Hallo meiden, Iemand hier ervaring met een cis echo? Ik wordt begin volgende week gebeld door de gyn om een afspraak te maken voor zo'n echo en vraag me af wat ik kan verwachten? liefs Mamaloe
Is dat hetzelfde als een waterecho of een gelecho? Ik heb een waterecho gehad, maar kan niet vinden of dit hetzelfde is (al komt CIS me wel erg bekent voor in deze context?).
Ik denk dat het inderdaad hetzelfde is. De doc zei dat ze vloeistof in mn bm spuiten en dan gaan kijken of de vorm ed goed is geloof ik.
Dat klinkt als hetzelfde. Ik heb de watervariant gehad, maar ze doen het ook weleens met gel. Het viel mij 200% mee! Vantevoren had ik twee paramolletjes genomen en het hele onderzoek duurde nog geen 5 minuutjes. Ze brengen een heel klein slangetje naar binnen, waar ze wat vloeistof naar binnen spuiten om je baarmoeder beter in beeld te kunnen krijgen. Het voelde heel licht menstruatiekramperig, maar vond het niet erg pijnlijk. Ze keken volgens mij hooguit een minuutje en toen was het al klaar. Daarna heb ik nog een klein beetje lichtbruin bloedverlies gehad, maar was na een dag al over. Wat me eigenlijk voornamelijk bijstond dat het één grote waterpartij werd. Het water stroomde er ook weer meteen uit en alles was kleddernat. Hopelijk was dit een geruststellend verhaal
En dan nu een minder geruststellend verhaal Ik heb een GIS- echo gehad. Dat is met gel, een CIS volgens mij met water. Het slangetje inbrengen deed best wel zeer, maar alles was nog te overzien. Ik vind de eendenbek echt heel pijnlijk, maar waarschijnlijk omdat ik me niet genoeg kan ontspannen... Toen het allemaal afgelopen was bleven ze me aankijken en vragen of het allemaal wel ging.. Ja hoor, zei ik. Nergens last van. Toen ik in de auto zat op weg naar huis, kreeg ik weeën. Moest op een gegeven moment stoppen op de vluchtstrook om over te geven van de pijn. Huilend van de pijn kwam ik thuis... Ik had van te voren al pijnstillers gehad, maar niet ingenomen, omdat ik eigenwijs was. Ik dacht dat doe ik wel ff Als ik die wel had ingenomen denk ik dat het minder was. Dus wees niet eigenwijs en neem die pijnstilling (ben ff de naam vergeten). Eenmaal thuis aangekomen gelijk op bed gaan liggen, pijnstilling genomen en na een half uur ging het goed. Moraal van het verhaal: wees niet stoer
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal zeker braaf de pijnstillers nemen, ik heb echt een hele lage pijngrens. Is er bij jullie ook wat uitgekomen na het onderzoek (als je dat wilt delen natuurlijk, hoeft niet)? En wat zeiden ze over klussen in die periode? Ik neem aan dat ik deze ronde dat niet kan doen, maar zouden we volgende maand alweer mogen proberen of moet je daar echt een tijdje mee wachten? liefs mamaloe
Bij mij deden ze het onderzoek om te kijken waarom mijn zoontje zo vroeg geboren is. Om te kijken of ze iets konden vinden. Gelukkig geen enge dingen gevonden. Ze hebben van alles bekeken, de eileiders, vleesbomen, afwijkende vormen. Ik heb een licht afwijkende vorm van mijn baarmoeder, maar dat moest geen reden zijn tot vroeggeboorte. Als er een kans is dat je zwanger kunt zijn doen ze het onderzoek niet. Dus je kunt het beste vóór je eisprong (bijv. net na de menstruatie) dit onderzoek laten doen. Anders kan de bevruchte eicel weggespoeld worden door het water/ gel. Als ze niets vinden kun je volgens mij gewoon weer klussen daarna. Dat kun je gewoon vragen aan ze hoor.
Ik had het onderzoek twee dagen voor mijn eisprong, want je mag inderdaad niet zwanger zijn tijdens het onderzoek. De bevruchte eicel kan anders in je eileiders worden gespoten en daar innestelen. Je mag direct na het onderzoek weer zwanger raken, mits er geen rare dingen gevonden worden. Ik ben zelf twee dagen na het onderzoek weer zwanger geraakt. Oh en misschien ter geruststelling. Ik ken meerdere vrouwen die dit onderzoek hebben gehad en niemand vond het pijnlijk. Ik had de ervaring al eerder gelezen van Uk, maar zover is begreep eerder uitzondering dan gewoon. Ook in de folder staat dat het niet pijnlijk is, maar wat vervelend voelt. Wel de pijnstilling nemen voor de zekerheid!
Hoi meiden, De afspraak is gemaakt. Ik kan terecht op 26 maart. Nu is dat dag 23 van mijn cyclus. Dat betekend dus deze maand geen poging doen om zwanger te worden. Zouden jullie proberen de afspraak te verzetten of gewoon een maand wachten? Baal stiekem een beetje dat het na de eisprong is en voor de nod. Best stom dat je jaren wacht en dan nu in eens niet een maandje extra kan wachten, maar zo voelt het nu eenmaal. liefs mamaloe