hoi, ik zal eerst even iets uitleggen voor ik mijn vraag stel. Ik heb voor mijn bevalling nooit echt last gehad van mijn menstruatie. Was zo'n 7/8 dagen ongesteld, en een regelmatige cyclus. Nu heb ik in mei een dochter gekregen. Na 46 dagen werd ik weer voor de 1e x ongesteld, en wat heb ik een pijn gehad! Maar goed het was weer de 1e keer, dus ik dacht prima, het zal wel los lopen. Maar nu het volgende, elke keer als ik ongesteld word heb ik echt heel veel pijn, maar dit is alleen op de 2e dag van de menstruatie, de dag erna is alles over en geen last meer. Mijn pijnklachten vind ik vreemd. Ik kan dan bijna niet naar de wc, druk zetten doet zeer. Heb echt pijn in mijn kont zeg maar. En het komt in vlagen opzetten, als er weer een vlaag komt, moet ik gaan liggen, want ik dan gewoon ook niet zitten, en echt de pijn weg zuchten. Ik vind deze pijn echt hetzelfde of misschien wel erger dan de weeën van de bevalling. Ik ben naar de huisarts geweest, maar ze raffelde het een beetje af en schreef zwaardere pijnstilling voor. Deze heb ik ook echt nodig, anders kom ik de dag niet door. Maar zelfs met deze pijnstilling heb ik nog pijn. Zijn dit nu endo klachten? En kun je dat zomaar ineens krijgen, ook als je eigenlijk nooit ergens last van gehad hebt.? Ik maak me een beetje zorgen hierom, ook omdat we nog graag een 2e kindje willen. Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, heb een beetje op google gezocht enzo, maar daar word ik niet heel veel wijzer van. Liefs DA
Het lijkt wel verdacht veel op endo pijn... Alle vrouwen in de vruchtbare jaren kunnen endo krijgen. Het zou dus ineens kunnen komen... Endo is een verschrikkelijke ziekte. Ik hoop niet voor je dat het dat is. Laat dit uitzoeken door een gyn van het zkh
Hoi darkangel, je kan ook een klein plekje hebben in de holte van Douglas', maar ik heb gehoord dat dit veel pijn kan geven als het bijvoorbeeld net op een zenuw drukt. elf heb ik ook vooral veel pijn op dag 1 of 2, maar ze hebben bij een laparoscopie niks gevonden. Het voel bij mij ook alsof mijn baarmoedermond erg krampt. Het heeft trouwens bij mij niks te maken met de verminderde vruchtbaarheid, want de zaadjes hechten niet aan de eicel. Je zou je ca 125 kunnen laten prikken. Dit is vaak verhoogd bij endo. Succes!
Bedankt voor de reacties. Over een half jaartje ga ik me weer aanmelden in het ziekenhuis voor een broertje of zusje voor mijn dochter. Ik ga dit zeer zeker even voorleggen.