren voordat hij gewoon 50 aankan.
    In de couveuse zal hij vaak idd alleen in een luier liggen...maar het is wel fijn dat als hij daar uit mag hij wel kleertjes kan dragen die passen!

Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed gaat en dat je snel bij haar kan zijn!

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    He Wendysunny, heel veel sterkte met je vriendin.
    Hoop dat alles goed gaat en steun haar zoveel je kunt op afstand. Weet dat je dat wel kunt en gaat doen.

Kun je niet eerder naar haar toe of ga je in de vakantie?

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra woog 2580 bij de geboorte (wel gewoon met 39.1, maar ze is gewoon een mini-meisje) en heeft de eerste tijd met maatje 44 gedaan. persoonlijk zou ik dus denk ik iets kleiners dan maatje 50 opsturen. Maar laten we hopen dat het niet hoeft en de kleine nog eventjes lekker bij mama in de buik blijft.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Jeetj wat erg zeg! Veel sterkte.
    Ik zou ook voor 44 gaan mijn zoontje was 2800 gram en mt 50 was zelfs nog veel te groot voor hem.

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    sterkte voor jou en je vriendin .. wat spannend !!

hopelijk gaat alles goed

11. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Zeker maatje 44, heeft onze dochter geboren met 33.6 zeker nog 4 weken aangehad.
    Ze was iets lichter.

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Ons meisje was met de geboorte 2450 gr met precies 37 weken en heeft maatje 50 aan. Was idd wel iets te groot maar niet echt royaal te groot dat ik maatje 44 nodig had. Ze is overigs wel redelijk lang.

13. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wat een spannende tijd voor je vriendin.
    Mijn 2e dochter is ook geboren (met 37 weken) met 2430 gram en 44 cm..nog iets kleiner dus en die kon zwemmen in maat 44..vaak als ze nog even in de couveuse liggen hebben ze geen kleertjes aan of iets van de afdeling..

14. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    ik zou voor maatje 50 gaan beter iets te groot dan te klein
    en omdat het kindje dan waarschijnlijk de couveuse inmoet
    die van mij waren rond de 2600 gram en die kregen maatje 50 aan en vond het best wel mee vallen met veel te groot

15. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    44 denk ik ook
    veel sterkte hopelijk is heel sterk kereltje.
    denk ook aanjezelf klinkt lullig maar stress is niet goed als je vroege periode van zwangerschap zit.

heel veel sterkte nog maals en vbeel gezondheid voor de kleine

liefs,

16. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de maten heb ik nog niet zoveel verstand, maar ik heb wel gezien dat ze bij de V&D een prematuur-kledinglijn hebben. Misschien dat je daar eens kunt kijken. Veel sterkte en je vriendin boft maar met zo'n lieve vriendin!

17. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties... gisteravond heeft ze weer een prik voor de longetjes gehad ... ze vind het nare prikken.. maar hopelijk helpt het allemaal wel en blijft de kleine man lekker zitten.

Ook wel sneu voor haar kids.. haar dochtertje had maandag de 1e schooldag na de vakantie en meteen mama weg na school

18. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    kreeg net sms je:

ze moet blijven, vliezen gebroken en water druppelt nu weg. De pijn neemt toen en dit zijn geen oefenweeën. De dokter verwacht natuurlijke geboorte, anders bij 34 weken (volgende week do) ingeleid. Baby komt waarschijnlijk vandaag of morgen al. De baby is gelukkig gezond.... spannend dus!!

19. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Mijn eerste dochter is met 33,5 weken geboren en woog 2030 gram, en was 42 cm bij haar geboorte, zij droeg kleertjes maat 42 en 46, dit noemen ze prematuurkleding die kan je kopen bij Prenetal en C & A.
    Aan mijn dochter kan je het niet meer zien hoor dat ze zo vroeg is geboren, ze heeft alles bijelkaar 2 weken in het ziekenhuis gelegen na haar geboorte, dus probeer je niet al te druk te maken, ook al is dat moeilijk.;)

20. Sammy22

Sammy22 Lid

13 jul 2009
    71
    2
    8
    Catering medewerkster en in november kraamverzorgs
    Utrecht
    volgens mij heb je bij prenetal een maat voor te vroeg geboren baby's als ik het goed heb

Deel Deze Pagina