Hoi allemaal Begin vorig jaar heb ik mijn studie afgerond. In de zomer hebben we een hus gekocht waar genoeg plaats is voor kindjes. We willen dan ook graag kinderen, maar ik twijfel. Ik ben ook net aan een studie begonnen die ongeveer 1,5 jaar duurt. Wat zouden jullie doen, gewoon stoppen met de pil en zien wat er gebeurt of eerst de studie afmaken?
Ik zou een half jaartje wachten hoe moeilijk het ook is. Maar als je dan gelijk zwanger zou worden dan komt het pas als je studie klaar is.
ik ben dus gestopt met de pil terwijl ik nog een dik jaar moest met mn studie... Tis gewoon een keuze van jezelf. Wij hadden niet verwacht dat het vrij snel raak zou zijn en dat ik het dus ook niet (bij ons dan)
je kan beter nog ff wachten, maar wel al stoppen met de pil. Want dan kan je beter zien wat je cylcus is zodra je zwanger wilt worden.
Hallo, Ik zou inderdaad ook zeggen dat je wel kan stoppen maar nog wel even wacht met zwanger proberen te worden. Ontpillen is wel handig van te voren ; dan hoerf je later niet te wachten. succes met wachten...
Jip, zou lekker stoppen en eerste maanden 'veilig' vrijen ... Als je niet aan voorbehoedsmiddelen wilt gewoon niet tijdens je vruchtbare dagen. (als het dan toch raak is dan is het toch gewild) Dan ben je tenminste al ontpilt en heb je ook meer inzicht in je cyclus.. Maar ja het is je eigen keuze.. Succes meid!
Hoi Bedankt voor de reacties. Ik ben al met de pil gestopt, maar we houden er wel rekening mee dat het beter nog even kan duren. Groetjes..
Hoi Suhe, Ik ben in augustus gestopt met de pil en in september begonnen met een 2 jarige studie naast mijn werk. Ik zelf wil niet persee nog twee jaar wachten en heb er alle vertrouwen in dat als het zo mag zijn, er wel een mauw aan te passen is. Zou het ook niet erg vinden als ik er hierdoor langer over zou doen. Maar tis idd een keuze die je denk ik echt moet voelen. Succes met het maken van je keuze! Zie trouwens dat je wel ovetijd bent, zou je al zwanger kunnen zijn? Groet Snoozie
Hé, zie net dat er twee van deze berichtjes zijn. Had op die andere geantwoord, maar aangezien hier de meeste reacties staan voeg ik mijn antwoord ook maar aan deze rij toe Een kindje én studeren is lastig te combineren, vertellen vriendinnen in die situatie me. Maar het kán wel, weet ik weer van anderen. En wie weet duurt het 1,5 jaar voordat het raak is... Je moet misschien nog niet stoppen met de pil wanneer een kindje toch eigenlijk ongelegen zou komen, mocht het direct raak zijn, maar je moet er aan de andere kant ook weer niet op rekenen dat het meteen lukt. Lastige keuze hè... Sterkt ermee!
dit zou mijn antwoord kunnen zijn! ook ik ben net begonnen met een vervolg studie....en vrij snel daarna al zwanger. op dit moment heb ik zoiets van...we zien wel hoe ver ik kom met de studie..en anders een jaartje langer....het zal zijn weg wel vinden
Hoi Ben overtijd en heb al getest, maar niet zwanger. Ben ook pas net gestopt dus moet nog ontpillen. Wachten is lastig hoor, maar daar weten jullie volgens mij alles van...
Ja, daar ben ik het mee eens, volg je hart. Niemand anders kan dat voor je bepalen en misschien duurt het ook wel even voor je zwanger bent. Succes.
toen ik in het tweede jaar van mijn vierjarige studie zat stopte ik met de pil... Ondertussen ben ik vierdejaars (deeltijd) student en ben ik niet zwanger of onlangs bevallen! Ik zou er gewoon voor gaan, want je weet nooit hoelang het gaat duren.. En voor het zelfde geldt ben je wel meteen zwanger, maar dan kan je je studie na de bevalling toch wel oppakken? Succes!