Zwangere vrouw gebeten door hond

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mi2017, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Helaas helemaal mee eens! Hebben zelf een Stafford, een Engelse, maar hoeveel mensen er toch nog bang zijn..

NdNk vindt dit leuk.
  2. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Heb ik juist totaal geen last van, sterker nog, in de bijna 9 jaar tijd dat ik dr heb kan ik het aantal mensen dat haar als Stafford herkende op 1 hand tellen. Iedereen denkt dat ik met een pup wandel :roflmao:

3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hoezo zit de vriend vast? Vast niet vanwege dit incident met de hond.... vind het ook echt een bijzonder verhaal dat de hond “zomaar” aanviel. Honden, ongeacht ras, vallen nooit zomaar aan. Je hebt altijd signalen die ze afgeven voordat ze aanvallen. Het is aan de eigenaar om deze signalen te lezen/herkennen en op tijd in te grijpen.

Wij hebben ook een Amerikaanse Stafford en ondanks dat hij een enorm lief beest is, zou ik hem nooit alleen met “vreemden” in mijn huis laten.
    Ook de kids laat ik niet alleen met hem in de woonkamer. Weet ik veel wat voor wild spelletje mijn jongens bedenken in de 10 minuten waarin ik de was ophang en de hond schrikt en daardoor 1 van hun bijt.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben (flink) gebeten door een hond die van heel rustig naar woest ging in 3 seconden. In die tijd vloog hij op en zette zijn tanden woest in me, hij beet zonder aarzeling door. Dus ik geloof niet meer in ‘een hond geeft áltijd signalen’. Ik ken de signalen, de hond die mij beet gaf er 0. Jaren later beet hij ineens zijn eigen baasje en prompt kreeg hij een spuitje, maar toen hij mij te grazen nam had ik het vást uitgelokt (absoluut niet dus!).

Ik zou er dus niet van uit gaan dat deze zwangere vrouw waarschuwingen van de hond heeft gemist/genegeerd. Daardoor leg je min of meer de verantwoordelijkheid bij haar, en als slachtoffer van een (ernstig) bijtincident is dat écht kwetsend.

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik leg geen enkele verantwoordelijkheid bij haar :rolleyes: De eigenaar had erbij moeten zijn, die kent zijn hond het beste. Mijn hond geeft bijvoorbeeld geen standaard signalen af zoals het likken van de lippen of gapen bij een stressvolle situatie.
    Maar goed, aangezien de eigenaar van de hond in kwestie beweert dat zijn hond mensen absoluut niet aanvalt, zal hij de signalen van zijn hond ook niet herkennen.

6. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Sommige honden worden zo verkeerd opgevoed dat ze afgeleerd is om de signalen te geven die vooraf gaan aan bijten. Voor de hond is het dan niet "zomaar" dat hij bijt, maar voor mensen is het gedrag hierdoor moeilijk tot niet leesbaar. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is dat de hond geen signalen gaf. Maar helaas is het dus niet zo dat alle honden altijd signalen afgeven :)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou ja, deze eigenaar maakt het vooroordeel ook wel weer waar, natuurlijk. ‘t Is niet voor niks dat het huis 4 maanden op slot gaat.
    Natuurlijk zijn er prima baasjes met lieve Staffords die prima onder appèl staan. Maar dit is duidelijk weer zo’n criminele koekwous die zo nodig een ‘stoere’ hond wilde.

En het is ook logisch dat aanvallen door dit soort honden uitgebreider in het nieuws komen. Laat mij eens een voorbeeld zien waarbij een teckel iemand dusdanig te pakken heeft genomen dat het slachtoffer met een ambulance naar het ziekenhuis moest en tientallen hechtingen nodig had.

Deliana, Fuddey en Fennec vinden dit leuk.
  8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Het is sowieso niet mijn verantwoordelijkheid om hondengedrag te lezen. Ik zal elke hond in mijn omgeving sowieso zoveel mogelijk negeren, maar als dat nog niet genoeg is voor zo'n beest, zal ik passief agressief gedrag inderdaad niet oppikken, en daar neem ik dan geen verantwoordelijkheid voor.

"Een hond bijt niet zomaar"... Ik weet nog dat mijn vader op het gemeenschappelijke veldje bij ons huis een tent op proef opzette voor de vakantie. Een hond van de andere kant van de straat, van mensen met wie we totaal niet omgingen, komt uit hdt niets op hem af vliegen en hangt met zijn tanden in mijn vaders broek. Echt wtf? Hoe is dat ooit uitgelokt, zijn er signalen gemist whatever? Sommige honden zijn gewoon agressieve kl*tebeesten.

Florina, DastyQueen, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dat wil nog niet zeggen dat alle eigenaren van een HR hond uit zijn op een bepaalde status en daarom zo'n hond heeft.

En betreft een teckel....deze veroorzaakt meer bijtincidenten dan HR honden.
    Maar inderdaad omdat de schade minder groot is zal de aandacht beperkt zijn.
    Toch is het ook wel een beetje misbruik maken van de 'naam' die de zogenaamde HR honden hebben.

Dus ik blijf erbij dat mensen gewoon heel veel vooroordelen hebben over dit soort rassen.
    En van beweringen als: "het zijn ook altijd wel bepaalde types die een dergelijke hond hebben" of "Mensen met een HR hond nemen zo'n hond voor de status"....daar gaan mijn nekharen van overeind staan en niet fair.
    Vaak wordt het goede van dit soort honden al niet meer gezien door de 'naam' die ze hebben en dat vind ik triest. En de media maakt dat steeds erger.

10. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dubbel

11. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Het is wel waar natuurlijk dat er teveel mensen zijn die zo'n hond nemen omdat ze het stoer vinden, en al die roze brillen dragers maken de negatieve aandacht mbt het ras ook niet beter. Die groep wordt helaas ook steeds groter en zorgt voor meer incidenten met andere honden, want zij zorgen met hun perfecte opvoeding er wel even voor dat een RASEIGENSCHAP (niet goed met andere honden kunnen opschieten) als sneeuw voor de zon verdwijnt...... want alles ligt aan de opvoeding toch?
    Kunnen ze labrador eigenaren gelijk even vertellen hoe ze de hond bij het water weg krijgen, of de eigenaar van een jacht hond even leren dat hij niet achter een konijn aanvliegt :thumup::roflmao:

Fuddey en Kerstster vinden dit leuk.
  12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Jup! Ik haat honden. Sorry voor degene die ze geweldig vinden. Ik haat ze, en mijn dochter mag ze nooit aaien hoe lief ze er ook uit zien. Ik vertrouw die beesten voor geen meter!

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    En je toevoeging in deze discussie is?!....

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Zo jammer dat het vaak bepaalde types zijn die zo'n hond nemen, zo krijgen die dieren een reputatie.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Huh?

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Haten is een sterk woord. Ik vind sommige honden echt wel mooi om te zien. Maar dan op gepaste afstand.
    Ik paste vroeger weleens op bij een gezin met een hond. Lief beest hoor. Maar dan als je s avonds op de bank zat, kwam hij "gezellig" bij je en wilde zijn kop op schoot leggen. Brrrrr. En dat gespring en gesnuffel, ik wacht maar bewegingloos tot ze klaar zijn. En dan die vieze natte bekken en die konten op dezelfde bank waar jij zit...

Zoonlief was vorig jaar een keer compleet in de hoek gedreven door een hond net zo groot als hij zelf die "alleen maar wilde spelen". Kind had het al niet op honden, en hierna was hij nog maanden panisch voor elke hond die voorbij kwam.

Mijn mening? Honden kunnen goede assistenten zijn (denk aan speuren, bewaken, schapen drijven en zo), maar horen niet thuis op je bank of tussen de kinderen buiten.

DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja oké je hebt helemaal gelijk. Goed verwoord. Ik vind ze ook niks!

Deel Deze Pagina