Het strenge rookverbod van de afgelopen jaren heeft een goede invloed op de longen van baby's. Dat blijkt uit promotieonderzoek van Marije Koopmans van het UMC Utrecht. De onderzoekers testten sinds 2001 de longen van 1700 drie weken oude baby's. Baby's die later in die periode geboren zijn, hebben betere longen dan baby's die eerder geboren werden. De onderzoekers verwachten dat dit komt doordat het roken in de openbare ruimte de afgelopen jaren aan banden is gelegd. Na de invoering van de rookvrije werkplek verbeterde de longfunctie van pasgeboren baby's met 10%. Toen ook de horeca rookvrij werd, verbeterde hij met nog eens 10%. Moeders van de onderzochte baby's zeiden de laatste jaren ook minder blootgesteld te zijn aan rook dan tijdens het begin van het onderzoek. De longfunctie en de kwaliteit van de luchtwegen van baby's bepalen hoeveel long- en luchtwegproblemen zij later in hun leven krijgen. rtl nieuws.nl
en sommige maar blijven ontkennen hier dat een peuk echt geen kwaad kan tijdens de zwangerschap of bij kindjes ps Umm: heeft dat schaap van jou geen zweetpoten met die uggs aan
Toevallig hier gistere nog een discussie over gehad met mannnetje, hij rookt buiten, dat dan weer wel en niet in de auto enzo, maar toch geloofd hij het niet echt, maar heb de tv nu rtl 4 staan
punt 1: daarom dacht ik, ik plaats het even.. punt 2: nogal ja, maar ze mag ze aan 'because she's worth it'..
Mooi nieuws. En nóg zullen mensen ontkennen dat het slecht is . Sprak van de week iemand die icsi behandelingen ging doen. Zij en haar vriend roken allebei.. Want dat maakte heus niet zoveel uit..... Ik snap daar echt geen reet van................
Die van mij ontkent het ook hoor. Krijg ik weer zon verhaal van dat de dokter tegen zijn kettingrokende opa zei: Zo meneer, u rookt zeker niet! u longen zien er zo mooi uit... dat verhaal krijg ik altijd te horen... en bij mij s-familie roken ze bijna allemaal, en ook gewoon als ik er bij ben